Ο Οκτάβι Σέρα (Octavi Serra) αιχμαλωτίζει τις ειρωνείες, τα κλισέ και τις απογοητεύσεις της σύγχρονης ζωής. Ο με έδρα τη Βαρκελώνη καλλιτέχνης και φωτογράφος παρουσιάζει οφθαλμαπάτες και απορρίμματα σε δημόσιους χώρους και, στη συνέχεια, τα φωτογραφίζει «φιλοσοφώντας» για τη ζωή μας σήμερα.

Οι εγκαταστάσεις του Σέρα ειρωνεύονται την κουλτούρα μας και, ταυτόχρονα, με απόλυτη σοβαρότητα αμφισβητούν το status quo: κάθε εικόνα είναι ένα μήνυμα για κάποιο κοινωνικο-πολιτικό ζήτημα, είτε αυτό είναι η παρακολούθηση των πολιτών, είτε η απληστία, είτε η διαφθορά ή, η καταστροφή του περιβάλλοντος, ο εγωισμός, η τεχνολογία, ή ο καταναλωτισμός…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα, ο Σέρα έχει εγκαταστήσει σε έναν διάδρομο ένα τεράστιο βέλος που δείχνει προς τα πού είναι η «ΕΞΟΔΟΣ», το οποίο όμως σήμα αποτελείται από μια σειρά αυτοκόλλητων σε κάθε ένα των οποίων δηλώνεται ότι η έξοδος είναι στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση! Ή, μία οδική σήμανση στην οποία η μία πινακίδα δηλώνει ότι «μπροστά, προς ΕΛΠΙΔΑ» και η από κάτω «πίσω, προς ΤΕΛΟΣ».

Παρά την παιχνιδιάρικη διάστασή τους, στις εγκαταστάσεις του Οκτάβι Σέρα είναι προφανής η απογοήτευσή του. Σε σχετικά πρόσφατη συνέντευξή του, είχε πει: «Μας πούλησαν ένα βασικό μoντέλο για να ζούμε στον κόσμο, κι αν δεν κάνουμε μια προσπάθεια να το υπερβούμε είναι εύκολο να καταλήξουμε να μοιάζουμε με αυτόματα».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης