Μια μνημειωδών διαστάσεων εγκατάσταση της Prune Nourry φιλοξένησε το γνωστό παρισινό πολυκατάστημα Le Bon Marché. Η Γαλλίδα εικαστικός και γλύπτρια δημιούργησε τη «L’Anazone Érogène», έχοντας ως πηγή έμπνευσης τον ελληνικό μύθο των Αμαζόνων οι οποίες αφαιρούσαν τον δεξιό μαστό τους για να διευκολύνονται στην τοξοβολία. Ακριβώς κάτω από τους κεντρικούς υάλινους θόλους του πολυκαταστήματος, η Nourry «εγκατέστησε» ένα νέφος 888 βελών που ίπτανται και ένα γιγαντιαίο τόξο (τα βέλη στόχευαν σε στόχους σε σχήμα μαστού, με διάμετρο τέσσερα μέτρα ο καθένας).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εγκατάσταση έπαιζε με τα χαρακτηριστικά σύμβολα της πολεμίστριας: στόχους, τόξο και βέλη. Ταυτόχρονα, λειτουργούσε ως μεταφορά του καρκίνου του μαστού και της προσωπικής εμπειρίας της Nourry τα τελευταία χρόνια. Τα 888 βέλη της εγκατάστασης θα πωληθούν ώστε τα έσοδα να χρηματοδοτήσουν τη δωρεάν διανομή σε γυναίκες με αυτή την περιπέτεια υγείας του βιβλίου της Γαλλίδας εικαστικού «Aux Amazones» (με κάθε αγορά βέλους, περισσότερες από 20 σύγχρονες «αμαζόνες» θα παραλάβουν δωρεάν το βιβλίο).

Δείτε το βίντεο:

Πέραν της κύριας εγκατάστασης, η έκθεση της Nourry εκτεινόταν σε όλο το πολυκατάστημα. Στις προθήκες που βλέπουν τη rue de Sèvres, ένα τόξο έστελνε 1.800 βέλη να ταξιδεύουν προς ένα στόχο σε σχήμα μαστού. Παράλληλα, στη γωνία rue du Bac και rue de Babylone, στον χώρο «L’entrée sur l’art contemporain» γινόταν προβολή ταινίας για τη δημιουργία της εγκατάστασης, στην οποία ταινία η καλλιτέχνις μιλούσε για τις επιρροές της και το υπόβαθρο της έκθεσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Nourry – σήμερα δουλεύει στο Invisible Dog Art Center στο Μπρούκλιν της Νέα Υόρκης – έκανε με το έργο της κατάληψη του Le Bon Marché όπως, στο παρελθόν, είχαν κάνει οι Ai Weiwei, Chiharu Shiota, Leandro Erlich, Joana Vasconcelos και Nendo. Η έκθεση ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης