Η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, Αγγελική Κοτταρίδη δεν συμφωνεί με την Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ για τον Μέγα Αλέξανδρο. Δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν είναι θαμμένος στη Βεργίνα.

Μιλώντας στην ΕΡΤ3, σε ό,τι αφορά δηλώσεις της διεθνούς φήμης Ελληνίδας βυζαντινολόγου Ελένης Γλύκατζη Αρβελέρ ότι ο τάφος που βρήκε ο Μανώλης Ανδρόνικος είναι του Αλέξανδρου και όχι του Φιλίππου, η κα Κοτταρίδη απάντησε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο καθένας έχει το βάρος της γνώμης του, εμείς έχουμε στοιχεία» και εξήγησε:

«Στην επιστήμη έχουμε δύο κατηγορίες: τα δεδομένα και τα στοιχεία, τα οποία στην αρχαιολογική επιστήμη είναι υπαρκτά, τις ερμηνείες των στοιχείων και τις υποθέσεις….εμείς δουλεύουμε με στοιχεία και όχι με θεωρητικές προσεγγίσεις».

Όπως σημείωσε η αρχαιολόγος, το συγκεκριμένο μνημείο έχει μελετηθεί από ανθρωπολόγους και, όπως προέκυψε, ο συγκεκριμένος νεκρός στον συγκεκριμένο τάφο, διάγει την πέμπτη δεκαετία της ζωής του, επομένως αποκλείεται εξαρχής ο Μέγας Αλέξανδρος, ο οποίος πέθανε στα 33 του χρόνια και κατέληξε λέγοντας: «Πολύ θα χαιρόμασταν να τον είχαμε, εμείς κρατάμε ζωντανή τη μνήμη του».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Έχουμε έναν τάφο με έναν νεκρό άνδρα στον θάλαμο και μια γυναίκα στον προθάλαμο. Τα οστά είναι εκεί, τα ξέρουμε από το 1977, έχουν μελετηθεί πάρα πολλές φορές από ανθρωπολόγους. Αυτό που μπορείς με ευκολία να προσδιορίσεις από τη μελέτη των οστών, είναι η ηλικία και το φύλο του νεκρού. Ο συγκεκριμένος νεκρός διάγει την πέμπτη δεκαετία της ζωής του και είναι γύρω στα 45, κάπου μεταξύ 43-47».

«Αποκλείεται από τους ανθρωπολόγους να είναι μεταξύ 30-33. Μιλάμε για 15 χρόνια διαφορά, αυτό είναι μετρήσιμο στοιχείο. Αποκλείεται λοιπόν να είναι ο Αλέξανδρος, που πέθανε πριν κλείσει τα 33 χρόνια του» υπογράμμισε και προσέθεσε: «Πολύ θα χαιρόμασταν να τον είχαμε, να βρίσκαμε τα οστά του, έχουμε όμως τη μνήμη του ζωντανή, καθώς και τις δύο παλαιότερες απεικονίσεις του σωζόμενες, τις μόνες που είμαστε βέβαιοι ότι τις έχει δει ο ίδιος. Το πολύ μικρό, μήκους 2,5 εκατοστών κεφαλάκι από τη ζωφόρο κυνηγιού και την εικόνα του από την τοιχογραφία. Τον τάφο του Φιλίππου Β’ είχε φτιάξει ο ίδιος ο Αλέξανδρος, έθαψε τον πατέρα του. Η κηδεία του ηγεμόνα είναι πολιτικό γεγονός, καθώς από την κηδεία εδραιώνεται η επόμενη κατάσταση».

Σε ερώτηση για το πώς αποδεικνύεται ότι στον τάφο βρίσκεται ο Φίλιππος Β’, η κυρία Κοτταρίδη εξήγησε: «Αποδεικνύεται ότι είναι ο Φίλιππος μέσα από μια σειρά συνδυαστικής ερμηνείας γεγονότων. Είναι σίγουρα βασιλιάς και όταν το έλεγε αυτό ο Ανδρόνικος, δεν είχε τόσα στοιχεία όσα έχουμε σήμερα. Απ’ όταν πέθανε ο δάσκαλος, σκάψαμε άλλους 2.000 τάφους στις Αιγές. Έχουμε πάρα πολλά στοιχεία που αποδεικνύουν την αρχική υπόθεση, ότι δηλαδή ο νεκρός κάηκε εκεί δίπλα, έχουμε τα κατάλοιπα της πυράς., έχουμε το χρυσό στεφάνι που άρχισε να λιώνει και βρέθηκαν μερικά βελανίδια στην πυρά».

«Μπήκαν τα κόκκαλά του στο κουτί το χρυσό, το χρυσό κουτί στο μαρμάρινο και έκλεισε ο τάφος. Έτσι, αποκλείεται ο νεκρός να είναι ο Φίλιππος ο Αριδαίος, που εκτελέστηκε από την Ολυμπιάδα και ανακομίστηκε αργότερα ως οστά, όχι ως σώμα, που κάηκε από τον Κάσσανδρο στις Αιγές. Ήταν και αυτός κοντά στα 40. Ο αρχαιολόγος δεν είναι όπως ο ιστορικός. Ο ιστορικός κάνει θεωρίες. Ο αρχαιολόγος μπορεί και αυτός να κάνει θεωρίες, αλλά τα πράγματα μπορεί να σε ρεζιλέψουν. Είναι απολύτως βέβαιο ότι είναι ο Φίλιππος Β’. Υπήρξαν αντιδράσεις διάφορες, καθαρά επιστημονικές, με άλλους αρχαιολόγους, που έλεγαν ότι είναι ο Αριδαίος και άλλες που ήταν υποκινούμενες στην πραγματικότητα, γιατί εκείνο τον καιρό είχαμε και το θέμα του Μακεδονικού. Ήταν μια συνειδητή μεγάλη προσπάθεια από ξένα κέντρα να αποκόψουν τους Μακεδόνες από τον ελληνικό κορμό και να τεκμηριωθούν νεογενή μορφώματα» κατέληξε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης