«Η Ιστορία της Ελλάδας – Αλλιώς» με τον Σίλα Σεραφείμ στο Θέατρο Χυτήριο

Ο Σίλας Σεραφείμ επιστρέφει με την ανατρεπτική παράσταση standup comedy, «Η Ιστορία του ελληνικού Έθνους – Αλλιώς».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιστορία είναι χρήσιμη, επειδή βλέποντας κανείς το παρελθόν, μπορεί να διαβάσει το μέλλον. Μόνη προϋπόθεση, η αλήθεια των γεγονότων.

Η Ιστορία του Ελληνικού Έθνους –Αλλιώς, πρωτοπαρουσιάστηκε στο φεστιβάλ stand-up comedy στο Gazarte, τον Μάιο του 2017 σε μια sold out παράσταση κι έπειτα ξεκίνησε την πορεία της, τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη (θ. Αθήναιον) κι από κει και μετά στο μικρό Παλλάς μέχρι και το Πάσχα. Παράλληλα παίχτηκε σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα καθώς και σε Λονδίνο, Μάντσεστερ, Στοκχόλμη, Άμστερνταμ, Βρυξέλλες, Ζυρίχη, κάνοντας συνεχόμενα sold out ενώ μετά από πρόσκληση των πρυτανικών αρχών, του Καποδιστριακού και του Παντείου Πανεπιστημίου, παρουσιάστηκε στους φοιτητές.

Διάρκεια: 2 ώρες (με διάλειμμα)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολυχώρος Χυτήριο

3 Ιουνίου 2019

Δευτέρα

21:00

10 Ιουνίου 2019

Δευτέρα

21:00

17 Ιουνίου 2019

Δευτέρα

21:00

24 Ιουνίου 2019

Δευτέρα

21:00

3 Ιουνίου 2019 – 24 Ιουνίου 2019

Εισιτήρια

Γενική είσοδος: 10€
Προπώληση: 8€

Ερπετό γλυκόπικρο στο Πεδίον του Άρεως

Από τις 27 Μαΐου και για οκτώ παραστάσεις, το Πεδίον του Άρεως μετατρέπεται σ’ ένα πεδίο για μια σύγχρονη τελετουργία ερωτικής ενδυνάμωσης. 

«Δεν ήτανε ανάγκη βασίλισσα να με κάνεις του Περού. Ανάγκη ήτανε να σκύψεις από πάνω μου, να δω στα μάτια σου εκείνα τα δυο φωσάκια. Φωσάκια που λένε ότι είμαι τ’ ονειρεμένο σου νησί στην Ωκεανία, ξωτικό, πρωτόγονο, ηλιοπλημμυρισμένο…»

Πώς οι γυναίκες βιώνουν τον κύκλο του έρωτα και πώς επι-βιώνουν απ’ αυτόν;

«Όμως το ξέρω πως δε γίνεται ποτέ κανείς να ελπίζει σε ολάκαιρη την ευτυχία· ένα μικρό μερίδιο να προσδοκάει μονάχα· κει που δεν το περιμένει…»

Το κοινό παρακολουθεί την ιδιότυπη δοκιμασία μιας ομάδας γυναικών κατά τη διάρκεια μιας περιπατητικής περφόρμανς χτισμένης πάνω στην ποίηση της Σαπφούς, της Μάτσης Χατζηλαζάρου και της Τζένης Μαστοράκη.

Δείτε περισσότερα εδώ

Δείτε το τρέιλερ:

 

«Αγάπης Λόγια» βραδιά λυρικού τραγουδιού

Με την Ειρήνη Καράγιαννη, μεσόφωνο και τον Χάρη Ανδριανό, βαρύτονο, με τη συνοδεία του καταξιωμένου πιανίστα Δημήτρη Γιάκα.

Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Ν.Π.Δ.Δ. Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Κηφισιάς

Οι καλλιτέχνες θα ερμηνεύσουν αποσπάσματα από γνωστές όπερες και οπερέτες ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου αλλά και γνώριμες αγαπημένες μελωδίες μιας νοσταλγικής, ρομαντικής εποχής: «σφίξε με» λοιπόν, γιατί … “η καρδιά μου πονεί για σας”.

Τη συναυλία διοργανώνει ο Σύνδεσμος “Οι Φίλοι του Ελληνικού Νησιού και της Θάλασσας”.

Τα έσοδα θα διατεθούν υπέρ της στήριξης των Μουσικών Εργαστηρίων του Συνδέσμου στα Ελληνικά Νησιά.
Θέατρο στο Αίθριο Δημαρχείου Κηφισιας
Διονύσου και Μυρσίνης Τηλέφωνο: 2132007100

3 Ιουνίου 2019
21:00
Εισιτήρια
Γενική είσοδος: 10€

Πληροφορίες – Κρατήσεις: Τηλ.: 210 3252012

«Η φαλακρή τραγουδίστρια» στο Θέατρο Τέχνης

Η Σοφία Μαραθάκη και η Ομάδα Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ παρουσιάζουν το έργο που ουσιαστικά καθιέρωσε το θέατρο του παραλόγου.

Γραμμένο το 1948, το έργο Η φαλακρή τραγουδίστρια μοιάζει σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς σατιρίζει θέματα όπως η ισοπέδωση της ατομικής ταυτότητας, η καθολική αποξένωση και η αυτοματοποίηση της συμπεριφοράς. Η υπόθεση του έργου, διαδραματίζεται σ’ ένα αγγλικό αστικό σαλόνι όπου το ζεύγος Σμιθ συναντά το ζεύγος Μάρτιν, λίγο πριν εισβάλλει στην κουβέντα η υπηρέτρια του σπιτιού αλλά και ένας απρόσκλητος πυροσβέστης.

Με όχημα την ανεπάρκεια των λέξεων, ο συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο περιγράφει την καθημερινότητα της μικροαστικής κοινωνίας και επιτίθεται σ’ ένα κόσμο που έχει χάσει τη μεταφυσική του διάσταση. Παρωδώντας και χλευάζοντας την απολιθωμένη γλώσσα, βασικά προτείνει την αποκατάσταση μιας ποιητικής αντίληψης για τη ζωή.

Η παράσταση επιδιώκει να αναδείξει το παράλογο και το σουρεαλιστικό στοιχείο του σύγχρονου κόσμου της και την καθολική αδυναμία της γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας συναισθημάτων και ιδεών. Με εφαλτήριο τον Βιτγκενστάιν που λέει ότι: τα όρια της γλώσσας μου είναι τα όρια του κόσμου μου, στόχος είναι να διερευνηθεί η ανάγκη του ανθρώπου να ονομάζει τα πάντα και να τα κατηγοριοποιεί για να τα κατανοήσει.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο Βέντεκιντ στο Ξύπνημα της άνοιξης συνθέτει ένα ρέκβιεμ για τον στραγγαλισμό της αθωότητας και των πρώτων παρορμήσεων και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία εστιασμένη στην αποτελεσματικότητα που καταστέλλει το ένστικτο και την επαφή με το σώμα. Μέσα από σύντομες, αποσπασματικές εικόνες, παρακολουθούμε μια γενιά εφήβων να έρχεται αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, τον ρομαντισμό, τη βία, την αυτοκτονία, τον έρωτα και να ωθείται εντέλει στον αφανισμό μέσα από την πάλη της να αναπνεύσει σε μια ασφυκτική κοινωνία που προτείνει τη στέρηση της ανθρώπινης ιδιότητας.

Η παράσταση επιχειρεί να παρακολουθήσει μέσα από το μικροσκόπιο όλη τη διακύμανση του ανθρώπινου συμπτώματος που πεθαίνει πριν καν γεννηθεί, διατηρώντας το ωμό και ανηλεές ύφος της γραφής του Βέντεκιντ.

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Βαγγέλης Αμπατζής
Ασημίνα Αναστασοπούλου
Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή
Γιώργος Δικαίος
Αναστάσης Λαουλάκος
Μάνος Πετράκης
Νάνσυ Σιδέρη
Μαρία Σκουλά

Δείτε περισσότερα εδώ

«Μελάχρα» στο Θέατρο Σταθμός

Η Σοφία Φιλιππίδου σκηνοθετεί το έργο του πρωτεργάτη του νεοελληνικού θεάτρου του 20ού αιώνα Παντελή Χορν, που ανέβηκε για πρώτη φορά το 1909 από τον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη. 

Η «Μελάχρα», ένα ποιητικο δράμα στα όρια της άγριας φάρσας με δυνατή πλοκή και συμβολισμούς παρμένους από λαϊκά παραμύθια, διαδραματίζεται σε ένα τσιγγανοχώρι με μάστορες σιδηρουργούς, όπου καταφθάνει ένας περιοδεύων θίασος, με θεατρίνους και παλιάτσους. Στην αλληγορική «Μελάχρα» ο Παντελής Χορν, επηρεασμένος βαθύτατα από τον “Δωδεκάλογο του γύφτου” του Κωστή Παλαμά -που εφέτος συμπληρώνει εβδομηντα πέντε χρόνια από το θάνατο του και εκατόν εξηντα πέντε από τη γέννηση του-αναζητά με πάθος την ελευθερία και τα δυσδιάκριτα όρια της.

Σκηνοθεσία /δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Φιλιππίδου

Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Τατιάνα Μελίδου, Γιώργης Παρταλίδης, Ντίνος Φλώρος, Έλενα Μεγγρέλη, Θωμάς Καζάσης, Ρήνος Τζάνης, Δήμητρα Δερζέκου,Σπύρος Δούρος και σε έναν ρόλο έκπληξη η Σοφία Φιλιππίδου.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Φεστιβάλ Κωμωδίας» τον Ιούνιο από τις θεατρικές ομάδες του Vault
Στη σκηνή ανεβαίνουν οι σπουδαστές των θεατρικών εργαστηρίων του Δημήτρη Καρατζιά αυτό τον Ιούνιο στον Πολυχώρο Vαult, για να χαρίσουν το γέλιο μέσα από τρία Νεοελληνικά έργα, τεσσάρων σπουδαίων ελλήνων δημιουργών.

Έξι θεατρικές ομάδες που δημιουργήθηκαν μέσα από τα θεατρικά εργαστήρια θα παρουσιάσουν έξι παραστάσεις από τις 1 έως τις 23 Ιουνίου. Δύο διαφορετικές εκδοχές για το έργο του Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου “Ποια Ελένη;” , τρεις εκδοχές για τη “Ζωή Μετά Χαμηλών Πτήσεων” του ΑΡΚΑ (σε διασκευή Δημήτρη Αγορά), και την κωμική εκδοχή της “Ψιλικατζούς” της Κωνσταντίνας Δελημήτρου (σε διασκευή Δημήτρη Καρατζιά).

Λίγα λόγια για τα έργα:

Ποια Ελένη;», του Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, σε μια παράσταση – παρωδία, που καυτηριάζει μοναδικά την ομορφιά και τον έρωτα, διακωμωδώντας το μύθο της ωραίας Ελένης και τον Τρωικό Πόλεμο. Το «Ποια Ελένη;» παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2004 στην Σκηνή Κοτοπούλη Ρεξ, σε παραγωγή Εθνικού Θεάτρου κερδίζοντας διθυραμβικές κριτικές ενώ λόγω της τεράστιας επιτυχίας που σημείωσε επαναλήφθηκε και την επόμενη θεατρική σεζόν.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Το Γαμοπίλαφο, ή περιμένοντας τη Βήτα» στο Από Μηχανής Θέατρο

«Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας τη Βήτα», το  θεατρικό μονόπρακτο του Πάρι Τακόπουλου σε σκηνοθεσία  Νίκου Καλαμό παρουσιάζεται στο  Από Μηχανής Θέατρο. Πρόκειται για ένα αφιέρωμα στον Σάμιουελ Μπέκετ, ένα ψηφιακό μεταπλατωνικό θεατρικό συμπόσιο σε δύο πράξεις.

Στην πρώτη πράξη, δύο «μεταμοντέρνοι» άνδρες, ο Άλφα και ο Γάμα, συζητούν ασταμάτητα για το παρόν, το μέλλον και το παρελθόν, ως αληθινοί απόγονοι των ηρώων του Μπέκετ, Βλαδίμηρου και Εστραγκόν, ή του Σωκράτη και του Αλκιβιάδη. Στη δεύτερη πράξη εμφανίζεται η Βήτα, Βεατρίκη ή Β΄, ονειροκατασκεύασμα ενός Έλληνα υπολογιστή μισακούοντος εις το ρωμέικο όνομα: Αλλιγγέριος. Άλλως Βιοτίμα, κατόπιν παραφθοράς του «Δέλτα» εις «Βήτα». Ένα σύγχρονο ρομπότ της εποχής μας, μία διττή υπόσταση η οποία συνίσταται στο έντονο διονυσιακό και απολλώνιο στοιχείο.

Παίζουν: Λευτέρης Βλάχος, Νίκος Καλαμό, Μάνια Παπαδημητρίου.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Ανθρωποφύλακες» στο Θέατρο Τέχνης

Τη Δευτέρα 13 Μαΐου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης ανέβηκε το έργο «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη.

Οι Ανθρωποφύλακες του Περικλή Κοροβέση αποτελούν βιβλίο ορόσημο, αφού είναι η πρώτη μαρτυρία που τυπώθηκε και κυκλοφόρησε διεθνώς κάνοντας γνωστή την πρακτική βασανισμών που ακολουθούσε το καθεστώς των συνταγματαρχών έναντι των αντιφρονούντων. Μια οργανωμένη άνωθεν πρακτική που στόχευε στον πλήρη εξευτελισμό των συλληφθέντων, σωματικά και ψυχικά. Η σκληρότητα της περιγραφής των βασανισμών στην ταράτσα της Μπουμπουλίναςισορροπεί με την λογοτεχνική αφήγηση του Κοροβέση, απόρροια της καλλιτεχνικής του ιδιότητας.

Παίζουν οι: Νέστωρ Κοψιδάς, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Ελένη Ζαχοπούλου, Άρης Λάσκος.

Δείτε περισσότερα εδώ

«Χρύσιππος» του Δημήτρη Δημητριάδη

Μετά από μια υποδειγματική προσέγγιση του Ευαγγελισμού της Κασσάνδρας που κέρδισε κοινό και κριτικούς, ο Θάνος Σαμαράς αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και τη συνολική σκηνική σύλληψη ενός ακόμα αιρετικού έργου του διεθνώς αναγνωρισμένου Δημήτρη Δημητριάδη που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη σκηνή στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.

Εμπνευσμένος από τον μύθο του καθηλωτικά όμορφου νέου, γιου του Πέλοπα και της Νύμφης Αξιόχης που ερωτεύτηκε παράφορα και απήγαγε ο δάσκαλός του, Λάιος, ο Χρύσιππος του Δημητριάδη συμπυκνώνει ως φιγούρα τον έρωτα στην απόλυτη, πέρα από κάθε εξιδανίκευση, μορφή του. “Ο Χρύσιππος όπως λέει ο συγγραφέας, είναι η σκηνική εγκατάσταση μιας μοιραίας συνάντησης για την ανθρώπινη συνθήκη: της συνάντησης με το απόλυτο κάλλος”.

Τοποθετημένος από τον συγγραφέα σ’ ένα αστικό σαλόνι, ο μύθος στη σύγχρονη αυτή μεταγραφή ρίχνει ένα σκληρό αλλά και ζωτικό φως στις πιο μύχιες πτυχές των οικογενειακών δεσμών, ιδιαίτερα στη σχέση μάνας-γιου, των πιο ιδιωτικών ανθρώπινων σχέσεων, απογυμνώνοντας κάθε στερεότυπο και κοινωνική σύμβαση από το περιεχόμενό τους. Πέρα όμως από την κοινωνικά ανατρεπτική του διάσταση και τις σαφείς ψυχαναλυτικές του προεκτάσεις, το έργο δίνει αφορμές φιλοσοφικού στοχασμού για την ίδια τη φύση του έρωτα ανεξαρτήτως ρόλων και φύλων. Αυτή η διάσταση ενδιαφέρει κυρίως τον Θάνο Σαμαρά. “Δεν ερωτευόμαστε τους άλλους. Αλλά αυτό, σε αυτούς, που μας λείπει. Αντικείμενο του έρωτα είναι η αθανασία μέσω του έρωτα”, επισημαίνει.

Σκηνοθεσία – Κίνηση – Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί – Ηχητικός σχεδιασμός: Θάνος Σαμαράς 
Βοηθός σκηνοθέτη: Αμαλία Βλάχου
Βοηθός σκηνογραφίας: Ζώης Οικονόμου
Βοηθός ενδυματολογίας: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Βοηθός φωτισμού: Βαγγέλης Μουντρίχας
Animator: Αφροδίτη Μπιτζούνη
Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Οργάνωση παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Πάνος Σβολάκης

Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Ράνια Οικονομίδου, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Νικόλας Μίχας, Θανάσης Δόβρης, Σοφία Κόκκαλη, Γιάννης Σιαμσιάρης, Αγγελική Στελλάτου, Νίκος Καραθάνος.
Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019.

Πειραιώς 260 – Κτήριο Δ

3 Ιουνίου 2019

Δευτέρα

21:30

4 Ιουνίου 2019

Τρίτη

21:30

31 Μαΐου 2019 – 4 Ιουνίου 2019

Εισιτήρια

Ζώνη Α: 25€ κανονικό | 20€ φοιτητικό, άνω των 65 ετών
Ζώνη Β: 20€ κανονικό | 15€ φοιτητικό, άνω των 65 ετών
Ζώνη Γ: 15€ κανονικό | 10€ φοιτητικό, άνω των 65 ετών
Ανέργων: 5€ έκδοση εισιτηρίων μόνο από τα εκδοτήρια ΕΦ – Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου
ΑμεΑ: 5€ κρατήσεις στο tameia@greekfestival.gr 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης