Παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις, η οικονομική κρίση φαίνεται να πλήττει πλέον το σύνολο του πλανήτη και μάλιστα ταυτόχρονα. Ενώ σήμερα συναντώνται ατύπως στη Νίκαια της Γαλλίας οι Υπουργοί Οικονομίας της ΕΕ με τη συμμετοχή των Διοικητών των Κεντρικών Τραπεζών, οι ειδήσεις από την παγκόσμια οικονομία δείχνουν ένα τοπίο παγκόσμιας ύφεσης.

Συγκεκριμένα, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια μειώθηκε κατά 6,5 % η βιομηχανική παραγωγή της Κίνας, διότι οι παραγγελίες σε προϊόντα μαζικής κατανάλωσης μειώνονται βαθμιαία. Στην Ιαπωνία σημειώθηκε υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας κατά 7%, ενώ σήμερα στη Νίκαια θα συζητηθούν τα πτωτικά ποσοστά της βιομηχανικής παραγωγής στην Ευρώπη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αγορά εργασίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σημαντικότερο ίσως στοιχείο είναι η διαπίστωση πως οι διεθνείς θεσμικοί επενδυτές αποχωρούν μαζικά από τη Ρωσία, προκειμένου να κλείσουν «τρύπες» σε άλλα μέτωπα με αποτέλεσμα το Χρηματιστήριο της Μόσχας να καταρρέει.

Ο Πρωθυπουργός Βλάντιμιρ Πούτιν αναγκάστηκε να ανοίξει το Αποθεματικό Ταμείο Ενέργειας, για να στηρίζει το Χρηματιστήριο, κίνηση που σημαίνει πως η Ρωσία άρχισε να «τρώει από τα έτοιμα».

Και ενώ συνεχίζεται η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου και ο ΟΠΕΚ επιχειρεί να αντισταθμίσει τις απώλειες, μειώνοντας την παραγωγή πετρελαίου, στις ΗΠΑ εξακολουθεί να προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις η κρίση των Στεγαστικών Δανείων παρά την αιρετική απόφαση της κυβέρνησης να κρατικοποιήσει τους δύο μεγαλύτερους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της χώρας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παράπλευρες απώλειες από την κατάρρευση του συστήματος είναι πολύ μεγαλύτερες από ό,τι θα μπορούσαν να φανταστούν οι αρμόδιοι της Ομοσπονδιακής Κεντρικής Τράπεζας.

Με το ποσοστό ανάπτυξης να φθάνει σε μέση τιμή το 0,3% σε ευρωπαϊκή κλίμακα, η οικονομία της Ευρώπης αντιμετωπίζει συνολικά το φάσμα της ύφεσης για τουλάχιστον την επόμενη διετία και οι αισιόδοξες φωνές που ακούγονται μάλλον παραπλανούν για πολιτικούς και μόνον λόγους.

Η πτώση της βιομηχανικής παραγωγής στην Κίνα θα έχει άμεσες συνέπειες σε άλλους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, ιδίως αν μειωθεί παράλληλα ο αντίστοιχος δείκτης στην Ινδία, όπως στις μεταφορές και τη Ναυτιλία που ενδιαφέρει πρωτίστως την ελληνική πλευρά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης