Στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και στη θετική πορεία των μεγεθών μέσα στη φετινή χρονιά, όπως επιβεβαιώθηκαν και από την τελευταία έκθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κηρύσσοντας την επίσημη έναρξη των εργασιών του 14ου ναυτιλιακού συνεδρίου «Navigator 2014-The Shipping Decision Makers Forum».

Ο κ. Βαρβιτιώτης ευχαρίστησε στην αρχή της ομιλίας του την οικογένεια Μπεζαντάκου, για τη διαχρονική προσφορά της, μέσω των ναυτιλιακών συνεδρίων που διοργανώνει, χαρακτηρίζοντας τα «ως ένα θεσμό που διαμορφώνει ουσιαστικά τις νέες τάσεις για τη ναυτιλία» και στη συνέχεια παρέθεσε τα στοιχεία της διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου τα οποία δείχνουν την δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε τη σημασία του φορολογικού πλαισίου για τη ναυτιλία, ώστε, όπως είπε, «να διαφυλαχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της, που συνεπάγεται θετικά οφέλη για την Εθνική Οικονομία».

«Αναλάβαμε μία νομοθετική πρωτοβουλία, την οποία υποστήριξα προσωπικά, που διασφαλίζει την επιπλέον συνεισφορά της ναυτιλιακής κοινότητας στον εθνικό προϋπολογισμό για τα επόμενα χρόνια, χωρίς να θίγεται, όμως, το συμβόλαιο εμπιστοσύνης Κράτους και Ναυτιλίας που έχει φέρει μέχρι σήμερα τη ναυτιλία σε πρωταγωνιστική τροχιά διεθνώς», τόνισε χαρακτηριστικά και προσέθεσε ότι «περίπου το 92% του ελληνόκτητου στόλου έχει προσέλθει στη διαδικασία της εθελοντικής συνεισφοράς» σημείωσε.

Είπε, ακόμη, ότι «η Ευρώπη οφείλει να υπερασπιστεί την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της και να διατηρήσει εδώ εταιρείες και κεφάλαια προς όφελος των πολιτών της. Με τη Διακήρυξη των Αθηνών, που υιοθετήθηκε, χαράξαμε αυτή την προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια» και τόνισε πως πρέπει να αποφευχθούν περιφερειακές πολιτικές ανταγωνιστικές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) που η Ελλάδα παραδοσιακά στηρίζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, ο υπουργός, αναφέρθηκε στην επένδυση της Cosco και τον νέο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τα λιμάνια της χώρας, «αποκτώντας εξωστρέφεια και χαρακτηριστικά που προσελκύουν επενδύσεις». «Θέλουμε τα λιμάνια μας να γίνουν πόλοι προσέλκυσης επενδύσεων και πύλες που θα εξυπηρετούν το διεθνές εμπόριο. Στο λιμάνι του Πειραιά ήδη το πετυχαίνουμε αυτό, καθώς εργαζόμαστε σκληρά για να γίνει πραγματικότητα η νέα επένδυση της COSCO, 230 εκατομμυρίων ευρώ, που θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο τον ρόλο του λιμανιού του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου» κατέληξε.

Eπιμέλεια: Xρήστος Μαζάνης 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης