Έκθεση αφιερωμένη στα πορτρέτα γυναικών της Ιβ Άρνολντ (Eve Arnold) φιλοξενείται στο Μουσείο Villa Bassi στις Θέρμες Άμπανο στην Ιταλία.

Την πρώτη αναδρομική έκθεση για την Ίβ Άρνολντ, γεννημένη στις ΗΠΑ πρωτοπόρο του φωτορεπορτάζ, γνωστή για τις συνεργασίες με διασημότητες, αλλά και για τις φωτογραφίες από τη ζωή απλών ανθρώπων και τη διερεύνηση θεμάτων όπως η γέννηση, η οικογένεια και οι φυλετικές προκαταλήψεις επιμελήθηκε ο Μάρκο Μίνουζ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν και το έργο της μαρτυρά έναν αγώνα για να ξεφύγει από τον ορισμό της «φωτογράφου γυναίκας» το χάρισμά της ήταν να ερμηνεύει τη θηλυκότητα, ως «γυναίκα μεταξύ των γυναικών».

Η Ιβ Άρνολντ ήταν ένα από τα εννέα παιδιά μιας φτωχής, οικογένειας μεταναστών από τη Ρωσία, που γεννήθηκε στη Φιλαδέλφεια το 1913. Καθώς ανατράφηκε με ορθόδοξες εβραϊκές παραδόσεις κανείς δεν υπέθετε ότι θα γινόταν φημισμένη φωτογράφος. Φοίτησε σε Σχολή Ιατρικής κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1940 και όταν έλαβε ως δώρο μια φωτογραφική μηχανή από τον φίλο της, αποκαλύφθηκε η κρυμμένη αγάπη και η φιλοδοξία της για την τέχνη. Μετά από μια σύντομη πορεία ως φωτογράφος θεμάτων μόδας στο Χάρλεμ, πρακτικά αυτοδίδακτη, απορρίφθηκε ευρέως από τους Αμερικανούς εκδότες, αλλά έγινε δεκτή στο φωτογραφικό πρακτορείο Magnum (κυρίως λόγω της δημοσίευσης φωτογραφιών της από το βρετανικό περιοδικό Picture Post). Η Ιβ Άρνολντ ήταν η πρώτη Αμερικανίδα γυναίκα φωτογράφος που εντάχθηκε στο Magnum και έγινε πλήρες μέλος του το 1957.

Το 1952 η φωτογράφος μετακόμισε στο Λονγκ Άιλαντ , όπου έκανε ένα από τα πιο συγκινητικά ρεπορτάζ της καριέρας της: «Τα πρώτα πέντε λεπτά του μωρού», για τα πρώτα λεπτά ζωής βρεφών που γεννήθηκαν στο Μαιευτήριο του Πορτ Τζέφερσον . Το 1956 ταξίδεψε με μία φίλη της ψυχολόγο στην Αϊτή για να τεκμηριώσει τα μυστικά της πρακτικής βουντού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει τον φωτογράφο Ερνστ Χάας για ένα ρεπορτάζ για τη Μάρλεν Ντίτριχ , άρχισε να συνεργάζεται με τους αστέρες του Χόλιγουντ. Το 1950 η συνάντηση με τη Μέριλιν Μονρόε, ήταν η αρχή μιας στενής συνεργασίας που διακόπηκε μόνον με τον θάνατο της ηθοποιού. Το 1960 κατέγραψε με τον φακό της τα γυρίσματα της ταινίας «The Misfits» με σκηνοθέτη τον Τζον Χιούστον, σεναριογράφο τον σύζυγο της Μέριλιν Μονρόε, Άρθουρ Μίλερ και πρωταγωνιστές τη Μονρόε και τον Κλαρκ Γκέιμπλ.

Εκτός από τη συνεργασία με σταρ του κινηματογράφου η Άρνολντ αφιερώθηκε και σε ρεπορτάζ ταξιδεύοντας στις χώρες της Μέσης και της Άπω Ανατολής, μεταξύ άλλων στο Αφγανιστάν, την Κίνα και τη Μογγολία.

Μεταξύ 1969 και 1971 δημιούργησε ένα πρότζεκτ , το οποίο επίσης έγινε ντοκιμαντέρ, μαρτυρία της κατάστασης των γυναικών στη Μέση Ανατολή.

Είτε φωτογράφιζε Αφρο-Αμερικανίδες γυναίκες από το γκέτο του Χάρλεμ ή τη Μέριλιν Μονρόε ή γυναίκες στο Αφγανιστάν το 1969, οι διαφορές ήταν μικρές. Η ένταση και η εκφραστική δύναμη των εικόνων της Ιβ Άρνολντ έφταναν σε εντυπωσιακά επίπεδα. Η φωτογράφος έθετε πάντοτε τη γυναικεία ευαισθησία της στην υπηρεσία ενός επαγγέλματος που παρέμενε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστό στις γυναίκες και στο οποίο μπόρεσε να δώσει μια εντελώς προσωπική προστιθέμενη αξία, αναφέρουν οι διοργανωτές της έκθεσης.

Η έκθεση με πορτρέτα γυναικών και τίτλο «All About Women» θα διαρκέσει έως τις 8 Δεκεμβρίου 2019.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης