Συναυλία με την Άννα Αλεξοπούλου, σοπράνο και Φρίξο Μόρτζο, πιάνο

Η έντεχνη ελληνική δημιουργία στη φωνή του 20ου αιώνα –Μοντερνισμός με ρίζες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2011, ώρα 18.00 // Είσοδος ελεύθερη
ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα

Την Κυριακή, 20 Νοεμβρίου, στο μουσικό απόγευμα στο φουαγέ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με οδηγούς τη φωνή της Άννας Αλεξοπούλου και την πιανιστική συνοδεία του Φρίξου Μόρτζου, θα προσεγγίσουμε τη μουσική δημιουργία συνθετών που μίλησαν την «ευρωπαϊκή» αρμονική γλώσσα με την αισθητική του «μοντέρνου». Συνθέτες όπως ο Μητρόπουλος, ο Ριάδης, ο Σκαλκώτας και από τους νεώτερους οι Κουρουπός, Αντωνίου, Κασσάρας. Η ελληνικότητα τους δεν εξαντλείται σε μίμηση παραδοσιακών ήχων αλλά γίνεται τρόπος ύπαρξης και πνευματικής εγρήγορσης δημιουργίας.
Θα παρουσιαστούν έργα Ελλήνων συνθετών και ποιητών:

1. ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ (1886 – 1935)
Τρεις θρήνοι (μοιρολόγια), κύκλος τραγουδιών, που γράφτηκε το 1921,
από τον «Τάφο» του Κωστή Παλαμά.
• «Άφκιαστο και αστόλιστο»
• «Τα μαλλιά σου ολόχυτα»
• «Στο ταξίδι που σε πάει»
2. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ (1896 – 1960)
Μικρό μονόδραμα για υψίφωνο, κείμενο Jean Richepin, μετάφραση Άγγελος Βλάχος. Α’ παρουσίαση στην Αθήνα το 1917, από την Μ. Στράτου τον Δ. Μητρόπουλο στο πιάνο.
• «Η καρδιά της μάνας»
3. ΝΙΚΟΣ ΣΚΑΛΚΩΤΑΣ (1904 – 1949)
• «Με του Μαγιού τα Μάγια», παραμυθόδραμα για υψίφωνο και ορχήστρα(1944-49)
• «Το τραγούδι της Αργυρώς»
• «Ενύχτωσε ποιόνε θα ιδώ»
4.ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΚΑΣΣΑΡΑΣ (1948)
• «Για μιαν Ελένη»(1993),έργο για σόλο πιάνο
5.ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ (1935)
• «8 μουσικές εικόνες»,opus 1,σε ποίηση Μ. Μαλακάση
• «Καρτερεί»
• «Νεράιδα»
• «Το κορίτσι της Μάνης», από την ομώνυμη ταινία του Paul Anett (Cannes 1985)
6.ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΟΣ (1945)
• « Έξι τραγούδια για ποντίκια», κύκλος τραγουδιών
• «Ένας ….δέκα…..χίλιοι ποντικοί»
• «Η φωτιά»
• «Νανούρισμα»
• «Το φτωχό ποντίκι»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ώρα έναρξης των εκδηλώσεων είναι 18.00 και η είσοδος για το κοινό ελεύθερη

Καλλιτεχνικός Υπεύθυνος εκδηλώσεων φουαγέ: Βαγγέλης Χατζησίμος

Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης