Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει οι δηλώσεις του διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Λουκά Θάνου, σχετικά με τις διαμαρτυρίες για την παράσταση μπαλέτου «Μότσαρτ» στο Θέατρο Απόλλων, στην οποία πρωταγωνιστεί μια γυναίκα.

Ειδικότερα πρόκειται για παράσταση που ανεβαίνει καθημερινά αποκλειστικά για σχολεία από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Λουκά Θάνου, να επιλέγει για τον βασικό ρόλο τη χορεύτρια Μαρία Κίκινα. Η χορεύτρια ως «Μότσαρτ» παντρεύεται μία άλλη γυναίκα, τη φιλάει, ανταλλάσσοντας όρκους αγάπης. Αυτό, ωστόσο, προκάλεσε την οργή πολλών γονέων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απάντηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ για την επιλογή γυναίκας ηθοποιού ξεσήκωσε «κύμα» αντιδράσεων και μία συζήτηση περί ομοφοβίας έχει αρχίσει να ξετυλίγεται.

«Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων. Έχουν ένα δίκιο. Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα», επεσήμανε.

Και πρόσθεσε: «Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ολόκληρη η απάντηση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή:

Ακολουθούν οι δηλώσεις που έκανε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ στην εφημερίδα “Πελοπόννησος” μετά τις αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών για την επιλογή γυναίκας στον ρόλο του Μότσαρτ:

«Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα. Έγινε απλά και μόνο, διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή, με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός. Φυσικά άνδρα θα διάλεγα για τον ρόλο, αλλά δεν είχα χορευτή, με αυτές τις προδιαγραφές. Προσπάθησα να φέρω κάποιους από την Αθήνα, αλλά δεν μπορούσαν.

Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων! Έχουν ένα δίκιο! Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα. Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς. Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί. Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα, ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της. Όμως δεν ήθελα να προκαλέσω. Και δεν θα το έκανα ούτε σε πειραματική σκηνή, πόσο μάλλον σε μία παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά.

 Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω. Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς”.

Η απάντηση Γιατρωμανωλάκη

Άμεση ήταν η αντίδραση του υφυπουργού Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη, ο οποίος έστειλε επιστολή στον κύριο Θάνο, λέγοντας πως είναι εντελώς ανάρμοστο για άνθρωπο που κατέχει αξίωμα στον τομέα του πολιτισμού να απαντήσει με αυτό τον τρόπο προκειμένου να υπερασπισθεί την επιλογή του να χρησιμοποιήσει γυναίκα για αντρικό ρόλο.

«Είναι εντυπωσιακό με πόση ευκολία επιλέξατε να ολισθήσετε σε κατεξοχήν και βαθιά ομοφοβικές τοποθετήσεις, αντί να τεκμηριώσετε με καλλιτεχνικούς όρους τη διανομή των ρόλων, ή να δείτε σαν μία ευκαιρία τις ενοχλήσεις ορισμένων γονέων και/ή εκπαιδευτικών προκειμένου να τους εξηγήσετε φερ’ ειπείν ότι συχνά στο θέατρο, από την αρχαιότητα, το φύλο του ηθοποιού και το φύλο του ρόλου δεν ταυτίζονται.

Παρά τις όποιες ”διορθωτικές” σας ύστερες κινήσεις, δεν έχετε στα αλήθεια ανακαλέσει ή απολογηθεί για το ομοφοβικό σκέλος των δηλώσεών σας, ενώ παράλληλα εγκαλείτε τρίτους για ομοφοβία».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης