Τη γνώμη ότι «ήταν θέμα χρόνου να γίνει ένα δυστύχημα, διότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, δεν υπήρχε επαρκές προσωπικό και ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν ακατάλληλος», διατύπωσε ο πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (2009-2011) Δημήτρης Ρέππας, τοποθετούμενος ως μάρτυρας στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για «τη διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη».

«Εάν είχε ολοκληρωθεί η εκτέλεση της σύμβασης “717” θα είχαμε τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα» είπε ο κ. Ρέππας, σημειώνοντας ότι με την εφαρμογή τού συστήματος ECTS (European Traffic Control System), τα τρένα αυτομάτως μειώνουν ταχύτητα, θέλει δεν θέλει ο μηχανοδηγός ή ακινητοποιούνται, εφόσον κινούνται στην ίδια γραμμή. Αυτό το σύστημα δεν υπήρχε, δεν είχε ολοκληρωθεί».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρώην υπουργός κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ ανέφερε επίσης ότι «δεν υπήρχε το κατάλληλο-επαρκές προσωπικό».

«Σύμφωνα με τον νόμο 3891 “είχαμε προβλέψει” στο προσωπικό των υπηρεσιών κυκλοφορίας 860 υπαλλήλους-στελέχη (κλειδούχους, σταθμάρχες κ.ά.), όσους περίπου προέβλεψε και το υπουργείο Μεταφορών το 2022, δηλαδή 828. Με τη διαφορά ότι οι θέσεις αυτές ήταν κενές, ενώ επί των ημερών μας ήταν πλήρεις», παρατήρησε ο κ. Ρέππας.

Ως τρίτο στοιχείο, που ίσως έπαιξε κάποιο ρόλο, ήταν ότι δεν υπήρχαν βοηθητικά συστήματα ασφαλείας-δικλείδες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Κατά την κυβερνητική μας θητεία, (α) σε κάθε μεγάλο σταθμό, όπως αυτός της Λάρισας, υπήρχαν δύο σταθμάρχες και ένας επιθεωρητής και αυτό δεν υπήρχε πλέον στην περίπτωση του δυστυχήματος, (β) σε κάθε αμαξοστοιχία υπήρχε ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας που είχε την ευθύνη της επικοινωνίας με τα άλλα συνεργαζόμενα μέρη, που ούτε αυτό υπήρχε και (γ) ότι σταμάτησε να λειτουργεί το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας που εδρεύει στην οδό Καρόλου».

Όσο για τον σταθμάρχη της Λάρισας σχολίασε ότι αυτός «γύρισε 59 ετών, μετά από υπερδεκαετή αποστασιοποίηση του από τον ΟΣΕ, τον Ιούλιο του 2022, ολοκλήρωσε την εκπαίδευση τον Μάιο του 2023, και ανέλαβε καθήκοντα αμέσως, και μετά από ενάμιση-δύο μήνες έγινε το τραγικό δυστύχημα».

Ο κ. Ρέππας ερωτήθηκε από τον βουλευτή της ΝΔ Λάζαρο Τσαβδαρίδη για τη μεγάλη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά τη θητεία του ως αρμόδιος υπουργός.

«Λέτε ότι με το νόμο σας, ο ΟΣΕ στερήθηκε το 50% σχεδόν του δυναμικού του. […] Αυτό δεν δημιούργησε πρόβλημα στην ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου;», ρώτησε ο κ. Τσαβδαρίδης που αναρωτήθηκε επίσης γιατί δεν υπήρξε πρόβλεψη για την αντικατάσταση όσων θα συνταξιοδοτούντο το επόμενο διάστημα.

Απαντώντας, ο κ. Ρέππας συμπλήρωσε ότι από τις υπηρεσίες κυκλοφορίας και ασφάλειας δεν μετατάχθηκε κανείς.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης