«Ένας δεινόσαυρος στο… Τελλόγλειο» είναι ο τίτλος της εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 25 Απριλίου, στις 19.30, στο Αμφιθέατρο του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών Α.Π.Θ. Η εκδήλωση βασίζεται στο βιβλίο του Σάκη Σερέφα «Ένας δεινόσαυρος στο μπαλκόνι μου» και πρόκειται για μια συνδιοργάνωση του Τελλογλείου με το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, η οποία έχει τα εξής χαρακτηριστικά: θέαση – ακρόαση, προβολή οπτικο– ακουστικού υλικού με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και διαδραστικό παιχνίδι. Στη εκδήλωση συμμετέχει και ο συγγραφέας, ενώ τον συντονισμό και την οργάνωση έχει η εκπαιδευτικός Δέσποινα Βενετούλια.

Η εκδήλωση «Ένας δεινόσαυρος στο… Τελλόγλειο» είναι σπονδυλωτή και χωρίζεται σε τέσσερα μέρη. Έτσι, αρχικά, ο συγγραφέας του βιβλίου Σάκης Σερέφας, η καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Μένη Κανατσούλη κι ο εκπρόσωπος του εκδοτικού οίκου Δίκαιος Χατζηπλής θα συζητήσουν για το βιβλίο. Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης Ζέφη Αθανασοπούλου θα παρουσιάσει την ταινία «Τα μνημεία της Θεσσαλονίκης εν κινήσει» και θα αναφερθεί στη διαδικασία δημιουργίας της, για την οποία συμμετείχαν 29 μαθητές της Β’ Γυμνασίου, ενώ στο συντονισμό της δράσης συμμετείχε και η καθηγήτρια του σχολείου, Θωμαή Χουβαρδά. Στο τρίτο μέρος της εκδήλωσης η καθηγήτρια Ζωή Παπαδοπούλου θα παρουσιάσει το επιτραπέζιο – διαδραστικό παιχνίδι, καρπό της δράσης, «Ένας δεινόσαυρος στο μπαλκόνι μου». Στο τέλος θα μπορούν να τεθούν ερωτήσεις από τους επισκέπτες και θα ακολουθήσει συζήτηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αφορμή την εκπόνηση της εργασίας τα παιδιά του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης δημιούργησαν έργα ζωγραφικής σε χαρτί και καμβά με διαφορετικές τεχνικές, τα οποία είχαν θέμα το ταξίδι του Δεινόσαυρου και του Γιάννη στα μνημεία της Θεσσαλονίκης και θα εκτεθούν στο Τελλόγλειο.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.

Σχετικά με την ταινία «Τα μνημεία της Θεσσαλονίκης εν κινήσει»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ταινία «Τα μνημεία της Θεσσαλονίκης εν κινήσει» δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ομώνυμου περιβαλλοντικού προγράμματος στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης με τους μαθητές της Β΄Γυμνασίου Εικαστικών – Θεάτρου και με συντονίστριες καθηγήτριες τις:

Ζέφη Αθανασοπούλου ΠΕ08, Ζωή Παπαδοπούλου ΠΕ08, Θωμαή Χουβαρδά ΠΕ01.

Σενάριο: βασισμένο στο βιβλίο του συγγραφέα Σάκη Σερέφα «Ένας δεινόσαυρος στο μπαλκόνι μου».
Στην ταινία έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνική Stop Motion Animation η οποία διδάχτηκε στο εργαστήρι της κατεύθυνσης εικαστικών.
Παρουσιάζονται επίσης ζωγραφικά έργα τα οποία δημιουργήθηκαν από τα παιδιά στη διάρκεια του προγράμματος.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – Μοντάζ: Ζέφη Αθανασοπούλου.
Προσαρμογή κειμένου – Ντεκουπάζ: Θωμαή Χουβαρδά
Κάμερα – Λήψεις: Νίκη Ιωακειμίδου
Κλακέτα: Αναστασία Αδαμίδου, Δημήτρης Ζαφειριάδης
Επιλογή Μουσικής: Θωμαή Χουβαρδά
Storyboard Εισαγωγής: Μαρία Γκίνη, Κωνσταντίνα Ζέζιου, Σταυρούλα Ζώη
Stop Motion Animation
Τίτλων αρχής: Μαρία Γκίνη, Κωνσταντίνα Ζέζιου, Σταυρούλα Ζώη
Σκοτάδι: Μαρία Γκίνη, Κωνσταντίνα Ζέζιου, Σταυρούλα Ζώη, Ιωάννα Γούναρη, Θέη Τσιρίδου, Αγγελική Αμπατζίδη, Δημήτρης Ζαφειριάδης, Ορέστης Δημητρίου
Μάριος: Νίκη Ιωακειμίδου, Θεόδωρος Τσιρώνας
Σαύρος: Ορέστης Δημητρίου
Ζωγραφική: Ελλάδα Καρυπίδου, Αναστασία Αδαμίδου, Μαρία Γκίνη, Ορέστης Δημητρίου, Αγγελική Αμπατζίδη.

Στο πρόγραμμα πήραν μέρος οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου:
Κατεύθυνση εικαστικών: Αναστασία Αδαμίδου, Αγγελική Αμπατζίδη, Μαρία Γκίνη, Ιωάννα Γούναρη, Μιχάλης Γυμνόπουλος, Ορέστης Δημητρίου, Δημήτρης Ζαφειριάδης, Κωνσταντίνα Ζέζιου, Σταυρούλα Ζώη, Ελλάδα Καρυπίδου, Μαρία Κατσικατσισβίλι, Γεωργία Κοκκώνη, Ελένη Μπαλτζή, Πέρσα Παλαπανίδου, Ντάριο Τζάρο, Θέη Τσιρίδου.

Κατεύθυνση Θεάτρου: Παναγιώτης Αργυράκης, Χάρις Αρώνη, Θεόφιλος Γιαννακούλας, Βασιλική Δαλαμήτρα, Νίκη Ιωακειμίδη, Αγάπη Κωστίδου, Δέσποινα Πύρτσιου, Παρασκευή Σαλαβγιά, Ρέα Στάμκου-Κοσάνοβιτς, Μάριος Τζόγκανος, Θεόδωρος Τσιρώνας, Νίκη Χριστοφορίδου.

Σχετικά με το παιχνίδι

Συντελεστές
Υπεύθυνη καθηγήτρια Ζωή Παπαδοπούλου
Δημιουργοί: Κατεύθυνση Εικαστικών β’ Γυμνασίου
Τα παιδιά σχεδίασαν το ταμπλό και δημιούργησαν μόνα τους όλο το περιεχόμενο και τη δομή του παιχνιδιού.

«Ένας δεινόσαυρος στο μπαλκόνι μου»
Οδηγίες του παιχνιδιού
Ηλικία: 8-99 ετών
Παίκτες: 2-7

Περιεχόμενα: ένα ταμπλό, 7 πιόνια (γλυπτά δεινοσαυράκια) 120 κάρτες με εικόνες, 50 κάρτες πάζλ, 140 κάρτες μνημείων (ερωτήσεων είκοσι για κάθε μνημείο), κάρτες bonus (όλα ζωγραφισμένα και κατασκευασμένα από τους μαθητές) και ένα ζάρι.

Στόχος του παιχνιδιού: κερδίζει ο παίχτης που θα συγκεντρώσει:
α) Τις επτά κάρτες των μνημείων (μια από κάθε μνημείο) εφόσον απαντήσει σωστά τις ερωτήσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μνημείο.
β) Δύο κάρτες bonus με δεινοσαυράκι
και τέλος φτάσει πρώτος στο μπαλκόνι με τον Γιάννη.

Προετοιμασία του παιχνιδιού: Διαχωρίζονται οι κάρτες των ερωτήσεων για το κάθε μνημείο σε επτά στοίβες (όσα είναι και τα μνημεία). Σε δύο στοίβες τοποθετούνται οι κάρτες με τις εικόνες και οι κάρτες παζλ αντίστοιχα. Οι παίκτες τοποθετούν τα δεινοσαυράκια τους στην αφετηρία στο μαύρο σχήμα που συμβολίζει το σκοτάδι.

Ξεκινάει ο μικρότερος. Ρίχνει το ζάρι και επιλέγει προς ποιο μνημείο θα κατευθυνθεί. Μόλις φτάσει στο μνημείο διαλέγει μια κάρτα ερωτήσεων σχετικών με το μνημείο και απαντά. Αν βρει την απάντηση παίρνει την κάρτα του μνημείου και κατευθύνεται στο επόμενο μνημείο της επιλογής του. Αν δεν απαντήσει θα πρέπει να φύγει από το μνημείο να επισκεφτεί το επόμενο και μετά να ξαναεπιστρέψει. Κατά τη διάρκεια της πορείας του και ανάλογα σε ποιο τετραγωνάκι θα πέσει του δίδονται διάφορες εντολές τι οποίες πρέπει να εκτελεί. Στις διασταυρώσεις του ταμπλώ υπάρχουν παιχνίδια που παίζονται ομαδικά αλλά και ατομικά. Αυτά είναι το παιχνίδι των ιστοριών και της συσχέτισης καρτών και η συναρμολόγηση ενός παζλ.

Παιχνίδι ιστοριών: Ο παίκτης που θα πέσει στο τετραγωνάκι με το παιχνίδι ιστορίας διαλέγει μια κάρτα από τις κάρτες εικόνων και την τοποθετεί ανοικτή στο ταμπλό ώστε να είναι ορατή απ΄ όλους. Κατόπιν μοιράζει πέντε κάρτες (κλειστές) στους άλλους παίκτες. Ο ίδιος δεν παίρνει κάρτες διότι θα είναι ο κριτής. Οι άλλοι παίκτες πρέπει να κάνουν μια ιστορία με τρεις από τις κάρτες και την κάρτα που βρίσκεται στο ταμπλό. Η καλύτερη ιστορία επιλέγεται από τον παίκτη που έπεσε αρχικά στο τεραγωνάκι με το παιχνίδι ιστορίας και είναι ο κριτής.
Πάζλ: Συναρμολόγηση παζλ σε σύντομο χρονικό όριο

Σχετικά με τα έργα τέχνης:

Τα έργα ζωγραφικής σε χαρτί και καμβά δημιουργήθηκαν από τα παιδιά κατά τη διάρκεια του προγράμματος με διαφορετικές τεχνικές και με θέμα το ταξίδι του δεινοσαύρου και του Γιάννη στη Θεσσαλονίκη.
Δούλεψαν με πενάκι και μελάνη και με ακρυλικά.

Με αφορμή το γλυπτό του Ζογγολόπουλου που βρίσκεται στη είσοδο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης κατασκεύασαν κονστρουκτιβιστικά γλυπτά από χαρτί. Δύο ομάδες παιδιών κατασκεύασαν γλυπτά μεγάλου μεγέθους από σκληρό χαρτόνι. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με θέμα τον κοστρουκτιβισμό και την κατασκευή, ώστε να υπάρχει θεωρητική και πρακτική σύνδεση με το θέμα.

Επιμέλεια: Δήμητρα Μπιλάλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης