Η αυλαία του DigitalWave 2008, έπεσε την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, με την απονομή των βραβείων του – αφιερωμένου στην ελληνική ψηφιακή παραγωγή – διαγωνιστικού προγράμματος που έκλεισε φέτος τρία χρόνια ζωής.

Χαιρετίζοντας την εκδήλωση ο υπεύθυνος του ελληνικού τμήματος της 49ης διοργάνωσης, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, ευχαρίστησε θερμά τους συμμετέχοντες και σημείωσε χαρακτηριστικά: «To Digital Wave αγκαλιάζοντας τις νέες τεχνολογίες, ενθαρρύνει τους δημιουργούς να διευρύνουν τα εκφραστικά τους μέσα. Είμαστε χαρούμενοι που εκτός από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που το στηρίζει από την πρώτη χρονιά, έχουμε και τη μπύρα Fischer που για δεύτερη χρονιά χορηγεί ένα βραβείο, το βραβείο κοινού».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Χωραφάς, επεσήμανε πως το Φεστιβάλ «αγκαλιάζει τη σύγχρονη ελληνική ψηφιακή κινηματογραφία. Το ότι γίνονται ταινίες με 15.000 ευρώ μόλις είναι κάτι που βγάζει τους δημιουργούς από το ανταγωνιστικό κλίμα της εξασφάλισης επιχορηγήσεων. Αυτό είναι μεγάλο πράγμα για μένα γιατί μόνο με κλίμα ανταλλαγής και επικοινωνίας μπορεί να βγει κάτι καλό. Αυτό το ψηφιακό κύμα περιμένουμε στην Ελλάδα και γι’ αυτό εδώ στη Θεσσαλονίκη οι δημιουργοί είναι καλοδεχούμενοι», είπε ο Γιώργος Χωραφάς.

Το φετινό βραβείο κοινού Fischer του DigitalWave απέσπασε η ταινία Το σύνδρομο της Χιονάτης του Άγγελου Σπάρταλη και της Αγγελικής Σβορώνου. Αμέσως απονεμήθηκαν τα βραβεία της κριτικής επιτροπής του DigitalWave που αποτελείται από τους Θάνο Αναστόπουλο σκηνοθέτη και παραγωγό, Μανώλη Κρανάκη κριτικό κινηματογράφου, Marie-Pierre Macia επικεφαλής του Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads, Δώρα Μασκλαβάνου σκηνοθέτη – ηθοποιό, Αλέξη Σταμάτη, συγγραφέα και Ανδρέα Σωτηρακόπουλο, διανομέα – αιθουσάρχη. Σε δήλωσή τους, τα μέλη της επιτροπής τόνισαν ότι βρέθηκαν απέναντι σε ένα ευχάριστο «πρόβλημα», αυτό της αξιολόγησης έξι ταινιών με υψηλό επίπεδο, με καθεμία από αυτές να εξερευνά με διαφορετικό τρόπο τη χρήση του ψηφιακού μέσου. «Συγχαίρουμε την ομάδα των σκηνοθετών, νέων και δοκιμασμένων, που δεν σταματούν την αναζήτηση. Με μεγάλη δυσκολία ξεχωρίσαμε τρεις ταινίες και καταλήξαμε στην απόφαση να απονεμηθούν τα πιο κάτω βραβεία», υπογράμμισαν τα μέλη της επιτροπής.

Το ειδικό βραβείο του 3ου DigitalWave απονεμήθηκε στην ταινία του Νίκου Κορνήλιου «Η μουσική των προσώπων», «μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, ένα δύσκολο στοίχημα, με τον σκηνοθέτη να μας εκπλήσσει, οργανώνοντας μια επιτυχημένη μυθοπλαστική αφήγηση με εξαιρετικό ρυθμό», σύμφωνα με το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το βραβείο Ψηφιακός Αλέξανδρος απονεμήθηκε εξ ημισείας σε δυο ταινίες: Στις Ecce Momo! του Ανέστη Χαραλαμπίδη «για την πρωτοτυπία, την αυθεντικότητα και την τόλμη του εγχειρήματος» και Το σύνδρομο της Χιονάτης του Άγγελου Σπάρταλη, «για την μέγιστη χρήση του ψηφιακού μέσου και των δυνατοτήτων που προσφέρει όπως την ευφάνταστη χρήση του κόμικ και του animation εγκιβωτισμένου στην κινηματογραφική αφήγηση».

«Είναι η πρώτη φορά που η δουλειά μου αναγνωρίζεται με κάποιο βραβείο. Ελπίζω στη συνέχεια να μπορέσω ν’ αγγίξω ακόμα μεγαλύτερο κοινό χωρίς να προδώσω το καλλιτεχνικό μου ένστικτο», σημείωσε παραλαμβάνοντας το βραβείο του ο Ανέστης Χαραλαμπίδης. Από την πλευρά του, ο Άγγελος Σπάρταλης με χιουμοριστικό τρόπο εξήγησε την αδυναμία του να συμπληρώσει έστω και μια αίτηση, που τον οδήγησε στο να μην μπορεί να αντεπεξέλθει στις «γραφειοκρατικές» διαδικασίες του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Συμπλήρωσε ότι ούτε και πέρυσι δέχθηκε να παραλάβει την Εύφημο Μνεία, ενώ για το χρηματικό έπαθλο που συνοδεύει το φετινό του βραβείο, τόνισε ότι το δέχεται μετά από την «πίεση» των συνεργατών του.

Ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Γιώργος Παπαλιός, ανέφερε ότι τον συγκινεί η στάση του Άγγελου Σπάρταλη, γιατί του θυμίζει τη δική του άρνηση να δεχτεί χρηματικό βραβείο το 1975, ωστόσο διευκρίνισε πως θα προσπαθήσει να βοηθήσει τους δημιουργούς που ασχολούνται με τα ψηφιακά μέσα. «Η ψηφιακή μορφή είναι το μέλλον και γι’ αυτό πρέπει να βοηθήσουμε τους σκηνοθέτες που γυρίζουν ταινίες ψηφιακά, τα εργαστήρια που τις εμφανίζουν και φυσικά τις αντίστοιχες αίθουσες, που σήμερα απλά δεν υπάρχουν», σημείωσε ο κ. Παπαλιός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να σημειώσουμε πως το Digital Wave ολοκληρώθηκε με την προβολή της ταινίας Κόκκινο όπως φόρεμα, του Γιώργου Αγγελόπουλου που αποτελεί μια προσπάθεια των φοιτητών της Σχολής Κινηματογράφου του ΑΠΘ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης