Thomas Helbig, «Complete birth»
Στη σύγχρονη εικαστική σκηνή είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που αρχίζουν την έρευνά τους έχοντας ως βάση εικόνες ήδη διαμορφωμένες, που μένουν ασυγκίνητοι από το άσπρο χαρτί και κάθε είδους ακατέργαστη πρώτη ύλη.
Σ’ αυτή την κατηγορία ανήκει και ο Τόμας Χέλμπιγκ (1967, Ρόζενχαϊμ, Γερμανία). Η καλλιτεχνική του παραγωγή αποτελείται από σχέδια, πίνακες ζωγραφικής και γλυπτά με κεντρικό άξονα τη μετατροπή αντικειμένων. Αυτή η μέθοδος είναι περισσότερο ευδιάκριτη στα γλυπτά του, τα οποία προέρχονται κυρίως από διακοσμητικά αγαλματίδια που κάποιος μπορεί να βρει σε παζάρια και ανοιχτές αγορές.
Αφού ο καλλιτέχνης τα κόβει και τα διαλύει, τα επανασυναρμολογεί δημιουργώντας καινούργιες εικόνες που δίνουν την αίσθηση μιας «φουτουριστικής» αποσύνθεσης. Από την άλλη, μεταλλικές επιφάνειες και πεταμένα ξύλα γίνονται καμβάδες για ζωγραφικά έργα, που κι αυτά με τη σειρά τους έχουν κάτι απόκοσμο και μυστηριώδες. Με αυτήν τη διαδικασία ο καλλιτέχνης μεταμορφώνει παλιά αντικείμενα, τους δίνει παράταση ζωής και τους χαρίζει μια καινούργια ταυτότητα, αυτή του έργου τέχνης.
Μπαίνοντας στον χώρο της γκαλερί, βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σ’ ένα είδος εικαστικής ανακύκλωσης, μπαίνουμε σ’ ένα περιβάλλον που απαρτίζεται από παραμορφωμένες εικόνες μιας μελλοντικής και τρομακτικής εποχής. Ο Τόμας Χέλμπιγκ, χρησιμοποιώντας στοιχεία του παρελθόντος, κατασκευάζει το μέλλον μας. Ένα μέλλον τόσο μαύρο όσο και το βερνίκι που καλύπτει τις απειλητικές αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες συνθέσεις της έκθεσης.
ΠΟΥ: Γκαλερί Ελένη Κορωναίου, έως 30/06/08, Μητσαίων 5-7, τηλ. 210 9244.271
Πηγή: FAQ