Από της 14 Ιανουαρίου η ΟΜΑΔΑ ΝΑΜΑ ανεβάζει στη Κεντρική σκηνή του Επί Κολωνώ την παράσταση «Οι Δανειστές» του Αυγούστου Στρίντμπεργκ. Πρόκειται για την κλασική «τραγικωμωδία» (όπως χαρακτήρισε το έργο ο ίδιος ο συγγραφέας) του Σουηδού δραματουργού με θέμα τις σχέσεις και τις συγκρούσεις των δυο φύλων.

Το έργο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυο άντρες έχουν γνωριστεί σε ένα παραθαλάσσιο θέρετρο. Ο Άντολφ θεωρώντας τον Γκουστάβ έμπιστο, αρχίζει να μιλάει ανοιχτά για την γυναίκα του, τη Θέκλα. Οι συζητήσεις τους στο λόμπι του θέρετρου οδηγούν σε κάποια σκληρά συμπεράσματα για το αντίθετο φύλο, τα οποία με την σειρά τους οδηγούν σε ένα σχέδιο. Πρώτα ο Άντολφ θα αλλάξει την συμπεριφορά του απέναντι στην γυναίκα του θέλοντας να της επιβληθεί, ενώ ο Γκουστάβ θα κρυφακούει από το διπλανό δωμάτιο. Στη συνέχεια ο Γκουστάβ θα εμφανιστεί στη Θέκλα ενώ ο Άντολφ με την σειρά του θα κρυφάκουει. Ο στόχος τους είναι να αποκαλύψουν το πραγματικό πρόσωπο της Θέκλας και να συμπεράνουν εάν είναι πιστή στον σύζυγο της. Ακολουθούν απρόβλεπτές εξελίξεις που ωθούν τους χαρακτήρες σε άκρα και δημιουργούν μια κατάσταση αστεία και τραγική μαζί.

Οι «Δανειστές» είναι μια «τραγικωμωδία», όπως χαρακτηρίζει ο ίδιος το έργο του, στην οποία τα πάθη και οι έννοιες περιπλέκονται σε ένα λαβυρινθώδες κυνηγητό. Ο καθένας από τους χαρακτήρες διεκδικεί το δίκιο του, αναζητά το εγώ του, συγκρούεται με το παρελθόν του, απαιτεί να του επιστραφούν τα ψυχικά του δάνεια, «χτυπά» το αντίθετο φύλο σαν να είναι ο εχθρός του, ψάχνει απεγνωσμένα τον έρωτα και την αγάπη.

Γραμμένο το 1888, την ίδια χρονιά που έγραφε και την «Δεσποινίδα Τζούλια» και ένα χρόνο μετά το αυτοβιογραφικό του «Απολογία ενός τρελού» αποτελεί το αγαπημένο έργο του συγγραφέα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον Στρίντμπεργκ «Οι Δανειστές» είναι πέρα για πέρα μοντέρνοι, ανθρώπινοι, συναρπαστικοί. Τα τρία πρόσωπα είναι ενδιαφέροντα από την αρχή ως το τέλος. Πρόκειται για ένα έργο διαχρονικό, που μιλάει για τη σύγκρουση άντρα, γυναίκας, επιτυγχάνοντας μια ουσιαστική σκιαγράφηση των δυο φύλων πέρα από κάθε ηθογραφικό περιορισμό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης