Την εκτίμηση ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα θα επιστρέψουν στην Ελλάδα πριν από τις εκλογές του 2023 έκανε ο ιδρυτής του Ινστιτούτου Ψηφιακής Αρχαιολογίας με έδρα την Οξφόρδη, ο οποίος δημιούργησε το πρώτο πιστό αντίγραφο ενός από τα γλυπτά που έκλεψε ο Λόρδος Έλγιν από την Ακρόπολη των Αθηνών.

Το πρώτο αντίγραφο γλυπτού του Παρθενώνα, που δημιούργησε ο Ρότζερ Μάικλ και οι συνεργάτες του είναι το κεφάλι ενός αλόγου, από τα τέσσερα συνολικά που υπήρχαν στο αέτωμα του Παρθενώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με τη βοήθεια ενός ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας, ο βάρος ενός τόνου μαρμάρινος όγκος σμιλεύτηκε ακριβώς πάνω στα πρότυπα του αυθεντικού εκθέματος το οποίο σαρώθηκε κρυφά, από ειδικές κάμερες, προκειμένου να αποδοθούν οι διαστάσεις και οι λεπτομέρειες με απόλυτη ακρίβεια.

Εκτός από το κεφάλι του αλόγου που πρόκειται να παρουσιαστεί επίσημα την Τρίτη (1/11), η ομάδα του Ινστιτούτου Ψηφιακής Αρχαιολογίας έχει ήδη ξεκινήσει να δουλεύει για την δημιουργία ενός ακόμη πιστού αντιγράφου μιας μετόπης του Παρθενώνα που αναπαριστά την μονομαχία Κενταύρου με Λαπίθη.

Μιλώντας, στους «Times» ο ιδρυτής του Ινστιτούτου Ψηφιακής Αρχαιολογίας είπε πως συνομίλησε, πρόσφατα, με τον νέο πρόεδρο του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, σχετικά με το ενδεχόμενο της έκθεσης των αντιγράφων στους χώρους του μουσείου, και εκείνος δεν το απέκλεισε. Παρόλα αυτά, μέχρι στιγμής τουλάχιστον η επίσημη στάση του Βρετανικού Μουσείου παραμένει αρνητική απέναντι στον επαναπατρισμό των Γλυπτών αν και προσφάτως εκφράστηκε η διάθεση για την εξεύρεση «μιας συμφωνίας όπου και οι δύο χώρες θα μπορούν να διηγούνται ιστορίες τόσο στην Αθήνα όσο και στο Λονδίνο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για τον Ρότζερ Μάικλ η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα αποτελεί ένα ηθικό ζήτημα που πρέπει άμεσα να επιλυθεί: «Όταν κλέβετε πράγματα και τα εκθέτετε σε δημόσια προβολή, μην εκπλαγείτε αν αργά ή γρήγορα κάποιος έρθει και πει: «Μου το έκλεψες και το θέλω πίσω» δήλωσε με νόημα ο ίδιος προσθέτοντας: «Πλέον υπάρχει μικρή ανοχή σε θέματα πολιτιστικής οικειοποίησης και η στάση του Βρετανικού Μουσείου δεν συμβαδίζει με την εποχή».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης