Ο Louis Vuitton παρουσιάζει νέα capsule κολεξιόν και κάλεσε τον Urs Fischer να «επέμβει» στην πρόσοψη της κεντρικής μπουτίκ του οίκου στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης. Η εικαστική «επέμβαση» του Ελβετού καλλιτέχνη είναι ταυτόχρονα έκθεση δημόσιας τέχνης και εκδήλωση μόδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι βιτρίνες πρέπει να δελεάζουν και όχι να εκφοβίζουν» λέει, από το σπίτι του στο Λος Άντζελες, ο Fischer. Τα φρούτα και λαχανικά είναι εδώ και πολύ καιρό βασικά στοιχεία στο εικαστικό «λεξιλόγιο» του καλλιτέχνη. Στην πρώτη συνεργασία του με τον Louis Vuitton – ήταν ένας από τους έξι καλλιτέχνες που κλήθηκαν να φανταστούν εκ νέου την τσάντα Capucines – ο Fischer δημιούργησε έξι μικρά γλυπτά από σιλικόνη (μεταξύ αυτών, ένα καρότο και μια μπανάνα) να κρέμονται από τη λευκή τσάντα.

Η τωρινή συνεργασία προέρχεται από σκίτσα που έκανε, αφηρημένος, στο iPad του. «Αυτοί οι χαρακτήρες ξεκινούν ως ζωγραφιές που κάνω όταν χαζολογάω, μικρά ψήγματα ιδεών που φτιάχνω και χρησιμοποιώ για να επικοινωνώ με φίλους και την οικογένεια» εξηγεί. Για τον Louis Vuitton μετέτρεψε τα σχέδια – τα συγκρίνει με κόμικς – σε τρισδιάστατα έργα τέχνης. «Λένε έναν σκασμό μικρές ιστοριούλες που μαζεύονται όλες μαζί όπως κι οι άνθρωποι στον κόσμο» αναφέρει.

Στις βιτρίνες της μπουτίκ στην Πέμπτη Λεωφόρο, μια σειρά από γάτες: η μια με γουρλωμένα μάτια και ροζ και κίτρινο τρίχωμα εξετάζει έναν γλόμπο, μια άλλη απολαμβάνει μια φέτα ψωμί ενώ τα πέλματά της και η ουρά της προεξέχουν από τις τρύπες ενός ελβετικού τυριού. «Μου αρέσει να παρακολουθώ παιδιά να δημιουργούν πράγματα όταν είναι πολύ μικρά. Δεν με νοιάζει το πώς φαίνονται. Προσπαθώ να καταλάβω τι διασκεδαστικό βρίσκουν σ’ αυτό» λέει. «Θέλω η τέχνη μου να εκφράζει και να μεταδίδει έναν εορτασμό της ζωής – της ζωής στις πολλές μορφές της» τονίζει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης