Τροφές που ενισχύουν τη σεξουαλική ζωή

Τροφές που ενισχύουν τη σεξουαλική ζωή

Εδώ και χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους για να βελτιώσουν τη σεξουαλική τους εμπειρία. Σημαντικό μέρος της αναζήτησης αυτής είναι και η προσπάθεια να ανακαλύψουν ποιες είναι οι καλύτερες τροφές για τη σεξουαλική δραστηριότητα.

Η αλήθεια είναι ότι οι επιστήμονες έχουν συνδέσει  διάφορες τροφές με το καλύτερο σεξ. Κάποιες από αυτές ενισχύουν τη λίμπιντο, άλλες την αντοχή και την επίδοση με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η σεξουαλική ζωή.

Καταρχάς για την καλή σεξουαλική υγεία είναι απαραίτητη η καλή κυκλοφορία του αίματος. Η βελτίωση της κυκλοφορίας οδηγεί σε βελτιωμένη σεξουαλική απόκριση και στα δυο φύλα. Η υγεία της καρδιάς είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την αντοχή του ατόμου. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συστήνει μια δίαιτα που περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, καλά έλαια όπως είναι το ελαιόλαδο, θαλασσινά, όσπρια και ξηρούς καρπούς.

Η σχετική έρευνα δείχνει ότι η υιοθέτηση μιας διατροφής που ενισχύει την υγεία της καρδιάς μπορεί να ωφελήσει επίσης και τη σεξουαλική υγεία.  Ερευνητές μάλιστα που μελέτησαν την επίδραση της μεσογειακής διατροφής στην υγεία βρήκαν ότι άτομα με μεταβολικό σύνδρομο που ακολούθησαν αυτό το διατροφικό πρότυπο είχαν λιγότερα στυτικά προβλήματα.

Παράλληλα, πολλές από τις τροφές που περιλαμβάνονται στη διατροφή για την καλή υγεία της καρδίας, όπως είναι τα αβοκάντο, τα σπαράγγια, οι ξηροί καρποί, τα θαλασσινά και τα φρούτα σχετίζονται με καλύτερη σεξουαλική επίδοση τόσο στο πλαίσιο της παραδοσιακής ιατρικής όσο και σε αυτό της επιστημονικής έρευνας. 

Οι τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της libido είναι γνωστές ως αφροδισιακές. Το πιο δημοφιλές αφροδισιακό είναι τα στρείδια πιθανόν εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ψευδάργυρο.

Ο ψευδάργυρος είναι ένα μεταλλικό στοιχείο το οποίο ο οργανισμός χρειάζεται καθημερινά για πολλές ζωτικές λειτουργίες, όπως είναι ο μεταβολισμός των κυττάρων, η αντοχή, καθώς και η ρύθμιση των επίπεδων τεστοστερόνης. Η τεστοστερόνη είναι η πιο σημαντική ανδρική ορμόνη. Μια παλαιότερη μελέτη είχε βρει ότι ο ψευδάργυρος θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας (ΣΔ) σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο. Τα στρείδια έχουν την πιο υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο, αλλά επίσης πλούσια σε ψευδάργυρο είναι τα καβούρια, ο αστακός, το κόκκινο κρέας, τα ενισχυμένα δημητριακά πρωινού και το κουκουνάρι. 

Η σεξουαλική επιθυμία, ωστόσο, είναι περίπλοκη και σχετίζεται με πολλούς άλλους παράγοντες πέραν της διατροφής, όπως είναι τα προβλήματα της σχέσης, τα επίπεδα στρες και η προσωπική σεξουαλική έκφραση. Είναι πολύ φυσιολογικό τα άτομα να βιώνουν αυξομειώσεις στο σεξουαλικό τους ενδιαφέρον. Πολλοί είναι οι εναλλακτικοί θεραπευτές που υποστηρίζουν ότι η διατροφή μπορεί να βοηθήσει. Παράλληλα, παρόλο που χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να τεκμηριωθεί η αποτελεσματικότητά τους, το ασιατικό και αμερικανικό τζίνσενγκ, η τριγωνέλλα και η μάκα θεωρούνται τροφές ικανές να ενισχύσουν τη libido.

Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση των ανδρών που υποφέρουν από  ΣΔ η κατανόηση των σωματικών και ψυχοσυναισθηματικών παραγόντων που συμβάλουν στην εμφάνισή της ενδέχεται να βοηθήσει στην επιλογής μιας δίαιτας που βελτιώνει τη σεξουαλική επίδοση. Οι παράγοντες που σχετίζονται με την εμφάνιση ΣΔ περιλαμβάνουν προβλήματα με τη ροή του αίματος στο πέος και τη διατήρησή του εκεί, την καταστροφή των νεύρων του πέους, διάφορες  παρενέργειες φαρμακευτικών ή άλλων θεραπειών, καθώς και την εμφάνιση κατάθλιψης, στρες και άγχους.

Η αντιμετώπιση της υποκείμενης αίτιας της ΣΔ είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισής της. Επίσης, όμως, τα άτομα μπορούν να βοηθήσουν τη στυτική τους λειτουργία καταναλώνοντας περισσότερα φρούτα. Σε μια σχετική μελέτη μάλιστα βρέθηκε ότι τα υψηλότερα επίπεδα πρόσληψης φρούτων οδηγούσαν σε μια μείωση του κινδύνου εμφάνισης της ΣΔ της τάξεως του 14%. Για τη βελτίωση αυτή φαίνεται να οφείλονται τα φλαβονοειδή που εμπεριέχονται σε πολλά φρούτα. Τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή είναι τα μούρα, τα εσπεριδοειδή, τα σταφύλια, τα μήλα, οι καυτερές πιπεριές, τα προϊόντα κακάο, το κόκκινο κρασί και το τσάι.

Τέλος, μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη σε ζώα δείχνει ότι το καρπούζι μπορεί να είναι επίσης αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση των στυτικών προβλημάτων, εξαιτίας ενός αμινοξέος που περιέχει, της σιτρουλίνης. Παράλληλα, περιέχει νιτρώδη τα οποία μετατρέπονται σε νιτρικό οξείδιο, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά στην πρόληψη της ΣΔ καθώς αυξάνει τη ροή του αίματος και τη διαστολή των αγγείων.

Πηγή: andrologia.gr

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 23 Μαΐου 2019, 15:05