Έρευνα: Οι Έλληνες τηλεθεατές βλέπουν περισσότερα βίντεο μέσω Διαδικτύου παρά τηλεόραση

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014, 12:42
Λευτέρης Ξυκομηνός
Έρευνα: Οι Έλληνες τηλεθεατές βλέπουν περισσότερα βίντεο μέσω Διαδικτύου παρά τηλεόραση
Πριν από αρκετές δεκαετίες, μια νέα συσκευή μπήκε στον οικιακό μας χώρο, αντικαθιστώντας το απόλυτο μέσο διασκέδασης και ενημέρωσης μέχρι τότε. Ο λόγος φυσικά για την τηλεόραση, που αντικατέστησε το ραδιόφωνο. Στις μέρες μας αρχίζει πλέον και παρατηρείται η επόμενη αντικατάσταση, αυτή της τηλεόρασης από την παρακολούθηση βίντεο μέσω Διαδικτύου. Μέσα σε περίπου 24 χρόνια, από όταν δηλαδή πρωτοεμφανίστηκε ο Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web ή αλλιώς www), ήταν εμφανές πως η εξάπλωσή του θα είναι ραγδαία – κανείς όμως δεν μπορούσε να φανταστεί τα επίπεδα διείσδυσης που θα έφτανε. Η τελευταία έκθεση Ericsson ConsumerLab TV & Media Report με βάση 23 χώρες, δείχνει ότι η παρακολούθηση βίντεο μέσω διαδικτυακής ροής (αγγλιστί «streaming»), είναι πλέον σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την παρακολούθηση παραδοσιακής τηλεόρασης, καθώς το 75% των καταναλωτών παρακολουθεί βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση.



Η έρευνα που πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχή χρονιά, παρατηρεί επίσης, ότι ένας στους πέντε καταναλωτές (19%) είναι διατεθειμένος να πληρώσει για τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στο αγαπημένο του περιεχόμενο από κάθε συσκευή, μια αύξηση της τάξης του 25% σε μόλις δύο χρόνια.
Η έρευνα δείχνει αύξηση του χρόνου παρακολούθησης σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές τύπου ταμπλέτας. Επιπλέον, αναδεικνύει ότι τα παραδοσιακά κανάλια και η συνδρομητική τηλεόραση θεωρούνται από πολλούς ως «αποθετήρια περιεχομένου», από τα οποία μπορούν να αντλούν επιλεκτικά επιμέρους κομμάτια για να τα δουν αργότερα, χρησιμοποιώντας ψηφιακές συσκευές εγγραφής (Digital Video Recorder - DVR). Η αυξανόμενη χρήση των DVR συμβάλει και στην συνέχιση της τάσης για «μαραθώνιο τηλεθέασης» επεισοδίων (binge), η οποία ξεκίνησε με τις συλλογές τηλεοπτικών σειρών και σειρών ταινιών σε δίσκους DVD και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την παραδοσιακή τηλεοπτική εμπειρία της εβδομαδιαίας αναμονής για ένα νέο επεισόδιο.

Για τον ίδιο λόγο, πολλοί τηλεθεατές έχουν μετακομίσει σε συνδρομητικές υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD), όπως οι Netflix και το Hulu, ενώ το 48% των τηλεθεατών δηλώνει ότι προτιμά όλα τα επεισόδια σειρών όπως οι «Breaking Bad» και «House of Cards» να κυκλοφορούν ταυτόχρονα, ώστε να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που τους εξυπηρετεί.



Ο Niklas Heyman Rönnblom, Senior Advisor στο Ericsson ConsumerLab είπε: «Η έρευνά μας δείχνει ότι το 56% των συνδρομητών σε υπηρεσίες video-on-demand, προτιμούν όλα τα επεισόδια μια τηλεοπτικής σειράς να κυκλοφορούν ταυτόχρονα ώστε να τα βλέπουν με το ρυθμό που επιθυμούν, έναντι 45% όσων δεν είναι συνδρομητές S-VOD. Αυτό καταδεικνύει, το πώς αυτές οι υπηρεσίες επηρεάζουν τις συνήθειες και τις απαιτήσεις παρακολούθησης περιεχομένου».

«Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες στους μαραθώνιους επεισοδίων. Κάποιοι ανακαλύπτουν μια τηλεοπτική σειρά στα μισά της σεζόν και βλέπουν πολλά επεισόδια στη σειρά για να προλάβουν την εξέλιξή της. Άλλοι προτιμούν να παρακολουθούν μια ολόκληρη σεζόν με το ρυθμό που τους βολεύει και συνήθως περιμένουν το τέλος της όταν όλα τα επεισόδια θα είναι διαθέσιμα».

Ενώ το 41% των καταναλωτών εξέφρασαν την επιθυμία να μπορούν να παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προγράμματα οπουδήποτε, υπάρχουν ακόμη δύο βασικοί περιορισμοί: το κόστος των διακινούμενων δεδομένων και το κόστος του ίδιου του περιεχομένου. Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα, είναι ότι πολλοί είναι αυτοί που δεν συμβιβάζονται στην ποιότητα της εικόνας, με το 43% να δηλώνει ότι η υπερ-υψηλή ανάλυση (Ultra High Definition) είναι ιδιαιτέρως σημαντική.



Ο Heyman Rönnblom πρόσθεσε: «Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι ξεκάθαρα: οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της τηλεόρασης και των media, οφείλουν να επανεξετάσουν το πώς δημιουργούν και διαθέτουν περιεχόμενο, ενώ οι πάροχοι τηλεοπτικών υπηρεσιών πρέπει να εστιάσουν στο πώς θα παρέχουν την καλύτερη δυνατή ποιότητα στους θεατές, ανεξαρτήτως της συσκευής που χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση. Το τηλεοπτικό τοπίο μεταβάλλεται με γρήγορους ρυθμούς, ενώ τα υπάρχοντα επιχειρηματικά μοντέλα και μοντέλα διακίνησης περιεχομένου οφείλουν να εξελιχθούν, για να συνεχίσουν να προσφέρουν την απαιτούμενη αξία στους καταναλωτές».

Αποτελέσματα ελληνικής μελέτης

Για πρώτη φορά η εν λόγω μελέτη συμπεριέλαβε δεδομένα από την ελληνική αγορά. Τα κυριότερα ευρήματα είναι:

• Το on-demand περιεχόμενο, ειδικά μέσω streaming, καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χρόνο στις συνήθειες παρακολούθησης των καταναλωτών. Μάλιστα, το streaming στην Ελλάδα ήδη ξεπερνάει την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου: 86% των ερωτηθέντων βλέπουν βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθούν παραδοσιακή τηλεόραση.

• Οι υπηρεσίες video-on-demand (S-VOD) επιτείνουν τους «μαραθώνιους τηλεθέασης» επεισοδίων: το 51% των χρηστών S-VOD στην Ελλάδα προτιμούν όλα τα επεισόδια μιας σειράς να γίνονται διαθέσιμα ταυτόχρονα, για να τα παρακολουθούν με το ρυθμό που επιθυμούν.



• Αύξηση της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου σε άλλες συσκευές (επιτραπέζιος / φορητός υπολογιστής, smartphone, tablet).

• Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για υψηλή ποιότητα εικόνας: Το 47% δηλώνει ότι η υψηλή ανάλυση (HD) είναι ιδιαιτέρως σημαντική για μια βέλτιστη εμπειρία παρακολούθησης. Το αντίστοιχο ποσοστό για υπερ-υψηλή ανάλυση 4K/Ultra High Definition είναι 31%.

• Η μέση βαθμολογία NPS (Net Promoter Score – πόσο πιθανό είναι να προτείνατε μια τηλεοπτική υπηρεσία σε κάποιον φίλο, συγγενή, συνάδελφο) είναι υψηλότερη για over-the-top (OTT) και on-demand υπηρεσίες, σε σύγκριση με την παραδοσιακή κατανάλωση περιεχομένου.




Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014, 12:46