Πώς μπορεί η άσκηση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας;

Πώς μπορεί η άσκηση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας;

Η άσκηση είναι ιδιαίτερα ευεργετική για το κυκλοφορικό σύστημα, καθώς προάγει την ομαλή κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα. Η καλή κυκλοφορία του αίματος είναι πολύ σημαντική για την ανδρική στύση.

Όταν ένας άνδρας διεγείρεται σεξουαλικά, το πέος του γεμίζει με αίμα, το οποίο δίνει στη στύση τη σκληρότητα που χρειάζεται για να επιτελεστεί η συνουσία. Μετά την εκσπερμάτιση το αίμα επιστρέφει από το πέος στο υπόλοιπο σώμα.

Όταν η ροή του αίματος προς το πέος δεν είναι επαρκής, ενδέχεται ο άνδρας να εμφανίσει στυτικά προβλήματα. Σε κάποιες περιπτώσεις η στύση είναι αδύναμη, σε άλλες ο άνδρας δεν μπορεί να έχει καθόλου στύση.

Κάποιες φορές προβλήματα στη ροή του αίματος προκαλούνται από κάποιον τραυματισμό του ενδοθηλίου ή των μαλακών μυών του πέους. Πρόκειται για ιστούς που παίζουν σημαντικό ρόλο στη φυσιολογική στυτική λειτουργία. Η καταστροφή αυτή μπορεί να είναι αποτέλεσμα υψηλής αρτηριακής πίεσης ή καπνίσματος. Μπορεί επίσης να συμβεί εάν ο άνδρας έχει υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων και σακχάρου στο αίμα.

Από τη στιγμή που το ενδοθήλιο ή ο μαλακός μυϊκός ιστός καταστρέφονται, το πέος ενδέχεται να μη λειτουργεί φυσιολογικά, ακόμα κι εάν η αιμάτωσή του είναι επαρκής. Είναι πιο πιθανό επίσης να αναπτυχθεί αθηροσκλήρυνση, μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από τη σκλήρυνση των τοιχωμάτων των αρτηριών και τον σχηματισμό πλάκας που μπορεί να επιβραδύνει τη ροή του αίματος από αυτές ή και να την εμποδίσει εξ ολοκλήρου.

Από τη στιγμή που οι αρτηρίες του πέους είναι πολύ μικρές η στυτική δυσλειτουργία (ΣΔ) είναι συχνά ένα από τα πρώτα συμπτώματα της βλάβης των αγγείων που οφείλεται σε προβλήματα όπως είναι ο διαβήτης ή η καρδιακή νόσος.

Η φυσική άσκηση όμως κάνει πολύ περισσότερα από το να βελτιώνει τη ροή του αίματος στο πέος. Όταν ένας άνδρας έχει τακτική φυσική δραστηριότητα και διατηρεί ένα υγιές βάρος, τα επίπεδα της τεστοστερόνης του μπορεί να αυξηθούν και η αυτοπεποίθησή του να ενισχυθεί. Η άσκηση επίσης βοηθά στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης. Οι παραπάνω παράγοντες μπορεί να επηρεάσουν τη στυτική λειτουργία όσο και άλλες πτυχές της σεξουαλικής υγείας.

Αναφορικά με το πόση άσκηση χρειάζεται ένας άνδρας, οι ειδικοί απαντούν ότι δεν υπάρχει μια μοναδική απάντηση. Η απάντηση εξαρτάται από την κατάσταση υγείας του κάθε ατόμου. Για αυτόν τον λόγο είναι πολύ σημαντικό ο καθένας να ζητεί τη γνώμη του ιατρού του πριν ξεκινήσει οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης. Με την καθοδήγηση του ιατρού ένας άνδρας μπορεί να επιλέξει τον τύπο άσκησης που είναι κατάλληλος για αυτόν.

www.andrologia.gr

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 24 Απριλίου 2019, 10:23