Πλήθος κόσμου κατέκλυσε την προηγούμενη εβδομάδα το Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ του ΟΑΚΑ για να παρακολουθήσουν την παράσταση Alegría του φημισμένου Cirque du Soleil, η οποία έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές.

Μετά από μια εβδομάδα παραστάσεων του περίφημου Cirque du Soleil και της παράστασης Alegria, μπορούμε σίγουρα να μιλήσουμε για μία απίστευτη εμπειρία, αφού κυριολεκτικά έχει καταφέρει αιχμαλωτίσει το μυαλό και την ψυχή του κοινού, κλέβοντας την «καρδιά μας για πάντα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν όντως αυτό που όλοι περιμέναμε, μία διπλή δικαίωση, αυτή της επιλογής μας και κείνη της πολύχρονής μας αναμονής – που τελικά όμως άξιζε τον κόπο.

Είναι πράγματι (το Cirque du Soleil) το Μεγαλύτερο Θέαμα στον Κόσμο και είναι πράγματι (η Alegría) ένα θαυματουργό ξόρκι, ένα μαγικό ελιξίριο χαράς και ελπίδας, απέναντι στις ασθένειες της κρίσης, τον φόβο, την εσωστρέφεια , την κοινωνική απομόνωση.

Πέραν όμως της φήμης, της ιστορίας, των κριτικών, προστίθενται πλέον και οι αφηγήσεις των πολλών χιλιάδων θεατών που παρακολούθησαν την παράσταση την εβδομάδα που μας πέρασε και έγιναν μάρτυρες αυτού του σκηνικού θεάματος, αυτού του καλλιτεχνικού φαινομένου και των όσων «μαγικών» λαμβάνουν χώρα εντός του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Που έγιναν αποδέκτες και δυνητικά φορείς, αυτού του έντονα μεταδιδόμενου ιού της ψυχικής ανάτασης και ευφορίας.

Που εισέπραξαν το μήνυμα ζωής μέσα από μία ονειρική παράσταση, ύμνο στη δύναμη της νιότης και στην ανάγκη ανανέωσης και αλλαγής και πιστοποίησαν τοποθετώντας τον «τύπο επί των ήλων», ότι το διαχρονικό ιδεατό της αυθεντικής δημιουργίας και της αληθινής τέχνης είναι εφικτό, είναι υπαρκτό, είναι εδώ! Εδώ που συνυπάρχουν αρμονικά η υψηλή αισθητική και η αναμφισβήτητη ποιότητα, με τον εντυπωσιασμό, την απόλαυση και την αποπλάνηση της πραγματικής διασκέδασης.

Χιλιάδες θεατές λοιπόν στο κατάμεστο, στο ασφυκτικά γεμάτο γήπεδο μπάσκετ του ΟΑΚΑ, θεατές απ’ όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας, θεατές απ’ την Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, την Πάτρα, απ’ όλη την Ελλάδα, ακόμη και πάρα-πάρα πολλοί που ταξίδεψαν από χώρες του εξωτερικού, από τις ΗΠΑ, την Σουηδία, την Ρωσία, την Κύπρο, και τα Βαλκάνια.

Οι θεατές που παρευρέθησαν όλη αυτή την εβδομάδα, άνδρες, γυναίκες, παιδιά, υπερήλικες, ήταν θεατές που τους ένωνε ένα πλατύ, μόνιμο χαμόγελο ευδαιμονίας και ικανοποίησης, η διάχυτη συγκίνηση, η κοινή έκφραση στο πρόσωπο με τα τεράστια έκπληκτα μάτια, το ανοιχτό στόμα, τα επιφωνήματα θαυμασμού και το θεραπευτικά εκτονωτικό γέλιο.

Το Cirque du Soleil δικαίωσε περίτρανα τον μύθο του και η Alegría το κρυφό νόημά της. Έχει καθηλώσει και κατακτήσει το κοινό, μ’ ένα απίστευτα πλούσιο μενού αισθητικής, δράσης, δεξιοτεχνίας, ερμηνειών, σ’ ένα καθολικό πανηγύρι των αισθήσεων, σε μία πρωτοποριακή (γι’ αυτό και κλασική) γιορτή του σώματος και του πνεύματος, με βασικό της άξονα το περίφημο αρχαιοελληνικό «μέτρο» (τόσο – όσο πρέπει!)

Έχει εντυπωσιάσει με τα μεγαλειώδη, επιβλητικά σκηνικά γοτθικού ρυθμού και μνημειακών διαστάσεων, όπως ο γιγάντιος θόλος στην κορυφή, που σαφώς παραπέμπει σε ισχυρούς, ιστορικούς, οικουμενικούς θεσμούς.

Με το τεράστιο επιδαπέδιο σκηνικό, γεμάτο με έντονους χρωματικούς και αρχιτεκτονικούς συμβολισμούς, όπως οι αμέτρητες ιμπρεσιονιστικές κηλίδες χρώματος και φωτός αλλά και τα ελικοειδή μονοπάτια που οδηγούν στο νέο και στο άγνωστο. Με την τεράστια διαδραστική σκηνή (δυόμισι στρεμμάτων) που υποστηρίζει δυναμικά το σκηνικό γίγνεσθαι και με την δεύτερη εναέρια σκηνή που στήνεται εν ώρα παράστασης μπροστά στα μάτια των θεατών και 12 μέτρα πάνω απ’ τα κεφάλια τους.

Με τους «μαγικούς μηχανισμούς» που ξεπηδούν από το πουθενά (όπως το επίμηκες τραμπολίνο), τους εμπνευσμένους ονειρικούς φωτισμούς, τα εκθαμβωτικά σπέσιαλ εφέ, που η λελογισμένη χρήση τους επαληθεύει αυτά που αναφέραμε περί του αληθινού πλούτου του «μέτρου» (φανταστείτε ότι 3 – τεράστιας δυναμικής λέιζερ, χρησιμοποιούνται μόνο και μόνο για την απόδοση μίας λευκής φωτιστικής χοάνης, διάρκειας μόλις 40’’).

Έχει εντυπωσιάσει επίσης με τα 400 πανέμορφα χειροποίητα κουστούμια, τα εκατοντάδες αξεσουάρ, τις απίστευτα σύνθετες τεχνικές λεπτομέρειες. Ταυτόχρονα κατάφερε να συγκινήσει βαθιά το κοινό!

Με τα δύο λατρεμένα τραγούδια της που κατέχουν το παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων στα θεατρικά soundtracks, το Vai Vedrai και το Querer, που ερμηνεύονται υποδειγματικά από την Λευκή και την Μαύρη τραγουδίστρια με τη συνοδεία μίας εξαιρετικής ορχήστρας. Ακούσματα φορτισμένα, να κινούνται αριστοτεχνικά από την τζαζ, την ποπ, το ταγκό, την όπερα, ως τη ρομαντικότητα των τροβαδούρων και την τραχιά αυθεντικότητα των καπηλειών και των νυχτερινών δρόμων, μελωδίες που συντροφεύουν τα όνειρα των θεατών, διευρύνοντας τα στο άπειρο.

Συγκινεί με τις αιθέριες ερμηνείες των καλλιτεχνών της, τις ποιητικές εικόνες της, την ασύλληπτη ομορφιά, το γλυκόπικρο χιούμορ της – που κάποιες στιγμές όμως χαρίζει απλόχερα και το τρανταχτό γέλιο.

Συγκινεί η περιπλάνηση σ’ αυτήν την σουρεαλιστική χώρα της νοσταλγίας, της ευθυμίας, της αγαλλίασης, με ξεναγό μας το απρόβλεπτο και ζηλιάρικο «Λουλούδι» με το κόκκινο χιτώνιο και το φωτεινό του σκήπτρο. Συγκινεί η γνωριμία μας και με τους υπόλοιπους 55 μυθικούς κατοίκους της Alegría, την καλή νεράιδα, τον «Ταμίρ» με το χρυσό πανωφόρι και την ευγενική ψυχή, τις αξιολάτρευτες «Νύμφες» με τον αισθησιακό χορό τους, την γλυκιά παραμυθού μας – την εκθαμβωτική «Λευκή Τραγουδίστρια», ακόμη όμως και το σκοτεινό της alter ego – την μυστηριώδη «Μαύρη Τραγουδίστρια», ακόμη και τα φανταχτερά, παραμορφωμένα «Νοσταλγικά Γέρικα Πουλιά», παρότι εκπροσωπούν την αντίδραση και το κατεστημένο.

Σοκάρει με την εξωπραγματική ακρίβεια, την αψεγάδιαστη επαγγελματική δεξιοτεχνία, την τόλμη και τη δυναμική των ακροβατικών νέας εποχής, που περιφρονούν κάθε φυσικό νόμο, καθιστώντας την έννοια του «υπεράνθρωπου» κα του «αδύνατου», απλούς λαϊκούς μύθους…

Ακροβατικά που κόβουν την ανάσα και προκαλούν δέος, όπως οι εναέριες περιστροφές και ελιγμοί στην «Σύγχρονη Αιώρα» που αψηφούν επιδεικτικά τη βαρύτητα, οι ιλιγγιώδεις ρυθμοί, ταχύτητες και ύψη στο «Μονοπάτι της Δύναμης», η απόλυτη αυτοκυριαρχία στην «Ισορροπία στα Χέρια», ο σαγηνευτικά επικίνδυνος συγχρονισμός στον «Χορό των Μαχαιριών της Φωτιάς», η ύψιστη επιδεξιότητα και ευλυγισία με τη χρήση κρίκων και κορδέλας στην «Άσκηση Επιδεξιότητας», η ισχύς και η ελαστικότητα σ’ ένα ρεσιτάλ bungee jumping πέρα απ’ τη λογική – με τίτλο «Ιπτάμενος Άνθρωπος», στις εκτοξεύσεις ιπτάμενων ακροβατών από ώμους συναδέλφων τους στις «Ρώσικες Μπάρες», στην υπέρτατη πλαστικότητα στην ακραία μογγολική «Συστροφή», στις εντυπωσιακές πτήσεις και βουτιές στο δίχτυ στις «Εναέριες Μπάρες»,στην πολυπλοκότητα, τον έλεγχο και την ισορροπία στον «Τροχό του Σύρ».

Η Alegría ενώνει τέχνες. Το μπαλέτο, την όπερα, τη μιμική, την υποκριτική, το σύγχρονο χορό, την τέχνη των κλόουν, τις τέχνες του δρόμου και τις συνταιριάζει αρμονικά με τα αθλητικά επιτεύγματα. Ενώνει επίσης τεχνικές και κουλτούρες, από πανάρχαιες τελετουργίες ως τη σύγχρονη μοντέρνα φόρμα, σ’ ένα ενιαίο, μοναδικό, ζωντανό κινούμενο έργο τέχνης.

Μεταδίδει πάνω απ’ όλα ζωντάνια, πληθωρικό αισθησιασμό και λυτρωτικά μηνύματα, επίκαιρα όσο ποτέ άλλοτε, χαρίζοντας μας ταυτόχρονα ένα ζωοφόρο, πολύτιμο διάλλειμα απ’ τα προβλήματα της καθημερινότητάς μας.

Αποδεικνύει τέλος, με συναρπαστικό τρόπο, πως αν η αποστολή σου είναι όντως «να κινητοποιήσεις τη φαντασία, να διεγείρεις τις αισθήσεις και να αφυπνίσεις τους κατοίκους αυτού του πλανήτη με θέματα που πλέκουν το εγκώμιο των ανθρώπινων – οικουμενικών επιτευγμάτων», τότε ναι, μπορεί ένα θέαμα μέσα από την τέχνη – αν όχι ν’ αλλάξει τον κόσμο, τουλάχιστον να τον κάνει πιο ανεκτό και πιο βιώσιμο!

Alegria – Cirque du Soleil – Για μια ακόμη εβδομάδα παραστάσεων, στο Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ του ΟΑΚΑ.

Οι παραστάσεις συνεχίζονται ως την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου. Προπώληση εισιτηρίων, στα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα και στα ΕΛΤΑ. Online αγορές, στην ιστοσελίδα: www.lavris.gr.

Τιμές εισιτηρίων 35€-45€-55€-65€ και η VIP ζώνη 75€. Φοιτητικά και παιδικά εισιτήρια έκπτωση 20% σε όλες τις ζώνες. Ειδικές τιμές για την έκδοση ομαδικών εισιτηρίων.

Πληροφορίες για την προπώληση στο τηλέφωνο: 210 9 888 888

Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης