Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 60 χρόνια ελληνοκορεατικής φιλίας (1961-2021), το Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, παρουσιάζει από 23/9 έως 7 /11 την δική του συλλογή κορεατικής κεραμικής.

Η αποκρυπτογράφηση των παραστάσεων αυτών των κεραμικών, επιτρέπει στον επισκέπτη να προσεγγίσει κάποιες από τις αντιλήψεις και τις δοξασίες των Κορεατών κατά την περίοδο παραγωγής τους. Η ατένιση των μορφών τους φανερώνει την ιδιαίτερη αισθητική των καλλιτεχνών τους. Και η ανάλυση της κατασκευής τους, εξοικειώνει τον θεατή με τις μοναδικές τεχνικές που ανέπτυξαν οι τεχνίτες τους. Ένα βίντεο με κεραμείς που αναβιώνουν αρχαίες μεθόδους έχει δημιουργηθεί ειδικά για την έκθεση αυτή και συσχετίζεται με έργα σύγχρονης κεραμικής από τη συλλογή της πρεσβείας της Δημοκρατίας της Κορέας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έκθεση παρουσιάζει για πρώτη φορά μετά από τριάντα χρόνια, τα έντεκα κεραμικά του Μουσείου Μπενάκη, τα οποία δώρισε ο Γεώργιος Ευμορφόπουλος το 1936. Ο ελληνικής καταγωγής βρετανός επιχειρηματίας, υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους συλλέκτες ασιατικής τέχνης της εποχής του και είναι γνωστός για τη δωρεά στο Μουσείο Μπενάκη, μέρους της κινεζικής συλλογής του, η οποία παρουσιάστηκε στην έκθεση «Κεραμική από την Κίνα» το 2016.

Η παρούσα έκθεση επαναχρησιμοποιεί μια προθήκη ειδικά κατασκευασμένη στο Λονδίνο και επίσης δωρισμένη από τον Ευμορφόπουλο, προσπαθώντας να δει τα αντικείμενα, όχι μόνο στο πλαίσιο της Κορέας των δυναστειών Κόρυο και Τζοσάν, όταν κατασκευάστηκαν, αλλά και σε αυτό της μεσοπολεμικής Ευρώπης, όταν η κορεατική τέχνη έγινε ευρύτερα γνωστή στη Δύση.

Την έκθεση συνοδεύει η πλούσια εικονογραφημένη έκδοση “Κεραμική από την Κίνα στο Μουσείο Μπενάκη” – συλλογή Γεώργιου Ευμορφόπουλου στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, με κείμενα του επιστημονικού διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη Γιώργη Μαγγίνη, ο οποίος επιμελήθηκε και την έκθεση, και χαιρετισμούς της Α.Ε. του πρέσβη της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα Λη Τζουνγκ-ιλ και της προέδρου της διοικητικής επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, Ειρήνης Γερουλάνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης