Οι Έλληνες δημιουργοί έχουν την τιμητική τους στο επετειακό 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας. Το Φεστιβάλ, όπως κάθε χρόνο, τιμά τους Έλληνες σκηνοθέτες και παρουσιάζει στο κοινό μερικές από τις καλύτερες πρεμιέρες και ντοκιμαντέρ αλλά και 65 ταινίες μικρού μήκους που συμμετέχουν στο Διαγωνιστικό Τμήμα, διεκδικώντας τέσσερα διαφορετικά Βραβεία.

Ήδη με τεράστια επιτυχία έχουν κάνει πρεμιέρα η «Ηλέκτρα» του Πέτρου Σεβαστίκογλου, οι «7 Θυμοί» του Χρήστου Βούπουρα, η «Απέλαση των Απάτσι» του Γιάννη Σολδάτου, «Η έκρηξη» του Σύλλα Τζουμέρκα αλλά και το ντοκιμαντέρ του Ηλία Γιαννακάκη «Η Γκόλφω στην Επίδαυρο»!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σειρά έχουν το βραβευμένο στην Μπερλινάλε «Στο Σπίτι» του Αθανάσιου Καρανικόλα με τους Μαρίσσα Τριανταφύλλου και Αλέξανδρο Λογοθέτη (22/09 – Odeon Opera 1 στις 20.00), το «Για Πάντα» της Μαργαρίτας Μαντά με την Άννα Μάσχα  και τον Κώστα Φιλίπογλου (23/09 – Ταινιοθήκη, 21.00), η μαύρη κωμωδία της κρίσης «Πανδημία» του Δημήτρη Πιατά (24/09 – Odeon Opera 1, 19.30) και η «Μητριαρχία» με τις 60 διαφορετικές γυναίκες του Νίκου Κορνήλιου (26/09 – Odeon Opera 1, 19.30).

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με το «XENIA» του Πάνου Χ. Κούτρα που μετά τις Κάννες, κάνει πρεμιέρα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ σε μία ειδική προβολή στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (είσοδος μόνο με προσκλήσεις).

Όμως οι ελληνικές ταινίες δεν τελειώνουν εδώ, αλλά με τρία πολύ ιδιαίτερα ντοκιμαντέρ. Το μεσαίου μήκους «Sam Roma – Είμαστε Τσιγγάνοι» της Μαρίνας Δανέζη που προβάλλεται με ελεύθερη είσοδο την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, στην Ταινιοθήκη στις 19.45. Το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου, σειρά έχουν το «Excision» της Βικτώριας Βελλοπούλου που θίγει το απάνθρωπο θέμα της κλειτοριδεκτομής (προηγείται η προβολή του «Bref» της Χριστίνας Πιτούλη (Ταινιοθήκη, 18.30) αλλά και η «Μήδεια… Κρεισσων των Εμών Βουλευμάτων» του Νίκου Γραμματικού, μία κινηματογραφική περιπέτεια βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, που σηματοδοτεί και τη λήξη του ελληνικού τμήματος του φεστιβάλ (Δαναός 1, 20.00).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης