Στο κατάμεστο Ηρώδειο πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016, η πρεμιέρα της πρώτης καλοκαιρινής παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της μεγαλειώδους τετράπρακτης όπερας του Τζουζέππε Βέρντι, Αΐντα, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε. Η νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, προερχόμενη από το Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, ενθουσίασε το κοινό, το οποίο χειροκρότησε θερμά όλους τους συντελεστές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Ενρίκο Καστιλιόνε, ο οποίος υπέγραψε την σκηνοθεσία, τα σκηνικά, τους φωτισμούς και τις βιντεοπροβολές, παρουσίασε μια Αΐντα, συναρπαστική, δραματική και απολύτως συνεπή στο πνεύμα του συνθέτη και στο ιστορικό πλαίσιο, στο οποίο αναφέρεται το λιμπρέτο. Τα εντυπωσιακά αιγυπτιακά κοστούμια της Σόνια Καμμαράτα, συμπλήρωσαν την εικόνα της παράστασης.

Στον ρόλο της Αΐντα, εντυπωσίασε η υψίφωνος της ΕΛΣ Τσέλια Κοστέα, ενώ αντιστοίχως θερμό χειροκρότημα εισέπραξαν όλοι οι πρωταγωνιστές: Βάλτερ Φρακκάρο (ο οποίος αντικατέστησε τον ασθενή Ντάριο Ντι Βιέτρι), Έλενα Γκαμπούρι, Άρης Αργύρης, Τάσος Αποστόλου, Δημήτρης Κασιούμης, Λένια Ζαφειροπούλου, Χαράλαμπος Βελισσάριος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Μύρων Μιχαηλίδης, διηύθυνε με ένταση και πάθος την Ορχήστρα της ΕΛΣ, η οποία απέδωσε με εξαιρετικό τρόπο την μουσική του Βέρντι.
Εντυπωσιακή φωνητικά, αλλά και σκηνικά ήταν η Χορωδία της ΕΛΣ, υπό τη διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου.

Τα εισιτήρια και για τις τέσσερις παραστάσεις της Αΐντα, έχουν εξαντληθεί.

Επόμενη παράσταση: 15 Ιουνίου 2016.

Αΐντα

Όπερα σε τέσσερις πράξεις του Τζουζέππε Βέρντι

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

10, 11, 12, 15 Ιουνίου 2016 / ώρα έναρξης 21.00

Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης (10, 11/6) – Ηλίας Βουδούρης (12, 15/6) / Σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε

Νέα παραγωγή ΕΛΣ από το Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών

Με την μεγαλειώδη Αΐντα του Τζουζέππε Βέρντι, η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, στις 10, 11, 12, 15 Ιουνίου 2016 στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Η δημοφιλής όπερα παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή της ΕΛΣ, από το φημισμένο Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και Ηλία Βουδούρη, και σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε.

Η Αΐντα αποτελεί έργο ορόσημο της Ιταλικής μουσικής και ισορροπεί ανάμεσα στην ρομαντική όπερα και την γαλλική μεγαλόπρεπη όπερα. Οι σπουδαίες άριες, οι εντυπωσιακές σκηνές πλήθους, τα εκτενή ντουέτα και το εντυπωσιακό μπαλέτο κάνουν την όπερα αυτή να ξεχωρίζει, ενώ σηματοδοτούν νέες κατακτήσεις στη μουσικοδραματική γλώσσα του Βέρντι. Το θριαμβικό εμβατήριο, αποτελεί μία εντυπωσιακή σελίδα μεγαλόπρεπης, εξωτικής μουσικής.


 
Στη διαχρονική δημοτικότητα της συνεισφέρει επίσης το πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζεται η όπερα, καθώς η δράση ξετυλίγεται στη φαραωνική Αίγυπτο σε μυθική εποχή, με την οποία το κοινό του 20ού αιώνα εξοικειώθηκε μέσα από την εικόνα που της προσέδωσαν οι χολιγουντιανές ταινίες. Όμως, αυτή είναι μονάχα μία από τις όψεις της Αΐντας του Βέρντι. Στο κέντρο της όπερας υπάρχει ένα ακόμα διάσημο ερωτικό τρίγωνο, όπως σε αρκετά από τα έργα του Βέρντι: η Αΐντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των φαραώ, είναι ερωτευμένη με τον Αιγύπτιο στρατηγό Ρανταμές, ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του φαραώ, η οποία είναι επίσης ερωτευμένη μαζί του. Στον πυρήνα του έργου βρίσκεται η Αΐντα, παγιδευμένη ανάμεσα στα συναισθήματά της για τον άντρα που αγαπά και στο καθήκον απέναντι στον πατέρα και την πατρίδα της.

Η δημόσια όψη και το ιδιωτικό συναίσθημα βρίσκονται σε συνεχή διάλογο στην Αΐντα και ορίζουν την αισθητική του έργου, που κινείται από την πιο χαμηλόφωνη εξομολόγηση, έως την πιο λαμπρή διακήρυξη. Οι σκηνές πλήθους, όπως αυτή του θριάμβου στη 2η Σκηνή της Β’ Πράξης, έρχονται σε αντίθεση με τα ιδιωτικά συναισθήματα των τριών βασικών χαρακτήρων του έργου. Μια από τις μεγάλες κατακτήσεις του Βέρντι στο έργο αυτό ήταν ότι κατάφερε να ισορροπήσει τα μεγέθη: αφενός στη σκηνή του θριάμβου παίρνει το μέρος των ηττημένων, αφετέρου ολοκληρώνει το έργο με υποβλητικό και χαμηλόφωνο τρόπο προκαλώντας την αβίαστη συγκίνηση με τα λιτά μέσα που επιλέγει. Δεν είναι τυχαίος ο τρόπος που χτίζει την αξιοπρεπή στάση του βασικού του χαρακτήρα του έργου, της Αΐντας, θέλοντας να μιλήσει για τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα των λιγότερο προνομιούχων, κάτι που ο σπουδαίος συνθέτης υπερασπίστηκε με πάθος σε όλη του τη ζωή.

Πρωταγωνιστούν σπουδαίοι Έλληνες και ξένοι μονωδοί, όπως οι Τσέλια Κοστέα, Άντα Λουίζε Μπόγκτζα, Βάλτερ Φρακκάρο, Ντάριο ντι Βιέτρι, Έλενα Γκαμπούρι, Ελένα Κασσιάν, Άρης Αργύρης, Τάσος Αποστόλου, Δημήτρης Κασιούμης κ.α.

Ωδείο Ηρώδου του Αττικού
10, 11, 12, 15 Ιουνίου 2016 / Ώρα έναρξης 21.00

Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης (10, 11/6)
Ηλίας Βουδούρης (12, 15/6)
Σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε
Σκηνικά, βιντεοπροβολές,
φωτισμοί Ενρίκο Καστιλιόνε
Κοστούμια Σόνια Καμμαράτα
Χορογραφία Φώτης Διαμαντόπουλος
Διεύθυνση χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Αΐντα Τσέλια Κοστέα (10, 12/6) – Άντα Λουίζε Μπόγκτζα (11, 15/6)
Ρανταμές Βάλτερ Φρακκάρο (10, 12/6) – Φραντσέσκο Ανίλε (11/6) – Ντάριο ντι Βιέτρι (15/6)
Άμνερις Έλενα Γκαμπούρι (10, 12/6) – Ελένα Κασσιάν (11, 15/6)
Αμονάσρο Άρης Αργύρης (10, 12/6) – Άντζελο Βέτσια (11, 15/6)
Ράμφις Τάσος Αποστόλου
Βασιλιάς Δημήτρης Κασιούμης
Ιέρεια Λένια Ζαφειροπούλου
Αγγελιαφόρος Χαράλαμπος Βελισσάριος

Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Στην Ιταλική γλώσσα, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης