Η πρώτη έκδοσή του έλαβε χωρά το 1953 με τη MarilynMonroe στο εξώφυλλο και σύντομα το Playboy έγινε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε αυτό βοήθησαν τα λαγουδάκια που έγιναν το σήμα κατατεθέν, ο ιδρυτής του που δεν αποχωριζόταν ποτέ τις πυτζάμες του και φυσικά τα γυμνά μοντέλα.

Ήταν το περιοδικό που έδωσε το δικό του στίγμα στην κουλτούρα του «sex, drugsandrockn’ roll»και στο απόγειο του πωλούσε 7 εκατομμύρια αντίγραφα ανά μήνα. Σήμερα η μηνιαία κυκλοφορία του ανέρχεται μόλις στα 800.000 περιοδικά. Είναι, ωστόσο, αναρίθμητοι οι άνδρες που θυμούνται τους εαυτούς τους σε νεαρή ηλικία να κρύβονται με τους φίλους τους, τοPlayboy κι ένα φακό στην ντουλάπα. Το πώς αντλεί ευχαρίστηση, όμως, η νέα γενιά διαφέρει παρασάγγας από τις προηγούμενες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Playboy μόλις ανακοίνωσε ότι από το επόμενο χρόνο δε θα τυπώνει πια ολόγυμνες φωτογραφίες γυναικών. Το ζήτημα εδώ δεν είναι το γυμνό, αλλά η αναστάτωση και η καινοτομία. Οι εποχές, οι προτιμήσεις, η τεχνολογία, όλα έχουν αλλάξει. Ακόμα και στα 89 του χρόνια ο HughHefner καταλαβαίνει ότι απλούστατα σε ένα ραγδαίως εξελισσόμενο κόσμο εάν κανείς δεν εξελιχτεί μένει εκτός. Το γυμνό, η καινοτομία του Playboy, εκτίθεται πλέον σε αφθονία στο διαδίκτυο, όπου κανείς μπορεί με ένα μόνο κλικ να δει δωρεάν οποιαδήποτε σεξουαλική πράξη.

Η Kodak εφηύρε την ψηφιακή κάμερα το 1975, αλλά ήταν τόσο επικεντρωμένη στην κυριαρχία του φιλμ και της εκτύπωσης που έχασε την ευκαιρία της στην ψηφιακή τεχνολογία. Η εταιρία πτώχευσε το 2012. Η Blockbuster, η εταιρεία που δημιούργησε την ιδέα της ενοικίασης μιας ταινίας και της απόλαυσης της μέσα στην άνεση του σπιτιού, προσπέρασε την ευκαιρία να αγοράσει τη Netflix όχι μια, αλλά τρεις φορές. Το αποτέλεσμα ήταν να χρεοκοπήσει το 2013.

Παράλληλα, πολλές από τις νέες επιτυχημένες εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν την αδυναμία των κολοσσών και την αποτυχία τους να ανταποκριθούν στις αλλαγές της συμπεριφοράς των καταναλωτών και των πελατών. Δεν είναι η διάσπαση που προκαλούν οι νέες αυτές εταιρίες, αυτό που σκοτώνει την αγορά. Ο μεγάλος υπεύθυνος είναι οι μεγάλες εταιρείες που μένουν ακλόνητες στις παλιές τους τακτικές και με αυτό τον τρόπο αυτοκτονούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν μπορεί κανείς να κατανοήσει γιατί το Playboy δεν είχε άλλη επιλογή. Το γυμνό θα βούλιαζε την επιχείρηση.

Η αλλαγή ξεκίνησε από την ιστοσελίδα Playboy.com βάσει της στρατηγικής «safeforwork», δηλαδή «ασφαλές για τη δουλειά», σύμφωνα με την οποία από το 2014 και μετά δεν αναρτήθηκε ολόγυμνη φωτογραφία.

Η στρατηγική λειτούργησε και η επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα του Playboy αυξήθηκε κατά 258%, η μέση ηλικία των χρηστών έπεσε από τα 47 έτη στα 30 και κάτι και ο αριθμός τους ανά μήνα αυξήθηκε από τα 4 εκατομμύρια στα 16.

Υπάρχει βεβαίως ένας πολύ σημαντικός λόγος για τις αλλαγές αυτές που σχετίζεται με τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες δεν επιτρέπουν την ανάρτηση γυμνών φωτογραφιών. Πλέον, λοιπόν, το περιεχόμενο του Playboy.com μπορεί να προβληθεί μέσω των σελίδων αυτών. Το Facebook μάλιστα αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη πηγή ειδήσεων και οδηγεί περισσοτέρους χρήστες σε ιστοσελίδες των media σε σύγκριση με τη Google.

Αν δει κανείς παλαιότερα τεύχη του Playboy, θα θαυμάσει τη φυσική ομορφιά των γυναικών χωρίς πλαστικά χειρουργεία, χωρίς photoshop και χωρίς την εμμονή στην τελειότητα. Στο ερώτημα που καλείται να απαντήσει το περιοδικό, τι μένει αν εξαιρέσει κανείς το γυμνό, η απάντηση είναι μάλλον απλή. Τα πάντα.

Πηγή: cnn
Το άρθρο επιμελήθηκε ο Χ. Φλιάτουρας, Χειρουργός, Ουρολόγος–Ανδρολόγος, συνεργάτης του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης