Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη

«Αυτούς που η ματιά μου ξεχωρίζει πάντα, είναι τους καλούς ανθρώπους κάθε ηλικιακής κατηγορίας. Αυτοί με ξυπνάνε απ’ τα χαράματα και σ’ αυτούς επενδύω. Η νεότητα δεν είναι ιδιότητα, πιο πολύ για μένα είναι ένα περιτύλιγμα. Υπάρχει ωστόσο ένα αυξανόμενο κομμάτι νεολαίας υψηλότερου αυτοσεβασμού που δεν επαφίεται στο σφρίγος, ψάχνει κάτι πιο αληθινό και όποιος ψάχνει… βρίσκει…Ονειρεύομαι πως στα χρόνια που θα διανύσω, όλο και περισσότεροι άνθρωποι δίπλα μου θ’ ανακαλύψουν πόσα περισσότερα καταχωνιασμένα σημεία υπερηφάνειας διαθέτει αυτός ο τόπος. Αν ήδη το γνώριζαν, η επικαλούμενη «κρίση» θα ήταν μία απλή πληροφορία… ακόμα κι αν η πείνα θέριζε» αναφέρει μεταξύ άλλων στο zougla.gr ο Δαυίδ Ναχμίας με αφορμή την επερχόμενη συναυλία του «Καλοκαίρι Ρετρό» στο Κηποθέατρο Παπάγου στις 22 Ιουλίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πολυτάλαντος καλλιτέχνης, εδώ και πολλά χρόνια, έχει εστιάσει το ερευνητικό και μουσικό ενδιαφέρον του στη μελέτη του «ελαφρού τραγουδιού» του A’ μισού του 20ού αιώνα και έχει καταφέρει να μας  μεταφέρει με τη συντροφιά του πιάνου του και των μελωδικών ενορχηστρώσεών του σε μουσικά μονοπάτια υψηλής αξίας  αλλά και να φέρει στο μουσικό προσκήνιο σημαντικά  τραγούδια που οι νεότερες γενιές αγνοούσαν.

Ο καταξιωμένος καλλιτέχνης αποκάλυψε στο zougla.gr τα μελλοντικά του σχέδια καθώς και τι ονειρεύεται για την καλλιτεχνική του διαδρομή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι θα ακούσουμε στη συναυλία «Καλοκαίρι Ρετρό» στο Κηποθέατρο Παπάγου;

Τη Δευτέρα 22 Ιουλίου θα παρουσιάσουμε ότι ωραιότερο μαζέψαμε όλα αυτά τα χρόνια απ’ το 2000 από ελαφρά τραγούδια του πρώτου μισού του 20ού αιώνα. Είναι λίγο δύσκολο αυτό για μένα γιατί η ματιά  μου πάντα βρίσκεται σε όλα αυτά που δεν θα παίξουμε γιατί δεν χωράνε. Και πιστέψτε με… είναι πολλά.

Πείτε μας λίγα λόγια για τη συνεργασία σας με τον Θάνο  Πολύδωρα και την  Εβελίνα Νικόλιζα

Ο Θάνος Πολύδωρας είναι για μένα ο σπουδαιότερος ερμηνευτής του σημερινού καιρού που αγκάλιασε τα τραγούδια εκείνης της εποχής με την ερμηνεία και αυτό αποκτάει ύλη απ’ το γεγονός πως όλα αυτά τα χρόνια μπήκε στην διαδικασία να διαβάσει βιογραφίες και να γνωρίσει το εσωτερικό τοπίο της εποχής που εκπροσωπούμε. Η Εβελίνα Νικόλιζα είναι μία αποκάλυψη εν εξελίξει. Η συνεργασία μας εγκαινιάστηκε το 2012, και κατάφερε με την υπέροχη φωνή της, αλλά και με την καλή της καρδιά να γίνει ανεξίτηλη στην παράστασή μας. 

Έχετε  ασχοληθεί  επισταμένως με τη μελέτη του «ελαφρού τραγουδιού» του A’ μισού του 20ού αιώνα. Τι ήταν αυτό που σας κέρδισε στο ρετρό τραγούδι και σας έκανε να ασχοληθείτε με αυτό;

Η τιμιότητα των προθέσεων πρωτίστως. Διαπίστωσα εκεί στη στροφή του δρόμου, πως υπάρχει αδίκως κουκουλωμένος στα έγκατα ένας υπέροχος ανεξερεύνητος Ελληνικός κόσμος ευδαιμονίας. Η καριέρα και η ζωή μου τότε απέκτησε ονοματεπώνυμο και με λυτρώνει πάντα η σκέψη πως αυτή η διαδρομή, δεν θ’ αλλάξει μέχρι το τέλος της ζωής μου

Ποια η εμπειρία σας από αυτό το μουσικό ταξίδι στον χρόνο;

Η κεντρική εμπειρία μου είναι πως ενώ τα τραγούδια αυτά, υπάγονται αυτομάτως στους παππούδες μας τους οποίους ψυχαγώγησαν και εξέθρεψαν στα νιάτα τους, στην πραγματικότητα αποτελούν ένα διαχρονικό ελιξίριο για τους νέους οποιασδήποτε εποχής δεν εύχονται απλά να τα εκατοστίσουν, αλλά παράλληλα να μείνουν για πάντα νέοι.

Το κοινό της νεότερης γενιάς πώς αντιμετωπίζει αυτά τα τραγούδια;

Ίσως σας κάνει εντύπωση, αλλά δεν έχω προσέξει. Αυτούς που η ματιά μου ξεχωρίζει πάντα, είναι τους καλούς ανθρώπους κάθε ηλικιακής κατηγορίας. Αυτοί με ξυπνάνε απ’ τα χαράματα και σ’ αυτούς επενδύω. Η νεότητα δεν είναι ιδιότητα, πιο πολύ για μένα είναι ένα περιτύλιγμα. Υπάρχει ωστόσο ένα αυξανόμενο κομμάτι νεολαίας υψηλότερου αυτοσεβασμού που δεν επαφίεται στο σφρίγος, ψάχνει κάτι πιο αληθινό και όποιος ψάχνει… βρίσκει.

Ποιο τραγούδι από το πρόγραμμα της συναυλίας  «Καλοκαίρι Ρετρό»  σας συγκινεί περισσότερο;

Αυτή για μένα είναι η πιο δύσκολη ερώτηση. Ότι θ’ ακουστεί τη Δευτέρα στο Κηποθέατρο, βρίσκεται στο ίδιο ύψος. Οι  διαφορές βρίσκονται μόνο στην ψυχική αχλή που αναδύει το κάθε τραγούδι… Γλυκά μου μάτια αγαπημένα, Χθες το βράδυ ονειρεύτηκα, Δυο πράσινα μάτια,  Να το πάρεις το κορίτσι, Τι ειν’ αυτό που το λένε αγάπη… εσείς ποιο απ’ όλα θα ξεχωρίζατε;

 Είστε άνθρωπος της σημερινής εποχής ή θα προτιμούσατε να ζείτε   στη δεκαετία του ’50;

Είμαι απόλυτα ευθυγραμμισμένος με την καλή πτυχή της εποχής μου. Η τεχνολογία  για παράδειγμα, βρίσκεται στην καθημερινότητά μου, απλά δεν της επιτρέπω ν’ αλλοτριώσει το ψυχικά καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και κατ’ επέκτασιν να με χρησιμοποιήσει. Η τεχνολογία με όλα τα καλά της είναι η σερβιτόρα της τέχνης μου. Νομίζω πως καλώς βρίσκομαι σε αυτή την εποχή που μου προσφέρει αφειδώς το ευ ζην.

Τι ονειρεύεστε για την καλλιτεχνική σας διαδρομή;

Ονειρεύομαι πως στα χρόνια που θα διανύσω, όλο και περισσότεροι άνθρωποι δίπλα μου θ’ ανακαλύψουν πόσα περισσότερα καταχωνιασμένα σημεία υπερηφάνειας διαθέτει αυτός ο τόπος. Αν ήδη το γνώριζαν, η επικαλούμενη «κρίση» θα ήταν μία απλή πληροφορία… ακόμα κι αν η πείνα θέριζε.

Πώς  βλέπετε το διαδίκτυο σε σχέση με τη μουσική και την αποτελεσματικότητά της; Ποια θα λέγατε πως είναι τα οφέλη του και ποια τα μειονεκτήματα για έναν καλλιτέχνη;

Μεγάλα τα οφέλη του διαδικτύου όταν πέσεις στην αγκαλιά του αλλά όχι στα χέρια του. Καθάρισε την κατάρα των πνευματικών δικαιωμάτων που ανέκαθεν παρενέβαιναν στη φυσικότητα εμποδίζοντας τα τραγουδάκια να περάσουν στη φυσική ανωνυμία. Απ’ την άλλη, υπάρχει μία τρέλα στο ίντερνετ που ενεργοποιεί σε μεγάλο βαθμό την προφητεία του Άλντους Χάξλεϋ στον Θαυμαστό καινούργιο κόσμο που είχε προβλέψει πως το μεταμοντέρνο τερέν θα κατοικείται από ανθρώπους που θα τα έχουν όλα χωρίς να μπορούν διαλέξουν τίποτα.  

Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;

Αυτό που θα συμβεί τον επόμενο καιρό, είναι, πάντοτε με την αρωγή της Celestial Arts & Entertainment Productions με τον μάγο Αργύρη Ναστόπουλο και τον ιδιοφυή Γιάννη Περίδη, απλά να γυρίσουμε όλη την υφήλιο, διακονώντας αυτό τον υπέροχο Ελληνικό θησαυρό που ανακαλύψαμε και ανακαλύπτουμε προχωρώντας.

Δείτε επίσης: «Καλοκαίρι Ρετρό» – Παλιά τραγούδια με τον Δαυίδ Ναχμία στο Κηποθέατρο Παπάγου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης