Όπως κάθε χρόνο, από το 2007 όπου έλαβε χώρα η έλευση του πρώτου iPhone, οι μάζες των απανταχού τεχνόφιλων, φανατικών και μη της εταιρείας Apple, συγκεντρώθηκαν να παρακολουθήσουν την παρουσίαση που παρέθεσε η εταιρεία εχτές, Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου και ώρα Ελλάδος 20:00. Επί σειρά αρκετών μηνών, διάφορα πηγαδάκια του Διαδικτύου έκαναν αναφορές επί αναφορών, εννοείται βασισμένες σε φήμες, για τα επικείμενα χαρακτηριστικά του νέου iPhone. Όμως το ενδιαφέρον των εικασιών δεν επικεντρωνόταν τόσο πολύ στο νέο iPhone, όσο σε μια άλλη υποτιθέμενη συσκευή: ο λόγος για το iPhone «του λαού», όπως πολλοί έσπευσαν να το χαρακτηρίσουν. Θα είμαστε ξεκάθαροι εξ΄ αρχής: όντως παρουσιάστηκαν δύο νέες συσκευές, το iPhone 5S και το «φθηνό» iPhone 5C, όμως ο χαρακτηρισμός «του λαού» για το τελευταίο είναι πέρα για πέρα, εκτός πραγματικότητας και για να είμαστε εντελώς ακριβείς, εκτός ελληνικής πραγματικότητας – φυσικά αναφερόμαστε στην τιμή του, για την οποία θα μιλήσουμε στη συνέχεια.

Φυσιολογικό και αναμενόμενο, έκαστο πρόγραμμα παρουσίασης της Apple να ξεκινά με κάποια νούμερα, που σκιαγραφούν την εξάπλωση των συσκευών ανά την υφήλιο, καθώς και την αποδοχή του καταναλωτικού κοινού. Έτσι, κατά τον CEO Τιμ Κουκ της εταιρείας, πολύ σύντομα οι συσκευές i-κάτι (iPod, iPad, iPhone) θα αγγίξουν το νούμερο των 700.000.000! Πέραν όμως αυτών των λίαν βαρετών για το κοινό πληροφοριών, το «ζουμί» της παρουσίασης δεν είναι άλλο από τις ίδιες τις συσκευές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

iPhone 5C

Όπως είπαμε και προηγουμένως, για την ελληνική επικράτεια, όπως και για την ελληνική τσέπη που έχει μόνιμη «ακράτεια» (ήτοι αδυνατεί πλέον να συγκρατήσει χρήματα, λόγω οικονομικών συνθηκών και αλλεπάλληλων φόρων), η τιμολόγηση του «φθηνού» iPhone 5C, είναι αδύνατο να χαρακτηριστεί ως «φθηνή» και φυσικά, ουδεμία σχέση έχει με το «iPhone των πτωχών», ασχέτως αν αρκετές «Κασσάνδρες» των ΜΜΕ έτσι είχαν προλογίσει. Με τιμές 99 δολάρια για το iPhone 5C των 16GB και αντίστοιχα 199 δολάρια για την έκδοση με 32GB, αλλά όπως πάντα, με υποχρεωτική συνδρομή 24 μηνών σε εταιρεία κινητής τηλεφωνίας (ανέκαθεν η Apple ανακοινώνει τιμές για iPhone συσκευές, άρρηκτα συνδεδεμένες με διετές συμβόλαιο). Αφήστε λίγο την φαντασία σας ελεύθερη, κάντε και δημιουργικούς υπολογισμούς (όπως κάποιοι κάνουν δημιουργική λογιστική ένα πράμα) και θα αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε αυτά τα 99 και 199 δολάρια, σε πόσα ευρώ θα μεταφραστούν. Για να «μπείτε» ακόμα περισσότερο στο νόημα περί «iPhone των πτωχών» ή του «λαού» αν προτιμάτε, αρκεί να αναφέρουμε πως η τιμή χωρίς συμβόλαιο, ανέρχεται στα…549 δολάρια (έτσι, για να μην ξεχνιόμαστε δηλαδή, τι εστί «του λαού» στο εξωτερικό και τι εστί πλέον στην Ελλάδα – τελείως άσχετες κλίμακες όπως αντιλαμβάνεστε)! Μάλλον, ο πιο προσεγγίσιμος χαρακτηρισμός είναι το «iPhone της μεσαίας οικονομικής τάξης» και προσοχή κιόλας, καθώς αναφερόμαστε στην μεσαία τάξη του εξωτερικού, αφού στην Ελλάδα η συγκεκριμένη τάξη έχει σχεδόν αποδεκατιστεί. Ως εναλλακτική λύση για τα πιο αδύναμα πορτοφόλια, η Apple προσφέρει το παλαιότερο μοντέλο iPhone 4S με μικρότερο αποθηκευτικό χώρο των 8GB, εντελώς δωρεάν, πάντα όμως με υποχρεωτικό συμβόλαιο δύο ετών. Τώρα, κατά πόσο αυτό το «δωρεάν» θα μεταφραστεί αυτούσιο στο ελληνικό επιχειρηματικό τοπίο, παραμένει περιέργειας άξιο, δεδομένης μάλιστα της εξαιρετικά χαμηλής αγοραστικής δύναμης που έχουμε πλέον ως καταναλωτές.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από πλευράς εξωτερική όψης, αυτό δηλαδή που αντικρίζει η πρώτη ματιά του υποψήφιου χρήστη, δεν παρατηρούνται διαφορές στο υλικό / κράμα κατασκευής. Ίσως για τους νεο-εισερχόμενους στο Apple-τοπίο να προκαλέσει μια σύντομη αντίδραση, εντούτοις για τους παλαιότερους δεν θα αποτελέσει έκπληξη, καθώς θυμίζει πάρα πολύ (ιδιαίτερα στην αίσθηση όταν το κρατάμε) το κράμα κατασκευής του iPhone 3GS. Παράλληλα, το iPhone 5C θα προσφέρεται σε 5 διαφορετικά χρώματα: πράσινο, μπλε, κόκκινο, κίτρινο και λευκό.

Εστιάζοντας στα τεχνικά χαρακτηριστικά, ουσιαστικά έχουμε το εσωτερικό του iPhone 5 που παρουσιάστηκε πέρυσι, με μια διαφορά μόνο: η μπαταρία είναι λίγο μεγαλύτερη, που σημαίνει περισσότερη ώρα λειτουργίας (μην φανταστείτε όμως καμιά εκτόξευση σε διάρκεια χρήσης, ας είμαστε προσγειωμένοι καλύτερα, ώστε να μην έχουμε ακάλυπτες προσδοκίες εν τέλει). Έτσι, έχουμε τον ίδιο κεντρικό επεξεργαστή συν μέρος γραφικών συν μέγεθος μνήμης RAM (ήτοι το τσιπ A6). Ας μην ξεγελαστείτε όμως, θεωρώντας πως το περσινό τσιπ Α6 υστερεί κάπου, καθώς το iPhone 5 που το «φοράει», θεωρείται από τα πιο γρήγορα (αν όχι το γρηγορότερο από όλα) και άμεσα στην ανταπόκριση χρήσης τηλέφωνα που διατίθενται, ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Ακολούθως, ίδια είναι και οπίσθια/ εμπρόσθια κάμερα, προσφέροντας 8 MegaPixel, έκθεση f/2.4, φλας τύπου LED και λήψη βίντεο 1080p στα 30 καρέ, ενώ αντίστοιχα, η οπίσθια αποδίδει 1.2 MegaPixel φωτογραφίες και λήψη βίντεο 720p.

Ας περάσουμε τώρα στα «περιφερειακά» του iPhone 5C. Περιφερειακά που για τους νεότερους θα φανούν -ίσως- καινοτομικά, για τους παλαιότερους όμως θα τους θυμίσουν αρκετά παλαιότερες εποχές. Βλέπετε αγαπητοί αναγνώστες, η Apple αποφάσισε το iPhone 5C να το σχεδιάσει με τέτοια τακτική, που να ανοίγει τον δρόμο για πωλήσεις (πολλές πωλήσεις), εναλλασσόμενων καλυμμάτων σε ποικιλία χρωμάτων. Φυσικά, και η ίδια προσφέρει καλύμματα προς 29 δολάρια το καθένα, αλλά σαφέστατα, δείχνει στις τρίτες εταιρείες προς το ποια κατεύθυνση θα πρέπει να προσανατολιστούν. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται το «μεγάλο μπαμ» της Nokia στα μέσα περίπου των 90s, όπου η Nokia ξαφνικά βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού – γιατί νομίζετε; Επειδή είχαν τα κινητά της ανώτερα ή πιο εξυπηρετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τους, ήδη από τότε κολοσσούς, όπως η Ericsson και η Motorola; Όχι είναι η αλήθεια: απλά εστίασε σε ένα μόνο στοιχείο, το οποίο έμελλε να της προσφέρει πακτωλό χρημάτων και παγκόσμιας προτίμησης πάρα πολύ γρήγορα. Προσέφερε εναλλασσόμενες προσόψεις στα κινητά της.

Έτσι, θα μπορούσαμε να πούμε κατά το αμερικανικότερον «Apple just pulled a Nokia», σε ελεύθερη μετάφραση «η Apple έκανε μια Nokia κίνηση», ευτυχώς όμως θετική και όχι άκρως αρνητική, όπως είναι η πορεία της τελευταίας από το 2007 κι έπειτα. Οι «θήκες» για το iPhone 5C, έχουν τέτοια σχεδίαση με ευθυγραμμισμένες τρύπες στο πίσω μέρος, ώστε να «μπλέκεται» το χρώμα της συσκευής με αυτό της θήκης, δημιουργώντας μια χρωματική και ελκυστική σύνθεση στα μάτια του υποψήφιου αγοραστή, προ(σ)καλώντας τον ακόμα περισσότερο στην αγορά του iPhone 5C και σαφώς, μιας θήκης (ή και περισσότερες όπως είναι το αναμενόμενο). Έκαστη θήκη κοστίζει 29 δολάρια. Αυτό λοιπόν είναι το νέο και «φθηνό» iPhone 5C, όπου αρκετοί υπέθεσαν πως το «C» εστί «cheap» (φθηνό) όμως καμία σχέση όπως καταλαβαίνετε από τις τιμές, άλλοι πιθανολόγησαν ότι το «C» αντιστοιχεί στο China (υπονοώντας ότι η συσκευή απευθύνεται στο Κινεζικό κοινό), ενώ η Apple χωρίς να αναφέρεται ευθέως στην ερμηνεία του «C» χαρακτηρίζει τη νέα συσκευή ως «colorful». Εμείς προσθέτουμε και τον χαρακτηρισμό «Classic», έτσι για να έχουμε ποικιλία ονομάτων.

iPhone 5S

Η ναυαρχίδα του στόλου των iPhone, ακούει πλέον στο όνομα «5S». Τα σωθικά του κορυφαίου τηλεφώνου της εταιρείας, έχουν υποστεί πλήρη αναβάθμιση. Χωρίς να μπούμε σε εξονυχιστικές τεχνικές λεπτομέρειες (οι οποίες, πέραν μιας πολύ μικρής μερίδας ενθουσιωδών καταναλωτών, δεν γίνονται κατανοητές στην πλειονότητα), αρκεί να αναφέρουμε πως το κεντρικό τσιπ «A7» (των 64-bit και για πρώτη φορά σε Apple φορητή συσκευή), κυριολεκτικά αναδεικνύει το iPhone 5S, ως ένα θηρίο δύναμης. Το iPhone 5S είναι περί τις 40 φορές «δυνατότερο» από το iPhone 3GS ή αλλιώς διπλάσιας «δύναμης» σε σχέση με το προγενέστερο iPhone 5 – το οποίο όπως προαναφέραμε θεωρείται από τα πιο «δυνατά» στην αγορά. Αναμφισβήτητα, οι λάτρεις των προγραμμάτων επεξεργασίας βίντεο και φωτογραφίας, ή δημιουργίας παρουσιάσεων και πάνω από όλα, οι απανταχού gamer, σίγουρα θα επωφεληθούν αυτής της πληθώρας δύναμης του νέου Α7 τσιπ. Παράλληλα, η Apple προσέθεσε και ένα δεύτερο τσιπ, ονόματι «Μ7», ένας συν-επεξεργαστής «κίνησης», που αναλαμβάνει να διαχειριστεί, αναλύσει και αποδώσει, ότι απαιτεί η πολύπλοκη αναγνώριση «κίνησης» του χρήστη / συσκευής. Το εν λόγω τσιπ, θα προσφέρει μια πλατφόρμα ανάπτυξης εφαρμογών και υπηρεσιών για τους τομείς της υγείας και άθλησης. Σε αυτό το μοτίβο, η εταιρεία Nike εκμεταλλευόμενη το νέο Μ7 τσιπ, θα παρουσιάσει την εφαρμογή «Nike+ Move».

Η οπίσθια κάμερα του iPhone 5S, έχει υποστεί και αυτή κάποιες αναβαθμίσεις, οι οποίες θα εγκριθούν περισσότερο από τους χρήστες που είναι φανατικοί φωτογράφοι, ενώ για τον μέσο χρήστη είναι ευχάριστα αποδεκτές. Πλέον, ο βαθμός ανοίγματος κλείστρου έχει ανέρθει στα f/2.2, ενώ ο εσωτερικός αισθητήρας έχει κατά 15% μεγαλύτερη επιφάνεια, προσφέροντας ποιοτικότερες λήψεις. Επιπρόσθετα, χάρη στα πιο δυνατά τσιπ αλλά και το νέο Λειτουργικό Σύστημα «iOS 7», προσφέρονται χαρακτηριστικά όπως αυτόματη ισοστάθμιση λευκού χρώματος και έκθεσης, σταθεροποίηση, αργή κίνηση (στα 720p video με ταχύτητα 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο) – μάλιστα η δυνατότητα αργής κίνησης μπορεί να εφαρμοστεί στο βίντεο και κατόπιν μιας λήψης. Παραμένοντας στην κάμερα, το νέο iPhone 5S διαθέτει στο πίσω μέρος διπλό φλας τύπου LED, ώστε οι λήψεις σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού να είναι ακόμα καλύτερες, λεπτομερείς και ακριβείς σε χρωματική σύνθεση. Τέλος, ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, που απευθύνεται σε όλους τους χρήστες, είναι το λεγόμενο «Burst Mode». Σε πολύ γρήγορες στιγμές, όταν θέλουμε να τραβήξουμε μια φωτογραφία ενός κινούμενου στιγμιότυπου, όπως πχ ένα δελφίνι που ξεπετάγεται από τον αφρό της θάλασσας ή ένα αυτοκίνητο/μηχανή κατά την διάρκεια ενός αγώνα, με ένα πάτημα του κουμπιού λαμβάνονται μέσα σε ένα δευτερόλεπτο δέκα φωτογραφίες – κι έπειτα, το iPhone 5S «διαλέγει» την καλύτερη λήψη.

Ας περάσουμε τώρα, στο επόμενο χαρακτηριστικό του iPhone 5S, για το οποίο έγινε μεγάλος «ντόρος», όπως σοφά λέει ο λαός μας, τους προηγούμενους μήνες. Ο λόγος για τον αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος, που βρίσκεται ενσωματωμένος στο κεντρικό, στρογγυλό κουμπί της συσκευής (προσοχή: μόνο στο iPhone 5S και όχι στο 5C). Με κατασκευή υψηλής ποιότητας, όπως και αντίστοιχα, εκλεπτυσμένη ενσωμάτωση, ο αισθητήρας διακρίνεται μέσω ενός δαχτυλιδιού που περιβάλλει το στρογγυλό κουμπί, «χτυπώντας» απευθείας το μάτι του καταναλωτή, ξεχωρίζοντας απόλυτα από οποιοδήποτε άλλο iPhone.

Οι χρήστες, βάσει της Apple, θα μπορούν να ξεχάσουν τους κωδικούς που ενδεχομένως να έβαζαν για να κλειδώσουν την συσκευή τους από αδιάκριτα μάτια, ή σε διάφορες εφαρμογές για προστασία των δεδομένων τους. Αυτό αποτελεί παρελθόν πλέον, καθώς οι κωδικοί αντικαθίστανται από το προσωπικό μας δακτυλικό αποτύπωμα. Επιπλέον, οι αγορές από το διαδικτυακό κατάστημα App Store, αν το επιθυμείτε, δεν θα χρειάζονται επιβεβαίωση με κωδικό, παρά μόνο με το δακτυλικό σας αποτύπωμα. Βέβαια, οι απανταχού συνωμοσιολόγοι ή αν θέλετε, όσοι είναι άκρως επιφυλακτικοί στην ιδέα «να δώσω το αποτύπωμά μου στην Apple, ιδιαίτερα τώρα που έχει διαρρεύσει ότι οι αμερικάνικες υπηρεσίες έχουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα;», η εταιρεία δήλωσε, πως η κρυπτογράφηση η οποία βασίζεται στο δακτυλικό μας αποτύπωμα, παραμένει για πάντα μέσα στην συσκευή μας και δεν αποστέλλεται πουθενά, ούτε καν στους κεντρικούς υπολογιστές (σερβερ) της Apple. Κατά πόσο θα ικανοποιήσει τους προαναφερθέντες χρήστες, αυτό είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα συζήτησης/ανάλυσης, το οποίο όπως είναι λογικό, δεν ανήκει στο παρόν άρθρο.

Το νέο iPhone 5S θα προσφέρεται σε διαφορετικά χρώματα: διαστημικό γκρι (space grey), λευκό και ασημί. Όποιοι ενδιαφερόμενοι καλλιτέχνες / γραφίστες, ας ενημερώσουν και εμάς τι εστί το «διαστημικό» γιατί μας διαφεύγει – εντούτοις ως απόχρωση μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είναι ελκυστική, αν και, είναι καθαρά θέμα προσωπικής αρεσκείας και γούστου του καθενός. Παράλληλα, θα διατεθούν διαφορετικού χρώματος θήκες, αλλά θα είναι από δέρμα σε αντίθεση με τις «απλές» για το iPhone 5C, ανεβάζοντας ως αποτέλεσμα την τιμή, η οποία είναι στα 39 δολάρια. Ας περάσουμε τώρα και στις τιμές της συσκευής, το «φλέγον» θέμα δηλαδή. Δεν πιστεύουμε να περιμένατε το νέο iPhone 5S να έχει κάποια ριζοσπαστικά διαφορετική τιμή, από τις προηγούμενες ναυαρχίδες του στόλου τηλεφώνων της Apple. Για την ακρίβεια, δεν έχει απολύτως καμία διαφορά: για το μοντέλο των 16GB το κόστος είναι 199 δολάρια, ανεβαίνουμε στα 32GB και στα 299 δολάρια και καταλήγουμε στα 399 δολάρια για το μοντέλο των 64GB. Φυσικά, οι τιμές έρχονται υποχρεωτικά με τη συνοδεία συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας (στις ΗΠΑ) δύο ετών, οπότε κάντε τους αντίστοιχους υπολογισμούς για τα ελληνικά δεδομένα.

iOS 7

Το Λειτουργικό Σύστημα που θα προσφέρεται το iPhone 5S, καθώς και το iPhone 5C, θα είναι το «iOS 7». Επίσης, θα μπορεί να «φορεθεί» και σε παλαιότερες συσκευές, από το iPhone 4 / 4S και το iPod 5ης γενιάς, έως το iPad 2 και μεταγενέστερα μοντέλα. Δυστυχώς, αυτά τα παλαιότερα μοντέλα δεν θα υποστηρίζουν τις μυριάδες νέες δυνατότητες που προσφέρονται στο νέο iOS 7 – απεναντίας το περσινό iPhone 5 θα τις υποστηρίζει όλες. Όπως θα παρατηρήσατε, οι αλλαγές και τα χαρακτηριστικά του iOS 7, αναφέραμε ότι είναι μυριάδες, ως εκ τούτου είναι αδύνατο να περιγραφούν μέσα στα λογικά πλαίσια του παρόντος άρθρου. Συνοπτικά, αυτό που θα πρέπει να τονίσουμε, είναι πως η αισθητική του νέου iOS 7 είναι ραγδαία αλλαγμένη, όντας παντελώς διαφορετική από αυτή που έχουν συνηθίσει μέχρι τώρα οι χρήστες των iPhone και iPad, καθώς η νέα -μινιμαλιστική- φιλοσοφία επικρατεί παντού, από τα εικονίδια, έως τα μενού, ακόμα και μέχρι τις συντομεύσεις για διάφορες λειτουργίες (άνοιγμα/κλείσιμο του Wi-Fi, Bluetooth, δημιουργία μηνυμάτων, κλπ).

Επίσης, το νέο iOS 7 θα προσφέρεται απολύτως δωρεάν, για κάθε συσκευή που μπορεί να το «φορέσει». Ημερομηνία έλευσης: 18η Σεπτεμβρίου.

Και τώρα, μια κίνηση από μεριάς Apple, η οποία δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της, να «μπει στο μάτι» όχι ως κόκκος σκόνης, αλλά ως σκληρή και αιχμηρή πέτρα, των εταιρειών Google και Microsoft. Σε κάθε νέα συσκευή, το πακέτο εφαρμογών «iWork» θα είναι προ-εγκατεστημένο! Το πακέτο αυτό, περιλαμβάνει τα προγράμματα Pages, Numbers και Keynote, τα οποία αντιστοιχούν σε λειτουργία αλλά όχι και ευκολία χρήσης (καθώς είναι πολύ πιο εύχρηστα), από τα αντίστοιχα της Microsoft (Word, Excel, Powerpoint) και της Google. Πολύ σημαντική κίνηση αυτή της Apple, διότι σημαίνει πως οι απανταχού επαγγελματίες, με την αγορά ενός νέου iPhone ή iPad με το iOS 7, θα μπορούν απευθείας να εργαστούν απρόσκοπτα. Όμως η κίνηση/προσφορά της Apple, είναι ακόμα πιο «δυνατή», για κάθε αγορά νέας συσκευής: πέραν της σουίτας iWork, θα προσφέρονται επιπρόσθετα και απολύτως δωρεάν, οι εφαρμογές iPhoto και iMovie, που χαρακτηρίζονται για την απαράμιλλη ποιότητα, ευκολία χρήσης και αμεσότητα στην απόδοση, για διαχείριση/επεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο.

Όπως καταλαβαίνεται αγαπητοί αναγνώστες, έχουμε δύο νέες συσκευές, μια με κλασική τιμολόγηση Apple – το iPhone 5S και μια, με ελαφρώς πιο «ήπια» τιμή, το iPhone 5C, ενώ το περιβάλλον χρήσης iOS 7 υπόσχεται πλειάδα νέων χαρακτηριστικών και μια τελείως, διαφορετική και ανανεωμένη αισθητική. Καλή σας όρεξη λοιπόν. Αν δεν έχετε απολύτως καμία χρηστική επιθυμία για την τεράστια γκάμα δυνατοτήτων των νέων iPhone 5C, 5S και φυσικά του iOS 7, τότε θα πρέπει να αναρωτηθείτε κατά πόσο θα πρέπει να προβείτε σε αγορά. Εκτός και αν η αγοραστική σας δύναμη, επιτρέπει του είδους τις επιλογές, καθαρά προς χάρη προσωπικής τέρψης. Μόνο θυμηθείτε, το πολύ σωστό γνωμικό που λέει ο λαός μας: τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Ο νοών νοείτω…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης