Κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας της Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών την Τετάρτη, ξαφνικά οι μουσικοί με τα όργανα ανά χείρας άρχισαν να εγκαταλείπουν τη σκηνή μπροστά στο έκπληκτο κοινό.

Ήταν μια από τις συναυλίες που καθιέρωσε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με την Καμεράτα, όπου οι μουσικοί χρησιμοποιούν όργανα εποχής (σ.σ: μια δράση που έφερε διεθνείς διακρίσεις στην Καμεράτα).
Το κοινό απολάμβανε τη «Συμφωνία του Αποχαιρετισμού» του Χάιντν, όταν ξαφνικά οι μουσικοί με τα κόρνα έσβησαν τα φώτα από το αναλόγιό τους, σηκώθηκαν και αποχώρησαν από την αίθουσα… Συνέχισαν και οι υπόλοιποι, αφήνοντας τον Γιώργο Πέτρο να διευθύνει μπροστά σε δύο βιολιά, αλλά και το κοινό έκπληκτο να αναρωτιέται τι έχει συμβεί. Ήταν, άραγε, μια μορφή διαμαρτυρίας;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λίγο αργότερα, ο Γιώργος Πέτρου κατέβασε την μπαγκέτα και αποχώρησε και αυτός από τη σκηνή, κάνοντας τα δύο βιολιά να σιγήσουν. Το κοινό ξέσπασε σε χειροκρότημα απολαμβάνοντας αυτήν την ευφάνταστη σκηνική δράση, απόλυτα συνεπή με τη «Συμφωνία του Αποχαιρετισμού», που δείχνει πως μια κορυφαία, διεθνής ορχήστρα μπορεί να είναι εξωστρεφής και δημιουργική, να λειτουργεί έξω από καθωσπρεπισμούς και κατεστημένα.

Για την ιστορία, αναφέρουμε πως το δρώμενο αυτό το είχε σκεφθεί ο ίδιος ο Χάιντν το 1772 όταν η ορχήστρα του δούλευε με εξοντωτικούς ρυθμούς στο παλάτι του πρίγκιπα Εστερχάζι. Το βράδυ της Τετάρτης αναβίωσε ξανά μέσα στην κατάμεστη αίθουσα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης