Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη
Η Αμαλία Αρσένη μια νέα ταλαντούχα ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ερωφίλη project» του Ρεθυμνιώτη ποιητή Γεωργίου Χορτάτση. Πρόκειται για τη διασημότερη τραγωδία της κρητικής αναγέννησης, και φέρει την υπογραφή του Θεόδωρου Οικονομίδη με τη συνοδεία live μουσικής από έγχορδα και κρουστά. Η εξαιρετική παράσταση θα περιοδεύσει στην Κρήτη, τα νησιά του Αιγαίου, του Ιονίου, καθώς και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Η Αμαλία Αρσένη μίλησε στο zougla.gr για την παράσταση καθώς και για τις ιδιαιτερότητες του ρόλου της. «Ο πλούτος και η εξουσία σε ακατάλληλα χέρια γίνονται φονικά όπλα ενώ η αγάπη πρέπει να χαρίζεται απλόχερα σε όποιον την επιζητά» ανέφερε η νεαρή ηθοποιός, όταν ρωτήθηκε για τα μηνύματα που θέλει να περάσει το έργο στους θεατές. Ακόμη η ταλαντούχα καλλιτέχνις κόρη πολιτικών, εγγονή και ανιψιά ανθρώπων του θεάτρου, εξηγεί πώς τελικά την κέρδισε το θέατρο.

Πώς προέκυψε η συνεργασία σας στην παράσταση «Ερωφίλη project» και μάλιστα στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ερωφίλης;

Η γνωριμία μου με τον σκηνοθέτη της παράστασης τον Θοδωρή Οικονομίδη και η κοινή μας αγάπη για το θέατρο, την ελληνική γλώσσα και την παράδοση ήταν η αφορμή για τη συνεργασία μας. Καταλήξαμε στην Ερωφίλη γιατί πρόκειται για ένα αριστουργηματικό έργο με ποιητική και γλωσσική ιδιαιτερότητα και ομορφιά. Επίσης η Ερωφίλη ήταν ένας ρόλος που πάντα ονειρευόμουν να υποδυθώ.

Πείτε μας λίγα λόγια για την ηρωίδα που υποδύεστε και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ερωφίλη είναι μια νέα κοπέλα που την χαρακτηρίζει η γενναιότητα, η ομορφιά του πνεύματος, το πείσμα αλλά και η ευαισθησία και η τρυφερότητα. Αγωνίζεται για τα πιστεύω της μέχρι τέλους και δίνεται ολοκληρωτικά σε όποιον αγαπά.


Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο και τι σας συγκινεί στον ρόλο σας;

Η σκηνή του θρήνου της Ερωφίλης είναι μια πραγματικά δύσκολη σκηνή αλλά είναι και συνάμα η ομορφιά του ρόλου συμπυκνωμένη.

Ποια είναι τα μηνύματα που θέλει να περάσει στους θεατές, η συγκεκριμένη παράσταση;

Ο πλούτος και η εξουσία σε ακατάλληλα χέρια γίνονται φονικά όπλα ενώ η αγάπη πρέπει να χαρίζεται απλόχερα σε όποιον την επιζητά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παίζετε την παράσταση σε φυσικούς χώρους, κάστρα. Πώς προέκυψε αυτό;

Θέλαμε να αναδείξουμε τις ομορφιές του τόπου μας και τις ατμοσφαιρικές γωνιές του ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετεί το εκάστοτε κάστρο ως ο σκηνικός χώρος της δράσης.

Η μουσική τι ρόλο παίζει στην παράσταση;

Είναι σημαντικός αρωγός γιατί αφενός ντύνει μουσικά και με παραδοσιακούς ήχους τη δράση, βοηθά το αυτί του θεατή να εξοικειωθεί με τον ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο και επειδή είναι παραδοσιακά όργανα τονίζουμε την ομορφιά των παραδοσιακών ήχων.

Πώς βλέπετε την ανταπόκριση του κόσμου;

Θέρμη και συγκινητική. Ειλικρινά όλα τα σχόλια μέχρι στιγμής είναι θετικά και ενθαρρυντικά.

Οι συνεργασίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη ενός καλλιτέχνη. Εσείς είστε ευχαριστημένη από τις μέχρι τώρα συνεργασίες σας;

Φυσικά και αισθάνομαι ευγνώμων και τυχερή. Ακόμα και μέσα από τις δυσκολίες όμως προκύπτουν χρήσιμες εμπειρίες και μαθήματα ζωής.

Ποιο ήταν το κίνητρό σας για να ασχοληθείτε με την υποκριτική; Έπαιξε ρόλο σε αυτήν την επιλογή το γεγονός ότι προέρχεστε από μια οικογένεια σημαντικών ανθρώπων του θεάτρου;

Η αγάπη μου για τη λογοτεχνία με ώθησε στο θέατρο καθώς και η ακούραστη φαντασία μου! Η οικογενειακή παράδοση δεν με επηρέασε όμως με ενθάρρυνε να ακολουθήσω αυτό που αγαπώ.

Ορισμένοι χαρακτηρίζουν «άτυχη» τη γενιά των νέων ηθοποιών, όπως εσείς, με την έννοια ότι εξαιτίας της οικονομικής κρίσης δεν υπάρχουν οι επαγγελματικές ευκαιρίες όπως παλιότερα. Υιοθετείτε αυτήν την άποψη;

Θα έλεγα πως ναι η γενιά μου είναι άτυχη γενικά όμως και σε όλους τους κλάδους. Όμως μέσα από την ατυχία μας είμαστε πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι. Έχουμε επίγνωση των δυσκολιών και πως τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Tι θα λέγατε ότι σας χαρακτηρίζει;

Η ευαισθησία. Θετικά και αρνητικά.
Eτοιμάζετε κάτι άλλο;

Η Ερωφίλη θα συνεχίσει την πορεία της όλο τον χειμώνα και παράλληλα θα ξεκινήσω πρόβες για ένα άλλο έργο σε διαφορετικό ύφος.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης