Συνέντευξη: Ιωάννα Καβανόζη

Ο Ricardo Marinello είναι ένας νεαρός λυρικός τενόρος. Τον Νοέμβριο του 2007, σε ηλικία μόλις 18 ετών κέρδισε το πρώτο βραβείο στην εκπομπή του RTL “Das Supertalent”. Ωστόσο αυτή η νίκη ήταν η αρχή μιας σπουδαίας καριέρας. Ακολούθησαν διάφορα βραβεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρόλο το νεαρό της ηλικίας του ο Ricardo Marinello έχει καταφέρει να κατακτήσει το κοινό αφού ο κόσμος που αγαπάει την κλασική μουσική τον αποκαλεί ως τον νέο Παβαρότι. Ο ίδιος ωστόσο δεν επαναπαύεται και δουλεύει σκληρά. Έχει καταφέρει να μεταφέρει την κλασική μουσική σε χώρους εκτός όπερας και να την αγαπήσει ο κόσμος άλλωστε όπως μας λέει «είναι η γέφυρα μεταξύ της κλασικής μουσικής και ενός νεότερου κοινού». Ο Ricardo Marinello μας μιλάει αποκλειστικά και απαντάει στις ερωτήσεις μας.

1. Πώς ασχολήθηκες για πρώτη φορά με τη μουσική;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν ήμουν 8 ετών είδα τους Three Tenors στην τηλεόραση και ήθελα να τραγουδήσω όπως αυτοί. Αυτή η μέρα άλλαξε όλη μου τη ζωή.

2. Ποιες είναι μερικές από τις μουσικές σου επιρροές;

Κυρίως οι Pavarotti, Andrea Bocelli, Elvis Presley και Frank Sinatra. Και αγαπώ τον Ντιν Μάρτιν, πιθανόν επειδή είναι επίσης Ιταλός.

3. Πώς ξεκίνησες τη μουσική;

Άρχισα να τραγουδάω τραγούδια του Eros Ramazzotti στο εστιατόριο του πατέρα μου για να διασκεδάσω τον κόσμο.

4. Πώς αντιδράει  ο κόσμος όταν τραγουδάς στα μαγαζιά;

Δεν βλέπω  τις αντιδράσεις τους ενώ τραγουδάω, γιατί στα περισσότερα βίντεο έχω το κοινό πίσω μου. Είμαι  πάντα ενθουσιασμένος όταν παρακολουθώ ολόκληρο το βίντεο και συγκλονίζομαι  από τις αντιδράσεις τους. Μερικές φορές οι άνθρωποι κλαίνε και έχουν δάκρυα στα μάτια, είναι για μένα πολύ ιδιαίτερες και συγκινητικές  στιγμές. Και γι’ αυτό τα κάνω όλα αυτά.

5. Έχει συμβεί ποτέ κάτι περίεργο ενώ τραγουδάς;

Όχι, με άσχημο τρόπο. Δεν είχα ποτέ παράπονα ή αστεία πράγματα, ο κόσμος πάντα απολαμβάνει αυτό που κάνω.

6. Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Θα κάνω παραγωγή ενός δίσκου με άλλους δύο πολύ γνωστούς τραγουδιστές. Δεν επιτρέπεται να πω ποιους, αλλά εσείς γνωρίζετε τουλάχιστον έναν από αυτούς. Θα ηχογραφήσουμε τον Οκτώβριο στο Λονδίνο και θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο.

7. Λίγοι άνθρωποι επιλέγουν το κλασικό τραγούδι – τι σε ενθουσιάζει σε αυτό; Δοκίμασες να τραγουδήσεις ποπ μουσική;

Βέβαια μερικές φορές τραγουδάω ποπ. Μπορώ να τραγουδήσω τη Celine Dion όσο και ο Elvis, αλλά η Όπερα είναι το πάθος μου. Η κλασική μουσική είναι η καρδιά και η ψυχή κάθε τραγουδιού. Ενώνει ανθρώπους, μπαίνει κατευθείαν στην καρδιά σου και είναι κάτι αληθινό. Η μουσική με κρατάει ζωντανό και τη χρειάζομαι όπως τον αέρα που αναπνέω.

8. Μια καλή φωνή είναι θέμα εξάσκησης ή γονιδίων;

Νομίζω σίγουρα και τα δύο. Χωρίς γονίδια μπορείτε να κάνετε ό,τι περισσότερο μπορείτε, αλλά ποτέ δεν θα γίνετε καλύτεροι από τον μέσο όρο. Επίσης το αντίστροφο. Ακόμα και τώρα εκπαιδεύομαι κάνω μαθήματα κάθε μήνα. Δεν σταματάω   ποτέ να μαθαίνω και πάντα μπορούμε  να γίνουμε  λίγο καλύτεροι.

9. Κάποιοι σε αποκαλούν τον νέο Παβαρότι, έναν από τους μεγαλύτερους τενόρους όλων των εποχών. Σου αρέσει αυτή η σύγκριση;

Φυσικά και με τιμά, αλλά ας αποφασίσει ο κόσμος. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες στον κόσμο και δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί.

10. Πόσο πιστεύεις ότι σε βοήθησε στην καριέρα σου η συμμετοχή σου στο τηλεοπτικό πρόγραμμα «supertalend»;

Με βοήθησε πολύ. Έγινα γνωστός στον κόσμο . Και μάλιστα παρήγαγε το πρώτο μου άλμπουμ. Έγινα διάσημος μέσα σε μια νύχτα, αλλά δεν ένιωθα έτοιμος. Γι’ αυτό αρνήθηκα πολλές προτάσεις, ακόμη και από άλλη εταιρεία, γιατί μελέτησα τη φωνή μου και έπρεπε να μάθω περισσότερα για τις τεχνικές. Ας πούμε ότι ήρθε γρήγορα και δεν ήμουν έτοιμος για αυτό. Τώρα όμως είμαι!

11. Πόσο σε έχουν βοηθήσει τα social media στη δουλειά σου;

Ειλικρινά, η Corona έκανε πολλά σε μένα και σε άλλους μουσικούς. Ούτε συναυλίες, ούτε ηχογράφηση, ούτε έσοδα. Αν ο φίλος μου δεν είχε την ιδέα να δημιουργήσει μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν ήξερα πώς να πληρώσω το ενοίκιο μου τον επόμενο μήνα. Είμαι τυχερός που αποφάσισε να κάνει και το μάνατζμεντ μου και ήταν άλλη μια αλλαγή της καριέρας μου. Από το 0 έως το 1000. Και παρόλο που δεν ήθελα ποτέ να γίνω σταρ  των Social Media, ευχαριστώ τον Θεό, που με έπεισε. Τώρα καταλαβαίνω πόσο σημαντικά είναι τα Social Media για τους καλλιτέχνες. Και για μένα, καθώς λαμβάνω προτάσεις  από όλο τον κόσμο αφού ανεβάσω ένα νέο βίντεο. Λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τραγούδησα στη Νέα Υόρκη, την Ολλανδία, την Ιταλία, τη Γερμανία και τώρα θα πάω  στο Σιάτλ, το Κουβέιτ, τη Χαβάη, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γεωργία και τη Ρώμη. Ας ελπίσουμε σύντομα και στην Ελλάδα και να τραγουδήσουμε σε ένα από τα όμορφα αμφιθέατρα.

12. Έχεις αστείες ή ενδιαφέρουσες ιστορίες από την παρουσία σου στα μαγαζιά στα οποία τραγουδάς που μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας;

Ω ναι… στα πρώτα μου βίντεο, δοκίμασα διαφορετικά πράγματα, καθώς όλα αυτά ήταν καινούργια για μένα. Ήταν σε ένα εμπορικό κέντρο στο Ντίσελντορφ, όταν άρχισα να τραγουδάω Nessun Dorma μπροστά σε ένα κορίτσι. Ίσως επειδή τραγούδησα τόσο δυνατά ή ξαφνιάστηκε από το ξαφνικό τραγούδι μου, έφυγε τρέχοντας. Ήταν μια πολύ αστεία κατάσταση.

Ή σε ένα κινέζικο εστιατόριο στο Άαχεν. Έτρωγα noodles ενώ τραγουδούσα ξανά Nessun Dorma και καθώς η χορωδία τραγουδούσε, έβαλα λίγη σάλτσα πάνω από τα noodles μου, πιστεύοντας ότι ήταν γλυκόξινη. Αλλά ήταν καυτερή σάλτσα και ήμουν έτοιμος να ουρλιάξω, αλλά έπρεπε να τελειώσω το τραγούδι. Ήταν πολύ δύσκολο και ο μάνατζερ μου δεν μπορούσε να σταματήσει να γελάει.

13. Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμερα ένας τενόρος;

Πρέπει να ξεχωρίζεις από το πλήθος. Να έχεις ένα υπέροχο ρεπερτόριο και χρειάζεσαι τους κατάλληλους ανθρώπους  για να σε καθοδηγούν. Στην πραγματικότητα, δυστυχώς είναι περισσότερο για επαφές παρά για ταλέντο. Και νομίζω ότι πολλές αίθουσες της Όπερας χαμογελούν στη δουλειά μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά δεν με νοιάζει, γιατί είμαι η γέφυρα μεταξύ της κλασικής μουσικής και ενός νεότερου κοινού. Και οι όπερες χρειάζονται αυτή την προσοχή, γιατί η πώληση εισιτηρίων λιγοστεύει καθημερινά. Και αν μπορώ να πείσω μόνο έναν να πάει στην Όπερα, είμαι χαρούμενος και πετυχαίνω τον στόχο μου.

14. Πιστεύεις ότι η κλασική  μουσική έχει την ίδια ανταπόκριση που είχε πάντα;

Όχι, όπως μπορείτε να δείτε και όπως ήδη ανέφερα, το κοινό είναι λιγότερο. Πρέπει να προσελκύσουμε περισσότερους ανθρώπους για να κάνουμε ξανά την κλασική μουσική πιο δημοφιλή.

15. Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον;

Το μεγαλύτερο όνειρό μου είναι να τραγουδήσω στη Metropolian Opera της Νέας Υόρκης ή στο Σίδνεϊ, αφού η οικογένειά μου και οι στενοί μου φίλοι παραμείνουν υγιείς.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης