Επιμέλεια: Νικόλας Αρώνης

Mommy

Μια δυναμική χήρα αναγκάζεται να επωμιστεί μόνη της όλο το βάρος της ευθύνης του ταραχοποιού, υπερκινητικού και συχνά βίαιου 15χρονου γιου της. Καθώς οι δυο τους προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα ζώντας κάτω από την ίδια στέγη και παλεύοντας να ανταποκριθούν στις καθημερινές προκλήσεις και στις απρόβλεπτες ανάγκες του σπιτικού τους, που δοκιμάζουν διαρκώς τη σχέση τους, η Κάιλα, η παράξενη νεοφερμένη γειτόνισσα από το απέναντι σπίτι, προσφέρει καλοπροαίρετα τη βοήθειά της. Καθώς η παρουσία της στη ζωή τους γίνεται ολοένα και πιο έντονη, σταδιακά οι τρεις τους μοιάζουν να βρίσκουν μια νέα αίσθηση ισορροπίας, και μαζί ανακτούν τις ελπίδες τους για το μέλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τρομερό παιδί του γαλλόφωνου σινεμά, ο Καναδός Ξαβιέ Ντολάν, έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο σε ηλικία μόλις 19 ετών και στα 25 του έχει ήδη σκηνοθετήσει πέντε μεγάλου μήκους ταινίες, που όλες τους έχουν συμμετάσχει στα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου, με την πιο πρόσφατη, το «Mommy», να αποσπά το Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, και μάλιστα εξ ημισείας με τον αειθαλή Ζαν-Λικ Γκοντάρ.
Ένας πραγματικός άνθρωπος-ορχήστρα (ο ίδιος υπογράφει τη σκηνοθεσία, το σενάριο, την παραγωγή, το μοντάζ και τα κοστούμια σε όλες τις ταινίες του, ενώ ενίοτε πρωταγωνιστεί κιόλας!), ο Ντολάν έχει κερδίσει τον τίτλο του παιδιού-θαύματος από τους φανατικούς θαυμαστές του και του αλαζόνα από τους πεισματικούς εχθρούς του. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να αμφισβητήσει το εκρηκτικό ταλέντο ενός εξαιρετικά νέου δημιουργού που μοιάζει να ζει και να αναπνέει μέσα από το σινεμά και τους ήρωές του.
Μια απαστράπτουσα ιστορία θάρρους, αγάπης και φιλίας, το «Mommy» βουτάει άφοβα στο συναισθηματικό χάος μιας ανορθόδοξης οικογένειας, με επίκεντρο την επεισοδιακή σχέση μιας μητέρας με τον γιο της, για να μετουσιωθεί σε έναν αξέχαστο ύμνο στην αγριότητα της μητρική αγάπης. Με ουσιαστικά μοντέρνα γραφή και αισθητική, τρεις θυελλώδεις ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές του, Ανν Ντορβάλ, Αντουάν-Ολιβιέ Πιλόν και Σουζάν Κλεμάν, και ένα φανταστικό ’90s σάουντρακ που μοιάζει να συνδιαλέγεται με τους ήρωες και το κοινό, το «Mommy» αποτελεί την πιο ώριμη ταινία του σκηνοθέτη της και ταυτόχρονα την πιο παθιασμένη και συναισθηματικά ανυψωτική στιγμή που μας χάρισε το σινεμά εδώ και καιρό. Ένα φιλμ αθυρόστομο και αυθεντικό, που κατορθώνει να είναι σπαραξικάρδιο και ξεκαρδιστικό από τη μια στιγμή στην άλλη – όπως ακριβώς και η ίδια η ζωή.

The Avengers: Age of Ultron
(Μεταφρασμένος Τίτλος: Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά την πρώτη άκρως επιτυχημένη επική περιπέτεια «Εκδικητές» η Marvel παρουσιάζει τη συνέχεια της πιο ηρωικής μάζωξης σούπερ ηρώων που έγινε ποτέ: «Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron». Στα χνάρια της τεράστιας εμπορικής επιτυχίας της πρώτης ταινίας, η Marvel επιστρατεύει και πάλι τους ατρόμητους Iron Man (Robert Downey Jr.), Hulk (Mark Ruffalo), Captain America (Chris Evans), Thor (Chris Hemsworth), Black Widow (Scarlett Johansson) και Hawkeye (Jeremy Renner) για να συνεχίσουν αυτό που ξέρουν να κάνουν καλά, να προστατεύουν τον πλανήτη μας. Απέναντί τους θα συναντήσουμε τους Quicksilver (Aaron Taylor-Johnson) και Scarlet Witch (Elizabeth Olsen), αλλά και τους Ultron με την απόκοσμη φωνή και όψη –με τη μέθοδο του performance capture- του James Spader και τον Vision, που ενσαρκώνει ο Paul Bettany. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει και πάλι ο Joss Whedon, ενώ στα ηνία της παραγωγής βρίσκεται -κλασικά για τις ταινίες της Marvel- ο Kevin Feige.

Όταν ο Tony Stark, μετά την καταστροφή της S.H.I.E.L.D., προσπαθεί να ενεργοποιήσει ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που αποσκοπεί στη διατήρηση της τάξης, τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά. Για την ακρίβεια, πάνε εντελώς στραβά, καθώς δημιουργεί τον Utron, ένα εξελιγμένο ρομπότ που, όμως διακατέχεται από ιδέες μεγαλείου. Οι πανίσχυροι υπερασπιστές του πλανήτη Γη πρέπει να συνασπιστούν κατ’ επειγόντως, για να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Καθώς ο μοχθηρός Ultron εγείρεται εναντίον της ανθρωπότητας, οι Εκδικητές είναι οι μοναδικοί που μπορούν να αποκρούσουν τα φρικτά σχέδιά του. Περίεργες και ύπουλες συμμαχίες θα προκύψουν και θα προλειάνουν το έδαφος για μια μοναδική παγκοσμίου βεληνεκούς τιτανομαχία.

1001 Gram
(Μεταφρασμένος Τίτλος: 1001 Γραμμάρια)

H One from the Heart παρουσιάζει τη νέα ταινία του Μπεντ Χάμερ, 1001 Γραμμάρια. Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο τελευταίο Φεστιβάλ του Τορόντο στο πρόγραμμα Masters, στη συνέχεια προβλήθηκε στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου, του Σικάγο, του Τόκυο και της Θεσσαλονίκης ανάμεσα σε άλλα, ενώ επιλέχθηκε ως η επίσημη πρόταση της Νορβηγίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Τα 1001 Γραμμάρια θα βγουν στις αίθουσες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στις 30 Απριλίου 2015.

Πολλοί μπορεί να μη το γνωρίζουν, αλλά σε κάθε χώρα φυλάσσεται κάτω από ειδικές συνθήκες ώστε να μην αλλοιώνεται το βάρος του, ένα πρότυπο χιλιόγραμμο, το γνωστό μας κιλό. Το πρότυπο αυτό συνιστά τη μονάδα αναφοράς και μέτρησης του βάρους. Όταν η αυστηρή, γοητευτική αλλά και μοναχική Νορβηγίδα επιστήμονας Μαρίε συμμετέχει στο τακτικό ετήσιο παγκόσμιο συνέδριο στο Παρίσι σχετικά με την ακριβή μέτρηση του πρότυπου χιλιόγραμμου, η ζωή της αποκλίνει από την κανονική της ρουτίνα. Θα αναγκαστεί λοιπόν να «ζυγίσει» με ακρίβεια τις προσωπικές της απογοητεύσεις και επιθυμίες με την ευκαιρία για αγάπη και μια διαφορετική στάσης ζωής.

Ο Αϊνστάιν έχει πει ότι: «Τα σημαντικά δεν μπορούν να μετρηθούν πάντα, και όσα μπορούν να μετρηθούν δεν είναι πάντα σημαντικά». Τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει αυτό για τη ζωή της Μαρίε; Στα 1001 Γραμμάρια το πανέξυπνο, υπόγειο σκανδιναβικό χιούμορ συναντά τη γαλλική κομψότητα σε μια τρυφερή ιστορία για την αδυναμία μέτρησης του έρωτα.

Όπως σημειώνει και ο Μπεντ Χάμερ: «Ο άνθρωπος καθορίζει τον ορισμό του βάρους, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι το ίδιο σημαντικό να καταλάβουμε τι επίδραση έχει στον άνθρωπο ο ορισμός του βάρους. Πάντα με ενδιέφερε ποια είναι η σχέση της επιστημονικής κατανόησης και των ανθρώπινων πράξεων. Αυτή η θεματική υπήρχε και στην ταινία μου Ιστορίες Κουζίνας. Με τα 1001 Γραμμάρια έχω την ευκαιρία να εξελίξω περισσότερο αυτό το ποιητικό χιούμορ. Πέρα από κάθε μέτρο».

Μετά τις Ιστορίες Κουζίνας και την Καινούρια Ζωή του Κυρίου Ο’Χόρτεν ο Μπεντ Χάμερ συνεχίζει στην παράδοση της υπόγειας κωμικής αφήγησης ανανεώνοντας τη φιλμογραφία του με μια ταινία που αυτή τη φορά εμπεριέχει στοιχεία ρομαντικής κομεντί και συγκινητικές πινελιές από το σινεμά του μεγάλου Ζακ Τατί, απευθυνόμενος σε ένα ευρύτερο κοινό με οδηγό την εξαιρετική πρωταγωνίστρια Αν Νταλ Τορπ που ενσαρκώνει ιδανικά την «παγιδευμένη» στη μονοτονία ηρωίδα του. Τη συνοδεύει ο Γάλλος ηθοποιός Λοράν Στοκέρ από την Comédie Française, ενώ σημαντικό ρόλο στο ξεχωριστό σύμπαν του Μπεντ Χάμερ παίζουν ο διευθυντής φωτογραφίας Τζον Κρίστιαν Ρόζενλουντ και ο συνθέτης Τζον Έρικ Κάαντα.

Woman in Gold

(Μεταφρασμένος Τίτλος: Γυναίκα από Χρυσό)

Η απίστευτη αληθινή ιστορία μιας γυναίκας που ξεκίνησε την διασημότερη δικαστική υπόθεση στον χώρο της τέχνης για να ανακτήσει την, κλεμμένη από τους Ναζί, κληρονομιά της, με πρωταγωνίστρια την βραβευμένη με Όσκαρ Έλεν Μίρεν.

Εξήντα χρόνια μετά την απόδρασή της από τη Βιέννη κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, μία ηλικιωμένη Εβραία γυναίκα, η Μαρία Άλτμαν (Έλεν Μίρεν), ξεκινά την προσπάθειά της να ανακτήσει οικογενειακά κειμήλια που κλάπηκαν από τους Ναζί, μεταξύ των οποίων ο διάσημος πίνακας του Κλιμτ, «Portrait of Adele Bloch-Bauer I».

Μαζί με τον άπειρο αλλά τολμηρό νεαρό της δικηγόρο (Ράιαν Ρέινολντς), αρχίζει μια μεγάλη μάχη που τους φέρνει στην καρδιά του αυστριακού καθεστώτος και το Ανώτατο Δικαστήριο των Η.Π.Α., και την αναγκάζει να αντιμετωπίσει δύσκολες αλήθειες για το παρελθόν. Η προσωπική της μάχη θα διορθώσει ένα άδικο που έστεκε για δεκαετίες και θα αποδείξει ότι η δικαιοσύνη είναι ανεκτίμητη.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης