Μετά τον ΟΣΕ εξυγίανση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010, 11:18
Μετά τον ΟΣΕ εξυγίανση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Σε θέση μάχης βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, ο κλάδος θα μπει στο «στόχαστρο» εφαρμογής της πολιτικής της κυβέρνησης, για την εξυγίανση των ζημιογόνων ΔΕΚΟ.

Είναι πλέον θέμα χρόνου να ανοίξει ο σχετικός φάκελος και αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες να δοθεί στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου, αφού προηγηθεί διάλογος με τους εργαζομένους.

Μετά τον ΟΣΕ, το νομοσχέδιο για την εξυγίανση και ανάπτυξη του οποίου έχει πάρει ήδη τον δρόμο της βουλής, στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων γίνονται αλλεπάλληλες συσκέψεις και εξετάζονται τρόποι περιστολής των δαπανών στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, τα οποία συνολικά παρουσιάζουν ένα ετήσιο έλλειμμα που ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα συνολικά συσσωρευμένα ελλείμματα φτάνουν το 1,3 εκατομμύριο ευρώ, γεγονός που οδηγεί το υπουργείο να λάβει δραστικά μέτρα

Στο πλάνο του υπουργείου είναι η μείωση της κρατικής επιχορήγησης του εισιτηρίου, από το 75% που είναι σήμερα στο 50%, οι συγχωνεύσεις εταιρειών με την προοπτική να γίνουν δύο φορείς, ένας για τα μέσα σταθερής τροχιάς, (Μετρό - ΗΣΑΠ - ΤΡΑΜ) και ένας για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και η αξιοποίηση σημαντικού μέρους της ακίνητης περιουσίας του ΗΣΑΠ και της ΕΘΕΛ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται επίσης και η δραστική περικοπή των επιδομάτων και υπερωριών, που ανεβάζουν μέχρι και 40% τις δαπάνες για μισθοδοσία.

Στους κόλπους του υπουργείου αρχίζει να κερδίζει έδαφος η πρόταση για αύξηση, από αρχές του 2011, της τιμής του εισιτηρίου, το κόστος του οποίου για τους επιβάτες είναι 1 ευρώ, ενώ για τον ΟΑΣΑ είναι πάνω από 1,6 ευρώ.

Στην κατεύθυνση αυτή εξετάζεται και ενδεχόμενη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή να ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία ο έλεγχος των εισιτηρίων, ώστε να καταπολεμηθεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης, που σύμφωνα με τους ειδικούς φτάνει και το 20% της επιβατικής κίνησης.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε θέση μάχης και διαμηνύουν σε όλους τους τόνους στο υπουργείο, ότι σε περίπτωση που εφαρμοστούν ανάλογα μέτρα με αυτά που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ, δηλαδή περικοπές μισθών και επιδομάτων, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων κ.α., αυτό θα αποτελέσει αιτία πολέμου και θα απαντήσουν με δυναμικές κινητοποιήσεις.

Οι εργαζόμενοι κατηγορούν το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για προσπάθεια κατασυκοφάντησής τους.

Στη σκιά όλων αυτών των αναμενόμενων εξελίξεων, πραγματοποιείται σήμερα η γενική συνέλευση των εργαζομένων στα λεωφορεία της ΕΘΕΛ, στο γήπεδο του Σπόρτινγκ, ενώ παράλληλα κάνουν και το πρώτο τεστ και προθέρμανση για κινητοποιήσεις, με την 6ωρη στάση εργασίας 11 το πρωί με 5 το απόγευμα που πραγματοποιούν για να πάρουν μέρος στη συνέλευση.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010, 11:18