Επιμέλεια: Άντζελα Πεΐτση

«Η απόφαση της Κομισιόν για κλείσιμο του φακέλου του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις αφαιρεί κάθε δικαιολογία από την κυβέρνηση για καθυστέρηση στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2008, όταν ήμουν Υπουργός Μεταφορών», υπογράμμισε σε σχετική του δήλωση, ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Β’ Αθηνών, Κωστής Χατζηδάκης.

Ταυτόχρονα, τόνισε: «Την περίοδο 2012-14 έγιναν όλες οι αναγκαίες κινήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη διευθέτηση του ζητήματος των κρατικών ενισχύσεων, ενώ παράλληλα προχώρησε η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Θυμίζω ότι οι κρατικές ενισχύσεις -για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 1,08 δισ. ευρώ- σε περίπτωση που δεν λυνόταν το πρόβλημα έπρεπε να επιστραφούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Δημόσιο, με προφανές το αδιέξοδο για την εταιρία».

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, παρατήρησε: «Θέλω να ελπίζω ότι η κυβέρνηση, που είδε από την αρχή με καχυποψία το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνοντας άμυνα οπισθοφυλακών για το τελευταίο θέμα, θα προχωρήσει αμέσως στην υπογραφή της σύμβασης με την Trenitalia. Εξέλιξη που θα συντελέσει στο να ανέβει κατηγορία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

«Παράλληλα, ελπίζω να μην επιμείνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ιδέα για δημιουργία δεύτερης κρατικής εταιρίας σιδηροδρομικών μεταφορών. Πού θα βρει, άλλωστε, τα λεφτά; Εύχομαι, επίσης, η κυβερνητική απροθυμία να μην υπονομεύσει την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΤΥ (Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού), που είναι κρίσιμη για το σχέδιο εξυγίανσης», επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης και καταλήγοντας δήλωσε: «Έχοντας προσωπικά για χρόνια ενεργό συμμετοχή σε όλες αυτές τις διαδικασίες, είμαι ικανοποιημένος για τη θετική εξέλιξη που φαίνεται να έχει αυτό το μεγάλο πρόβλημα για τη χώρα. Και πιστεύω ότι ένα καινούριο κεφάλαιο μπορεί να ανοίξει για τον ελληνικό σιδηρόδρομο».