Συνέντευξη στην Αναΐς Θεριανή Βάθη

Μουσική ιδιοφυία, χαρισματική προσωπικότητα, όραμα βαθύ και δημιουργία χωρίς τέλος. Αυτές είναι μερικές μικρές φράσεις με τις οποίες μπορώ να περιγράψω σύντομα αυτόν τον σπουδαίο καλλιτέχνη της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Η ευελιξία του Erik Ochsner ως διευθυντή ορχήστρας έχει απλωθεί σε ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου: Έχει διευθύνει 300 καλλιτέχνες σε συναυλίες ταινιών όπως η Επιστροφή στο Μέλλον, Bugs Bunny tha symphony» , Ε.Τ. Οι εξωγήινοι, Κατεψυγμένοι, Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, Πειρατές της Καραϊβικής, Pixar in Concert, Star Trek και Star Trek Into Darkness. Αυτή η μορφή προβάλλει μια πλήρη ταινία μέσω μιας συμφωνικής ορχήστρας. Ενώ τα ηχητικά εφέ και ο διάλογος ακούγονται ως συνήθως, το πλήρες soundtrack εκτελείται ζωντανά, συγχρονισμένο με την ταινία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχει συμμετάσχει σε ορχήστρες και συναυλίες σε Adelaide, Albuquerque, Πεκίνο, Ντιτρόιτ, Ινδιανάπολη, Καοσιούνγκ, Κίτσενερ – Βατερλώ, Κρακοβία, Λειψία, Μελβούρνη, Νέα Υόρκη, Πόλη του Μεξικού, Όρεγκον, Οττάβα, Πόρτλαντ, Ρέικιαβικ, Ρίτσμοντ, Ρότσεστερ, Ινστιτούτο Στρογγυλών Κορυφαίων Φεστιβάλ (Τέξας), Σεντ Λούις, Σαγκάη, Στοκχόλμη, Τάμπερε, Ουέλλινγκτον και Βόλτα Τράπ, Βιρτζίνια.

Ο ίδιος μίλησε αποκλειστικά στην Αναίς θεριανή Βάθη και το zougla.gr αφηγούμενος μία τεράστια μουσική καριέρα καθώς και τα άμεσα σχέδια του.

Πότε ξεκινήσατε να παίζετε μουσική και πώς προέκυψε η καριέρα ως διευθυντής ορχήστρας;

Άρχισα να παίζω πιάνο όταν ήμουν 4 χρονών. Έβλεπα τον μεγαλύτερο μου αδελφό να παρακολουθεί μαθήματα πιάνου, έτσι ξεκίνησα να κάθομαι στο πιάνο και να τον μιμούμαι. Η μητέρα μου με πήγαινε 45 λεπτά μακριά κάθε πρωί ως το μουσικό σχολείο με το αυτοκίνητο και στη διαδρομή άκουγα τα έργα του διάσημου φλαουτίστα Jean-Pierre Rampal. Έτσι, στην 5η τάξη, όταν ερωτήθηκα ποιο όργανο ήθελα να παίξω στο συγκρότημα του σχολείου, άρχισα να παίζω φλάουτο. Ξεκίνησα επίσης μερικά χρόνια αργότερα να παίξω το piccolo, το οποίο αργότερα έγινε το είδος μου. Μου άρεσε πολύ το piccolo.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είχαμε έναν πολύ στενό οικογενειακό φίλο, ονόματι Erich Kunzel, ο οποίος ήταν ο μουσικός διευθυντής και διευθυντής της Ορχήστρας του Cincinnati Pops. Μεγάλωσα παρακολουθώντας τις πρόβες και τις συναυλίες του και αυτό ήταν που με ενέπνευσε αρχικά. Ο Erich πέθανε πριν από λίγα χρόνια, αλλά νομίζω ότι θα είναι τόσο ενθουσιασμένος που θα ξέρει για όλες τις κινηματογραφικές συναυλίες του Χόλυγουντ που διεξάγω τώρα. Είμαι επίσης τραγουδιστής και έκανα ιδιαίτερα μαθήματα φωνητικής που ξεκινούν γύρω στα 17 μου στο κολλέγιο όπου φοιτούσα. Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές στη ζωή μου, ήταν όταν πήγα ως φοιτητής στο Ινστιτούτο Tanglewood του Πανεπιστημίου της Βοστώνης το 1989.

Στις 14 Ιουλίου 1989, είχαμε τραγουδήσει το La marseillaise μπροστά σε 15.000 ανθρώπους. Η χορωδία νεολαίας, η Χορωδία του Φεστιβάλ Boston Tanglewood, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστώνης, ο Jessye Norman και ο Seiji Ozawa όπου και το διεξήγαγαν. Ωραία εμπειρία!!!



Tο Extra Terrestrial, Frozen, Lord of the Rings, Pirates of the Caribbean, Pixar in Concert, Star Trek and Star Trek Into Darkness είναι μερικές από τις μεγαλύτερες παραστάσεις σας, μπορείτε να μας μιλήσετε περαιτέρω για αυτή σας την εμπειρία;

Όταν έκανα to Frozen, βρισκόμουν σε μια αρένα στην Κρακοβία της Πολωνίας και είχαμε ένα ακροατήριο 10.000 μικρών παιδιών και τους γονείς τους. Πολλά από τα παιδιά ήρθαν φορώντας συγκεκριμένα κοστούμια και τραγουδούσαν συνοδευόμενα από μουσική. Είχαμε τις πρωτότυπες φωνές που τραγουδούσαν τα κομμάτια στην πολωνική γλώσσα ερμηνεύοντας μαζί μας ζωντανά και έτσι το κοινό αναγνώριζε αυτές τις πραγματικές φωνές από την πολωνική εκδοχή της ταινίας!

Όταν έκανα τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών μια φορά στη Φινλανδία και το J.R.R. η κοινωνία των Tolkien ήρθε στην παράσταση φορώντας αντίστοιχα κοστούμια. Μια κυρία ήθελε να μου δείξει πως είχε κολλήσει τρίχες στο πόδι της για να μοιάσει με τον Frodo Baggins.

Τέλος, κάθε φορά που ένα μέλος του ακροατηρίου κλαίει κατά τη διάρκεια μιας ταινίας, νομίζω ότι κατορθώσαμε κάτι σημαντικό. Πιστεύω ότι οι φωνές και η συγκίνηση είναι απαραίτητα όταν πρόκειται για κινηματογραφική μουσική, η μουσική έχει σκοπό να επικοινωνήσει συναισθήματα με το κοινό, οπότε αν κάποιος φωνάζει τότε έχουμε πετύχει. Προσπαθούμε επίσης να ανακατασκευάσουμε την κινηματογραφική αίθουσα και τη διαδραστική εμπειρία μέσω των DVD. Πολλοί ακροατές στο τέλος της παράστασης πιστεύουν ότι ένα μέρος της παρουσίασης ήταν play back και αυτό σημαίνει ότι πετύχαμε το καλύτερο αποτέλεσμα και ήμασταν απολύτως συγχρονισμένοι.

Συνήθως κάνετε παραστάσεις συγχρονισμένες με την ταινία. Πόσο δύσκολο είναι για έναν διευθυντή ορχήστρας αυτό;

Ως τώρα έχω κάνει 10 διαφορετικές συναυλίες με ζωντανή προβολή. Αναφέρατε κάποιες από τις ταινίες και πιο πάνω, και νομίζω ότι η «La La Land» είναι μία από τις πιο δύσκολες γιατί προσπαθούμε να συγχρονίσουμε τις ηχογραφημένες φωνές και τα ηχητικά εφέ του χορού τους. Επίσης, συνήθως δεν έχουμε ζωντανή χορωδία στις εμφανίσεις μας, γι ‘αυτό και πρέπει να συγχρονιστούμε μαζί τους. Απαιτείται πολύ πρακτική για να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Το 2016, σας προσκαλούν να συμμετάσχετε στην Ορχήστρα του Εθνικού Κέντρου Τεχνών (Ottawa) για να πραγματοποιήσετε μια νέα δίγλωσση αφηγηματική παράσταση με το όνομα Η μουσική των Star Wars. Πείτε μας περισσότερα για αυτό.

Ναι, είχα ήδη προβάλει τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών με την Ορχήστρα του Εθνικού Κέντρου Τεχνών στην Οτάβα και σε όλους μας άρεσε να δουλεύουμε μαζί, τόσο πολύ που ψάχναμε για ένα νέο έργο. Το NAC μου τηλεφώνησε και αρχίσαμε να μιλάμε για ένα έργο που δεν θα αποτελούσε μέρος κάποιας ταινίας, αλλά μάλλον θα χρησιμοποιούσε έναν Καναδό ηθοποιό που ονομάζεται Charlie Ross ο οποίος έχει μια εκπομπή που ονομάζεται «The One Man Star Wars.» Γι ‘αυτό πραγματικά συμμετείχα μόνο στη δημιουργία της εκπομπής προς το τέλος όταν ήθελα να συμπεριλάβω μουσική από 2 βιντεοπαιχνίδια Star Wars, το Star Wars Battlefront και το Star Wars Kinect, από τον συνθέτη Gordy Haab. Μου άρεσε η μουσική του και πίστευα ότι θα μπορούσε να προσελκύσει ακόμα μεγαλύτερο πλήθος, συμπεριλαμβανομένων των νέων οπαδών των βιντεοπαιχνιδιών. Κάτι το οποίο δεν θα μπορούσε να συμβεί σε μια κλασική συναυλία ορχήστρας. Δούλεψε! Πωλήσαμε τις συναυλίες και κατά τις συνομιλίες μου πριν από τη συναυλία ανακάλυψα ότι υπήρχαν πολλά παιδιά που ήρθαν στην επίδειξη και αυτή ήταν η πρώτη τους συναυλία ορχήστρας. Χρησιμοποιήσαμε επίσης μια πλήρη χορωδία, η οποία στο τέλος της παράστασης περπάτησε στον διάδρομο της αίθουσας φορώντας μανδύες και κρατώντας σπαθιά ενώ τραγουδούσε!

Ποια είναι η άποψή σας για την πολιτική κατάσταση σε παγκόσμιο επίπεδο ως προς την τρομοκρατία, τον πόλεμο κ.λπ .; Πιστεύετε ότι οι καλλιτέχνες θα πρέπει να πάρουν θέση; Εάν ναι, πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να επηρεάσετε την κοινή γνώμη από τη δική σας πλευρά;

Είμαι διασκεδαστής, αλλά είμαι και άνθρωπος. Σας παραπέμπω στο διάσημο απόσπασμα του Leonard Bernstein, «Αυτή θα είναι η απάντησή μας στη βία: να παίζετε τη μουσική πιο έντονα, πιο όμορφα, πιο αφοσιωμένα από ποτέ».



Ποια είναι τα επόμενα σας σχέδια ως προς τη συναυλία La La Land;

Το La La Land είναι σε περιοδεία σε όλο τον κόσμο. Μόλις πραγματοποίησα την 25η παράσταση στο Τόκιο. Το κοινό το αγαπάει και οι ορχήστρες φαίνεται να το απολαμβάνουν, ειδικά οι τζαζ μουσικοί και τα κρουστά.

Πώς ήταν η εμπειρία σας στην Ελλάδα;

Οι άνθρωποι στην Ελλάδα είναι τόσο υπέροχοι και ζεστοί. Πιστεύω ότι το κοινό το αγάπησε και ελπίζω να μπορέσουμε να επιστρέψουμε και να κάνουμε περισσότερες συναυλίες ταινιών μαζί. Νομίζω ότι μόλις το κοινό αντιληφθεί την έννοια και το σκοπό αυτού του είδους παράστασης, θα αγαπηθεί πολύ.



Ποιο είναι το μήνυμά σας για το ελληνικό κοινό;

Συνεχίστε να μιλάτε με τους υποψηφίους, τους παρουσιαστές και τους παραγωγούς σχετικά με τις ταινίες που θα θέλατε να δείτε να αναπαράγονται μέσα από αυτή τη μουσική εκδοχή που εκπροσωπώ και ποιος ξέρει μπορεί κάτι να δημιουργήσουμε μαζί κάποτε!

Ευχαριστώ Ελλάδα, ευχαριστώ Αναΐς Βάθη.

Δείτε το βίντεο:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης