Σε μαθήματα προσανατολισμού διαγωνίστηκαν σήμερα, προτελευταία μέρα ολοκλήρωσης των πανελλαδικών εξετάσεων, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), στη Χημεία (ΟΠ Θετικών Σπουδών) και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα ερωτήματα στα Λατινικά θεωρούνται βατά, στη Χημεία με υψηλό βαθμό δυσκολίας και για καλά προετοιμασμένους, ενώ στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν απαιτητικά.  

Λίγο μετά τις 10.00 το πρωί το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα τα θέματα των εν λόγω μαθημάτων.

Δείτε αναλυτικά τα θέματα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τα θέματα στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών)

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τα θέματα στη Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών)

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)

Δείτε αναλυτικά τις απαντήσεις:

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τις απαντήσεις στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών)

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τις απαντήσεις στη Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών)

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τις απαντήσεις στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)

Το zougla.gr βρίσκεται στο πλευρό των υποψηφίων και σε συνεργασία με τα φροντιστήρια «Πουκαμισάς» καθ’ όλη τη διάρκεια των εξετάσεων, άμεσα και έγκυρα, δημοσιεύει σχολιασμούς και απαντήσεις των θεμάτων στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Οι εκτιμήσεις για τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων

Ειδικότερα, στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα θέματα δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίαςΕιδικότερα, στα Λατινικά τα θέματα δεν είχαν μεγάλο βαθμό δυσκολίας, όπως σχολίασε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η καθηγήτρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, Παναγιώτα Ντούλα. «Οι καλά διαβασμένοι μαθητές εύκολα θα μπορέσουν να γράψουν 20» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Τα κείμενα και οι γραμματικές ασκήσεις που ζητήθηκαν ήταν τέτοια, που ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να αντεπεξέλθει χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ σε ό,τι αφορά στο συντακτικό ζητήθηκαν κοινότοπες παρατηρήσεις, σε εύκολα παραδείγματα».

«Οι ασκήσεις γραμματικής απαιτούσαν την προσοχή και τη συγκέντρωση των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνέπιπτε μορφολογικά ο τύπος του κειμένου και ο ζητούμενος τύπος στο ουσιαστικό vela και στην κτητική αντωνυμία nostra. Επιπλέον, εξετάστηκαν τα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων, και μάλιστα σε ξεχωριστή άσκηση, όπως και στα θέματα του 2018», σύμφωνα με το σχόλιο των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς».

«Στις ασκήσεις του συντακτικού εξετάστηκαν η ενεργητική – παθητική σύνταξη, ο προσδιορισμός του τόπου, οι δευτερεύουσες προτάσεις και η ανάλυση αιτιολογικής μετοχής. Μοναδική πρωτοτυπία αποτελεί η άσκηση Γ2γ, που αφορά στο φαινόμενο της άμεσης αυτοπάθειας με αλλαγή σε γραμματικούς τύπους» καταλήγει το σχόλιο.

Όσον αφορά στο μάθημα της Χημείας, αν και τα θέματα ήταν επίσης βατά για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, ήταν απαιτητικά Όσον αφορά στο μάθημα της Χημείας, αν και τα θέματα ήταν επίσης βατά για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές, ήταν απαιτητικά σε σχέση με τη διαχείριση του χρόνου, καθώς σε όγκο ήταν πολλά. «Οι μαθητές θα έπρεπε να έχουν επίγνωση όλης της ύλης και να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο, ώστε να λύσουν όλα τα θέματα» σημείωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βαλένα Αξιώτη, επίσης καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων. «Τα θέματα Γ και Δ ήταν κάπως πιο δύσκολα και αναφέρονταν στα κεφάλαια 4 και 5, αλλά ένας πολύ καλά διαβασμένος μαθητής θα δυσκολευόταν ίσως μόνο στο Δ. Το σημαντικό ήταν να μπορέσουν να διαχειριστούν τον χρόνο, καθώς ήταν πολλά τα θέματα και ίσως κάποιος να μην πρόλαβε να τα λύσει όλα» συμπλήρωσε.

Στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύληςΣτο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης. «Γενικά, τα θέματα είχαν κυρίως αλγεβρική προσέγγιση και λιγότερο θεωρητική. Θεωρούνται πιο απαιτητικά από τα περσινά, όσον αφορά στο κομμάτι των ασκήσεων, ενώ μια άρτια απάντηση από τη μεριά των υποψηφίων απαιτεί λεπτομερή προετοιμασία, σε βάθος κατανόηση της ύλης και εξοικείωση με αυτή» σημείωσαν οι οικονομολόγοι Στάθης Μουζάκης και Μαλαγκονιάρη Μαρία. Μάλιστα, όπως επεσήμαναν, ορισμένα θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερη πρωτοτυπία (Α3 και Γ4), ενώ το Δ θέμα ήταν συνδυαστική άσκηση, από το 3ο, 4ο και 5ο κεφάλαιο της ύλης. «Το Δ2 απαιτούσε προσοχή. Το Δ3 ήταν κατά βάση θεωρητικό. Η κατασκευή του πίνακα προσφοράς στο ερώτημα α του Δ4 χαρακτηρίζεται εύκολη, ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείτο στο β ερώτημα του Δ4» υπογράμμισαν.

Μόνο μία ημέρα για την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών

Υπενθυμίζεται ότι απομένει μία ημέρα για την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων γενικής παιδείας και προσανατολισμού, η Τρίτη 18 Ιουνίου, κατά την οποία οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών).

Στη συνέχεια, θα διεξαχθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, από τις 21 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου.

Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, οι πανελλαδικές συνεχίζονται το Σάββατο 15 Ιουνίου, με την εξέταση στα μαθήματα: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών, Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης