Έπειτα από έναν εξαιρετικά δύσκολο χρόνο τόσο λόγω της πανδημίας όσο και εξαιτίας της υπόθεσης Λιγνάδη, καθώς και της παραίτησης από το Τμήμα Σκηνοθεσίας της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου του ιδρυτή του και τέως καλλιτεχνικού διευθυντή του Στάθη Λιβαθινού εν μέσω κατηγοριών των μαθητών για «αυταρχική συμπεριφορά, μειωτικά και ομοφοβικά σχόλια και διακρίσεις, το Εθνικό Θέατρο, με την προσωρινή καλλιτεχνική διευθύντρια Έρι Κύργια, προβαίνει στην αλλαγή του ισχύοντος προγράμματός του.

Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε σήμερα, η Έρι Κύργια προχώρησε στην παρουσίαση του καλοκαιρινού και χειμερινού ρεπερτορίου επισημαίνοντας την παρουσία των γυναικών και τονίζοντας ότι το Εθνικό επιθυμεί την επανανάκτηση της εμπιστοσύνης και την προσέλκυση του εφηβικού κοινού μέσα από τη δραστηριοποίηση της Σοφίας Βγενοπούλου και της Γεωργίας Μαυραγάνη. Σημείωσε επίσης τον αριθμό των ηθοποιών που θα απασχολήσει η πρώτη κρατική σκηνή της χώρας, οι οποίοι ανέρχονται σε 220, και έκανε λόγο για την εύρυθμη λειτουργία του θεάτρου μέχρι την επόμενη μέρα, με την ανάληψη των καθηκόντων του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή. Επίσης σχολίασε και για την Πειραματική Σκηνή, μια δεξαμενή από την οποία προέρχονται δύο γυναίκες σκηνοθέτιδες της φετινής σεζόν και απάντησε στην ερώτηση για τις οντισιόν, τις οποίες υποχρεούται να κάνει το Εθνικό Θέατρο, σε μια συζήτηση που γίνεται για «στημένες ακροάσεις» διευκρινίζοντας ότι ναι μεν το Εθνικό δεσμεύεται προς το ΣΕΗ να γίνονται ακροάσεις, αλλά πρέπει να υπάρχει ισορροπία ώστε και οι σκηνοθέτες να μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δείτε το βίντεο:

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

 

Την καλοκαιρινή σεζόν το Εθνικό Θέατρο ανοίγει τα φετινά Επιδαύρια στις 25, 26, 27 Ιουνίου παρουσιάζοντας τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου. Ακολουθούν οι «Φοίνισσες», στις 30, 31 Ιουλίου και 1 Αυγούστου, με την υπογραφή του Γιάννη Μόσχου στην πρώτη του σκηνοθεσία στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, ενώ στους Δήμους της Αττικής θα περιοδεύσει η παράσταση «Θέατρο Express, Ιστορίες καθ’ οδόν Νο2», από γειτονιά σε γειτονιά, για να συναντήσει τους θεατές της, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη.

Αριστοφάνη – Ιππείς
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου       
         
25,26, 27 Ιουνίου

Δείτε το βίντεο:

Δείτε το βίντεο:

Οι Ιππείς παρουσιάστηκαν στα Λήναια το 424 π.Χ. και κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Ήταν η πρώτη φορά που ο Αριστοφάνης σκηνοθέτησε ο ίδιος έργο του.

Στο Εθνικό Θέατρο, οι Ιππείς παρουσιάστηκαν το 1968 και το 1976 σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού, και το 1991 σε σκηνοθεσία Κώστα Μπάκα.

Ταυτότητα παράστασης:

Μετάφραση: Σωτήρης Κακίσης
Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης
Σκηνικό: Κωνσταντίνος Ρήγος – Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Νατάσα Δημητρίου
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Συνεργάτις χορογράφου: Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος
Mουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνογράφου: Αλέγια Παπαγεωργίου
Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Στεφανίδη
Βοηθός ενδυματολόγου: ΑλίσαΜπουλάτ
Βοηθός ενδυματολόγου: Κατερίνα Κωστάκη
Δραματολόγος παράστασης: Εύα Σαραγά

Διανομή (αλφαβητικά):

Αλλαντοπώλης: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Δήμος: Στέλιος Ιακωβίδης
Κλέων: Κώστας Κόκλας
Δημοσθένης: Πάνος Μουζουράκης

Χορός

Kορυφαίοι:

Στεφανία Γουλιώτη, Λαέρτης Μαλκότσης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Γιάννης Χαρίσης

Mέλη (αλφαβητικά)

Πάρις Αλεξανδρόπουλος, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Θάνος Γρίβας, Πάνος Ζυγούρος, Κωνσταντίνος Καϊκής, Γιάννης Καράμπαμπας, Αλκιβιάδης Μαγγόνας,Βασίλης Μπούτσικος, Γιώργος Πατεράκης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Περικλής Σιούντας, Γιώργος Σκαρλάτος, Αντώνης Σταμόπουλος.

Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ευριπίδη – Φοίνισσες
 
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

30, 31 Ιουλίου &1 Αυγούστου

Η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου είναι οι Φοίνισσες του Ευριπίδη, η εμβληματική τραγωδία με την οποία ο ποιητής μας παραδίδει μια ανατρεπτική εκδοχή του μύθου των Λαβδακιδών. Το έργο παρουσιάζεται σε μια σύγχρονη παράσταση μ΄ ένα ξεχωριστό επιτελείο ερμηνευτών και συντελεστών, έχοντας την υπογραφή του Γιάννη Μόσχου στην πρώτη του σκηνοθεσία στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Οι Φοίνισσες, διδάχτηκαν στα εν άστει Διονύσια μεταξύ του 411 και 408 π.Χ.. Στην ίδια τριλογία ανήκουν και οι τραγωδίες Υψιπύλη και Αντιόπη. Ο Ευριπίδης μια πεντηκονταετία περίπου μετά τον Αισχύλο και τους Επτά επί Θήβας, δραματοποιεί τον μύθο του θηβαϊκού κύκλου που αναφέρεται στα τραγικά συμβάντα του οίκου των Λαβδακιδών και της έριδας για την εξουσία των Θηβών, για να συνθέσει ένα πολυπρόσωπο οικογενειακό και πολιτικό δράμα και να στρέψει το ενδιαφέρον σε αξίες όπως η δικαιοσύνη, η ισότητα και η ισοτιμία.

Οι Φοίνισσες, παρόλο που ανεβαίνουν έπειτα από χρόνια, στο παρελθόν είχαν παρουσιαστεί πολλές φορές από το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο (1960, 1965, 1978, 1988), όλες σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή.

Δείτε το βίντεο:

 

 

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Νικηφόρος Παπανδρέου
Σκηνοθεσία – Δραματουργική προσαρμογή: Γιάννης Μόσχος
Σκηνικά: Τίνα Τζόκα
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Χορογράφος: ΑμάλιαΜπένετ
Συνεργάτις χορογράφου: Αντιγόνη Γύρα
Video Design: Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Επιστημονική σύμβουλος: Ελένη Παπάζογλου
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Νάκου
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Αντωνοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Ευαγγελία Παπαδουράκη
Δραματολόγος παράστασης: Βιβή Σπαθούλα
 
Διανομή (αλφαβητικά)    
Αγγελιαφόρος    Γιώργος Γλάστρας
Ιοκάστη        Μαρία Κατσιαδάκη
Σφίγγα                 Σεσίλ Μικρούτσικου
Αντιγόνη    Λουκία Μιχαλοπούλου
Παιδαγωγός    Κώστας Μπερικόπουλος
Τειρεσίας    Αλέξανδρος Μυλωνάς
Μενοικέας    Βασίλης Ντάρμας
Ετεοκλής    Αργύρης Ξάφης
Οιδίπους    Δημήτρης Παπανικολάου
Πολυνείκης    Θάνος Τοκάκης
Κρέων        Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
    
Χορός (αλφαβητικά)    
Νεφέλη Μαϊστράλη, Ζωή Μυλωνά, Ελπίδα Νικολάου, Σταύρια Νικολάου, Κατερίνα Παπανδρέου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ελίνα Ρίζου, Μαριάμ Ρουχάτζε, Θάλεια Σταματέλου, Στυλιανή Ψαρουδάκη

 

Φωτογράφος παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Οι παραστάσεις Ιππείς και Φοίνισσες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.
Με υπέρτιτλους στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.

ΘΕΑΤΡΟ EXPRESS, ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΘ’ ΟΔΟΝ Νο2

Οι ιστορίες καθ’ οδόν Νο2 βρίσκονται καθ’ οδόν! Η πολύ επιτυχημένη παράσταση του Εθνικού Θεάτρου επιστρέφει ανανεωμένη, επετειακή και εορταστική! Με το κέφι και τον ενθουσιασμό στις αποσκευές της είναι έτοιμη να πάει από γειτονιά σε γειτονιά για να συναντήσει τους θεατές της, να τους ταξιδέψει στον χρόνο και να τους ευθυμήσει.

Μια απολαυστική μετάβαση στο παρελθόν, μια ανάλαφρη κριτική ματιά στη σχέση του χθες και του σήμερα, αυτοσαρκασμός με κέφι και ευφορία. Το παρελθόν μας χτυπά την πόρτα: μια λοξή ματιά στην ιστορία. Τι φταίει και τι μας φταίει; Διηγήσεις σπαρταριστές για τις πρώτες προσπάθειες οργάνωσης του ελληνικού κράτους, για ανακτορικές δεξιώσεις, για ευρωπαϊκούς χορούς, για ήρωες και αγωνιστές που ανησυχούν για τους πολυελαίους, για χειροφιλήματα που κατακεραυνώνουν, για τις συνήθειες και τις παραδόσεις των απλών ανθρώπων, για τα στραβά και τα όμορφά μας. Για τη ζωή που είναι γλυκιά και πικρή, που έχει γέλιο και δάκρυ. Για το νήμα που μας δένει με το χθες και που θα μας πάει στο μέλλον.

Μια παράσταση φτιαγμένη με μεράκι, που καλεί με χαρά τους θεατές της να αφεθούν στη γλυκιά μνήμη και να ατενίσουν αισιόδοξα το μέλλον ακόμη και όταν όλα συνηγορούν για το αντίθετο…

Η παράσταση θα περιοδεύσει στους Δήμους της Αττικής.

Ταυτότητα παράστασης
Δραματουργία: Ειρήνη Μουντράκη – Γιάννης Παναγόπουλος
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Επιμέλεια Κοστουμιών: Μαρία Τσιώτη
Επιμέλεια φωτισμών: Βασίλης Παπακωνσταντίνου

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά):
Σταύρος Καραγιάννης, Ρένα Κυπριώτη, Γιάννης Παναγόπουλος

Το Ταξίδι / TheWalk – Ελευσίνα 2021-23

Με μεγάλη χαρά το Εθνικό Θέατρο θα συμμετάσχει με έφηβους από τα εργαστήριά του στη σημαντική δράση Το Ταξίδι/TheWalk,των StephenDaldy, AmirNizarZuabi, GoodChanceTheatre καιHandspringPuppetCompany, που αποτελεί μέρος των εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021-2023.

Την 1η Σεπτεμβρίου 2021 η Ελευσίνα θα υποδεχτεί την Αμάλ, μια μαριονέτα ύψους 3,5μ. με τη μορφή μια Σύριας προσφυγοπούλας, που θα διασχίσει 8.000χμ από τα σύνορα της Συρίας μέχρι τη Μεγάλη Βρετανία για  να συναντήσει τη μητέρα της. Κατόπιν πρόσκλησης της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, οι νεαροί φίλοι των εργαστηρίων μας θα συνεργαστούν με τους συντελεστές της παράστασης και με συνομηλίκους τους από την τοπική κοινότητα για να κάνουν το πέρασμά της από τον τόπο μας όσο πιο όμορφο γίνεται!

(Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση στον σύνδεσμο https://www.goodchance.org.uk/thewalk)

ΘΕΡΙΝΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Το Εθνικό δίνει πνοή
σε συνεργασία με τακτικά post-covid ιατρεία του ΕΣΥ

Ένα δωρεάν διαδικτυακό πιλοτικό εργαστήριο για την επανεκπαίδευση της αναπνοής μέσω της φωνητικής έκφρασης και του τραγουδιού, για άτομα που προσβλήθηκαν από COVID-19 και εξακολουθούν να υποφέρουν από δύσπνοια και επακόλουθο άγχος.Το εργαστήριο, εμπνευσμένο από αντίστοιχο της Εθνικής Όπερας της Αγγλίας, σχεδίασε η Αγγελική Τουμπανάκη (PhD), Μοριακή βιολόγος, βοκαλίστρια, εκπαιδεύτριαφωνής καιμέλος της διεπιστημονικής ομάδας VoiceMentoring για την αποκατάσταση ασθενών με φωνητικέςδιαταραχές.

Το εργαστήριο έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα καθώς παρέχει σωματική και συναισθηματική στήριξη σε ασθενείς που βιώνουν συμπτώματα Long COVID, και ταυτόχρονα καταδεικνύει πως τέχνη και επιστήμη μπορούν να λειτουργήσουν υπέροχα μαζί!

Το εργαστήριο «Το Εθνικό Θέατρο δίνει πνοή» πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Pharmall.

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.n-t.gr/el/news/allnews?nid=34007

ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2021-2022
α΄ περίοδος: Οκτώβριος 2021 – Φεβρουάριος 2022

Κτήριο Τσίλλερ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Λόπε δε Βέγα – Φουέντε Οβεχούνα

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου
Οκτώβριος 2021

 Στην Ελλάδα το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το 1959 σε σκηνοθεσία Τάκη Μουζενίδη από το Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη ο οποίος ερμήνευσε τον Φροντόσο, σε μια παράσταση που γνώρισε τεράστια επιτυχία και έκανε το έργο  ιδιαίτερα αγαπητό στο κοινό, ενώ θρυλική έμεινε η μουσική του Θάνου Μικρούτσικου για την παράσταση του ΚΘΒΕ (1977). Το έργο  παρουσιάστηκε από το Εθνικό Θέατρο το 1990, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη.

Νόελ Κάουαρντ – Πονηρό πνεύμα  

Μετάφραση: ΈριΚύργια
Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Φεβρουάριος 2022

Το Πονηρό Πνεύμα, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο, γράφτηκε το 1941 καιέκανε πρεμιέρα στο Ουέστ Εντ, σημειώνοντας ρεκόρ παραστάσεων. Αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες του συγγραφέα σε Αγγλία και Αμερική και γνώρισε αρκετές προσαρμογές ως μιούζικαλ, κινηματογραφική ταινία (1945 και 2020), ραδιοφωνική παράσταση, τηλεταινία.

ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»

Τενεσί Ουίλιαμς – Λεωφορείον ο Πόθος

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Θανάσης Σαράντος
Οκτώβριος 2021

Όποιος και αν είστε, εγώ βασιζόμουν πάντα στην καλοσύνη των ξένων…

Το έργο, που καθιέρωσε τον ΤενεσίΟυίλιαμς ως έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς του κόσμου, γράφτηκε το 1947 και έκανε πρεμιέρα στο θέατρο EthelBarrymore στη Νέα Υόρκη, σε σκηνοθεσία Ηλία Καζάν, κερδίζοντας το βραβείο Πούλιτζερ. Το 1951 γνώρισε παγκόσμια επιτυχία με τη μεταφορά του στον κινηματογράφο από τον ίδιο σκηνοθέτη και με πρωταγωνιστές την Βίβιαν Λη (Μπλανς) και τον Μάρλον Μπράντο (Στάνλεϊ). Έκτοτε έχει γνωρίσει αναρίθμητες αναβιώσεις στις σκηνές όλου του κόσμου, εντούτοις είναι η πρώτη φορά που το έργο ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο.

Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα – Ματωμένος γάμος

Μετάφραση: Έφη Γιαννοπούλου
Σκηνοθεσία: Μαρία Μαγκανάρη
Ιανουάριος 2022

Μας περιμένουν μέρες τρομερές.

Η ηθογραφική ποιητική δραματουργία του Λόρκα κορυφώνεται στον Ματωμένο Γάμο, το πιο πολυπαιγμένο έργο του συγγραφέα στην Ελλάδα. Γραμμένο το 1932, σε μία περίοδο πολιτικής καμπής της Ισπανίας, ο Ματωμένος Γάμος έγινε ορόσημο μιας ολόκληρης εποχής και επηρέασε όσο λίγα έργα τη γραφή του σύγχρονου θεάτρου. Το έργο σύστησε στο ελληνικό κοινό ο Κάρολος Κουν το 1947, σε μια εμβληματική παράσταση, ενώ στο Εθνικό Θέατρο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1981, σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολωμού.   

Κτήριο REX
ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

Ηλία Βενέζη – Αιολική Γη

Διασκευή: Σάββας Κυριακίδης
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Δεκέμβριος 2021

Κι όμως, δεν γράφουνται με ίσιες γραμμές οι μοίρες των ανθρώπων.

Ο Ηλίας Βενέζης, καταγράφει με νοσταλγία τις παιδικές αναμνήσεις του στις Κυδωνίες  της Μικράς Ασίας από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι το 1914, όταν άρχισαν οι πρώτοι διωγμοί. Η Αιολική Γη, ένα από τα σημαντικότερα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, μεταφέρεται στη σκηνή σε μία διασκευή για όλη την οικογένεια από ένα δοκιμασμένο δίδυμο, που είχε χαρίσει στο κοινό του Εθνικού Θεάτρου μία από τις πιο αγαπημένες παραστάσεις του, τον Μεγάλο περίπατο του Πέτρου. Η παράσταση -αναπόληση της παιδικής αθωότητας και μνήμη του αποχωρισμού από τη γενέθλια γη, αποτελεί την πρόταση του Εθνικού Θεάτρου για την επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής.

ΣΚΗΝΗ «ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ»

Τζωρτζ  Όργουελ – Η φάρμα των ζώων

Διασκευή: Βύρων Θεοδωρόπουλος – Έλενα Τριανταφυλλοπούλου
Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης
Νοέμβριος 2021

Είδα σ’ ένα όνειρο τη γη όπως θα είναι όταν ο άνθρωπος θα έχει εξαφανιστεί.

Ο Τζωρτζ Όργουελ στο πιο γνωστό, ίσως, έργο του, τη Φάρμα των ζώων, που εκδόθηκε στα 1945, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και στην αυγή του Ψυχρού Πολέμου, μας καταθέτει μια  αλληγορία για τις συνέπειες μιας ελλιπούς πολιτικής επανάστασης και διερευνά πώς το όραμα για μια κοινωνία δικαιοσύνης και αλληλεγγύης εκτροχιάζεται και μετατρέπεται σε ένα εφιαλτικό απολυταρχικό καθεστώς που βλέπει παντού εχθρούς.

Η Φάρμα των ζώων, που πολλοί φορείς έχουν κατατάξει ανάμεσα στα 100 καλύτερα αγγλικά μυθιστορήματα του 20ού αιώνα, έχει διασκευαστεί για τη σκηνή και τον κινηματογράφο πάρα πολλές φορές αποδεικνύοντας το διαρκές ενδιαφέρον του κοινού για τις ιδέες και τους δυστοπικούς κόσμους του Όργουελ, αλλά και τα διδάγματα της Ιστορίας.

Ουίλιαμ Σαίξπηρ – Τρωίλος και Χρυσηίδα

Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος
Σκηνοθεσία: Μαρία Πανουργιά
Φεβρουάριος 2022

Ο χρόνος ή όλα τα διορθώνει ή όλα τα τελειώνει.

Ο Σαίξπηρ αντλεί έμπνευση και υλικό από τα επεισόδια του Τρωικού πολέμου και γράφει μια τραγωδία – ή καλύτερα μια κωμωδία; – για την τέχνη της μάχης και του έρωτα. Αποτυπώνει συναισθήματα και συμπεριφορές που αναδύονται εν βρασμώ, για να τα σχολιάσει αργότερα εν ψυχρώ.

ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ
Υπεύθυνη: Σοφία Βγενοπούλου

ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Αγγελική Δαρλάση – Το αγόρι στο θεωρείο

Διασκευή: Άνδρη Θεοδότου
Σκηνοθεσία: Σοφία Μαραθάκη
Οκτώβριος 2021

Οι τοίχοι είναι τόσο λεπτοί που ακόμα και τα όνειρα μας μπερδεύονται με τα όνειρα των άλλων.

Ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία της νεοελληνικής λογοτεχνίας για παιδιά, Το αγόρι στο θεωρείο της πολυβραβευμένης συγγραφέα Αγγελικής Δαρλάση, που κυκλοφόρησε το 2017, ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή, σε διασκευή για το θέατρο από την Άνδρη Θεοδότου. Μια ιστορία σαν άγριο και τρυφερό συνάμα παραμύθι με αφορμή ένα ιστορικό γεγονός: τη Μικρασιατική Καταστροφή, τον Σεπτέμβριο του 1922. Τότε που πάνω από 1.500.000 Έλληνες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν για πάντα τα σπίτια και την πατρίδα τους και να προσπαθήσουν να χτίσουν μια νέα ζωή στην Ελλάδα.

Η παράσταση, με όχημα όλα τα πρωτογενή υλικά του θεάτρου, το ανθρώπινο σώμα και τη φωνή, τη δράση και την αφήγηση, το τραγούδι, τον χορό, την κίνηση και τη μουσικότητα και κυρίως το παιχνίδι και τη δύναμη της μεταμόρφωσης, θα ζωντανέψει έναν κόσμο μαγικό και αληθινό. Μια παράσταση που εξυμνεί τον άνθρωπο και την πίστη του στη ζωή!

 

ΚΤΙΡΙΟ ΡΕΞ

ΣΚΗΝΗ «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ»

Εφηβικό Θέατρο: «Νέες Φωνές»

Υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος: Σοφία Βγενοπούλου

Ήδη με το εξαιρετικά επωφελές πρόγραμμα «Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο», το Εθνικό Θέατρο έχει καλλιεργήσει μια κοινότητα καλλιτεχνών, εκπαιδευτικών και εφήβων που συνεργάζονται και συν-δημιουργούν. Σε συνέχεια της εμπειρίας αυτής, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, το Εθνικό Θέατρο αναλαμβάνει μια σειρά από εκπαιδευτικές και καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες με στόχο την ενίσχυση της εφηβικής έκφρασης, με τίτλο «Νέες Φωνές». Οι δράσεις φέρνουν στο προσκήνιο τους έφηβους και το περιβάλλον τους (σχολείο και οικογένεια), και διερευνούν τις συνέπειες της πανδημίας στη γενιά τους. Τα αιτήματα του κινήματος #metoo είναι άλλο ένα παράδειγμα των προκλήσεων που καλούνται επιτακτικά να αντιμετωπίσουν στο πέρασμά τους στην ενηλικίωση και αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη οι νέοι να θωρακιστούν ψυχικά και να αναπτύξουν κριτική σκέψη.

Παράλληλα, οι «Νέες Φωνές» δίνουν την ευκαιρία σε πλήθος καλλιτεχνών (συγγραφέων, σκηνοθετών, ηθοποιών, κ.ά.)να εξοικειωθούν με τις ιδιαίτερες επιταγές του θεάτρου για έφηβους και να το τροφοδοτήσουν με την έμπνευσή τους,έτσι ώστε να αποτελέσει στα χρόνια που έρχονται ζωτικό μέρος της πολιτιστικής ζωής.

Το πρόγραμμα των δράσεων για το εφηβικό θέατρο θα αναπτυχθεί στους παρακάτω άξονες:

1.Παραγωγή δύο παραστάσεων εστιασμένων στους νέους σε σκηνοθεσία Σοφίας Βγενοπούλου και Γεωργίας Μαυραγάνη.

2. Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε αντιστοιχία με τις παραστάσεις, αλλά και ανεξάρτητων κύκλων εκπαιδευτικού δράματος με συγκεκριμένες θεματικές.

3. Στοχευμένη επιμόρφωση και συμβουλευτική εκπαιδευτικών.

4. Εκπαίδευση επαγγελματιών του θεάτρου μέσα από σεμινάρια που εστιάζουν στις αρχές και τεχνικές του θεάτρου για παιδιά και νέους καθώς και στην εμψύχωση ομάδων.

5. Στούντιο Συγγραφής θεατρικών έργων για νέους με τη συμμετοχή τεσσάρων θεατρικών συγγραφέων ανά έτος.

Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο
(τέταρτη χρονιά)

Το πρωτοποριακό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας που απευθύνεται σε γυμνάσια και λύκεια της περιφέρειας και επιχειρεί να δημιουργήσει καλλιτεχνικές γέφυρες ανάμεσα στους έφηβους της επαρχίας και το Εθνικό θέατρο, αναπτύσσοντας παράλληλα ένα δίκτυο από ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς, συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά.

Η χρονιά που έρχεται θα μας βρει για άλλη μια φορά σε ολόκληρη την Ελλάδα, από τη Ρόδο μέχρι τη Σαντορίνη, από την Κρήτη ως τη Χίο, από τα Άγραφα ως την Καλαμάτα κ.α., σε γυμνάσια και λύκεια γενικής εκπαίδευσης, σε ειδικά, εσπερινά και  μουσικά σχολεία.

Το πρόγραμμα Το Θέατρο στο Νέο Σχολείο λειτουργεί στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» (ΕΣΠΑ).

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και την επόμενη χειμερινή περίοδο, ένα πλούσιο πρόγραμμα εργαστηρίων, αποτελούμενο από δημοφιλή μαθήματα και νέες ιδέες, θα λάβει χώρα στο Εθνικό Θέατρο. Ακριβείς πληροφορίες θα δημοσιοποιηθούν τους επόμενους μήνες, κατόπιν και των υγειονομικών οδηγιών που θα δοθούν από τους αρμόδιους φορείς.

Παράθυρο στην Ελλάδα: Διαδικτυακό πρόγραμμα για νέους σε όλη την Ελλάδα

Πώς μπορούμε να κάνουμε και να διδάξουμε θέατρο -μια τέχνη καθαρά σωματική κι αλληλεπιδραστική- όταν κανείς δεν βρίσκεται στον ίδιο χώρο με τον άλλο; Αυτό το ζητούμενο αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πρόκληση τη χρονιά που πέρασε,όταν κληθήκαμε να μεταφέρουμε τη θεατρική εμπειρία από τον ζωντανό στον ψηφιακό χώρο και ναλειτουργήσουμε τα περίπου 35 εργαστήριά μας με τους 700 συμμετέχοντες από 4 ετών και πάνω.

Θέσαμε τις νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της θεατρικής τέχνης, τις προσαρμόσαμε στις απαιτήσεις μας και προχωράμε στη δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας  εργαστηρίων που θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για να έρθουμε κοντά με ανθρώπους που κατοικούν μακριά, στην περιφέρεια ή –γιατί όχι;– οπουδήποτε στον κόσμο! Περισσότερες πληροφορίες, προσεχώς.

Εργαστήρι Προσωπικής Ανάπτυξης Κρατουμένων (ΕΠΑΚ)

Το ΕΠΑΚ, το αναγνωρισμένο πρόγραμμα που σχεδίασε και υλοποιεί σε καταστήματα κράτησης ο εμψυχωτής-σκηνοθέτης Στάθης Γράψας, όχι μόνο συνεχίζει τη δραστηριότητά του στα καταστήματα σε Αυλώνα, Θήβα, Κόρινθο και Ψυχιατρείο Κρατουμένων Κορυδαλλού, αλλά επεκτείνεται πιλοτικά και σε άλλα, προσφέροντας δημιουργική διέξοδο σε έγκλειστους συνανθρώπους μας! Θα ακολουθήσει δελτίο τύπου σύντομα.

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Σε συνεργασία με την ΕΡΤ
Από το φθινόπωρο στο Δεύτερο και Τρίτο Πρόγραμμα

Διονύσιου Σολωμού – Η γυναίκα της Ζάκυθος
Ραδιοσκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος

Άντον Τσέχοφ – Ο Γλάρος
Ραδιοσκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη

Δημήτρη Κεχαΐδη – Ελένης Χαβιαρά  – Με δύναμη από την Κηφισιά
Ραδιοσκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός

Αλεξάντρ Πούσκιν – Μότσαρτ και Σαλιέρι
Ραδιοσκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη

Ηλία Καπετανάκη – Η βεγγέρα
Ραδιοσκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς

Άουγκουστ Στρίντμπεργκ – Οι δανειστές
Ραδιοσκηνοθεσία: Ελένη Καφετζή

Η εγγραφή των παραστάσεων πραγματοποιήθηκε στο στούντιο ηχογράφησης του Εθνικού Θεάτρου.
Ηχοληψία – Επεξεργασία ήχου: ΠαναγιώτηςΧρονέας.

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης