Οι δύσκολες και ιδιόμορφες συνθήκες, που βιώνει εφέτος το καλοκαίρι ο κόσμος του πολιτισμού, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, δεν αποτέλεσαν εμπόδιο για την πραγματοποίηση του Φεστιβάλ Φιλίππων. Ο μακροβιότερος πολιτιστικός θεσμός αρχαίου δράματος και αττικής κωμωδίας  στην Ελλάδα, μετά από αυτόν του Φεστιβάλ Επιδαύρου, δεν κινδύνεψε ούτε για μια στιγμή με ματαίωση, χάρη στις προσπάθειες του καλλιτεχνικού του διευθυντή, σκηνοθέτη Θοδωρή Γκόνη, αλλά και τον συντονισμό από μέρους των διοργανωτών: του Δήμου Καβάλας, του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου (ΔΗΠΕΘΕ) Καβάλας και της κοινωφελούς δημοτικής επιχείρησης ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ του δήμου Καβάλας.

Όπως επισημαίνει ο κ. Γκόνης, με αφορμή τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν, «το Φεστιβάλ Φιλίππων ήταν και παραμένει ένα σπουδαίο φεστιβάλ, ένα ιστορικό φεστιβάλ. Μόνο που δεν είναι κανενός μας. Πρέπει να το κερδίζουμε κάθε καλοκαίρι». Απόλυτα προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα, που ορίζουν την τήρηση συγκεκριμένων υγειονομικών πρωτοκόλλων από τους ηθοποιούς, τους συντελεστές και τους θεατές, το 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων είναι καθόλα έτοιμο να προσφέρει όμορφες καλοκαιρινές στιγμές πολιτιστικής ανάτασης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρώτη παράσταση, που θα φιλοξενηθεί στον εντυπωσιακό χώρο του αρχαίου θεάτρου Φιλίππων το Σαββατοκύριακο 25 και 26 Ιουλίου, είναι η Αντιγόνη του Σοφοκλή. Ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, που ανεβαίνει σε συνεργασία της εταιρείας τέχνης «Ars Aeterna» και της 5ης Εποχής Τέχνης, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, με την Ιωάννα Παππά στον ρόλο της Αντιγόνης, τον Γιώργο Χρυσοστόμου στον ρόλο του Κρέοντα και μια ομάδα σημαντικών νέων ηθοποιών.

Στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που ισχύουν, θα πραγματοποιηθούν εφέτος μόνο πέντε παραστάσεις αρχαίου δράματος και αττικής κωμωδίας, μία παιδική παράσταση, μία  συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου με τον Έλληνα συνθέτη και την ορχήστρα του να παρουσιάζουν τραγούδια δικά του αλλά και των Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Βαμβακάρη και Τσιτσάνη, όπως επίσης και μια solo εμφάνιση του τραγουδοποιού Αλκίνοου Ιωαννίδη.

Ωστόσο, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, το Φεστιβάλ Φιλίππων θα επεκταθεί και σε άλλους εμβληματικούς χώρους πολιτισμού και καλλιτεχνικών δράσεων, που υπάρχουν διάσπαρτοι στην Καβάλα, όπως το Φρούριο, ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, η παλιά πόλη στη χερσόνησο της Παναγίας, φιλοξενώντας ενδιαφέρουσες θεατρικές και μουσικές παραστάσεις αλλά και αρκετές από τις δράσεις του υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός». Στις δράσεις αυτές συμμετέχει και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο (ΔΗΠΕΘΕ) Καβάλας με την παράσταση «Η Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου», σε συνδιοργάνωση με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι τις 31 Αυγούστου, που θα διαρκέσει εφέτος το 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων, σημαντικοί και αξιόλογοι άνθρωποι του θεάτρου και της μουσικής, ηθοποιοί και σκηνοθέτες αλλά και καταξιωμένοι καλλιτέχνες με καταγωγή από την Καβάλα θα περάσουν από την πόλη για να χαρίσουν στο θεατρόφιλο κοινό μοναδικές εμπειρίες.

Καλλιτέχνες όπως η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, η Λυδία Φωτοπούλου, η Όλια Λαζαρίδου, ο Ακύλλας Καραζήσης, η Λουκία Μιχαλοπούλου, η Ρηνιώ Κυριαζή, η Ιόλη Ανδρεάδη,  η Εύη Σαουλίδου, ο Γιάννης Καραπιπερίδης, ο Στράτος Καλαφάτης, η Μανίνα Ζουμπουλάκη, η Αλεξία Βουλγαρίδου, η Κορίνα Βουγιούκα και ο Δημήτρης Μανδρινός θα βρεθούν αυτό το καλοκαίρι στην Καβάλα για να «λαμπρύνουν» με την τέχνη τους το 63ο Φεστιβάλ Φιλίππων.

Η θεματική του φεστιβάλ και το εργαστήρι αρχαίου δράματος

«Εφέτος το Φεστιβάλ Φιλίππων, που αρέσκεται τα τελευταία χρόνια να έχει τη δική του θεματική, τη δική του τοπική καλλιέργεια και ματιά», όπως τονίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής Θοδωρής Γκόνης, «θα ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο στα κλειστά κτίρια της πόλης – και υπάρχουν πάρα πολλά με ιστορία και διαδρομή γοητευτική, αγωνιστική και αξιοζήλευτη. Όμως η ζωή βάζει πάντα τους όρους της. Πρέπει να τους σεβαστούμε. Είμαστε λοιπόν αναγκασμένοι να υλοποιήσουμε μόνο ένα μέρος αυτού του μεγάλου σχεδίου, επιφυλασσόμενοι να το ολοκληρώσουμε το επόμενο καλοκαίρι. Ηθοποιοί, χορευτές, μουσικοί, συγγραφείς, κινηματογραφιστές, φωτογράφοι, αρχιτέκτονες, εικαστικοί, θα βρουν το κλειδί να «ανοίξουν» τα κτήρια με τον τρόπο που γνωρίζει η τέχνη και η επιστήμη του καθενός για να μας διηγηθούν την προσωπική τους ιστορία. Έξω και γύρω από αυτά – αναγκαστικά λόγω των συνθηκών – θα φτιάξουμε παραστάσεις, συναυλίες, εκθέσεις, ομιλίες, δράσεις και χάπενινγκ».

«Οι ιδιαίτερες εφετινές συνθήκες», συνεχίζει ο κ. Γκόνης, «μας δείχνουν, μας υποδεικνύουν μάλλον, ότι πρέπει να αφιερώσουμε το 63ο Φεστιβάλ στο αρχαίο δράμα, και αυτό κάνουμε, συνεχίζουμε με μεγαλύτερη ένταση την επιτυχημένη δράση του Εργαστηρίου Αρχαίου Δράματος, ενός πρωτότυπου θεατρικού camp με χαρακτήρα καλλιτεχνικό αλλά και εκπαιδευτικό, που εδώ και τέσσερα χρόνια έχει δώσει μια νέα πνοή στην περιοχή των Κρηνίδων, δίπλα στο αρχαίο θέατρο και τον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων. Φέτος, προχωράμε πιο θαρραλέα, πιο δυναμικά και καλούμε σημαντικούς και σπουδαίους καλλιτέχνες με αξιοζήλευτη διαδρομή πάνω στο αρχαίο δράμα (ηθοποιούς, σκηνοθέτες, μεταφραστές, μουσικούς, χορευτές), να πάρουν μέρος σε αυτό το «μικρό» φεστιβάλ μέσα στο «μεγάλο», στις «Θεατρικές Αναγνώσεις» αρχαίου δράματος (παραστάσεις εν δυνάμει), που θα λάβουν χώρα από 12 έως 23 Αυγούστου».

Όλοι οι καταξιωμένοι ηθοποιοί που θα συμμετέχουν εφέτος στο Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος με τις μικρές και ευέλικτες ομάδες εκλεκτών συνεργατών τους, θα διαμείνουν διαδοχικά στις Κρηνίδες, παρουσιάζοντας, ανά τρεις μέρες, ο καθένας τη δική του εκδοχή πάνω στη θεατρική ανάγνωση του αρχαίου δράματος.

Ανάμεσα στις τραγωδίες που θα «ακουστούν» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων, είναι η «Αντιγόνη», οι «Βάκχες», η «Μήδεια», η «Ελένη», ο «Αγαμέμνων», οι «Τρωάδες» καθώς και οι «Ιστορίες του Πρόσπερο». Οι παραστάσεις θα είναι ανοιχτές για το κοινό μέσω διαδικτύου σε ζωντανή μετάδοση (live streaming), λειτουργώντας ταυτόχρονα σαν ανοιχτό εργαστήριο για θεατρολόγους, φοιτητές, και απόφοιτους δραματικών σχολών, ερασιτεχνικές ομάδες, την τοπική κοινότητα και γενικά για όποιον ενδιαφέρεται να τις παρακολουθήσει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης