Η τεράστια επιτυχία της «Barbie» κρύβει μια πιο δυσάρεστη πραγματικότητα: ο αριθμός των ταινιών του Χόλιγουντ με μια γυναίκα πρωταγωνίστρια έχει μειωθεί, σύμφωνα με μία έκθεση που δημοσιεύτηκε σήμερα Πέμπτη (7/3).

Μονάχα το ένα τρίτο των ταινιών μεγάλου μήκους που παρήχθησαν τον περασμένο χρόνο από την αμερικανική βιομηχανία του κινηματογράφου επικεντρώνεται σε μια ηρωίδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και αυτό, παρά την επικράτηση της «Barbie», της φεμινιστικής σάτιρας της Γκρέτας Γκέργουικ με πρωταγωνίστρια τη Μάργκοτ Ρόμπι.

Η ταινία αναδείχθηκε σε πρωταθλήτρια του διεθνούς box-office με έσοδα στα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Ακόμα κι αν η “Barbie” κατέρριψε ρεκόρ, η βιομηχανία έδειξε ότι συνεχίζει να υποτιμά τις ταινίες που επικεντρώνονται στις γυναίκες και στις οποίες ηγούνται γυναίκες», συμπεραίνει η έκθεση, που εξέδωσε το πανεπιστήμιο UCLA.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι γυναίκες έχουν χάσει έδαφος αναφορικά με την εκπροσώπηση, είτε πρόκειται για κεντρικούς ρόλους, σεναριογράφους και το σύνολο των ηθοποιών», παρατηρούν οι ερευνητές.

Ο αριθμός των ταινιών, των οποίων ο κεντρικός ήρωας είναι μία γυναίκα αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2019, υπενθυμίζει η έκθεση.

Εκείνη τη χρονιά, το 44% των ταινιών που παρήγαγε το Χόλιγουντ εξιστορούσε τις περιπέτειες μιας ηρωίδας.

Όμως, έκτοτε αυτή η αναλογία καταγράφει πτώση: το 2023, μονάχα το 23% των ταινιών του Χόλιγουντ είχε μια γυναίκα ως κεντρικό χαρακτήρα.

«Πρόκειται για μια ανησυχητική ένδειξη για το Χόλιγουντ», δήλωσε η Άνα- Κριστίνα Ραμόν, συνιδρύτρια του σχεδίου και διευθύντρια της ερευνητικής πρωτοβουλίας στους τομείς της ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ του UCLA.

«Τα στούντιο πρέπει να επενδύουν στις γυναίκες και τις ιστορίες τους. Οι γυναίκες δημιουργοί και οι γυναίκες θεατές του κινηματογράφου αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της ανάπτυξης της βιομηχανίας».

Πρόκειται για τη 12η έκδοση της ετήσιας αυτής έκθεσης, η οποία επέτρεψε να διαπιστωθεί ότι οι ταινίες, το καστ των οποίων έχει μεγαλύτερη ποικιλομορφία, κυρίως με τη συμμετοχή μεγαλύτερου αριθμού μη λευκών ηθοποιών, τείνουν να καταγράφουν καλύτερα αποτελέσματα στο box-office.

Τα σίκουελ μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, των οποίων οι ηθοποιοί ανήκουν σε ποσοστό τουλάχιστον 50% σε μια εθνική μειονότητα προσελκύουν περισσότερους θεατές, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ταινίες τους, επισημαίνεται στην έκθεση, η οποία αναφέρει τις επιτυχίες των “Creed III”, “Scream VI” και “John Wick 4”.

Το Σαββατοκύριακο της κυκλοφορίας αυτού του είδους των ταινιών στις ΗΠΑ, οι θεατές που προέρχονται από εθνικές μειονότητες αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον 6 εισιτήρια εκ των 10 που αγοράζονται.

«Όταν η βιομηχανία του κινηματογράφου τους δίνει αυτό που θέλουν, οι έγχρωμοι άνθρωποι δίνουν ραντεβού, κάθε χρονιά», υπογραμμίζει η Ραμόν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης