Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

Battleship (2012)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεταφρασμένος Τίτλος: Battleship: Ναυμαχία

Στις αίθουσες 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Αμερικάνικη ταινία επιστημονικής φαντασίας, με βάση το κλασσικό παιδικό παιχνίδι της Hasbro, «Ναυμαχίες», με την υπογραφή των παραγωγών της ταινίας «Transformers». Στα νησιά της Χαβάης, ένας διεθνής ναυτικός στόλος στο Περλ Χάρμπορ, συμμετάσχει σε μία δυναμική και έντονη μάχη ενάντια σε ένα εξωγήινο είδος που ονομάζεται «οι Αντιβασιλείς» έτσι ώστε να αποτρέψει τα καταστροφικά τους σχέδια. Οι εξωγήινοι έρχονται στη γη με αποστολή να χτίσουν μία πηγή ενέργειας στον ωκεανό. Κατά την επίσκεψή τους, έρχονται σε επαφή με τον ναυτικό στόλο. Η ταινία φιλοδοξεί να παρουσιάσει και τις δύο πλευρές της ιστορίας, και τη προοπτική των εξωγήινων, αλλά και των ανθρώπων, ώστε ο θεατής να είναι σε θέση να γνωρίζει που είναι τα πλοία των αντιπάλων τοποθετημένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ



L`Apollonide (Souvenirs de la Maison Close) (2011)

Μεταφρασμένος Τίτλος: Οίκος Ανοχής

Γνωστό επίσης ως: House of Tolerance

Στις αίθουσες 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Στις αρχές του 20ού αιώνα, ένας οίκος ανοχής ζει τις τελευταίες μέρες της ιστορίας του. Στον μικρόκοσμό του, κάποιοι άνδρες ερωτεύονται κι άλλοι γίνονται επικίνδυνα βίαιοι, οι γυναίκες μοιράζονται μυστικά, φόβους, χαρές, πάθη, πόνους…

To αισθησιακό δράμα εποχής του Μπερτράν Μπονελό που συγκλόνισε με την ατμόσφαιρά του κοινό και κριτικούς στο Φεστιβάλ Καννών 2011 στους κινηματογράφους 19 Απριλίου 2012

Ο Μπερτράν Μονελό, στην πέμπτη του ταινία, μας ταξιδεύει στο Παρίσι της αυγής του 20ου αιώνα και τραβά τις κουρτίνες σε ένα ερμητικά κλειστό γυναικείο σύμπαν, ενός οίκου ανοχής της αριστοκρατικής κοινωνίας. Βελούδινοι καναπέδες, κρυστάλλινα ποτήρια σαμπάνιας, υψηλή ραπτική σε ακριβά υφάσματα και έργα τέχνης υψηλής αισθητικής που κοσμούν τους τοίχους, απογειώνουν το ροκοκό σκηνικό της φαντασιακής παράστασης που στήνουν κάθε βράδυ οι γυναίκες του μπορντέλου για τους πλούσιους επισκέπτες – πελάτες τους. Μία παράσταση για εκείνους που έχουν την δυνατότητα να απολαμβάνουν την αριστοκρατική κοινωνική ζωή, με την έμφαση που αυτή δίνει στην προστασία των ιδιωτικών στιγμών και στη λατρεία των ανθρώπινων σχέσεων (φανερών ή κρυφών). Ένα σκοτεινό πάρτι, σαν σε όνειρο, που κάτω από τα ακριβά σατέν και τη ζωηρή μουσική, μπορεί κάποιες φορές να κρύβει έναν μοιραίο έρωτα, μία ανίατη ασθένεια, ή και μία επικίνδυνη διαστροφή. Στην άλλη πλευρά του νομίσματος, κάθε ερωτική νύχτα διαδέχεται με ρυθμούς σχεδόν τελετουργίας μια πανομοιότυπη πρωινή καθημερινότητα, με την προετοιμασία του φαγητού, του μπάνιου, την φροντίδα του σώματος, των μαλλιών, την επιμέλεια των φανταχτερών ρούχων και κοσμημάτων… Αισθησιακές και παράλληλα θεατρικές λεπτομέρειες ενός ρόλου που παίζουν στην καθημερινή τους ζωή γυναίκες με όνειρα, αισθήματα, φόβους και ανησυχίες. Και πάνω στο απόγειο της φαντασίωσης, ο ρομαντισμός του 19ου αιώνα, που σέβεται τη γυναίκα και τον έρωτα, ακόμη κι όταν αυτός έχει αντίτιμο, καταρρέει και ο σύγχρονος κόσμος απομυθοποιεί όλη τη χλιδή και την έκσταση του παρελθόντος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίος ο υπότιτλος της ταινίας («Souvenirs de la maison close»), καθώς πρόκειται για σουβενίρ, ενθύμια ενός οίκου ανοχής, μιας άλλης εποχής αλλά και της ποιητικής ατμόσφαιρας του Έρωτα που χάθηκε, χωρίς επιστροφή.


 

Fa Meg Pa, for Faen (2011)

Μεταφρασμένος Τίτλος: Άναψε Με

 Γνωστό επίσης ως: Turn Me On, Dammit, Turn Me On, Goddammit

Η ντοκιμαντερίστρια Γιάνικε Σίσταντ Γιάκομπσεν γράφει και σκηνοθετεί την πρώτη της ταινία, που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της βραβευμένης νορβηγίδας συγγραφέως Όλαουγκ Νίλσεν. Με τα βραβεία σεναρίου στο Tribeca Film Festival και καλύτερου σκηνοθετικού ντεμπούτου στο φεστιβάλ της Ρώμης, το “Άναψέ με“ παρακολουθεί την σεξουαλική αφύπνιση της δεκαπεντάχρονης αιθέριας Άλμα, η οποία παραπαίει ανάμεσα στη βαρετή πραγματικότητα της μικρής της πόλης και ερωτικές φαντασιώσεις με το ωραιότερο αγόρι του σχολείου.

Η Άλμα είναι δεκαπέντε χρόνων και ζει σε μια ασήμαντη κωμόπολη, χαμένη στα φιόρδ της Νορβηγίας. Είναι ερωτευμένη με τον Άρτουρ, τον ωραίο του σχολείου και το μόνο που θέλει, είναι να κάνει σεξ, σεξ, σεξ. Περνάει ώρες τηλεφωνώντας σε ροζ γραμμές, φέροντας τη μητέρα της σε απελπισία. Κυρίως όμως χάνεται σε ονειροπολήσεις και φαντασιώσεις, που πολλές φορές δυσκολεύεται να διαχωρίσει από την πραγματικότητα. Όταν μια συνάντηση με τον Άρτουρ καταλήγει σε παρεξήγηση, η Άλμα γίνεται ο περίγελως του σχολείου της και οι φίλες της την εγκαταλείπουν. Τι θα κάνει η Άλμα στη ζωή της;

Σκηνοθεσία: Γιάνικε Σίσταντ Γιάκομπσεν

Σενάριο: Γιάνικε Σίσταντ Γιάκομπσεν

Βασισμένο στο βιβλίο της Όλαουγκ Νίλσεν

Παραγωγή: Μπρέντε Χόβλαντ, Σίγκβε Έντρεσεν

ΗθοποιοίΈλεν Μπέργκσολμ, Μαλίν Μπιόρχοβντε, Μπεάτε Στόφρινγκ, Ενριέτ Στέενστρουπ, Ματίας Μίρεν

Μοντάζ                : Ζακλίνα Στόιτσεβσκα

Φωτογραφία: Μαριάν Μπάκε

Σκηνικά: Ματ Γκούλεϊ

Κοστούμια: Ενριέτ Νες

Μουσική: Γκίνγκε Άνβικ

Διάρκεια: 76’

Chelovek s Kino-apparatom (1929)

Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή

 Γνωστό επίσης ως: The Man with the Movie Camera

Στις αίθουσες 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Η ταινία του Βερτόφ παρουσιάζει τη ζωή στην πόλη της Οδησσού και άλλες πόλεις της Σοβιετικής Ένωσης. Από το χάραµα ως το σούρουπο, βλέπουµε τους πολίτες στη δουλειά και στη διασκέδαση. Η κάµερα εστιάζεται τόσο σε άψυχα πράγµατα, όπως οι µηχανές και οι λειτουργίες τους, όσο και σε έµψυχα, όπως ζώα και άνθρωποι µε τις δραστηριότητές τους. Στον βαθµό που µπορεί να γίνει λόγος για χαρακτήρες, αυτοί είναι ο καµεραµάν του τίτλου και η σύγχρονη Σοβιετική Ένωση που ανακαλύπτει και παρουσιάζει.

«Ένα απ’ τα αξεπέραστα αριστουργήματα του Σοβιετικού κινηματογράφου»
Αrts movies reviews
«Το πείραμα που δημιούργησε μια διεθνή γλώσσα στον κινηματογράφο» to be Urban Cinefile Critics

«Μία απ’ τις πιο όμορφες και πρωτοπόρες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ»
Combustible Celluloid

«Ένας βωβός ύμνος για όλους τους σινεφίλ»
Montreal Film Journal
«Ένα μάθημα για τη δύναμη της κινηματογράφησης»
Movie Guide
«Ο οπερατέρ ως ντοκιμαντερίστας, μάγος και κασκαντέρ»
Eye for Film

Σκηνοθεσία: Dziga Vertov
Σενάριο: Dziga Vertov
Φωτογραφία: Mikhail Kaufman
Μοντάζ: Yelizaveta Svilova
Χρονολογία παραγωγής: 1929
Χώρα παραγωγής: Σοβιετική Ένωση
Διάρκεια: 68′
Εταιρεία Παραγωγής: VUFKU

 

Ανοιχτά Μικρόφωνα (2011)

Μεταφρασμένος Τίτλος: Open Mics

Εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το χιπ χοπ είναι από τα λίγα μουσικά κινήματα που ανθίζουν στη Ελλάδα. Ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός ταλαντούχων νέων ολοένα και καταπιάνεται με σύγχρονα πολιτικά και κοινωνικά θέματα, μέσα από δυνατές και καυστικές ρίμες – κριτικάρουν έτσι τις εδραιωμένες νόρμες, την μεταμφιεσμένη καταπίεση και τα απανταχού κακώς κείμενα. Η επιρροή του χιπ χοπ στην ελληνική κοινωνία και η ευρεία αποδοχή του στη νέα γενιά είναι πλέον φανερή και ανατροφοδοτεί την έμπνευση, τον αυτοσαρκασμό και το ταλέντο των νεαρών ράπερ. Το «Ανοιχτά Μικρόφωνα» είναι ένα ντοκιμαντέρ για αυτούς τους μουσικούς.

Σκηνοθεσία: Nikos Skarentzos

Σενάριο: Nikos Skarentzos

Φωτογραφία: Ramon Malapetsa

Μοντάζ: Panos Daoultzis, Eudokia Mathiou

Εμφανίζονται: Razastarr, Dask, Orthologistes, Soti Triantafilou, Konstantinos Tzoumas, Andreas Roumeliotis

Χώρα Παραγωγής: Ελλάδα

Έτος Παραγωγής: 2011

Διάρκεια: 83′

Γλώσσα: Ελληνικά

 Magic Hour (2011)

Ο Διομήδης και ο Αριστείδης , δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους άντρες συναντιούνται τυχαία και ξεκινάνε μια διασκεδαστική περιήγηση στην ελληνική επαρχία. Για τους δικούς του λόγους ο καθένας προσπαθεί να ξεπεράσει μια προσωπική κρίση. Ο πρώτος (Τάσος Αντωνίου) έχει μόλις ανακαλύψει ότι η γυναίκα του τον έχει απατήσει με τον καλύτερο του φίλο, ενώ ο δεύτερος (Ρένος Χαραλαμπίδης) προβληματίζεται για την ματαιωμένη πορεία του ως σκηνοθέτης. Μαζί αυτοί οι δύο ήρωες περιπλανιούνται και παραδοξολογούν σχετικά με τα βασικά διλήμματα της ζωής και της κρίσης…

Σούπερ Δημήτριος (2011)

Μεταφρασμένος Τίτλος: Super Demetrios

Σε ένα σουρεαλιστικό παράλληλο σύμπαν, η Θεσσαλονίκη έχει τον δικό της προστάτη υπερήρωα : τον Σούπερ Δημήτριο. Μεταμφιεσμένος ως Δημήτρης Χριστοφορίδης, δημοσιογράφος για το περιοδικό Χρυσή Ιερουσαλήμ, μάχεται για την αλήθεια, τη δικαιοσύνη και το ελληνοχριστιανικό ιδεώδες. Ένα βράδυ, ο χειρότερος εφιάλτης της πόλης επιστρέφει. Ο Κάπτεν Φ.ΡΟΜ είναι πάλι εδώ, για να διεκδικήσει αυτό που προσπαθεί να πετύχει εδώ και χρόνια: να τον αναγνωρίσουν όλοι με το πραγματικό του όνομα… το όνομα που του αξίζει… το όνομα που του ταιριάζει. Οι δύο ήρωες παρασύρονται σε μια σύγκρουση που τσαταλιάζει τα νεύρα του θεατή μέχρι τη τελική κορύφωση της, σε μια αρχετυπική μάχη μεταξύ του καλού και του κακού.

Σούπερ Δημήτριος είναι η τελευταία μεγάλου μήκους ταινία της OTiNaNAi Productions, μιας ανεξάρτητης ομάδας παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών χαμηλού προϋπολογισμού. Η ομάδα δραστηριοποιείται από το 2002 μέχρι σήμερα, έχοντας στο ενεργητικό της δεκάδες ψηφιακά φιλμ, αμιγώς χιουμοριστικού περιεχομένου. Με κύρια όπλα τις ευρεσιτεχνίες, την αγάπη για το σινεμά και τις νέες τεχνολογίες, συμμετέχει ενεργά στο χώρο του κινηματογράφου και των νέων ψηφιακών μέσων, προσπαθώντας να παρουσιάσει έναν εναλλακτικό τρόπο δημιουργίας και έκφρασης. Ο Σούπερ Δημήτριος έκανε πρεμιέρα στο 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και απέσπασε το Βραβείο Κοινού Καλύτερη Ελληνική Ταινία, το οποίο συνοδεύτηκε για πρώτη φορά και από το Τιμητικό Βραβείο “Μιχάλης Κακογιάννης”. Η ταινία διαδραματίζεται στη Θεσσαλονίκη και η υπόθεση συνδυάζει τα διάφορα χαρακτηριστικά πολιτιστικά στοιχεία της πόλης μαζί με κάποια της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα μεγαλομανή κλισέ που είναι απαραίτητα για μια υπερηρωϊκή ταινία, έχουν σκοπό να δημιουργήσουν μια πρωτότυπη σουρεαλιστική κωμωδία.

Σκηνοθεσία: Γεώργιος Παπαϊωάννου

Σενάριο: Αλέξανδρος Στογιάννης,  Σπύρος Παπαναούμ, Δημήτρης Παπαβασιλείου, Γεώργιος Παπαϊωάννου, Αργύρης Πούγγουρας, Μπάμπης Παπαποστόλου, Δημήτρης Βαϊνάς

Κάμερα: Γεώργιος Παπαϊωάννου, Σπύρος Παπαναούμ

Μοντάζ: Γεώργιος Παπαϊωάννου, Δημήτρης Παπαβασιλείου

Κοστούμια: Όλγα Σφέτσα, Αλέξανδρος Στογιάννης, Θανάσης Καμπουρίδης, Ανέστης Δερέκας

3d Modelling & Animation: Ανέστης Δερέκας, Αλέξανδρος Στογιάννης, Γεώργιος Παπαϊωάννου, Δημήτρης Παπαβασιλείου

2D/3D Compositing: Γεώργιος Παπαϊωάννου

Επιμέλεια Green Screen: Βαγγέλης Μολυβιάτης (Methodd)

Color Correction: Γεώργιος Παπαϊωάννου

Κατασκευές: Διονύσης Τσώκος

Comic Art: Δημήτρης Σχοιναράκης

Μουσική Επιμέλεια: Γεώργιος Παπαϊωάννου

Original Score: Δημήτρης Παπαβασιλείου

Mix & Mastering Ήχου: Μάριος Σκαλτσάς, Δημήτρης Παπαβασιλείου, Γεώργιος Παπαϊωάννου

Υποτιτλισμός: Κρυσταλία Παπαϊωάννου, Αγγελική Παπαβασιλείου

Όλοι οι συντελεστές της ταινίας εργάστηκαν αφιλοκερδώς στον ελεύθερο τους χρόνο,

ενώ τα γυρίσματα έχουν γίνει σε χώρους που έχουν παραχωρηθεί χωρίς οικονομικό

αντάλλαγμα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το κόστος να μη ξεπεράσει τα 2000€.

 

ΑΘΗΝΑ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206)

Καθημερινά από Πέμπτη 19 έως και Τρίτη 24 Απριλίου στις 21:30 και το Σάββατο 21 Απριλίου διπλή προβολή στις 19:30* & στις 21:30

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στον κινηματογράφο Φαργκάνη (Αγ. Παντελεήμονος 10)

Καθημερινά από Πέμπτη 26 Απριλίου στις 19:00*, 21:00 και 23:00

*Οι προβολές της ταινίας, το Σάββατο 21/4 στις 19.30 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Αθήνα) και το Σάββατο 28/4 19.00 στον κινηματογράφο Φαργκάνη (Θεσσαλονίκη) στις 19.00, θα γίνουν με ειδικούς ελληνικούς υπότιτλους για άτομα με προβλήματα ακοής.


 

Tutto Italia: Cinema e Cultura (2012)

Μεταφρασμένος Τίτλος: Γιορτή Ιταλικού Κινηματογράφου και Κουλτούρας

19 έως 25 Απριλίου 2012 στους κινηματογράφους Ιντεάλ (Πανεπιστημίου 46) και Έλλη (Ακαδημίας 64)

Στους δύο γνωστούς κινηματογράφους του κέντρου, το IDEAL στην Πανεπιστημίου, και την ΕΛΛΗ στην Ακαδημίας θα πραγματοποιηθεί το TUTTO ITALIA. Παρά τις προσπάθειες όλων, και κυρίως του Ιδρύματος Βούρου (ιδιοκτήτη του κτηρίου) και της οικογένειας Τσακαλάκη που εκμεταλλεύεται τους δύο κινηματογράφους ΑΤΤΙΚΟΝ» και «ΑΠΟΛΛΩΝ», η επισκευές των κτηρίων θα κρατήσουν περισσότερο από όσο είχαν αρχικά εκτιμηθεί. Το αποτέλεσμα είναι να μην είναι έτοιμοι μετά το Πάσχα για να φιλοξενήσουν το TUTTO ITALIA, το οποίο αναγκάστηκε να αλλάξει τις αίθουσες του. Έτσι, θα πραγματοποιηθεί από 19 – 25 Απριλίου στο IDEAL και την ΕΛΛΗ, με την τελετή έναρξης να γίνεται στον πρώτο, την Πέμπτη 19 Απριλίου στις 21.00.

Με αφορμή και άξονα τον Ιταλικό Κινηματογράφο οι Αθηναίοι θα έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν με μια ευρεία γκάμα της ιταλικής κουλτούρας ξεκινώντας από το σινεμά και φτάνοντας ως τη γεύση. Η πρωτοβουλία και η υλοποίηση αυτής της συνάντησης του ιταλικού πολιτισμού με την ελληνική πραγματικότητα ανήκει στον Πέτρο Αντωνιάδη. Καλλιτεχνικός διευθυντής είναι ο κριτικός κινηματογράφου και μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, Παναγιώτης Τιμογιαννάκης. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών.

Πρόγραμμα Προβολών

ΠΕΜΠΤΗ 19/4
IDEAL

20.30 Τελετή Εναρξης

Appartamento ad Atene – Διαμέρισμα στην Αθήνα – 95`
Σκηνοθεσία: Ρουτζέρο Ντιπάολα
Παίζουν: Λάουρα Μοράντε, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης
Δραματική ιστορία στη γερμανοκρατούμενη Αθήνα του 1942. Μια οικογένεια υφίσταται τις συνέπειες της επίταξης του σπιτιού τους .Από τον πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη Ρουτζέρο Ντιπάολα. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης σε αποκαλυπτική ερμηνεία δίπλα στην κορυφαία Ιταλίδα ηθοποιό Λάουρα Μοράντε

ΕΛΛΗ

21.00 La Donna della Mia Vita – Η Γυναίκα της Ζωής μου-96`
Σκηνοθεσία: Λούκα Λουτσίνι
Παίζουν: Αλεσάντρο Γκάσμαν, Λούκα Αρτζεντέρο
Τα άπλυτα μιάς μέσης ιταλικής οικογένειας κι η αποθέωση της απιστίας. Και στη μέση η «mamma». Σε ύφος κωμωδίας αλλά με χαρακτήρες δράματος. Βασισμένο σε σενάριο της Κριστίνα Κομεντσίνι. Με τον Αλεσάντρο Γκάσμαν, γιό του Βιττόριο Γκάσμαν.

23.15 L`Uomo che Verra – Ο Ανθρωπος που θα Ερθει-115`
Σκηνοθεσία: Τζόρτζιο Ντιρίτι
Παίζουν: Μάγια Σάνσα, Αλμπα Ρορβάκερ
Δραματική ιστορία εμπνευσμένη από αιματηρό περιστατικό του Β` Παγκοσμίου Πολέμου στα περίχωρα της Μπολόνια, την επαύριο της ιταλικής ανακωχής. Οταν ο πόλεμος εμπνέει συμβολισμό και ποίηση. Δεύτερη ταινία του σκηνοθέτη, βραβείο καλύτερης ταινίας στα «David di Donatello» 2010

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ20/4

IDEAL

18.00 La Donna della Mia Vita – Η Γυναίκα της Ζωής μου (επαν)- 96`

20.15 Αφιέρωμα Νικόλας Βαπορίδης (τελετή έναρξης)

Notte Prima Degli Esami – «Η νύχτα πριν από τις εξετάσεις»-100`
Σκηνοθεσία: Φάουστο Μπρίτσι
Παίζουν: Νικόλας Βαπορίδης, Κριστιάνα Καποτόντι
Η ταινία που ανέδειξε τον συμπατριώτη μας Νικόλα Βαπορίδη και τον έκανε σούπερ σταρ. Είσπραξη 16 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο στην Ιταλία! Μα και «David di Donatello» πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Νεανική κωμωδία εμπνευσμένη από την κουλτούρα των απολυτήριων εξετάσεων, των «esami di maturita`»

22.45 Benvenuti al Sud – Καλώς Ηλθατε στο Νότο- 105`
Σκηνοθεσία: Λούκα ΜΙνέρο
Παίζουν: Κλάουντιο Μπίζιο, Αλεσάντρο Σιάνι
Η παράδοση της ιταλικής κωμωδίας. Γέλιο και κοινωνική σάτιρα μαζί. Όταν ένας Μιλανέζος παίρνει «δυσμενή μετάθεση» για τη Νάπολι .Τότε, δύο Ιταλίες συγκρούονται. Σαρωτική επιτυχία σε εισπράξεις. 10 υποψηφιότητες «David di Donatello»- νίκησε η Βαλεντίνα Λοντοβίνι (βραβείο β` γυναικείου ρόλου)

ΕΛΛΗ

18.30 Appartamento ad Atene – Διαμέρισμα στην Αθήνα (επαν)- 95`

20.45 Basilicata Coast to Coast- 103`
Σκηνοθεσία: ΡόκοΠαπαλέο
Παίζουν: Ρόκο Παπαλέο, Αλεσάντρο Γκάσμαν
«Κωμωδία δρόμου», που μας γνωρίζει τον Ρόκο Παπαλέο, ξεχωριστή , προοδευτική προσωπικότητα της Ιταλίας, κωμικό, συνθέτη, ερμηνευτή, συγγραφέα και τώρα σκηνοθέτη. Με αποτέλεσμα: «David di Donatello» πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Επίσης, βραβείο μουσικής και τραγουδιού

23.00 Cemento Armato – Μπετόν Αρμέ- 102`
Σκηνοθεσία: Μάρκο Μαρτάνι
Παίζουν: Νικόλας Βαπορίδης, Τζόρτζιο Φαλέτι
Ο Νικόλας Βαπορίδης εκτινάσσεται στα ύψη και δοκιμάζει την τύχη του και στο σινεμά των ειδών. Φιλμ νουάρ αλά ιταλικά γύρω από το οργανωμένο έγκλημα που απλώνει τα πλοκάμια του μέχρι την ιταλική πρωτεύουσα. Ο σεναριογράφος Μάρκο Μαρτάνι δοκιμάζει τις δυνάμεις του στη σκηνοθεσία με επιτυχία.

ΣΑΒΒΑΤΟ 21/4

IDEAL

17.45 Cemento Armato (επαν)- 102`

20.00 Tutta La Vita Davanti – Όλη η Ζωή Μπροστά – 117`
Σκηνοθεσία: Πάολο Βιρτζί
Παίζουν: Ιζαμπέλα Ραγκονέζε, Σαμπρίνα Φερίλι
Ο Πάολο Βιρτζί κατατάσσεται στους σημαντικότερους της σημερινής κινηματογραφικής Ιταλίας. Σάτιρα αλα Ντε Σίκα και Ντίνο Ρίζι που βάζει στο στόχαστρο εντελώς προφητικά την προσωρινή εργασία λίγο πριν ξεσπάσει επίσημα η οικονομική κρίση. Πέντε υποψηφιότητες για «David di Donatello»

22.45 La Doppia Ora – Η Διπλή Ώρα- 95`
Σκηνοθεσία: Τζουζέπε Καποτόντι
Παίζουν: Κσένια Ράπαπορτ, Φιλίπο Τίμι
Μια Σλοβένα καμαριέρα γνωρίζεται με ένα φύλακα ο οποίος σκοτώνεται σε συμπλοκή με ληστές. Εκείνη, όμως, τον ξαναβλέπει μετά από καιρό μπροστά της. Θρίλερ που έκανε αίσθηση. Σχολή Χίτσκοκ, επιρροή Ντε Πάλμα. Βραβείο ερμηνείας στην Κσένια Ράπαπορτ στη Βενετία. Πλήθος διακρίσεις στον πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη

ΕΛΛΗ

18.00 Notte Prima Degli Esami (επαν)- 100`

20.15 Si Puo Fare – Μπορεί να Γίνει- 111`
Σκηνοθεσία: Τζούλιο Μανφρεντόνια
Παίζουν: Κλάουντιο Μπίζιο, Ανίτα Καπριόλι
Οξύτατη πολιτική και κοινωνική σάτιρα βασισμένη στο «νόμο Basaglia» που πήρε το όνομα του από τον φωτισμένο Ιταλό καθηγητή της ψυχιατρικής ο οποίος στο 1978 ζήτησε να κλείσουν τα ψυχιατρεία. Κι έκλεισαν! Οι τρόφιμοι, όμως, τι απέγιναν; Για κάτι τέτοια φιλμ υψώνει ανάστημα το ιταλικό σινεμά.

23.00 La Passione – Το Πάθος-106`
Σκηνοθεσία: Κάρλο Ματσακουράτι
Παίζουν: Σίλβιο Ορλάντο, Τζουζέπε Μπατιστόν
Ο Κάρλο Ματσακουράτι δοκιμάζει τις δυνάμεις του στην commediaall`italiana. Και κάνει μια εντελώς δική του ταινία με ήρωα ένα πελαγωμένο σκηνοθέτη που πάει στην επαρχία να διευθύνει μια… θρησκευτική γιορτή. Αποκάλυψη ο κωμικός Τζουζέπε Μπατιστόν, πήρε το «David di Donatello» β` ανδρικού ρόλου.

ΚΥΡΙΑΚΗ 22/4

IDEAL

18.00 L`Uomo che Verra – Ο Ανθρωπος που θα Έρθει (επαν)- 115

20.45 La Nostra Vita – Η Ζωή μας- 98`
Σκηνοθεσία: Ντανιέλε Λουκέτι
Παίζουν: Ελιο Τζερμάνο, Ράουλ Μπόβα
«David di Donatello» στη σκηνοθεσία και στην ερμηνεία του Ελιο Τζερμάνο, από τα μεγαλύτερα και προοδευτικότερα ταλέντα του ιταλικού σήμερα ο οποίος είχε βραβευτεί και στις Κάνες γι αυτό το φιλμ. Στο ρόλο ενός ανθρώπου που πολεμά με τη δική του μοίρα αλλά και με τη συνειδητοποίηση για την Ιταλία που αλλάζει.

22.45 Tutto l`Amore del Mondo – Όλη η Αγάπη του Κόσμου- 99`
Σκηνοθεσία: Ρικάρντο Γκράντι
Παίζουν: Νικόλας Βαπορίδης, Σέρτζιο Ρουμπίνι
Ταξιδιάρικη αισθηματική κομεντί ανά την Ευρώπη – η πιο πρόσφατη από τις επιτυχίες του Νικόλα Βαπορίδη. Με ένα φίλο και δύο φίλες ξεκινούν το ταξίδι, η αφορμή είναι συγγραφική κι οικονομική, καθοδόν θα αποδειχτεί ταξίδι προς την ωρίμανση. Μαζί του ο βετεράνος Σέρτζιο Ρουμπίνι

 ΕΛΛΗ
EΛΛΗ
18.30
Noi Credevamo – Εμείς Πιστεύαμε-196`
Σκηνοθεσία: Μάριο Μαρτόνε
Παίζουν: Λουίτζι Λο Κάσο, Τόνι Σερβίλο
Ελεγεία πάνω στην Επανάσταση. Στο πως οργανώθηκαν οι «γαριβαλδινοί» κι ύψωσαν το λάβαρο που σήμανε την Ενωση της Ιταλίας αλλά και το τέλος του παλιού κόσμου. Ο Μάριο Μαρτόνε τόλμησε το έπος και σάρωσε με εφτά «David di Donatello»- ένα εξ αυτών ήταν της καλύτερης ταινίας!

23.00 20 Sigarette – 20 Τσιγάρα- 94`
Σκηνοθεσία: Αουρελιάνο Αμεντέι
Παίζουν: Βινίτσιο Μαρκιόνι, Καρολίνα Κρεσεντένι
Η ιταλική απάντηση στο «The hurt locker»; Θα μπορούσε. Είναι όμως κάτι παραπάνω και μας αφορά περισσότερο. Πως βίωσαν οι Ιταλοί τον πόλεμο στο Ιράκ όπου συμμετείχαν- από πού κι ως πού; Αληθινή ιστορία, αφορά στον αδελφό του σκηνοθέτη , που βρέθηκε εκεί κι έζησε τη φρίκη αλλά και ωρίμασε. Δυνατό!! (ψηφιακό).

ΔΕΥΤΕΡΑ 23/4

IDEAL

20.00 Come Tu Mi Voi – Όπως Με Θέλεις- 107`
Σκηνοθεσία: Βολφάγκο Ντε Μπιάζι
Παίζουν: Νικόλας Βαπορίδης, Κριστιάνα Καποτόντι
Το ζευγάρι του «Notte prima degli esami» ξανασυναντιούνται σε αυτή τη νεανική αισθηματική κομεντί όπου κυριαρχεί η αντίθεση της νοοτροπίας και δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε και να γνωρίσουμε τα στέκια και τις συνήθειες της νεολαίας της Ρώμης όπως τη θέλει το είδος της κομεντί.

22.15 La Solitudine dei Numeri Primi – Η Μοναξιά των Μονών Αριθμών-118`
Σκηνοθεσία: Σαβέριο Κοστάντζο
Παίζουν: Αλμπα Ρορβάκερ, Λούκα Μαρινέλι
Ένα έργο πάνω στα παιδικά και νεανικά τραύματα και στο πως εξουσιάζουν τη μετέπειτα ζωή των ανθρώπων. Δύο τέτοια πρόσωπα περνούν άπειρα εμπόδια μέχρι να βρουν κοινή πορεία. Από βιβλίο που έκανε αίσθηση και που η ταινία το έβγαλε ασπροπρόσωπο.. Η Αλμπα Ρορβάκερ ήταν υποψήφια για την ερμηνεία της στα «David di Donatello» του 2011

ΕΛΛΗ

18.00 Questa Notte e Ancora Nostra – Η Νύχτα Είναι Ακόμα Δική μας-98`
Σκηνοθεσία: Πάολο Τζενοβέζε, Λούκα Μινέρο
Παίζουν: Νικόλας Βαπορίδης, Βαλεντίνα Ιτζούμι
Αισθηματική κομεντί που ακουμπά στο θέμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής της ξένης κουλτούρας που ως πρόβλημα απασχολεί τη σύγχρονη Ιταλία όπως και τον υπόλοιπο κόσμο. Σε ένα νεανικό συγκρότημα προσλαμβάνουν μια νεαρή Κινέζα και προκύπτει ο έρωτας εν μέσω παρεξηγήσεων και προκαταλήψεων.

20.15 Nessuno mi Puo Giudicare – Κανείς δεν Μπορεί να Με Κρίνειι- 98`
Σκηνοθεσία: Μασιμιλιάνο Μπρούνο
Παίζουν: Πάολα Κορτελέζι, Ράουλ Μπόβα
Κωμωδία με ηρωίδα μια σνομπ του «Lifestyle» που όταν πεθαίνει ο σύζυγος και την αφήνει γεμάτη χρέη, αναγκάζεται να ακολουθήσει το αρχαιότερο των επαγγελμάτων. Προσωπικός θρίαμβος της Πάολα Κορτελέζι που χάρη στο κωμικό της μέτρο, κατέκτησε το «David di Donatello» του 2011

22.30 Scialla!- 98`
Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μπρούνι
Παίζουν: Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο, Φιλίπο Σικιτάνο
Σύγκρουση δύο γενεών στο σήμερα. Ενας σοφός καθηγητής που βαριέται κι ένας ανήσυχος 15άρης θα βρεθούν ενώ η μοίρα τους παίζει παιχνίδι. Ο τίτλος υπονοεί κάτι σαν το δικό μας «χαλαρά!», έκφραση των σημερινών νεαρών που δεν έχει ακόμα καταγραφεί στα λεξικά. Ο Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο είναι από τους πιο σεβαστούς ηθοποιούς σήμερα (ψηφιακό).

ΤΡΙΤΗ 24/4

IDEAL

20.00 Mine Vaganti – Περιπλανώμενες Νάρκες- 110`
Σκηνοθεσία: Φέρζαν Οζπετεκ
Παίζουν: Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Αλεσάντρο Πρετσιόζι
Πάνω που gay γιός μιάς οικογένειας της επαρχίας ετοιμάζεται να ανακοινώσει την αλήθεια για το άτομο του , τον προλαβαίνει ο μεγάλος αδελφός και κάνει εκείνος την ανακοίνωση για το δικό του άτομο. Ο Φέρζαν Οζπετεκ, Τούρκος της Ιταλίας, ή κι «Αλμοδόβαρ της Ιταλίας», βάζει βαθιά το μαχαίρι στο συντηρητισμό μέσω της κωμωδίας.

22.45 Il Grande Sogno – Το Μεγάλο Ονειρο- 101`
Σκηνοθεσία: Μικέλε Πλάτσιντο
Παίζουν: Ρικάρντο Σκαμάρτσο, Λούκα Αρτζεντέρο, Λάουρα Μοράντε
Στα παρασκήνια των φοιτητικών εξεγέρσεων του 1968. Ενας μπάτσος, με καλλιτεχνικές ευαισθησίες, εισέρχεται ως μυστικός στη φοιτητική κατάληψη, μυείται στα μυστικά του κινήματος αλλά κάποτε η ταυτότητα θα αποκαλυφθεί. Ο Μικέλε Πλάτσιντο κοιτάζει το παρελθόν και τα νιάτα του.

ΕΛΛΗ

18.00 La Doppia Ora – Η Διπλή Ωρα (επαν)-95`

20.15 Il Papa di Giovanna – Ο Μπαμπάς της Τζοβάνα- 100`
Σκηνοθεσία: Πούπι Αβάτι
Παίζουν: Σίλβιο Ορλάντο, Αλμπα Ρορβάκερ
Η προβληματική κόρη ενός καθηγητή φτάνει μέχρι το φόνο στην απόγνωση του πρωτου ραντεβού… Δραματική, οικογενειακή ιστορία, που καταλήγει σε ιστορική τοιχογραφία της Μπολόνια, της περιόδου 1938-45, γενέτειρας του σκηνοθέτη Πούπι Αβάτι. Ο Σίλβιο Ορλάντο βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας για την ερμηνεία του (ψηφιακό).

22.30 Notte Prima Degli Esami – Oggi – Η νύχτα πριν από τις εξετάσεις – σήμερα- 100`
Σκηνοθεσία: Φάουστο Μπρίτσι
Παίζουν: Νικόλας Βαπορίδης, Κριστιάνα Καποτόντι
Ο θρίαμβος έφερε τη συνέχεια. Τα πρόσωπα της πρώτης νεανικής κωμωδίας επανέρχονται μόνο που αλλάζει η εποχή και το σκηνικό. Από το `80 περνάμε στα 00ς κι οι ήρωες –τελειόφοιτοι πέρα από τα δικά τους προβλήματα έχουν και τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου με την Ιταλία να διεκδικεί το τρόπαιο…. (ψηφιακό).

ΤΕΤΑΡΤΗ 25/4

IDEAL

17.45 Tutta la Vita Davanti – Όλη η Ζωή Μπροστά (επαν)- 117`

20.30 Τελετή λήξης
– 108`
Σκηνοθεσία: Πάολο Τζενοβέζε
Παίζουν: Ρίκι Μέμφις, Ράουλ Μπόβα
Οι «ανώριμοι» του τίτλου είναι σημερινοί 30άρηδες που πληροφορούνται ότι οι απολυτήριες εξετάσεις που είχαν δώσει «τότε», έχουν ακυρωθεί εξαιτίας κάποιας σοβαρής παρατυπίας. Και πρέπει να ξανακαθήσουν στα θρανία; Κωμωδία σαρωτικής επιτυχίας που αποκτά και συνέχεια η οποία διάλεξε ως τόπο δράσης την Πάρο.

ΕΛΛΗ

18.00 Benvenuti al Sud – Καλώς Ηλθατε στο Νότο (επαν)- 105`

20.15 Sorelle Mai – Αδελφές Mai- 107`
Σκηνοθεσία: ΜάρκοΜπελόκιο
Παίζουν: ΠιερΤζόρτζιοΜπελόκιο, ΕλεναΜπελόκιο
Ο βετεράνος Ιταλός σκηνοθέτης επιστρέφει στον τόπο του για να πραγματοποιήσει τη νεανική του υπόσχεση. Με μαθητές του από το κινηματογραφικό εργαστήρι που έχει δημιουργήσει, φτιάχνει ένα έργο γύρω από τα βιώματα του και την οικογένεια του και χρησιμοποιεί μέλη της οικογένειας στους κύριους ρόλους. Αιώνια εφηβεία (ψηφιακό).

22.45 Immaturi – Ανώριμοι (επαν)- 108`

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης