Μια εικαστική έκθεση, μια εικαστική performance και ένα χορευτικό δρώμενο «συνομιλούν» για τη ζωή μετά την πανδημία στον αρχαιολογικό χώρο του Γαλεριανού Συγκροτήματος. Τρεις εικαστικές εγκαταστάσεις έχουν ήδη στηθεί από τα μέσα του Ιουλίου και η δια-καλλιτεχνική δράση «Περί χρείας αναπνοής, Μετά- πανδημικά μέλλοντα», κορυφώνεται απόψε και αύριο με μια εικαστική performance από τον Άγγελο Σκούρτη, με τίτλο «Τα Ερείπια εντός μου…» και τη χορευτική παράσταση «Asymptote» από την Αρετή Αθανασοπούλου, την Αλέξανδρα Γεωργοβασίλη και τη Ζωή Μαστροθεοδώρου, σε μουσική Κωνσταντίνου Μπακογιάννη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δράση, που δημιουργήθηκε με αφορμή την πανδημία και εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, αντλεί ερέθισμα από́ τα αρχαία Ασκληπιεία και τη δυναμική τους ως ενεργά σύμβολα ιστορικής μνήμης που σχετίζονται με την ίαση. Επιχειρεί δε την επικαιροποίηση της επαφής με το πολιτισμικό παρελθόν, για τον σχεδιασμό του μετα-πανδημικού μας μέλλοντος. Με αφετηρία αρχαία ιατρικά συγγράμματα (Γαληνός) και ιδεολογικές και φιλοσοφικές αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων για την υγεία, η δράση «Περί Χρείας Αναπνοης’, Μετά-πανδημικά Μέλλοντα», αποτελεί σχόλιο και αισθητική ρήξη στην «πόλη του εγκλεισμού», που έχει προκύψει από τα μέτρα πρόληψης κατά του covid-19.

Η εικαστική performance του Άγγελου Σκούρτη θα ξεκινήσει με ένα ποίημα του Άρη Αλεξάνδρου και θα ολοκληρωθεί με ένα της Κικής Δημουλά, τα οποία, μαζί με ποιήματα και κείμενα του ίδιου, σε ένα «κολάζ λόγου», όπως εξηγεί ο κ. Σκούρτης, αφορούν την εξοικείωση του ανθρώπου με την έννοια της αγωνίας της φθοράς και του θανάτου, λόγω της ασθένειας και κυρίως του γήρατος. Με την απαγγελία προσωπικών σκέψεων, λόγων ποιητών και λογοτεχνών και τη χρήση του χώματος, που παραπέμπει στην πρακτική της κατάκλισης στο έδαφος ως μεθόδου ίασης στα αρχαία Ασκληπιεία, το έργο λειτουργεί σαν ίαση και κάθαρση πάνω στη φθορά και στην απώλεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τους νέους εξωτερικούς και εσωτερικούς ρυθμούς που «επέβαλε» η πανδημία, πραγματεύεται το χορευτικό «Asymptote». «Είναι μια δική μας πρόταση για ένα νέο ρυθμό, που μπορεί να είναι βιώσιμος. Μέσα από τον πανδημία και τον εγκλεισμό αμφισβητήσαμε τους προηγούμενους φρενήρεις ρυθμούς και περνάμε σ΄ έναν προσωπικό για τον καθένα ρυθμό», σημειώνει η Αρετή Αθανασοπούλου. Το μουσικό κομμάτι που συνοδεύει τη χορευτική παράσταση γράφτηκε για αυτήν, σε μια διαδικασία κατά την οποία -όπως περιγράφει η κ. Αθανασοπούλου- «πότε η μουσική γινόταν οδηγός για εμάς, πότε εμείς γινόμασταν οπτικό ερέθισμα για τον μουσικό, προκειμένου να συνθέσει το έργο».

Η εικαστική έκθεση που θα παραμείνει στον αρχαιολογικό χώρο μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου, διαρθρώνεται σε τρεις εικαστικές εγκαταστάσεις. Το «Κατώφλι» της Μαίρης Ρουσιώτη είναι τοποθετημένο στα αρχαία ερείπια ενός προϋπάρχοντος κατωφλιού, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας του ενδιάμεσου χώρου, αλλά και τρόπων μετάβασης μεταξύ ενός «πριν» και ενός «μετά». Και όπως σημειώνει η εικαστικός, το «Γαλεριανό Συγκρότημα ως τοποθεσία παρέμβασης έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς χτίστηκε στο μεταίχμιο δυο κόσμων, του ρωμαϊκού και του βυζαντινού, και σήμερα στέκει στο μεταίχμιο του παρελθόντος και της σύγχρονης αστικής καθημερινότητας». Τα «Αναθήματα» της Νάντιας Σκορδοπούλου αναπαριστούν τα αναθήματα που συνήθιζαν να προσφέρουν οι αρχαίοι Έλληνες στους θεούς είτε ως ευχαριστία είτε ως ένδειξη πίστης για την προσδοκώμενη ίαση, ενώ οι «Στήλες Ίασης» της Βιβέττας Χριστούλη, αναφέρονται στις στήλες θαυμάτων και την κατασκευή του Θόλου των αρχαίων Ασκληπιείων.

Διάρκεια εικαστικής έκθεσης: 15 Ιουλίου- 5 Σεπτεμβρίου 2021

Εικαστική Performance: 28 και 29 Ιουλίου 2021 στις 20:30

Χορευτική Παράσταση: 28 και 29 Ιουλίου 2021 στις 21:00

Τιμή εισιτηρίου Αρχαιολογικού χώρου: 8 ευρώ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης