Η πόλη του Τόκιο προσπαθεί να εξακριβώσει αν το έργο που δείχνει έναν ποντικό να κρατά ομπρέλα, που ανακαλύφθηκε κοντά σε σταθμό του εναέριου τρένου, είναι έργο του μυστηριώδους Βρετανού καλλιτέχνη Banksy.

«Εντοπίσαμε την παρουσία αυτού του έργου ζωγραφικής με αερογράφο» πάνω σε μια τεχνική εγκατάσταση του κέντρου της πρωτεύουσας, δήλωσε στο AFP ένας εκπρόσωπος του δήμου, ο Κότζι Σουγκιγιάμα. «Νομίζουμε ότι είναι πιθανόν το έργο να φιλοτεχνήθηκε από τον Μπάνκσι, γνωστό για τα διάσημα ποντίκια του που κρατούν ομπρέλα ή κάνουν τον καλλιτέχνη, τον βιολονίστα, τον ράπερ..» «Αλλά δεν ξέρουμε ακόμη αν υπάρχει ειδικός για τον καλλιτέχνη αυτόν στην Ιαπωνία που να μπορεί να διαπιστώσει την αυθεντικότητα του γκραφίτι, το οποίο είναι άγνωστο πότε φιλοτεχνήθηκε», παραδέχτηκε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν από το 2018 αφήνουν να σκεφτεί κανείς ότι το έργο είναι ήδη παλιό, τόσο που δείχνει κάπως να έχει σβηστεί από τον χρόνο.

«Οι υπηρεσίες ασφαλείας το γνώριζαν εδώ και καιρό αλλά προφανώς δεν το είχαν συσχετίσει με τον Μπάνκσι», εξήγησε ο Σουγκιγιάμα. Τον Δεκέμβριο ο δήμος ειδοποιήθηκε από κατοίκους. Χθες βράδυ η βάση στην οποία βρίσκεται το γκραφίτι μεταφέρθηκε προσεκτικά σε ασφαλές σημείο για την προστασία του ώστε να αποτραπεί οποιαδήποτε φθορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Υπάρχει στο Τόκιο ένα χαριτωμένο σκίτσο ποντικού το οποίο ίσως είναι έργο του Μπάνκσι. Μήπως είναι ένα δώρο για το Τόκιο;», έγραψε στο Twitter σήμερα η κυβερνήτης της πρωτεύουσας της Ιαπωνίας Γιουρίκο Κόικε, αναρτώντας μαζί με το κείμενό της μια φωτογραφία στην οποία ποζάρει ανακούρκουδα δίπλα στο γκραφίτι.

Η ταυτότητα του Μπάνκσι παραμένει ένα καλά φυλαγμένο μυστικό από την αρχή της καριέρας του τη δεκαετία του 1990. Είναι γνωστή μόνο η εθνικότητά του (βρετανική), η πόλη καταγωγής του (Μπρίστολ), η σελίδα του στο Ιnstagram με τα πέντε εκατομμύρια ακολούθους και ο ιστότοπός του στον οποίο αναρτά τα έργα του χωρίς σχόλια.

Καταφεύγει στην τέχνη του δρόμου ως τρόπο έκφρασης διαμαρτυρίας και καταγγέλλει την εμπορευματοποίηση των έργων του και κατ΄επέκταση της τέχνης, όπως έκανε τον Οκτώβριο του 2018, όταν είχε προμελετήσει την αυτοκαταστροφή του διάσημου πίνακά του «Girl with balloon», (“Το κορίτσι με το μπαλόνι”), ένα έργο που δείχνει ένα κοριτσάκι να αφήνει από τα χέρια του ένα κόκκινο μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς.

Αμέσως μετά την κατακύρωση του έργου αντί ενός και πλέον εκατομμυρίου ευρώ σε δημοπρασία στο Λονδίνο, ο πίνακας άρχισε σταδιακά να αυτοκαταστρέφεται από το κάτω μέρος του, ένα εγχείρημα που προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερο θόρυβο γύρω από το όνομα του καλλιτέχνη και αναστάτωση στον χώρο της τέχνης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης