Τα δεδομένα του 2010 από την ASPS (Αμερικάνικος Σύλλογος Πλαστικών Χειρούργων) διαπιστώνει ότι παρά την ύφεση, ο αριθμός των ανδρών που ξοδεύουν λεφτά για πλαστικές επεμβάσεις, βρίσκεται σε άνοδο.

Μια πιο πρόσφατη μελέτη από το UCLA έδειξε ότι το 23% των ανδρών έδειξε ενδιαφέρον για την πλαστική χειρουργική, αν και μόνο ένα μικρό ποσοστό από αυτούς θα την έκανε πράξη. Η γυναίκα, συγκριτικά με τον άνδρα, είναι οκτώ φορές πιθανότερο να κάνει την επιθυμία της-για μια επέμβαση- πράξη!
.
Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει, λένε οι πλαστικοί χειρουργοί. Ο Δρ. John Millard, πλαστικός χειρούργος υποστηρίζει ότι οι νέες γενιές ζουν περισσότερο και έχουν υιοθετήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, από ότι οι γονείς τους. Παλιότερα στα 65 σου ήσουν παππούς, ενώ τώρα παίρνεις μέρος σε μαραθωνίους. Είναι γεγονός ότι στις μέρες μας, ένας άνδρας ξοδεύει περισσότερο χρόνο μπροστά στον καθρέφτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχει αύξηση του αριθμού των ανδρών που πάνε στον πλαστικό χειρουργό, όχι μόνο για επεμβάσεις στο σώμα, που μέχρι τώρα ήταν πιο σύνηθες στους άνδρες, αλλά και για βελτιώσεις του προσώπου, όπως λίφτινγκ και Botox. Και η ύφεση δεν φαίνεται να εμποδίζει αυτή την τάση, αλλά να την ενισχύει.

Η πλαστική χειρουργική βιομηχανία ‘χτυπήθηκε’ σκληρά από την ύφεση στις ΗΠΑ, διότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ήταν πλέον πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα σε ‘είδη πολυτελείας’, όπως οι αισθητικές επεμβάσεις. Τώρα φαίνεται ότι η αγορά ανακάμπτει, με τον αριθμό του συνόλου των αισθητικών επεμβάσεων να έχει αυξηθεί μέχρι και 5%, το τελευταίο έτος. Η κατανομή αυτών των επεμβάσεων δεν είναι η ίδια που συνηθιζόταν να είναι μέχρι τώρα, με τους άνδρες να έχουν αρχίσει να προσφεύγουν ολοένα και περισσότερο σε χειρουργικές, και μη, αισθητικές επεμβάσεις.

Φαίνεται να υπάρχει μια κοινωνική αλλαγή. Η πλαστική επέμβαση έχει γίνει στις μέρες μας αποδεκτή και για τους άνδρες. Όλα τα ανδρικά περιοδικά επικεντρώνονται στην εξωτερική εμφάνιση του άνδρα και τους ενθαρρύνουν να ασχοληθούν με το σώμα τους και την προσωπική τους περιποίηση. Οι άνδρες πλέον είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν προϊόντα ομορφιάς, χωρίς να θεωρηθούν γκέι, αφού τους έχει ανοιχθεί ένας νέος κόσμος… περιποίησης!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Millard υποστηρίζει πως η άνοδος της πλαστικής χειρουργικής οφείλετε και στα ριάλιτι σόου. Σε αυτά τα σόου, παρακολουθούν άνδρες της διπλανής πόρτας που προσφεύγουν σε πλαστικές επεμβάσεις και όχι κάποιον διάσημο ή πλούσιο, με αποτέλεσμα να ταυτίζονται μαζί τους. Στο ιατρείο του Millard, στα 5 χρόνια καριέρας του, το 13% των πελατών του είναι άνδρες, και το 7% αυτών είναι μεγάλης ηλικίας που θέλουν να κάνουν το σώμα τους να φαίνεται πιο νεανικό.

Ένας άλλος λόγος που μπορεί να οδηγήσει έναν άνδρα στο χειρουργικό κρεβάτι του πλαστικού είναι ο ανταγωνισμός που υπάρχει στην αγορά εργασίας. Αυτή είναι μια πολύ διαφορετική στάση απέναντι στην χειρουργική επέμβαση. από αυτή που είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν.

Ο Δρ. Phil Haeck, πρόεδρος της ASPS επισημαίνει πως πολλοί άνεργοι άνδρες έχουν επισκεφτεί του ιατρείο του ζητώντας του να τους κάνει να φαίνονται νεότεροι, πιστεύοντας πως αυτό θα τους βοηθήσει στην επαγγελματική τους πορεία.

Υπάρχουν άνδρες που διανύουν την 4η δεκαετία της ζωής τους, είναι οι μεγαλύτεροι- ηλικιακά- στην δουλειά τους αλλά η θέση τους απειλείτε από κάποιον 15 χρόνια νεότερο τους. Αυτό τους κάνει να θέλουν να δείχνουν νεότεροι και το επιχειρούν με κάθε τρόπο, από την αλλαγή του ντυσίματός τους μέχρι την αναζήτηση κάποιου πλαστικού…

Κι ενώ οι γυναίκες προσπαθούν εδώ και χρόνια να αποκτήσουν το σώμα της Barbie, τώρα έρχεται κι η σειρά των ανδρών να αποκτήσουν τους κοιλιακούς του Ken…

Πηγή: abcNEWS


Το άρθρο επιμελήθηκε η Ειρήνη Καλαϊτζίδου,
Σύμβουλος Στρες, επιστημονική συνεργάτιδα
του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών,
www.andrologia.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης