Η Μαρίνα Σάττι, εκπέμποντας θετική ενέργεια και δυναμισμό, στοιχεία που σε συνδυασμό με το ταλέντο της και τη σπουδαία ομάδα της, συμπεριλαμβανομένης του έμπειρου και εξαιρετικού Φωκά Ευαγγελινού, έρχεται για να μας δείξει πως το «Ζάρι» της μπορεί να φέρει 12άρι στη φετινή Γιουροβίζιον.

Δύο εβδομάδες προτού η ελληνική αποστολή αναχωρήσει για τον 68ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, ο οποίος  θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Mαΐου στο Μάλμε της Σουηδίας, δόθηκε το καθιερωμένο ραντεβού της Μαρίνας Σάττι με τους δημοσιογράφους των ελληνικών μέσων ενημέρωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, στο Press Day 2024 εκπρόσωποι από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο, είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τη Μαρίνα Σάττι, τον Φωκά Ευαγγελινό, άλλα και όλη την ομάδα και να μιλήσουν μαζί τους, λίγο πριν βρεθούν στη σκηνή του Μάλμε, όπου θα διεξαχθεί ο φετινός διαγωνισμός.

«Θέλω να ανέβουμε στη σκηνή και να τα σπάσουμε. Να πάρουν μια γεύση από Ελλάδα όσοι δεν μας ξέρουν, αλλά και να μας θεωρήσουν ανταγωνιστικούς, με την καλή έννοια», δηλώνει μεταξύ άλλων η Μαρίνα Σάττι.

Το press day έλαβε χώρα σε γνωστό bar restaurant στο κέντρο της Αθήνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δεν ήθελα να μπω σε ένα τριπάκι να κάνω κάτι που να είναι… γιουροβίζιον friendly»

Η αξιόλογη καλλιτέχνις απαντώντας σε ερώτηση για το ποια ήταν η αρχική ιδέα για το «Ζάρι» ανέφερε: «Όπως έχουμε ξαναπεί, έχουμε ακούσει άπειρα τραγούδια. Αυτό το συγκεκριμένο το είχε στείλει ο OGE στο μέιλ μου και το είχε πει “Ζάρι” παρότι δεν είχε ακόμη στίχους, ήταν με να-να λα-λα, και κάποια στιγμή του λέω “τι ζάρι;”, “ζάρι, ζάρι” μου λέει, “το έσωσα έτσι, ξέρω εγώ, λέω θα κάτσει, δεν θα κάτσει…”, οπότε μου άρεσε αυτή η ιδέα του ζαριού. Έτσι ο στίχος γράφτηκε πάνω σε αυτήν την ιδέα του τίτλου που υπήρχε εξαρχής.

Κάποιες στιγμές μου είχε περάσει από το μυαλό μου, “μήπως θα έπρεπε να είναι μπαλάντα;”. Μετά έλεγα “όχι, όχι, δηλαδή τρία λεπτά έχουμε, θα ήθελα να είναι κάτι πιο δυναμικό το αποτύπωμα”.

Είχα στο μυαλό μου ότι θα ήθελα σίγουρα να έχει ένα παραδοσιακό όργανο, γιατί και από την εμπειρία μου από τα φεστιβάλ που έχουμε παίξει στο εξωτερικό, το 2018, έχω δει κάποια πράγματα που λειτουργούν και εδώ και εκεί, οπότε προσπάθησα να βασιστούμε σε αυτόν τον πιο μπάλκαν ήχο. Αυτή η ρυθμολογία του τραγουδιού είναι βασισμένη σε έναν χορό που υπάρχει σε όλες τις κουλτούρες, δηλαδή και μουσικολογικά αν το δείτε, υπάρχει σε όλες τις παραδόσεις και στην Αφρική και στη Λατινική Αμερική και στη Βραζιλία, στην Ινδία. Στην Ελλάδα το λένε ρούμπα. Ξέρω ότι θα ήταν ένας χορός, ο οποίος θα ήταν γνώριμος και σε εμάς και σε ‘κείνους, με ένα όργανο, ας πούμε και μια ενορχήστρωση, όπως είναι ο ζουρνάς, που θα είναι και πιο ιδιαίτερος στα Βαλκάνια, οπότε ήξερα, ότι ήθελα να βασιστώ και σε αυτό που κάνω και εγώ όλα τα χρόνια και στην έρευνα, στο project, πώς συνδυάζονται δηλαδή αυτοί οι κόσμοι. Οπότε λόγω και του ότι αυτό ήταν το βασικό μήνυμα και δεν ήθελα να μπω σε ένα τριπάκι να κάνω κάτι που να είναι… γιουροβίζιον friendly ας πούμε και κάτι που θα μπορούσε να έχει κάνει κάποιος που είναι από την Αγγλία, που έχει πολύ high production standards, με στούντιο και καλογυαλισμένα ηχητικά και καλογυαλισμένα βίντεο…ίσα, ίσα ήθελα να πάω κόντρα σε αυτό και ήθελα να δείξω κάτι διαφορετικό. Επίσης, είχα στο μυαλό μου ότι προορίζεται όλο αυτό να παρουσιαστεί σκηνικά. Δεν είναι διαγωνισμός σύνθεσης. Όλο το act το έχουμε στήσει πάνω στη σκηνή για την κάμερα.

Οπότε, κάπως έτσι προέκυψε το “Ζάρι”, αυτή δηλαδή ήταν η πρόθεση.

Εννοείται ότι δεν θα μπορούσε να είναι η γλώσσα άλλη πέρα από τα ελληνικά. Aυτή ήταν και ή όλη πρόθεση του project και το βίντεο κλιπ στηρίχτηκε ας πούμε πάνω σε κάποια στερεότυπα που είχα καταλάβει εγώ, και όταν σπούδαζα παλιά στην Αμερική, που ήξεραν πολύ λίγα, συγκεκριμένα πράγματα για την Ελλάδα. Aυτά τα στάνταρ κλισέ: Greek salad, φέτα, κανένα ζορμπά, greek filosofos, Acropolis. Και επειδή μου λέγαν στην αρχή “η Ελληνίδα εκπρόσωπος που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας”, και λέω εγώ “οκ, θα σας ξεναγήσω. Welcome to Greece”, οπότε κάπως έτσι ήρθε αυτή η ιδέα, χιουμοριστικά, του βίντεο κλιπ.

Huseyin Cetintas, Yasin Ametoglou, Ειρήνη Δαμιανίδου, Μαρίνα Σάττι, Βασίλης Καραγιάννης, Mecnun Giasar (Majnoon), Ερασμία Μαρκίδη

Σε ερώτηση για τις αντιδράσεις που προκάλεσε το «Ζάρι», η Μαρίνα Σάττι, τόνισε: «Τίποτα δεν είναι για να αρέσει σε όλους, πόσο μάλλον αυτό το τραγούδι που είναι κάπως ιδιαίτερο».

Τα τραγούδια των άλλων χωρών και αυτά που ξεχωρίζει η Μαρίνα Σάττι: «Η κοπέλα από την Αρμενία, τυχαίνει να την ξέρω, είναι Θεά, μου αρέσει πολύ το τραγούδι της και το βίντεο κλιπ της, μου αρέσει το κομμάτι από το ρεφρέν της Ουκρανίας μακάρι να το είχα γράψει εγώ, μου άρεσε πολύ η Ελβετία και η Ισπανία».

«Τα προγνωστικά δεν τα παρακολουθώ, μου έχει πει ο κύριος Φωκάς ότι αυτά δεν έχουν σημασία»

«Τα προγνωστικά δεν έχουν σημασία μέχρι να πάμε στις τελικές πρόβες, μου έχει πει ο κύριος Φωκάς.

Αλλά τώρα δεν ξέρω τι θα γίνει στο αποτέλεσμα. Στην αρχή έλεγα δεν με νοιάζει καθόλου η θέση, μακάρι να πάμε εκεί πάνω και να τα σπάσουμε και να πούνε όλοι “πω, πω, ρε φίλε, τι μαγκιά έκανε η Ελλάδα”, αυτό ακόμα το θέλω.

Είναι κάτι που έρχεται από την Ελλάδα, αλλά μπορεί να συναγωνιστεί και τις άλλες ομάδες από τις άλλες χώρες. Δεν μπορείς να προβλέψεις το αποτέλεσμα. Από την εμπειρία μου, όσες φορές έχω κάνει πράγματα που έχουν πετύχει ήταν επειδή προσπαθούσα εκείνη τη στιγμή να είμαι παρούσα, να καταλάβω τι συμβαίνει γύρω μου είτε μουσικά, είτε μη. Να πιάσω κοινή συχνότητα με το κοινό. Πιστεύω ότι το “Ζάρι” πατάει σε μια βάση που υπάρχει παγκοσμίως».

«Αυτό το εγχείρημα δεν είναι προσωπικό, είναι συλλογικό»

Η Μαρίνα Σάττι αναφερόμενη στη φετινή σκηνή και στους συνεργάτες της υπογράμμισε: «Η σκηνή φέτος είναι σε σχήμα σταυρού και είναι 18×18 μέτρα και κάνεις σπριντάκι, ενώ οι πρόβες γίνονται σε έναν χώρο προσομοίωσης της σκηνής. Εκτός από τα ρούχα, που δεν τα έχουμε τελειώσει, όλα τα άλλα μου αρέσουν πάρα πολύ. Αυτό που δεν έχω δει ακόμα είναι το πώς συνδυάζονται όλα μαζί. Ενδυματολογικά, είχαμε δώσει ακριβώς την ίδια ενημέρωση και στην ενδυματολόγο, την Τζώρτζια και στους σχεδιαστές που θα φτιάξουν το ρούχο που είναι πάλι αυτό το mix and match, αυτή η μίξη υφών που έχει και το τραγούδι και το βίντεο».

Ακόμη, η ταλαντούχα μουσικός δήλωσε: «Καταρχάς όλοι που είναι στο project -κάποιοι ήταν φίλοι μου από πριν, κάποιοι έγιναν στην πορεία – είναι όλοι περίπου εκεί, συνομήλικοι μου και είναι πολύ καλοί ο καθένας στο είδος του. Ο OGE δουλεύει με όλους τους τραγουδιστές και σε παραγωγές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ο VLOSPA είναι ράπερ οπότε ξέρει αυτή τη γλώσσα, ο Solmeister έχει κάνει όλα αυτά και με τη Marseaux, που κάνουν μαζί και τα ξέρετε. Η Τζώρτζια, που είναι η ενδυματολόγος, δουλεύει και εδώ και στο Μιλάνο. Οι NMR που κάνουν τα visuals είναι μια ομάδα από την Ελλάδα -δύο παιδιά που κάνουν τα visuals του Τράβις Σκοτ, τον δίσκο τον τελευταίο και του Κάνιε Γουέστ και έχουν κάνει και καμπάνιες και editorials.

Επειδή είμαστε όλοι νέοι και ενεργοί ο καθένας στον τομέα του, πιστεύω ότι είναι κάτι που έρχεται από την Ελλάδα, αλλά μπορεί να συναγωνιστεί και τις άλλες ομάδες από τις άλλες χώρες».

Το γούρι της Μαρίνας

«Μου έχει πάρει ο γυμναστής μου ένα ματάκι. Θα το βάλω αν ταιριάζει με τα ρούχα που θα φοράω», είπε γελώντας.

 Φωκάς Ευαγγελινός: «Είμαι τόσο ενθουσιασμένος με αυτό που συμβαίνει και με τη συνεργασία αυτή»

«Είμαι τόσο ενθουσιασμένος με αυτό που συμβαίνει και με τη συνεργασία αυτή και επειδή η Ελλάδα παρουσιάζει κάτι διαφορετικό αυτή τη φορά.

Μερικές φορές ακούς ένα κομμάτι και δυσκολεύεσαι και λες “τώρα τι θα κάνω εδώ; Με αυτό το κομμάτι;”, επειδή έχει και διαφορετικές “θερμοκρασίες” είναι σαν ένα μωσαϊκό πραγμάτων. Ήταν πραγματικά μια πρόκληση για μένα και ειλικρινά μιλάω μου ήρθε αμέσως η ιδέα. Όταν άκουσα το κομμάτι ενθουσιάστηκα τόσο πολύ, όχι μόνο σαν κομμάτι, γιατί είμαι και κάποιας ηλικίας, δεν ακούω τέτοιο είδος μουσικής, αλλά είπα “ναι ρε, η Ελλάδα θα πάει με κάτι διαφορετικό”».

«Το διαφορετικό στη Γιουροβίζιον, είτε σκηνικά, είτε ηχητικά, πάντα μετράει. Με ενθουσίασαν τα διαφορετικά μέρη του. Δηλαδή, δεν ήταν κάτι συνηθισμένο που ήξερα κουπλέ, ρεφρέν, γέφυρα, δεύτερο κουπλέ, ήταν συνέχεια ένα ξάφνιασμα για μένα, κόντεψα να τρελαθώ και είπα “ώπα τι θα κάνω εδώ;”, και μου ήρθε κατευθείαν η ιδέα.

Δεν είναι δικιά μου η χορογραφία. Η Μαρίνα έχει ενώσει κάποιους κόσμους, δηλαδή τη χορογραφία την έχει κάνει ο Μencun, εγώ έχω την καλλιτεχνική επιμέλεια όλου, οι NMR κάνουν τα βίντεο και όλοι με μια κατεύθυνση δική μου δουλεύουν πάνω σε μια ιδέα. Η χορογραφία μαζί με τον Μencun και η Ειρήνη, η οποία έχει κάνει τη χορογραφία στο βίντεο κλιπ και κάποια άλλα πράγματα τα έχουμε κρατήσει. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια δυσκολία, γιατί ο τρόπος που το έχω αντιμετωπίσει έρχεται μέσα από τη Μαρίνα.

Το σημαντικό είναι ότι αυτό το κομμάτι έχει διαφορετικές “θερμοκρασίες”. Η Μαρίνα μπορεί από μόνη της να το υποστηρίξει σκηνικά. Δεν είναι εύκολο να αποτυπωθεί, αλλά θα αποτυπωθεί. Είναι τεράστια πρόκληση. Είναι η μεγαλύτερη πρόκληση από ό,τι έχω κάνει μέχρι τώρα στη Γιουροβίζιον, γιατί είναι διαφορετικό το τραγούδι, η δομή του.

Επειδή είναι διαφορετική δομή, είπα, σαν μια λευκή σελίδα, πάμε να δούμε τι θα συμβεί».

Όσα αποκάλυψε ο Φωκάς Ευαγγελινός για τη χορογραφία: Δεν υπάρχει εύρημα, αλλά θα υπάρχουν τρία ευρηματικά λεπτά

«Είναι τέσσερις χορευτές επί σκηνής, μία κοπέλα και τρία αγόρια και η Μαρίνα, πέντε. Όλους αυτούς τους συναντάει με ένα τρόπο η Μαρίνα και θα κάνει ένα stage tour.

Δεν θα έχει καμία σχέση με το βίντεο κλιπ. Δεν υπάρχει εύρημα, αλλά θα υπάρχουν τρία ευρηματικά λεπτά και το λέω γιατί αν φέρετε στο μυαλό σας το τραγούδι θα καταλάβετε ότι δημιουργεί τρεις διαφορετικές ατμόσφαιρες.

Είμαι πολύ ενθουσιασμένος για δύο πράγματα: Γιατί η Μαρίνα είναι καταπληκτική και είναι ωραίο να έχεις έναν άνθρωπο όπως την Παπαρίζου τότε – που πατάει στα πόδια της και ξέρει τι κάνει είναι δυναμική, είναι τσαχπίνα, είναι ευαίσθητη και με ένα καλό δέσιμο. Νιώθω την ίδια δόνηση και την ίδια συγκίνηση που ένιωθα τότε με την Παπαρίζου και νιώθω ότι και τα vibes του κόσμου είναι πολύ θετικά.

Έχω να πάω δύο χρόνια στη Γιουροβίζιον. Η Μαρίνα σίγουρα θα τους ξεσηκώσει και θα γίνει χαμός. Πώς είναι αυτό το ωστικό κύμα; Τον παλμό τον νιώθω από την τηλεόραση. Πάντα υπάρχει. Θα ακουστεί εγωιστικό αλλά εγώ δεν ακούω ποτέ πριν φτάσω εκεί κανένα άλλο τραγούδι. Ακούω τα τραγούδια, όταν είναι μαζί με τη σκηνική τους παρουσία.

Όλοι είναι ενθουσιασμένοι με τη Μαρίνα και είναι μια καλή επιλογή για την Ελλάδα».

 

Huseyin Cetintas, Yasin Ametoglou, Ειρήνη Δαμιανίδου, Μαρίνα Σάττι, Βασίλης Καραγιάννης, Mecnun Giasar (Majnoon), Ερασμία Μαρκίδη

Mecnun Giasar (Majnoon), (Έχει κάνει τη χορογραφία και το movement direction), Ζερόμ Καλούτα, Φωκάς Ευαγγελινός (Creative director)

Δείτε το βίντεο κλιπ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης