Την επόμενη Τρίτη ξεκινούν οι συζητήσεις μεταξύ των συμβούλων της Κυβέρνησης και της MIG, που πρώτη εκδήλωσε το ενδιαφέρον της στη δημόσια πρόσκληση, την οποία απηύθυνε η κυβέρνηση για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, αρμόδιος για την αποκρατικοποίηση της Ο.Α.
«Υπενθυμίζεται ότι η πρόσκληση αυτή είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε άλλον επενδυτή εκφράσει σχετικό ενδιαφέρον, με δημόσια δήλωσή του. Αυτονόητο είναι ότι η επισημοποίηση της όποιας συμφωνίας για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής θα λάβει χώρα μετά τη σχετική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης.
Υπενθυμίζεται ότι επένδυση της τάξης των 200 εκατ. ευρώ προτίθεται να πραγματοποιήσει για την Ολυμπιακή η Marfin Investment Group, υπό την προϋπόθεση ότι θα διασφαλιστεί διακομματική συναίνεση. Η MIG ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της κυβέρνησης για απευθείας διαπραγματεύσεις, δίνοντας την ευχέρεια στο Δημόσιο να επανακρατικοποιήσει την εταιρεία μετά τις εκλογές εάν η επόμενη κυβέρνηση το επιθυμεί.
Πρόθεση της MIG, όπως διατυπώθηκε διά στόματος Ανδρέα Βγενόπουλου, είναι να εντάξει την Ολυμπιακή στη MIG, μαζί με τις άλλες εταιρείες του ομίλου. Το τίμημα και οι επενδύσεις που θα γίνουν στην εταιρεία υπολογίζονται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.
Όπως τονίζουν στελέχη της MIG, κρίσιμο στοιχείο είναι η διακομματική συναίνεση αλλά και η κοινωνική αποδοχή για το εγχείρημα και μάλιστα, στην κατεύθυνση αυτή η MIG προτίθεται να παραχωρήσει οικειοθελώς στο Δημόσιο τη δυνατότητα επανακρατικοποίησης της Ολυμπιακής σε διάστημα ως τρεις μήνες μετά τη διεξαγωγή των επόμενων εκλογών.
Από τη MIG τονίζεται ότι υπάρχει η πρόθεση να συμπράξει με άλλον, υγιή, επιχειρηματικό και επενδυτικό όμιλο στη διαδικασία αυτή ή ακόμη και να αποσυρθεί εάν κάποιος Έλληνας, σοβαρά ενδιαφερόμενος εξασφαλίσει την επιτυχία του εγχειρήματος και δεν επιθυμεί τη συμμετοχή της MIG.
H ανακοίνωση της MIG αναφέρει ότι «στη σημερινή κρίσιμη για την πατρίδα μας οικονομική συγκυρία η συνέχεια της λειτουργίας της Ολυμπιακής είναι αποφασιστικής σημασίας για τον τουρισμό, την απασχόληση, την ψυχολογία όλων μας και το κύρος της Ελλάδας στη διεθνή επενδυτική κοινότητα.
Η Ολυμπιακή είναι ένα κομμάτι τις ιστορίας μας και της ζωής μας και θέλουμε να υπάρχει και να μας ξανακάνει υπερήφανους» και προστίθεται ότι «η σημερινή μας απόφαση ελπίζουμε να αντιμετωπισθεί σε αντιστοιχία με τις πραγματικές μας προθέσεις και πέρα από πολιτικές σκοπιμότητες».
Υπερ της ιδιωτικοποίησης και της κίνησης εξαγοράς της από την MIG, τάσσονται οι πιλότοι της εταιρείας.
«Υποστηρίζουμε την πρόταση της MIG, μόνο αν αυτή έχει ως στόχο την ανάπτυξη της εταιρείας, δηλαδή έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα», ανέφεραν χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της ΕΧΠΑ.
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, το θερινό πρόγραμμα της εταιρείας απαιτεί 42 αεροσκάφη, ενώ η εταιρεία διαθέτει μόλις 38, εκ των οποίων τα 6 βρίσκονται σε βαριά συντήρηση.
Οι πιλότοι – που τάσσονται υπέρ της αποκρατικοποίησης – κατέθεσαν χθες τη δική τους πρόταση, σύμφωνα με την οποία η διοίκηση της Ολυμπιακής πρέπει να ανατεθεί για δύο χρόνια σε ειδικευμένη διεθνή εταιρεία διοικητικών συμβούλων με στόχο να εξυγιανθεί οικονομικά και διαχειριστικά και στη συνέχεια, να γίνει νέα προσπάθεια ιδιωτικοποίησης με ευνοϊκούς όρους και την προοπτική καλύτερης διεθνούς οικονομικής συγκυρίας.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης
«Ανοικτός» να συζητήσει με όλους, με απόλυτη διαφάνεια, για το μέλλον της Ολυμπιακής δήλωσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Α. Παπανδρέου, ερωτηθείς χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου εφ΄όλης της ύλης, για την πρόταση της MIG.
Ο κ. Παπανδρέου τόνισε πως το ΠΑΣΟΚ, εδώ και πολύ καιρό, «υποστηρίζει ένα μεικτό σχήμα κρατικής και ιδιωτικής συνεργασίας και μια σοβαρή συμμαχία του νέου σχήματος με έναν μεγάλο αερομεταφορέα».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατηγόρησε την κυβέρνηση για «την πολιτική απαξίωσης της Ολυμπιακής» και τον πρωθυπουργό ότι «έπαιξε επικοινωνιακά με το ζήτημα, χωρίς καν να υπάρχουν συμφωνίες».
Κατά το ΚΚΕ «η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, ανεξάρτητα από το τίμημα και τη διαδικασία, είναι σε βάρος του γενικού συμφέροντος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων» και ζητεί «ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο φορέα αερομεταφορών».
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, υπεύθυνος Οικονομικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΣΥΝ σημείωσε ότι «το ναυάγιο της απαράδεκτης ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής εξωθεί την κυβέρνηση να εκλιπαρεί εγχώρια επιχειρηματικά συμφέροντα να παίξουν με το αζημίωτο το ρόλο του αυτόκλητου δήθεν «σωτήρα» του εθνικού μας αερομεταφορέα».
Κάλεσε δε, την κυβέρνηση, «αντί να ευτελίζει και να ευτελίζεται, να προχωρήσει στη στήριξη και ανασυγκρότηση του εθνικού μας αερομεταφορέα ως δημόσιας επιχείρησης με κοινωνικό ρόλο και αναπτυξιακή προοπτική».