Με τη συναυλία αφιέρωμα στη μνήμη του μεγάλου μαέστρου S. Sondeckis, συνεχίζονται την προσεχή Δευτέρα 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Ωδείο (21.30), οι εκδηλώσεις του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας.

Η Ορχήστρα Πατρών , υπό τη διεύθυνση του Igor Gruppman θα παρουσιάσει έργα W.A.Mozart, J. S.Bach, E. Grieg , P.Tchaikowsky , A.Vivaldi, A.Piazzolla.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συναυλία πραγματοποιείται με αφορμή και τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την ίδρυση του Δημοτικού Ωδείου Πατρών.

Σολίστ: Igor Gruppman

Vesna Stefanovic- Gruppman

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Λίγα λόγια για τον Igor Gruppman:

Ο Igor Gruppman είναι ένας από τους ιδιαίτερους καλλιτέχνες με επιτυχημένη καριέρα σε διαφορετικά καλλιτεχνικά αντικείμενα ως μαέστρος, εξάρχων Ορχηστρών και σολίστ βιολιού.

Είναι εξάρχων στην Rotterdam Philharmonic Orchestra και έχει συχνές προσκλήσεις ως επισκέπτης εξάρχων ορχηστρών όπως η London Symphony , η London’s Royal Philharmonic και η St. Martin in the Fields.
 
Ο Gruppman συνεργάζεται με τους σημαντικότερους μαέστρους της γενιάς του, στους οποίους συμπεριλανβάνονται οι: Solti, Gergiev, Rostropovich, Colin Davis, Rattle, Haitink και Yannick Nézet Seguin.
Διευθύνει ορχήστρες στις τέσσερις ηπείρους, η πρώτη του εμφάνιση είναι με την Rotterdam Philharmonic την σαιζόν 2006/07 διευθύνοντας μια Πασχαλινή Συναυλία με το έργο «The last seven Words» του Haydn και έργα της Gubaidulina στον Καθεδρικό του Rotterdam. Το ίδιο πρόγραμμα παρουσιάσθηκε στο Πασχαλινό Φεσιβάλ της Μόσχας στο οποίο ο Gruppman μοιράσθηκε το πόντιουμ με τον μαέστρο Gergiev.

Πρόσφατα διηύθηνε την Rotterdam Philharmonic σε δύο σημαντικά προγράμματα με έργα του Mendelssohn και Mozart στο Doelen Great Hall in Rotterdam όπου παρουσίασε εκτός των άλλων σε πρώτη εκτέλεση στην Ολλανδία την αποκαταστημένη παρτιτούρα με το Κοντσέρτο για βιολί και πιάνο (op 315F) μαζί με τον πιανίστα R. Brautigam.

Το 2008 εγκαινίασε την συνεργασία του με το Πασχαλινό Φεστιβάλ της Αγίας Πετρούπολης και διηύθηνε την Mariinsky Orchestra. To 2010 τιμήθηκε από το Mariinsky Theater με τον τίτλο «Artist- of the Month».

Την σαιζόν 2014/15 διηύθηνε τρία προγράμματα στην Αγία Πετρούπολη και άρχισε την συνεργασία του με την Ορχήστρα της Μανδρίτης «Orchesta Classica Santa Cecilia», η συνεργασία με την οποία οδήγησε σε νέα πρόσκληση αυτή τη φορά από την «Orchestra Classica de Madeira».

Για το 2016/17 ο I. Gruppman θα συνεχίσει την συνεργασία του με την Mariinsky Orchestra και έχει προγραμματίσει την λειτουργία μιας νέας Ορχήστρας σπουδαστών της Ακαδημίας στην οποία θα συμμετέχουν καλλιτέχνες στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο από όλο τον κόσμο και θα έχει δύο περιόδους εμφανίσεων κάθε χρόνο. Το 2017επίσης θα δημιουργήσει δύο DVD, στα οποία θα διευθύνει την «Temple Square in Salt Lake City» και τα οποία θα προβληθούν από την Αμερικάνικη Καλωδιακή τηλεόραση.

Στην Ασία ο Gruppman έχει συνεργασθεί ως μαέστρος αλλά και σολίστ με την Seoul Philharmonic. O I. Gruppman έχει ηχογραφήσει σε CD , με ενθουσιαστικές κριτικές, έργα του Berlioz ((Naxos) του Respighi (Koch) και Miklos Rosza « Sinfonia Concertante» και Violin Concerto (Koch), έχει δε λάβει βραβείο Grammy για την ηχογράφηση του Κοντσέρτου για δυο βιολιά του Arnold με την San Diego Chamber Orchesta.

Τέλος ο I. Gruppman σπούδασε στο Moscow Conservatory με δάσκαλους τους L. Kogan και M. Rostropovich συνέχισε τις σπουδές με τον J.Heifetz στο Λος Άντζελες και είναι σήμερα καθηγητής στο Ωδείο του Ρότερνταμ.

Έχει δημιουργήσει από το 2002 με την V. Gruppman το Διεθνές Ινστιτούτο βιολιού στο οποίο επιλέγει εκπαιδεύει και αναπτύσσει την καριέρα υψηλού επιπέδου βιολιστών από όλο τον κόσμο.

O I. Gruppman παίζει με ένα «Julles Garcin» Stradivarius του 1731 προσφορά του ιδρύματος Erasmus.

Λίγα λόγια για τη Vesna Stefanovich – Gruppman

Η Vesna Stefanovich-Gruppman είναι εξίσου διάσημη ως σολίστ βιολιού αλλά και βιόλας, αρχίζει δε την καριέρα της με το πρώτο βραβείο στο Jaroslav Kocián Διεθνή διαγωνισμού βιολιού, βραβείο το οποίο κατακτά για έξι συνεχή έτη.

Μέχρι την ηλικία των δεκαέξι ετών έχει εμφανιστεί ως σολίστ με την Munich Chamber Orchestra Moscow Philharmonic και την Prague Philharmonic Orchestra, είχε δε τακτικές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εμφανίσεις σε όλη την Ευρώπη.

Αποφοίτησε από το Moscow Central Special School of Music και έλαβε το διδακτορικό της από το Moscow Conservatoire όπου είχε το προνόμιο να έχει καθηγητές διάσημους μουσικούς όπως Y. Yankelevich, I. Bezrodny και D. Oistrakh.

Η Vesna Stefanovich-Gruppman έχει ένα απαιτητικό πρόγραμμα ως σολίστ. Πρόσφατα έχει εμφανισθεί με τις Ορχήστρες Dallas Symphony, Edmonton Symphony, Concerto Rotterdam Chamber Orchestra, San Diego Symphony Orchestra, National Philharmonic Orchestra of Ukraine και την London’s Beethoven Philharmonic Orchestra και έχει παρουσιάσει δε ρεσιτάλ σε σημαντικές αίθουσες όπως London’s Wigmore Hallκαι st. John΄s in Smith Square Amsterdam’s Hermitage Hall, Kiev’s Philharmonic Hall και Mozart Hall στην Πράγα.

Οι ηχογραφήσεις της έχουν κερδίσει υψηλούς επαίνους από Διεθνή έντυπα όπως Gramophone Magazine, «American Record Guide» και «Classical Disc Digest».

Για την ηχογράφηση του Κονσέρτου για δύο βιολιά και Ορχήστρα του M. Arnold (ηχογράφηση με τον σύζυγό της Igor Gruppman ) έλαβε βραβείο Grammy.

Για τη σαιζόν 2016- 2017 έχει προγραμματίσει μεγάλες περιοδείες στην Ρωσία και την Κίνα.

Τέλος είναι σημαντική παιδαγωγός με επιτυχημένη διδασκαλική σταδιοδρομία αφού είναι Διευθύντρια του Διεθνούς Ινστιτούτου Μουσικής Gruppman και καθηγήτρια βιολιού και βιόλας στο Ωδείο του Ρότερνταμ (Codarts) θέση που κατέχει από το 2006.

Π ρ ό γ ρ α μ μα:

Α΄Μέρος

W.A.Mozart – Divertimento in D major K 136

J. S.Bach – Concerto for Two Violins in D
 
Igor Gruppman – Violin

V. Stefanovich Gruppman – Violin

E.Grieg – Holberg Suite

Β΄Μέρος

P.Tchaikowsky – Elegy from Serenade for Strings

A.Vivaldi – Winter from Four Seasons
Igor Gruppman -Violin

A.Piazzolla – Oblivion for violin and strings
V. Stefanovich Gruppman – Violin

A.Piazzolla – Winter and Spring from Estaciones Porteñas
Igor Gruppman Violin
Vesna Stefanovich Gruppman Viola

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10.00ευρώ – Ανέργων – Άποροι – ΑΜΕΑ – Φοιτητικό 7.00ευρώ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης