«Είχαμε τα Δικαιώματα του Πολίτη, και πολλούς τους οποίους εξιδανικεύαμε, ιδιαίτερα στην κοινότητα των Αφροαμερκανών, τους αντιμετωπίζουμε σαν να είναι οι θεοί» λέει ο εικαστικός Τάιλον Σόγερ (Tylonn Sawyer). Και στην γκαλερί N’Namdi Center for Contemporary Art στο Ντιτρόιτ συγκέντρωσε ένα πάνθεον Αφροαμερικανών θεών.

Στη σειρά έργων του έδωσε την ονομασία «Αμερικανοί Θεοί», δανειζόμενος τον τίτλο του μυθιστορήματος του Νιλ Γκάιμαν. «Ο Νιλ Γκάιμαν είναι ένας από τους αγαπημένους μου συγγραφείς» εξομολογήθηκε ο Σόγερ, σε συνέντευξη που έδωσε στο Hyperallergic. «Όπως στο βιβλίο, στο οποίο οι θεοί καταλήγουν στην Αμερική, και τότε κατά έναν τρόπο παραμένουν εκεί… σκεφτόμουν τους Αφροαμερικανούς που τους έφεραν εδώ, χωρίς τη θέλησή τους, με πολύ όμοιο τρόπο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ένα έργο με τίτλο «Class Photo III», ο Σόγερ παρουσιάζει πέντε κολεγιόπαιδες σε ομαδική φωτογραφία της τάξης, καθισμένους, κρατώντας ο καθένας μια μάσκα του προσώπου του αξέχαστου – βαθιά ανθρώπινου – συγγραφέα Τζέιμς Μπόλντουιν. Στο «Class Photo II», οι φιγούρες κρύβουν το πρόσωπό τους με μια μάσκα του προσώπου της Νίνα Σιμόν. Στο έργο «Μετα-ελπίδα», μια ανθρώπινη φιγούρα, με γυρισμένη σε εμάς την πλάτη, πίσω από την οποία με το δεξί χέρι κρατά μια μάσκα του Μπαράκ Ομπάμα, είναι σαν ξαπλωμένη πάνω στην αμερικανική σημαία. Οι λευκές οριζόντιες λωρίδες της Αστερόεσσας φιλοξενούν φωτογραφίες της Μαύρης Αμερικής.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης