Από 17 ως 31 Μαΐου , υλοποιείται στην πρωτεύουσα της Μεσσηνίας ένα πρωτοποριακό θεατρικό φεστιβάλ σε συνεργασία με την Κοινωφελή επιχείρηση «ΦΑΡΙΣ» και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας. Ένα αποκεντρωμένο, στοχευμένο φεστιβάλ που μεταφέρει μια σειρά αξιολογημένες παραστάσεις με αναμφισβήτητο καλλιτεχνικό διαμέτρημα σ’ ένα τόπο που έχει αποδείξει ότι αγαπάει το ποιοτικό θέατρο, εκτιμάει τις τέχνες και τις τεχνικές.

Μια πινελιά πολιτισμού σ’ ένα έτσι κι αλλιώς γόνιμο έδαφος που καρπίζει πολιτισμό χιλιάδες χρόνια τώρα. Έναν πολιτισμό με ανθρωποκεντρική προσέγγιση στις ποικίλες μορφές του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σκοπός του φεστιβάλ είναι η ευαισθητοποίηση φορέων, παραγόντων, ιδιωτών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του πολιτισμού, στο γεγονός ότι η ελληνική περιφέρεια «διψά» στην κυριολεξία για ποιοτικές-πολιτιστικές εκδηλώσεις τις οποίες και μπορεί να υποστηρίξει. Και συνάμα σε τούτη τη χρονική συγκυρία να υποστηρίξει την Καλαμάτα στην δεύτερη και τελική φάση της επιλογής της ως «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021»

Πρόγραμμα παραστάσεων:

Τρίτη 17 Μαΐου , ώρα 21.00

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ



«Το αμάρτημα της μητρός μου»
του Γεωργίου Βιζυηνού σε θεατρική προσαρμογή και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη και την Αγάπη Μανουρά.

στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

«Το Αμάρτημα της Μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού είναι ένα από τα αριστουργηματικά διηγήματα της ελληνικής πεζογραφίας κι ένα σπάνιο κείμενο για την παγκόσμια λογοτεχνία, από το οποίο εμπνεύστηκε για ακόμα μια φορά ο ταλαντούχος Δήμος Αβδελιώδης.

Κατόπιν της κατανυκτικής συμμετοχής του κοινού από την πρώτη χρονιά παραστάσεων το 2013 σε όλη την Ελλάδα, και αργότερα στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης», και το 2014 στο Θέατρο «Θησείον», συνεχίζεται και φέτος για τρίτη χρονιά.

Tο έργο αυτό του Βιζυηνού, έχει τη δομή ενός αρχαίου δράματος , εμπλουτισμένου με τα πρώιμα ψυχαναλυτικά στοιχεία που αφομοίωσε κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Γοτίγγη της Γερμανίας και ενσωμάτωσε δημιουργικά στο έργο του, xωρίς να χάνει καθόλου τον γειωμένο λαïκό χαρακτήρα του.

Ο Γιός και η Μητέρα του έργου, έχουν όλα τα στοιχεία των τραγικών ηρώων που εμπλέκονται σε ένα τραγικό συμβάν από τη Μοίρα. Το μόνο που μπορούν να πράξουν οι ίδιοι συνειδητά είναι να κατανοήσουν βαθειά ο ένας τον άλλο, για να επέλθει στο τέλος η συγχώρηση, σαν λύση και σαν κάθαρση.

Λίγα λόγια για το έργο:

Το αυτοβιογραφικό αυτό διήγημα αναφέρεται στις απελπισμένες αλλά μάταιες προσπάθειες της Μητέρας του Βιζυηνού να σώσει από το θάνατο το άρρωστο, μικρό της κορίτσι.

Οι ενοχές της απώλειας ακολούθως, την ωθούν σε δυο αλλεπάλληλες υιοθεσίες κοριτσιών, που γίνονται όμως η αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν των φροντίδων της. Όταν μεγαλώνουν και γίνονται άνδρες, δεν μπορούν ακόμα να κατανοήσουν αυτή την άστοχη εμμονή, της μητέρας τους.

Αργότερα, ύστερα από χρόνια, επιστρέφοντας από τις σπουδές του στη Γερμανία ο μεσαίος της γιός, ο ίδιος ο συγγραφέας, μαθαίνει έκπληκτος από τη μητέρα του, το τραγικό μυστικό της..

Ο Γεώργιος Βιζυηνός επιζητά την αμοιβαία κατανόηση και συγχώρεση από τη μητέρα του, αποκαλύπτοντας ο ίδιος την πιο βαθιά του πληγή, όταν ακούει μικρός μέσα στην εκκλησία να παρακαλάει τον θεό να πάρει εκείνον, αντί της βαρέως ασθενούσης αδελφής του.

Πρόκειται για μια τραγικού χαρακτήρα διπλή εξομολόγηση, που ενώ συνήθως κρύβεται επιμελώς στο σκοτάδι, εδώ βγαίνει στο φώς, και περνώντας αγέρωχα ανάμεσα από τις συμπληγάδες της ηθογραφίας και της ηθικογραφίας, γίνεται λόγος δημόσιος και λυτρωτικός, χάρη στο πνεύμα ενός πολύ μεγάλου συγγραφέα.

Ενός πνεύματος, που έχει συμπεριλάβει και αφομοιώσει μέσα σε όλο το πεζογραφικό του έργο, τα στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού που εμπεριέχει τις δυνάμεις της ζωής και της πίστης, να υπερνικούν τις δυνάμεις του θανάτου και της φθοράς.

Συντελεστές:

Σκηνικός χώρος–διδασκαλία ερμηνείας: Δήμος Αβδελιώδης
Θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύουν: Θεμιστοκλής Καρποδίνης , Αγάπη Μανουρά
Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης
Παραγωγή: anagnorisis Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Θεάτρου Κινηματογράφου

Τιμές εισιτηρίων:

12 ευρώ κανονικό και 10 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:

Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χαρτί» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Διάρκεια παράστασης:

60 λεπτά

Τετάρτη 18 Μαΐου, ώρα 18.00 και 21.00 και Πέμπτη 19 Μαΐου , ώρα 21.00



«12 Ένορκοι» του Reginald Rose σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδου.

στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Κάθε ψηφοφορία τους είναι και μία μάχη, αλλά… μία μάχη που πρέπει να κερδηθεί με μόνο όπλο την αλήθεια! Ποια θα είναι η ετυμηγορία τους; Και με τι «κόστος» για τον καθένα από τους 12;

«Οι 12 Ένορκοι», η επιτυχημένη παράσταση που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές, 2 βραβεία κοινού και το 34ο Κορφιάτικο Βραβείο Σκηνοθεσίας, έπειτα από δύο θεατρικές σεζόν sold-out παραστάσεων θα φιλοξενηθεί στην Καλαμάτα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ.

Λίγα λόγια για το έργο:

Στη Νέα Υόρκη του 1957, ένα αλλοδαπό αγόρι δεκαέξι χρόνων κατηγορείται για φόνο. 12 ένορκοι συνεδριάζουν για το αν θα εφαρμοστεί η θανατική ποινή, αντικατοπτρίζοντας τις – δυστυχώς διαχρονικές – προκαταλήψεις της κοινωνίας μας, μέσα από 12 πεντακάθαρα ψυχογραφήματα που ξετυλίγονται «βίαια» μπροστά στα μάτια μας.

Οι θεατές παρακολουθούν από την «κλειδαρότρυπα» της αίθουσας ενόρκων, μία από τις πιο διχαστικές και επιδραστικές υποθέσεις όλων των εποχών, με τους 12 ενόρκους άλλοτε να ταυτίζονται και άλλοτε να συγκρούονται. Το θέατρο μετατρέπεται σε δικαστικό μέγαρο θέτοντας τους θεατές στη θέση των ενόρκων!

«12 Angry men» η ταινία

Αμερικάνικη τηλεταινία του 1954, που το 1957 έγινε ταινία με το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Sidney Lumet και πρωταγωνιστή τον Henry Fonda. Χρυσή Άρκτος, πολλά βραβεία και τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ (μία εκ των οποίων καλύτερου σεναρίου). Δεύτερη καλύτερη δικαστική ταινία όλων των εποχών και μέσα στις 50 καλύτερες ταινίες του αιώνα. Έγιναν re-make της ταινίας από πολλές χώρες σ’ όλον τον κόσμο, με τελευταίο το ρωσικό «12» του Nikita Mikhalkov, που είναι βασισμένο στο «12 Αngry men».

Συντελεστές:

Οι 12 ένορκοι είναι: Χριστόδουλος Στυλιανού, Τρύφων Καρατζάς, Θανάσης Κουρλαμπάς, Γιώργος Γιαννόπουλος, Περικλής Λιανός, Βασίλης Παλαιολόγος, Χάρης Μαυρουδής, Μανώλης Ιωνάς, Απόλλων Μπόλλας, Αλέξανδρος Πέρρος, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Αυγουστίνος Κούμουλος.
 
Συμμετέχει ο Αλέξης Σταυριανός

Τη φωνή της χαρίζει η Νένα Μεντή

Κείμενο: Reginald Rose
Μετάφραση / Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Δραματουργική Επεξεργασία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη και Νότης Παρασκευόπουλος
Σκηνικά: David Negrin
Κοστούμια: Κική Μήλιου
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Μουσική: Γιώργος Περού
Sound design: Νίκος Τσέκος
Video art: Λάμπης Ζαρουτιάδης
Παραγωγή: A PRIORI
Διάρκεια: 90’

Τιμές εισιτηρίων:

15 ευρώ κανονικό και 12ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:
Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χαρτί» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Παρασκευή 20 και Σάββατο 21 Μαΐου , ώρα 21.00



«Πού είναι η μάνα σου μωρή;»
από το ομώνυμο βιβλίο της Δήμητρας Πέτρουλα, σε θεατρική διασκευή της Σοφίας Αδαμίδου και σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, με τη Βέρα Κρούσκα.

στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Λίγα λόγια για το έργο:

Εκείνο το κρύο πρωινό του Γενάρη του 1946, λίγα μέτρα έξω από το σπίτι τους, δολοφονούνται ομαδικά τα περισσότερα μέλη της οικογένειας Πέτρουλα, από τις ένοπλες συμμορίες της « Χ». Το τρίχρονο κοριτσάκι της οικογένειας που επέζησε της σφαγής κατέγραψε αργότερα τα φοβερά εκείνα γεγονότα της εξόντωσης της μάνας της, των αδελφιών της, των άλλων συγγενών της, σαν μνημόσυνο για τους σκοτωμένους, σαν σιωπηλό μοιρολόι, σαν κλάμα που σταλάζει όμως από την ψυχή της ελπίδα, σαν ξέσπασμα στο παράπονο γιατί αναγκάστηκε να περάσει τόσο δύσκολα παιδικά χρόνια και να ζήσει «τρέχοντας» κι όχι αργά και φυσιολογικά.

«Πίστεψα» -σημειώνει η Δήμητρα Πέτρουλα- «πως είχα υποχρέωση να το γράψω σαν ελάχιστη ανταπόδοση στην πολύτιμη και συνάμα βαριά κληρονομιά που μου αφήσανε οι σκοτωμένοι μου γονείς και τ’ αδέρφια μου. Τη ζωή τους τη χαρίσανε όπου εκείνοι πιστεύανε πως έπρεπε. Αδιαφιλονίκητο δικαίωμα τους. Σε μένα όμως, είτε το ‘θελα είτε όχι, αφήσανε το σκοτωμό τους. Έτσι αποφάσισα να γράψω ρωτώντας κι όλους όσοι δεχτήκανε και δέχονται την ίδια με μένα κληρονομιά, όπου κι αν βρίσκονται, είτε στην πατρίδα μου είτε στη Χιλή είτε στη Νικαράγουα είτε στο Λίβανο είτε στην Αφρική, ή όπου αλλού. Τι θα την κάνουμε αυτή μας τη βαριά κληρονομιά; Μέτρο να μετράμε το μίσος, αίμα να ποτίζουμε την εκδίκηση, ή μαχητή ακούραστο και φύλακα ακοίμητο της Ειρήνης»; Εβδομήντα χρόνια μετά, το έργο είναι επίκαιρο όσο ποτέ, και αναγκαίο για την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας (της άρνησης της λήθης), σε μια εποχή που ιδεολογικοί απόγονοί των παραπάνω, επιδιώκουν μια συνειδητή παραχάραξη της ιστορίας, εξυμνώντας τους ως «πατριώτες».

Εβδομήντα χρόνια μετά και γίνεται τραγικά επίκαιρο, καθώς οι ιδεολογικοί απόγονοι των Ναζί προσπαθούν να βρουν κοινωνικά ερείσματα, εκμεταλλευόμενοι την εντεινόμενη κρίση και τις συνέπειες της.

Τραγικά επίκαιρο καθώς γινόμαστε μάρτυρες του δράματος των ανθρώπων που οι εμφύλιοι, οι ξένες επεμβάσεις και οι πόλεμοι στη Μέση Ανατολή και την Αφρική ξεριζώνουν από τον τόπο τους.

Εβδομήντα χρόνια μετά και το μήνυμα της πολύπαθης γενιάς είναι χαραγμένο στο μνημείο των εκτελεσμένων, που ευλαβικά έστησε η Δήμητρα Πέτρουλα: «Διαβάτη αντί μνημόσυνο/ ιστόρισε την ερημιά/ που άφησε πίσω ο διχασμός/ σαν πέρασ’ απ’ τη Μάνη. / Είθε ο δικός μας σκοτωμός/ και το δικό μας αίμα/ να γίνει για τους ζωντανούς/ μήνυμα συμφιλίωσης/ και προσταγή ενότητας/ ομόνοιας και ειρήνης/ να μη ρημάξει η Ελλάδα μας/ ως ρήμαξε η Μάνη».

Συντελεστές:

Με τη Βέρα Κρούσκα

Παίζουν επίσης: Ορνέλλα Λούτη και Αγάπη Παπαθανασιάδου.
Θεατρική διασκευή: Σοφία Αδαμίδου
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Σκηνικά – κοστούμια: Χριστίνας Κωστέα
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Τμές εισιτηρίων:

12 ευρώ κανονικό και 10 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:

Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χαρτί» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Κυριακή 22 και Δευτέρα 23 Μαΐου , ώρα 21.00
 


«Βέρα» του Δημήτρη Κεχαΐδη
σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Κάππα.

στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Η «Βέρα» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης μαζί με το «Τάβλι» σε σκηνοθεσία του Καρόλου Κούν. Αποτελεί μία από τις πιο συγκινητικές κωμωδίες του νεοελληνικού θεάτρου και ένα από τα σπουδαιότερα δημιουργήματα του Δ. Κεχαΐδη.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Τρεις αδελφικοί φίλοι που πολέμησαν μαζί στη Μικρασία συναντιούνται όπως συνηθίζουν τα βράδια στο σπίτι-παλαιοβιβλιοπωλείο του ενός ,του Προκόπη. Λάρισα, χειμώνας, νύχτα, έξω καταρρακτώδης βροχή η κουβέντα ξεκινάει…Έρωτας, φιλία, εμμονή, συμβιβασμός, όλα στο τραπέζι. Μαρία…μήλον της έριδος.

-Προκόπης.. τρελά ερωτευμένος μαζί της.
-Μήτσος …χρυσοχόος ίσως και να πήγε μαζί της.
-Κώστας…πλανόδιος πωλητής κατά φαντασίαν μισογύνης…σίγουρα δεν πήγε μαζί της.

Όλα περιστρέφονται γύρω από μια Μαρία που δεν εμφανίζεται ποτέ και μια Βέρα που δήθεν έφτιαξε ή δήθεν έχασε στο χρυσοχοείο του Μήτσου. Η πλάκα μεγάλη, ο καβγάς πιο μεγάλος η φιλία δοκιμάζεται. Όλα τα άπλυτα στη φόρα. Τρεις 65χρονοι συμπολεμιστές μάχονται για μια β έ ρ α.

Συντελεστές:

Διανομή:
Μήτσος: Κωνσταντίνος Κάππας
Προκόπης: Κανέλλης Γιώργος
Κώστας: Μαρσέλος Δημήτρης
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Κάππας
Σκηνικά -Κοστούμια : Χρύσα Δαπόντε
Φωτισμοί :Έλενα Σιώκου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάγγη Αγγελική
μακιγιάζ: Χαμαμτζή Όλγα

Τιμές εισιτηρίων:
12 ευρώ κανονικό και 10 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:
Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χάρτι» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Τρίτη 24 Μαΐου ώρα 21.00



«Επάγγελμα Πόρνη»
από το ομώνυμο βιβλίο της Λιλής Ζωγράφου, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, με πρωταγωνίστρια την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου.

στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

«Η Ελλάδα εκδίδεται, συνειδητά και ασύνειδα. Ούτε ένας αθώος. Ανεύθυνος κανένας. Λιλή Ζωγράφου, 1978»

Μετά τις sold-out παραστάσεις στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και την πετυχημένη περιοδεία ανά την Ελλάδα η παράσταση «Επάγγελμα Πόρνη» συνεχίζει την πορεία της στον Πολυχώρο Vault και περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Κομψή, φιλοσοφημένη, εκκεντρική, εστέτ, μαγκιόρα, σκληρή, τρυφερή η Λιλή Ζωγράφου περνάει δια πυρός και σιδήρου και βγαίνει νικήτρια μιας και η ουσία της δεν αλλοιώνεται καταμαρτυρώντας πως η ζωή νικά.

Έχοντας το μότο αυτό ως πηγή έμπνευσης, ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στο κεφάλαιο «Ιστορίες Της Χούντας», του βιβλίου «Επάγγελμα Πόρνη», της Λιλής Ζωγράφου. Δύο ιστορίες, αυτοβιογραφικές, που δίνουν το στίγμα της εποχής και σκιαγραφούν τη συγγραφέα-ορόσημο της Ελλάδας της μεταπολίτευσης: μίας γυναίκας αγωνίστριας ενάντια σε κάθε μορφή βίας. Σε κάθε καθεστώς που εξαθλιώνει την ανθρώπινη υπόσταση και σε κάθε αυτεπάγγελτη εξουσία που στερεί τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.

Λίγα λόγια για το έργο:

Ιστορία πρώτη

Χούντα. Στη συγγραφέα απαγορεύεται να εξέλθει της χώρας λόγω πολιτικών πεποιθήσεων με πρόφαση τη μη άσκηση του επαγγέλματος της δημοσιογραφίας που αναγράφεται στο διαβατήριό της. Η Ζωγράφου πολεμώντας με χιούμορ το παράλογο καθεστώς, αλλάζει ιδιόγραφα το επάγγελμα της σε «Πόρνη – ελευθερίων ηθών» με συνέπειες τραγελαφικές.

Ιστορία δεύτερη

1973. Μετά την απόπειρα αυτοκτονίας της, παραμονές πρωτοχρονιάς, νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική. Εκεί γινόμαστε μάρτυρες της απάνθρωπης συμπεριφοράς του προσωπικού, που φτάνει στα όρια του εξευτελισμού. Η συγγραφέας, δεμένη στο κρεβάτι, πέφτει θύμα βιασμού από νυχτερινούς φύλακες. Εντούτοις δεν αποδυναμώνεται. Η τραυματική της εμπειρία την εξωθεί στην κατά μέτωπο σύγκρουση με τους ιθύνοντες και την καταγγελία της σαθρής λειτουργίας του νοσηλευτικού οργανισμού.

Ο Ένκε Φεζολλάρι παρουσιάζει με τη δική του διεισδυτική ματιά τις εξομολογήσεις της Λιλής Ζωγράφου: ενός συνειδητοποιημένου-σκεπτόμενου πολίτη, μιας αντισυμβατικής συγγραφέως και ενός ανθρώπου που αντιμετωπίζει την ελευθερία σαν τόσο υψηλό αγαθό ώστε αποφασίζει να θέσει τέλος στη ζωή της για να απαλλαγεί από τη δουλοπρέπεια της πείνας.

Η οξύτητα της γραφής της, το σαρκαστικό και γλυκόπικρο χιούμορ της, η αφηγηματική της ορμητικότητα, η αφοπλιστική και έντιμη ειλικρίνεια αποκτούν λόγο επί σκηνής με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και αναδεικνύονται με τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Μία παράσταση σύγχρονη, που γκρεμίζει τα δόγματα και τους μύθους που τροφοδοτούσε η Χούντα τον αδιάφορο ως προς τα δικαιώματά του λαό.

«Όχι, η επανάστασή μου, δεν θα στρεφόταν κατά του κατεστημένου και του συστήματός του, αλλά εναντίον εκείνων που το ανέχονται. Θα σκότωνα, θα τσάκιζα την κακομοιριά, την υποταγή, την ταπεινοφροσύνη. Η γη έτσι κι αλλιώς δεν χωρά άλλους ταπεινούς και καταφρονεμένους. Όπως δεν χωρά άλλα φερέφωνα»
Λιλή Ζωγράφου

Συντελεστές:

Κείμενο: Λιλή Ζωγράφου
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι

Παίζει η ηθοποιός: Αλεξάνδρα Παλαιολόγου

Σκηνικός χώρος / κοστούμια / φωτισμοί: Ενκε Φεζολλάρι, Μαριάνθη Γραμματικού
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Φωτογραφίες / βίντεο: Αθηνά Λιάσκου

Tιμές εισιτηρίων:
12 ευρώ κανονικό και 10 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:
Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χαρτί» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Τετάρτη 25 και Πέμπτη 26 Μαΐου ,ώρα 21.00

«Απολυμένη» του Αντώνη Τσιπιανίτη σε σκηνοθεσία του Κώστα Γάκη με πρωταγωνίστρια την Κατερίνα Διδασκάλου.

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Λίγα λόγια για το έργο:

Η Μαριέτα εργάζεται ως κοσμικογράφος σε μεγάλο γυναικείο περιοδικό. Η στήλη της θεωρείται κορυφαία στο είδος της. Πλούσιοι και διάσημοι κάνουν το παν για να δημοσιεύσει φωτογραφία τους. Η ζωή της είναι γεμάτη λάμψη, πάρτι, ταξίδια. Και μια μέρα απολύεται…

Όλες οι «πόρτες» κλείνουν, το τηλέφωνο σιωπά, τα καλέσματα ακυρώνονται, οι επώνυμες φίλες «εξαφανίζονται». Η Μαριέτα ολομόναχη, χωρίς στήριξη από πουθενά, αγωνίζεται να επιβιώσει.

Καθώς η μοναξιά και η πείνα την κυκλώνουν, συνειδητοποίει πως πριν απολυθεί από τη δουλειά της ήταν απολυμένη από τον ίδιο της τον εαυτό, από την ίδια της την ζωή που την διέσχισε σαν υπνοβάτρια χωρίς να γνωρίζει ποια είναι, τι θέλει, τι πραγματικά έχει ανάγκη. Και τότε όλα αλλάζουν.
«Η Μαριέτα πάει παντού» ήταν ο τίτλος της στήλης της όταν εργαζόταν. «Η Μαριέτα πάει στην αλήθεια της» αποφασίζει να είναι πλέον ο τίτλος της ζωής της.

Συντελεστές:

Παίζει: Κατερίνα Διδασκάλου

Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης
Σκηνικά – Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Μουσική: Κώστας Γάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Παπαφωτίου
Φωτογραφία: Νίκος Καρανικόλας

Τιμές εισιτηρίων:
12 ευρώ κανονικό και 10 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:

Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χαρτί» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Σάββατο 28 και Κυριακή 29 Μαΐου, ώρα 21.00

«Marvin’s Room» το πολυβραβευμένο οικογενειακό δράμα του Scott McPherson, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καρατζιά.

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Λίγα λόγια για το έργο:

Το 1991 ο Χανκ μαθαίνει από τη μητέρα του, Λι, την ύπαρξη της θείας του Μπέσυ, που πάσχει από λευχαιμία και χρειάζεται μυελό των οστών για μεταμόσχευση. Η Μπέσυ ζει στην Φλόριντα, όπου φροντίζει την ανάπηρη θεία της, Ρουθ και τον κατάκοιτο πατέρα της, Μάρβιν. Ο Χανκ με τη μητέρα του και τον αδερφό του Τσάρλυ ταξιδεύουν από το Οχάιο στη Φλόριντα. Με αφορμή την ασθένεια της Μπέσυ η οικογένεια ξαναενώνεται. Οι δύο αδερφές επιτέλους ξανασυναντιούνται μετά από 18 χρόνια. Είχαν να βρεθούν από τότε που ο πατέρας τους είχε πάθει το πρώτο εγκεφαλικό. Η μία αποφάσισε να αφιερώσει όλη τη ζωή της στη φροντίδα αυτών των ανθρώπων και η άλλη να κυνηγήσει τα όνειρα της. Η Μπέσυ έμεινε με την οικογένεια της και η Λι αποφάσισε να φτιάξει τη δική της. Το καθήκον και τα πρέπει από τη μια, τα θέλω από την άλλη. Δύο εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες που είναι αδύνατο να μην οδηγηθούν σε σύγκρουση. Μόνο που η αρώστεια της Μπέσυ γίνεται η χαμένη ευκαιρία να ξαναβρούν η μια την άλλη, να ξαναχτίσουν τη σχέση τους από την αρχή, να κερδίσουν το χαμένο χρόνο, να παραμερίσουν όλα αυτά που τις χώρισαν και να δουν τη ζωή τους από διαφορετική οπτική γωνία. Κι όλα αυτά μέσα από την αφήγηση του Χανκ σήμερα, ενός 43χρονου άντρα, 25 χρόνια μετά από εκείνα τα γεγονότα, μια και η Μπέσυ με τη στάση της, την ανιδιοτελή της αγάπη, την δοτικότητα και την αισιοδοξία της του άλλαξε τη ζωή.

Το Marvin’sRoom είναι ένα από τα πιο αστεία και συγκινητικά έργα για την αναζήτηση, την αξίακαι την ανάγκη του κάθε ανθρώπου να βρει, να αποκτήσει, να κρατήσει μια οικογένεια. Ένα κοινωνικό έργο, γεμάτο ανθρωπιά, χιούμορ και τρυφερότητα, που αποδομεί, καυτηριάζει αλλά ταυτόχρονα εξυψώνει το θεσμό της οικογένειας. Ο McPhersonαντιμετωπίζει με έναν μοναδικό κωμικοτραγικό τρόπο την κάθε αρώστεια, την ιδέα του Θανάτου, την ελπίδα, την ανιδιοτελή αγάπη. Και περνάει ένα εκπληκτικό μήνυμα για την ουσία και το νόημα της ζωής. Ότι σε κάθε περίπτωση νικητής όλων είναι η αγάπη.

Συντελεστές:

Παίζουν: Αθηνά Τσιλύρα, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Δημήτρης Καρατζιάς, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιάννα Σταυράκη, Στράτος Στρατηγαρέας
Συγγραφέας: ScottMcPherson
Μετάφραση: ΜελισσάνθηΜάχουτ
Σκηνοθεσία / Δραματουργική Επεξεργασία : Δημήτρης Καρατζιάς
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μάνος Αντωνιάδης
Κοστούμια : AλέξηςΦούκος
Παραγωγή: VAULT

Τιμές εισιτηρίων:
15 ευρώ κανονικό 12 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:
Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χαρτί» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Δευτέρα 30 και Τρίτη 31 Μαΐου ώρα 21.00

«Σταματία, το γένος Αργυροπούλου» του Κώστα Σωτηρίου σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου με πρωταγωνίστρια την Ελένη Ουζουνίδου.

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.

Λίγα λόγια για το έργο:

Σταματία, το γένος Αργυροπούλου. Γεννημένη στην Αθήνα στα μέσα της δεκαετίας του ’30, κόρη ανώτερου δημοσίου υπαλλήλου, διαπαιδαγωγημένη με τα χρηστά ήδη της εποχής και αρραβωνιασμένη με λοχαγό του Εθνικού Στρατού. Ζει στην αυλή του σπιτιού της, αδυνατώντας να παρακολουθήσει τη ζωή που προχωράει δίπλα της…Επιμένει πεισματικά να βλέπει τα πάντα μέσα από τα δικά της παραμορφωτικά γυαλιά, καταλήγοντας άλλοτε τραγική κι άλλοτε κωμική φιγούρα, μέσα στα γεγονότα που διαδραματίζονται δίπλα της και αφορούν άμεσα τόσο την ίδια, όσο και τους δικούς της ανθρώπους. Προσκολλημένη σε αυτό που η ίδια θεωρεί εθνικά, ηθικά και θρησκευτικά σωστό, καταλήγει να έρθει σε ρήξη με το περιβάλλον της και να κάνει την αναδρομή της ζωής της, απομένοντας μόνη.

Συντελεστές:
Παίζει η ηθοποιός: Ελένη Ουζουνίδου
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Μουσική επιμέλεια: Νέστορας Κοψιδάς
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης

Τιμές εισιτηρίων:
12 ευρώ κανονικό και 10 ευρώ φοιτητικό-άνεργοι

Προπώληση:
Πνευματικό κέντρο Δήμου Καλαμάτας Τ.2721-87902
Βιβλιοπωλείο «Όλα Χαρτί» Πλατεία 23ης Μαρτίου 2, Τ. 27210-63690

Κρατήσεις – Πληροφορίες: 2310-257218, 6979708014

Φορέας υλοποίησης : «Όψεις Πολιτισμού», Τ.2310-257218

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης