Αθλητική στήλη,

αποκλειστικά για χουλιγκάνους, λοβοτομημένους και κάφρους

 

*** Χουλιγκάνοι, Λοβοτομημένοι και Κάφροι όλων των ομάδων,

όλων των κομμάτων

και όλων των θρησκειών,

σάς χαιρετώ…

 

*** Εχθές ολοκληρώθηκε η φάση των ομίλων τού «Europa League»

και όπως ήταν αναμενόμενο -μετά τις σχετικές προαναγγελίες τού Κριστιάν Καρεμπέ-

ο τεράστιος σύλλογος που λέγεται «Ολυμπιακός», αυτός ο «Πρέσβης τής Ελλάδος»,

αυτή η ομάδα-κόσμημα τού Παγκοσμίου Ποδοσφαίρου

με τις αμέτρητες επιτυχίες στα ματς με μεγαθήρια

όπως ο Λεβαδειακός, ο Πανιώνιος, η Βέροια, η Κέρκυρα, ο Πλατανιάς, το Αιγάλεω,

αυτό το σωματείο-στολίδι τού Αθλητικού Ήθους

που έχει συνδέσει το όνομά του με επίζηλες έννοιες

όπως «Παράγκα», «Εγκληματική Οργάνωση», «Συμμορία»,

προκρίθηκε στην επόμενη φάση τής δεύτερης τη τάξει ευρωπαϊκής διοργάνωσης

και μάλιστα καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στη βαθμολογία

(ιδού και ο σχετικός πίνακας, όπως δημοσιεύεται από το «Al Jazeera»).

Οι «ερυθρόλευκοι» έκαναν φρενήρη πορεία και κατέκτησαν την κορυφή

ισοπεδώνοντας τη Φράϊμπουργκ, τη Ναντ και την Καραμπάγκ,

οι οποίες δεν κατέφεραν να προβάλουν την παραμικρή αντίσταση

και εν τέλει υποκλίθηκαν στο πειραϊκό μεγαλείο

(όπως άλλωστε είχε πράξει κάποτε η Σάντος τού Πελέ

και μετέπειτα το Αιγάλεω τού Θωμά Μητρόπουλου κι ο Λεβαδειακός τού Κομπότη).

 

Τι μπαλάρα είδαμε…;;;!!!

Τι ολοκληρωτικό ποδόσφαιρο ήταν αυτό…;;;!!!
Θαμπώθηκε -έως και τυφλώθηκε- ο πλανήτης

με το ασυναγώνιστο θέαμα που γενναιοδώρως προσέφερε η αρμάδα τού λιμανιού.

Έξι αγωνιστικές, έξι νίκες, με 20 γκολς ενεργητικό και μηδέν παθητικό.

Ποιος να πει τι στην Ολυμπιακάρα;

 

Είναι βέβαιο ότι φέτος το πολυπόθητο ευρωπαϊκό κύπελλο

θα προστεθεί στην τεράστια βιβλιοθήκη τού Ο.Σ.Φ.Π.

(εεε…, «…στην τροπαιοθήκη…» ήθελα να πω, αλλά μπερδεύτηκα με τόσα «χάρτινα»).

Επί τέλους,

ήγγικεν η ώρα να επιβεβαιωθούν οι επίμονες προφητείες

που εδώ και χρόνια ξεστομίζονταν από τη ράστα μετεμψύχωση τού Νοστράδαμου.

 

Τα ’λεγε ο άθρωπας το 2020; Τα ’λεγε…

 

Τα ’λεγε ο άθρωπας το 2021; Τα ’λεγε…

 

Τα ’λεγε ο άθρωπας το 2022; Τα ’λεγε…

 

Κάποιοι τον λοιδόρησαν. 

Κάποιοι τον κάγχασαν.

Κάποιοι τον ειρωνεύτηκαν.

Όμως, ο Κριστιάν Καρεμπέ εβάδιζε τη μοναχική πορεία τού Προφήτη,

έχοντας ως οδηγό του τη σοφή ρήση

«Πρώτα, σε αγνοούν. Μετά, σε κοροϊδεύουν. Μετά, σε πολεμούν. Μετά, τούς νικάς.».

Έμελλε το 2022 να ήταν το έτος που θα εκπληρωνόταν ο «Πειραιάς Νικητής».

 

Θα μού πείτε «Για κάτσε… Πώς είσαι σίγουρος ότι ο Ολυμπιακός θα πάρει φέτος το “Europa”;».

Χαχαχα, γελάω…, γελάω… (που λέει κι η Κατερίνα Λένη).

Βρε άμπαλοι, δεν ΘΑ το πάρει· το πήρε ήδη.

Το πήρε ήδη,

διότι δεν υπάρχει ομάδα που να μπορεί να τον σταματήσει στον δρόμο για την τελική επικράτηση.

 

*** Ευτυχώς που υπάρχει και το Χιούμορ. Ευτυχώς που υπάρχει και η Σάτιρα.

Μέγιστες διανοητικές λειτουργίες το Χιούμορ και η Σάτιρα,

γίνονται ζωογόνοι αρωγοί μας

ώστε να αντιμετωπίζουμε με τη μικρότερη ψυχική φθορά την Τοξικότητα και τη Σαπίλα.

 

Κάποτε ο Κριστιάν Καρεμπέ ήταν αξιοσέβαστο πρόσωπο για την εγχώρια φίλαθλη κοινωνία·

από τη μία, η άκρως εντυπωσιακή ποδοσφαιρική πορεία του

(δύο κύπελλα Πρωταθλητριών με τη φανέλα τής Ρεάλ το 1998 και το 2000,

ένα «Μουντιάλ» το 1998 και ένα «EURO» το 2000 με την Εθνική Γαλλίας),

από την άλλη, η σχέση του και ο γάμος του με τη γυναικάρα Αντριάνα Σκλεναρίκοβα,

παρήγαγαν αχλύ μύθου γύρω από τον -γεννημένο στη Νέα Καληδονία- 

δυναμικό απόγονο τής πρωτόγονης φυλής Κανάκ.

 

Όμως, όπως απεδείχθη συν τω χρόνω,

εκείνος ο σεβασμός ήταν προϊόν τού αφροδισιακώς παραμορφωτικού καθρέφτη που λέγεται «Απόσταση».

Όταν ήρθε στη χώρα μας ο Καρεμπέ, όταν εκμηδενίστηκε η απόσταση,

αντιληφθήκαμε σύντομα ότι ο άνθρωπος που είχε βιώσει στο πετσί του τη Γαλλική Αποικιοκρατία

και τη συνεπαγωγική βιαιότητά της,

όχι μόνο δεν απεκήρυττε -όντας θύμα της- τη Βαρβαρότητα,

αλλά την εφήρμοζε ακόμη και δι’ ασήμαντον αφορμήν.

 

Ο αλήστου μνήμης τραμπουκισμός που διέπραξε στις 23 Φεβρουαρίου 2003,

ήταν μόνον η απαρχή τής κατρακύλας και τής κατάντιας του.

Κουτουλιά στον Οκκά.

Κεφαλοκλείδωμα στον Οκκά.

Μπουνιά στον Καφέ. 

Αποβάλλεται και τιμωρείται με μόλις τρεις αγωνιστικές για το πρώτο χτύπημα,
ενώ τα άλλα δύο -οποία σύμπτωσις- δεν έχουν καταγραφεί στο φύλλο αγώνα
και αρχικώς δεν προσμετρώνται στην εκδίκαση τής υπόθεσης. 
Εν τέλει προστίθεται άλλη μία αγωνιστική στην ποινή του,  
ώστε να καταλαγιάσει η πανελλήνια κατακραυγή που έχει ξεσπάσει μετά την αισχρή πρωτοβάθμια ετυμηγορία,
αλλά καθίσταται πασίδηλο πως το ερυθρόλευκο παρακράτος έχει αποφασίσει
ότι παντί τρόπω πρέπει να κατακτηθεί το έβδομο συνεχόμενο πρωτάθλημα.

Έτσι και γίνεται·

είναι 11 Μαΐου τού ίδιου έτους, 

όταν ο Καρεμπέ -μετά την απροκάλυπτα επιεική μεταχείρισή του- διαπιστώνει με ηδονή

πως τα πάλαι ποτέ πρωτόγονα ένστικτα τής Νέας Καληδονίας

αναβιώνουν στο γήπεδο μίας -κατ’ ευφημισμόν- πολιτισμένης χώρας.

Η «Ζούγκλα τής Ριζούπολης» προσθέτει άλλον έναν τίτλο στο πλούσιο παλμαρέ του,

τα πανηγύρια για τον «Θρίαμβο τής Καφρίλας» δεν έχουν τέλος,

οι «ερυθρόλευκοι κανίβαλοι» φαντάζουν άξιοι πρόγονοι τής φυλής Καμάκ. 

 

*** Το 2004 ο Παναθηναϊκός κατακτά το νταμπλ.

Ο Καρεμπέ αποχωρεί για άλλες πολιτείες, όμως φευ·

η ποδοσφαιρική μπογιά του έχει οριστικώς περάσει

και αφού βολοδέρνει για δύο χρόνια στη Σερβέτ και στην Μπαστιά,

αποφασίζει να αποσυρθεί από την ενεργό δράση.

 

Τα χρόνια που ακολουθούν μετατρέπεται σε γυρολόγο τού Σκάουτινγκ,

καθώς οι συνεργασίες του δεν παραπέμπουν κατ’ ελάχιστον στις δόξες που είχε γνωρίσει ως ποδοσφαιριστής.

Έτσι, αφού κάνει κάποια «μερεμέτια» στην Πόρτσμουθ, στην Μπέρμινγχαμ και στην Άρσεναλ,

επιστρέφει εκεί όπου τα άγρια ένστικτά του βρίσκουν το λιμάνι τους.

Είναι καλοκαίρι τού 2013 όταν ο Κριστιάν Καρεμπέ επανακάμπτει στον Ολυμπιακό

και αναλαμβάνει σύμβουλος στρατηγικής σε θέματα επιλογής παικτών, οργάνωσης και δημοσίων σχέσεων.

 

Τώρα πια είναι -τηρουμένων των αναλογιών- εξευγενισμένος.

Τώρα πια έχει πόστο που δεν επιτρέπει τα δημόσια κλοτσομπουνίδια.

Τώρα πια έχει συνειδητοποιήσει ότι υπάρχουν μορφές βίας που δεν αποτελούν ποινικά αδικήματα.  

Τώρα πια έχει αντιληφθεί στον υπέρτατο βαθμό

ότι απευθύνεται σε ένα «target group» που -πλειονοτικώς- βρίθει πανηλιθιότητας.

Έτσι, εκμεταλλευόμενος το εξόφθαλμο γεγονός ότι έχει να κάνει με Μάζα,

ξεκινάει απροκάλυπτα να μοιράζει φούμαρα..:

«Φιλοδοξούμε να κερδίσουμε το “Champions League”.»,

«Στόχος μας είναι ο τελικός και το τρόπαιο τού “Europa League”.»,

«Παράδειγμα ο Ολυμπιακός. Θέλουμε να κατακτήσουμε το “Europa League”.».

 

Είναι υπέροχο να έχεις στόχους στη ζωή, 

είναι υπέροχο να έχεις όνειρα και να κάνεις όνειρα, 

αρκεί να σέβεσαι τούς στόχους και τα όνειρά σου,

αρκεί να μην τα ξευτιλίζεις και να μη σε ξευτιλίζουν.

Όμως, όπως έχει αποδειχθεί αναρίθμητες φορές,

υπάρχουν άτομα που μπροστά στα Φράγκα

δεν έχουν πρόβλημα να απωλέσουν κάθε ψήγμα σοβαρότητας και αξιοπρέπειας.

 

Ο Καρεμπέ κατήντησε ένας υψηλόμισθος θλιβερός υπαλληλάκος.

Ο Καρεμπέ -εν απολύτω γνώσει του- κοροϊδεύει τον κόσμο τού Ολυμπιακού,

προβαίνοντας σε διατεταγμένες φανφάρες ώστε να επέρχεται ο επιθυμητός αποπροσανατολισμός.

Ο Καρεμπέ επιδίδεται διαρκώς στην πρόστυχη διαδικασία να μετατρέπει τα Όνειρα σε «πλυντήριο».

 

Όταν μία ομάδα -στα 97 χρόνια τής ιστορίας της-

ουδέποτε έχει προκριθεί στα ημιτελικά ευρωπαϊκής διοργάνωσης

και συνάμα έχει κραυγαλέες αποτυχίες τα τελευταία χρόνια

στις απέλπιδες προσπάθειες που κάνει να περάσει έστω στους «8»,

η Ταπεινότητα -αν υπάρχει στοιχειώδης ευθιξία- είναι μονόδρομος.

 

Κι όμως, ο Κριστιάν Καρεμπέ δεν ορρωδεί να επαναλαμβάνει κάθε χρόνο την ίδια «μασημένη κασετούλα»,

αδιαφορώντας για το γεγονός ότι περιπίπτει ολοένα και περισσότερο στην Ανυποληψία.

Η Αλήθεια, η Πραγματικότητα, η Ιστορία και τα Όνειρα

διασύρουν το Ψέμα, την Κοροϊδία, την Απληστία και τη Φαντασιοπληξία.

Η Αλήθεια, η Πραγματικότητα, η Ιστορία και τα Όνειρα

διασύρουν τον Κριστιάν Καρεμπέ.

 

Ο Ολυμπιακός που -τάχα μου, τάχα μου- στοχεύει κάθε χρόνο στην κατάκτηση ευρωπαϊκού κυπέλλου,

έχει πλέον 15 σερί ματς χωρίς νίκη στις διασυλλογικές διοργανώσεις τής ηπείρου μας

(εξαιρούνται παρατάσεις και penalties)

και συνάμα η συμμετοχή του στη φάση των ομίλων σημαδεύθηκε

από την τραγική εντός έδρας επίδοση να έχει μηδενική συγκομιδή σε βαθμούς και γκολ.

 9/12/2021 Αντβέρπ-Ολυμπιακός 0-1

17/2/2022 Αταλάντα-Ολυμπιακός 2-1

24/2/2022 Ολυμπιακός-Αταλάντα 0-3

(προκριματικά για «Τσάμπιονς Λιγκ» και «Γιουρόπα Λιγκ»)

20/7/2022 Μακάμπι Χάϊφα-Ολυμπιακός 1-1

27/7/2022 Ολυμπιακός-Μακάμπι Χάϊφα 0-4

4/8/2022 Ολυμπιακός-Σλόβαν Μπρατισλάβας 1-1

11/8/2022 Σλόβαν Μπρατισλάβας-Ολυμπιακός 2-2

18/8/2022 Απόλλων Λεμεσού-Ολυμπιακός 1-1

25/8/2022 Ολυμπιακός-Απόλλων Λεμεσού 1-1

(όμιλος «Γιουρόπα Λιγκ»)

8/9/2022 Ναντ-Ολυμπιακός 2-1

15/9/2022 Ολυμπιακός-Φράϊμπουργκ 0-3

6/10/2022 Ολυμπιακός-Καραμπάγκ 0-3

13/10/2022 Καραμπάγκ-Ολυμπιακός 0-0

27/10/2022 Φράϊμπουργκ-Ολυμπιακός 1-1

3/11/2022 Ολυμπιακός-Ναντ 0-2

 

Τα γεγονότα είναι αδιάψευστες φωτογραφίες τού Καρεμπέ.

Βάσει βιογραφικού ως ποδοσφαιριστής,

κάλλιστα θα μπορούσε -αν όντως διέθετε τις απαραίτητες ικανότητες-

να απετελούσε περιζήτητο στέλεχος για τούς κορυφαίους συλλόγους τής Ευρώπης, 

μα αντ’ αυτού -όπως πιστοποιούν εκκωφαντικώς τα αμείλικτα αποτελέσματα-

ο Κριστιάν Καρεμπέ είναι ένας υπερεκτιμημένος βολεψάκιας

χωρίς ουσιαστικές φιλοδοξίες και δίχως αξιοσέβαστα όνειρα·

ένας γαντζωμένος σε καφενειακή πλαστική καρέκλα

που επιλέγει πεισματικά να παραμένει στο ανυπόληπτο ελληνικό πρωτάθλημα.

 

Γιατί άραγε;

Διότι είναι κατώτατος των ποδοσφαιρικών περιστάσεών του,  

διότι η πορεία του ως ποδοσφαιριστής

απεδείχθη αντιστρόφως ανάλογη προς την πορεία που έχει ως διοικητικό στέλεχος.

 

Ποια είναι η πρόοδος τού Καρεμπέ σε αυτά τα εννέα έτη που περιφέρεται στου Ρέντη;

Πρόοδος είναι να ξευτιλίζεται διαρκώς με τις ανερμάτιστες και παραληρηματικές μεγαλοστομίες του;

Πρόοδος είναι να βρίσκεται μονίμως εκτός τόπου και χρόνου;

Πρόοδος είναι να κάνει φτηνή προπαγάνδα έναντι αδράς αμοιβής;

Πρόοδος είναι να διαψεύδεται συνεχώς και παταγωδώς;

 

Τα χρόνια περνούν, η Αξιοπρέπεια αναζητείται, η Φτήνια κυριαρχεί.

Ο 52χρονος πάλαι ποτέ σύζυγος τής Αντριάνα Σκλεναρίκοβα

έφτασε προσφάτως στο έσχατο σημείο να εμφανισθεί σε οικτρής αισθητικής βίντεο-κλιπ,

πλαισιώνοντας μία εσχάτως εμφανισθείσα στον δημόσιο βίο τραγουδίστρια  

(σημειωτέον ότι η εν λόγω αοιδός 

έγινε γνωστή από τη σύντομη συμμετοχή της στο άχρωμο, άοσμο και άγευστο ριάλιτι «Φάρμα»,

όπου έσπευσε να κάνει στριπ-τιζ προκειμένου να προσελκύσει τη μαζική προσοχή

και μάς κατέστησε κοινωνούς τού χυδαίου -δήθεν απελευθερωμένου- λεξιλογίου της). 

Επιμύθιο:
Ο Κριστιάν Καρεμπέ μεγαλώνει ηλικιακώς,
αλλά μικραίνει στα μάτια τού φίλαθλου κόσμου με τη συμπεριφορά του.
Τώρα πια, λοιπόν,
η περσόνα του περιγράφεται και συμπυκνώνεται στην ακόλουθη λογοτεχνική εικονοπλασία
που αποτελεί συνάμα και κοινωνική ηθογραφία…

Δεκαετία τού ’80, φθινοπωρινό-μουντό δειλινό σε ένα πάρκο κάπου στην Αθήνα.

Μία παρέα εφήβων έχει βρει το πιο απόμερο και απάνεμο παγκάκι,

προκειμένου να διεκδικήσει την ηδονή τής παραβατικότητας μέσα από το «τσιγαριλίκι».

Το πάρκο είναι άδειο από κόσμο, φυσάει αέρας, ο ουρανός είναι γκρίζος και δείχνει έτοιμος για βροχή,

άντε να τελειώσει το «γάρο», να πούμε μερικές χαρωπές μαλακίες, να πάμε σπίτια μας.

 

Ξάφνου σκάει μύτη ένας απόμαχος ναυτικός, γνωστός στη γειτονιά,

μαζί με αντίστοιχων βαρέων ενσήμων «καλντεριμιτζού»,

κάθονται στο απέναντι παγκάκι κι αρχίζουν να χαμουρεύονται.

Ο τύπος έχει ανοιχτό μέχρι κάτω το πουκάμισο

(ποιος νοιάζεται για τον καιρό,

όταν πρέπει να επιδειχθούν το δασύτριχο στήθος κι η μακριά χρυσή καδένα),

η τύπισσα φοράει κάτι κακόγουστα τσίτια,

η όλη φάση εκπέμπει απερίγραπτη απελπισία.

Οι πιτσιρικάδες βλέπουν το σκηνικό,

κι από τη μια σαστίζουν, κι από την άλλη ξεκαρδίζονται στα γέλια.

«Decadence» σχολιάζει ο γαλλοτραφής αλητάκος τής συντροφιάς

και άπαντες κυλιούνται στα χώματα από τα γέλια

ενώ ο μεσήλικας γαμίκουλας συνεχίζει απτόητος το «ψαχούλεμα» τής ξαναμμένης μεγαλοκοπέλας.

 

Ε, ναι, σωστά κατελάβατε·

ο Καρεμπέ είναι ο «απόμαχος ναυτικός» τής ιστορίας,

ο οποίος χαμουρεύεται απελπισμένα με τη θεσούλα του στον Ολυμπιακό

και δεν νοιάζεται που άπαντες καταλήγουν να γελούν μαζί του.

Άντε, και τού χρόνου…

 

Ο Αθλητάμπουρας