Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη

«Με συγκινεί και με εξιτάρει που είμαι στη χώρα που έχει γεννήσει τόσα και που θα τραγουδήσω σε ανοιχτά θέατρα παρόμοια με τα αρχαία σε αυτήν τη χώρα. Με χαροποιεί επίσης που εκπροσωπώ τον λαό του Μεξικού στην Ελλάδα και που ο κόσμος εδώ θα δει μέσα από μένα πώς είμαστε και ποιοι είμαστε στη χώρα μου… Θέλω να τραγουδώ όσο περισσότερο γίνεται για να συνεισφέρω στις ψυχές του κοινού.  Φυσικά, θα μου άρεσε να τραγουδήσω σε μεγάλα θέατρα, αλλά βασικός μου σκοπός είναι να χαίρονται οι άνθρωποι που με ακούν.  Στο Μεξικό κάνω και συναυλίες για αυτόν τον σκοπό συχνά σε μέρη όπως φυλακές, νοσοκομεία» αναφέρει μεταξύ άλλων η καταξιωμένη υψίφωνος Yamel Domort στο zougla.gr με αφορμή τη συμμετοχή της στο αγαπημένο έργο του Βέρντι «Αΐντα», στο οποίο ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο την Παρασκευή 13 στο Θέατρο Πέτρας Πετρούπολης και το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιώς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με τη θεαματική όπερα του Τζιουζέπε Βέρντι Αΐντα ανοίγει η νέα καλλιτεχνική περίοδος 2019-2020 για τη Φιλαρμόνια Oρχήστρα Αθηνών, με μια διεθνή συμπαραγωγή σε συνεργασία με λυρικούς καλλιτέχνες και καλλιτεχνικούς φορείς από πολλές χώρες του κόσμου.

Περισσότεροι από 100 καλλιτέχνες, σολίστ, χορωδοί και μέλη της ορχήστρας ερμηνεύουν τις αθάνατες άριες και τα επιβλητικά χορωδιακά της όπερας. Στους κύριους ρόλους εμφανίζονται οι: Φίλιππος Μοδινός (Ρανταμές), Κασσάνδρα Δημοπούλου (Άμνερις), Yamel Domort (Αΐντα), Bartozs Onufry Urbanowicz (Ράμφις), Jaime Eduardo Pialli (Αμονάσρο), Τζένη Δριβάλα (Ιέρεια) και Νικόλας Καραγκιαούρης (Βασιλιάς). Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Michael Vaccaro και τη μουσική διεύθυνση ο Βύρων Φιδετζής.

Η ταλαντούχα Yamel Domort αποφοίτησε από το Εθνικό Ωδείο του Μεξικού και απέσπασε βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς. Ως τώρα έχει εμφανιστεί σε πολυάριθμες συναυλίες τόσο  στην πατρίδα της  όσο και στην Ευρώπη κι έχει ερμηνεύσει τον ρόλο της Αϊντα στο Μεξικό  και στη Γερμανία. Η αξιόλογη καλλιτέχνις είναι ενεργή υπολοχαγός στο ναυτικό του Μεξικού, ως μαέστρος και διοργανώτρια της μπάντας του στρατοπέδου της. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς βρεθήκατε στον χώρο της μουσικής; Πότε ανακαλύψατε ότι θέλετε να ασχοληθείτε με τη μουσική;

Άρχισα από τα 11 μου χρόνια.  Μου άρεσε να τραγουδάω και σε μία εκκλησία που τραγουδούσα ο παπάς μου είπε πως έχω οπερατική φωνή.  Από τότε  άρχισα να μελετάω μουσική στο Εθνικό Ωδείο του Μεξικού.  

Είχατε κάποιο πρότυπο;

Η Μαρία Κάλας, ο Πλάσιντο Ντομίνγκο, μου αρέσει πολύ η Λεοντίν Πράϊς και η Τζέσυ Νόρμαν.  Επίσης η Γκούντουλα Γιάνοβιτς, για την οποία στο Ωδείο μου έλεγαν ότι μοιάζαμε στις φωνές.  Δεν την ήξερα, αλλά όταν μου το είπαν την έψαξα και τη θαυμάζω πολύ πλέον.  

Είστε μια σοπράνο που διαγράφει μια εξαιρετικά υποσχόμενη καριέρα. Ποια είναι η σοβαρότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα μια νέα καλλιτέχνις στον χώρο της όπερας;

Το πιο δύσκολο είναι να ξεπεράσεις τους πρώτους τοίχους εισόδων στα θέατρα και στους διαμεσολαβητές… ιδιαιτέρως εάν επιθυμείς να το κάνεις βάσει της καλλιτεχνικής σου αξίας.  

Ως σοπράνο, ποια πιστεύετε πως είναι η μουσική πρόκληση του ρόλου της Αΐντα;

Θεωρώ ότι η μεγαλύτερη δυσκολία  είναι να καταφέρεις να μεταδόσεις τα συναισθήματα της Αΐντα στο κοινό.  Επίσης, τεχνικά είναι πολύ δύσκολη  η άρια του Νείλου, γιατί απαιτεί πολύ συγκεκριμένο στυλ ερμηνείας και έπειτα από αυτήν την άρια έχει δύο ντουέτα μεγάλα, όπου τραγουδάω συνολικά για 40 λεπτά ασταμάτητα.  Θέλει πολύ μεγάλη κατανόηση στο στυλ της μουσικής και αντοχές.  

Έχετε ερμηνεύσει τον ρόλο της Αΐντα στο Μεξικό και στη Γερμανία. Θα θέλατε να μας πείτε πώς διαβάζετε αυτόν τον ρόλο με την οπτική του Michael Vaccaro; Τι χαρακτήρα έχει;

 Ο Μάϊκλ πάντα είναι εντελώς πιστός στη παρτιτούρα και ζητεί από όλους μας να είμαστε πιστοί στη παρτιτούρα.  Ο ρόλος της Αΐντα λοιπόν έχει έναν χαρακτήρα πολύ διχασμένο, που σχεδόν πάσχει από το σύνδρομο της Στοκχόλμης με τον Ρανταμές, εφόσον ουσιαστικά είναι ο εχθρός της και καταπιεστής της, όντας αρχηγός του στρατού που νικά τους πατριώτες της και τον πατέρα της.  Στην πραγματικότητα μισεί τη ζωή της στην Αίγυπτο και θέλει να γυρίσει στο σπίτι της, αλλά αυτός ο ανεξήγητος έρωτας με τον Ρανταμές την ωθεί στη τελική της καταστροφή.  

Έχετε κοινά στοιχεία με την ηρωίδα του Βέρντι; Θα θυσιάζατε τη ζωή σας για έναν έρωτα;

Έχω κοινά στοιχεία με την Αΐντα.  Έχω στη ζωή μου άτομα με τα οποία έχω όμοια σχέση όπως η σχέση Αΐντα –  Άμνερις.  Όμως, δεν θα έλεγα ότι θα θυσίαζα τη ζωή μου για τον έρωτα.  Προτιμώ να ζήσω για τον έρωτα.  

Ποια συνεργασία σας θεωρείτε ότι ήταν η πιο σημαντική; Ποιόν ρόλο έχετε αγαπήσει περισσότερο;

Θεωρώ πως ίσως η πιο σημαντική είναι εδώ στην Ελλάδα, γιατί είναι η γενέτηρά της τέχνης, του αρχαίου δράματος, από το οποίο εμπνεύστηκε η όπερα… Φυσικά, όμως πρέπει να αναφέρω και την αγάπη μου για τις εργασίες που έχω κάνει στο Μεξικό με τις πολλές εταιρείες όπερας που υπάρχουν.  Αγαπημένος μου ρόλος είναι η Αριάδνη από το Ariadne auf Naxos, όπου βέβαια μου αρέσει πολύ και το Ελληνικό στοιχείο.  Πρέπει να αναφέρω όμως πως και η  Αΐντα είναι εξίσου αγαπημένη, ιδιαιτέρως εφόσον είναι και ρόλος που τον έχω τραγουδήσει πολύ.

Έχετε εμφανιστεί σε πολυάριθμες συναυλίες στο Μεξικό και στην Ευρώπη. Είναι πιο εύκολα τα πράγματα για έναν καλλιτέχνη να διακριθεί στο εξωτερικό;

Στο Μεξικό υπάρχουν ευκαιρίες, αλλά έχει πολύ λιγότερες παραγωγές απ’ ότι στην Ευρώπη.  Σίγουρα υπάρχει μία σκέψη στο Μεξικό ότι «έξω είναι καλύτερα» αλλά η πραγματικότητα είναι πως καταφέρνω και εργάζομαι αρκετά στο Μεξικό.  

Υπάρχει κάποιος ρόλος ή κάποια συγκεκριμένα κομμάτια που θα θέλατε κάποια στιγμή να ερμηνεύσετε και γιατί;

Θέλω να τραγουδήσω τη Λειτουργία του Μεσιάν, γιατί θαυμάζω πολύ τη δυσκολία του κομματιού.  Είναι μία πρόκληση που θέλω πολύ να αντιμετωπίσω.

Tι ονειρεύεστε για την καλλιτεχνική σας διαδρομή

Θέλω να τραγουδώ όσο περισσότερο γίνεται για να συνεισφέρω στις ψυχές του κοινού.  Φυσικά, θα μου άρεσε να τραγουδήσω σε μεγάλα θέατρα, αλλά βασικός μου σκοπός είναι να χαίρονται οι άνθρωποι που με ακούν.  Στο Μεξικό κάνω και συναυλίες για αυτόν το σκοπό συχνά σε μέρη όπως φυλακές, νοσοκομεία κτλ.

Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον;

Πρόκειται να τραγουδήσω την Ιζόλδη και την 9η Συμφωνία του Μπετόβεν στο Μεξικό τους επόμενους μήνες.   

Πώς νιώθετε που έρχεστε στην Ελλάδα;

Νιώθω πολύ χαρούμενη και συγκινημένη.  Με συγκινεί και με εξιτάρει που είμαι στη χώρα που έχει γεννήσει τόσα και που θα τραγουδήσω σε ανοιχτά θέατρα παρόμοια με τα αρχαία. Με χαροποιεί επίσης που εκπροσωπώ τον λαό του Μεξικού στην Ελλάδα και που ο κόσμος εδώ θα δει μέσα από εμένα πώς είμαστε και ποιοι είμαστε στη χώρα μου.  

Διαβάστε επίσης: Αΐντα με τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης