Η τηλεόραση αναμφισβήτητα, εδώ και δεκαετίες, αποτελεί πόλο έλξης για ένα αρκετά ευρύ φάσμα ηλικιών. Την τελευταία δεκαπενταετία όμως, ένας ισχυρός αντίπαλος άρχισε να διαδίδεται μαζικά: το Internet. Ιδιαίτερα από το 2006 και μετά, όπου εμφανίστηκε η μετέπειτα μεγαλύτερη σε επισκέψεις χρηστών ιστοσελίδα YouTube.com (της τάξεως των εκατομμυρίων ημερησίως), τα νούμερα που ο κόσμος βλέπει τηλεόραση σταδιακά μειώνονται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις ηλικίες κάτω των 35 ετών η μείωση είναι ακόμα μεγαλύτερη συγκριτικά με αυτή των μεγαλύτερων ηλικιών, ενώ αντιθέτως με τις τελευταίες, στις ηλικίες κάτω των 21 και δη στην εφηβική περίοδο, η τηλεόραση έχει χάσει την πρωτοκαθεδρία της, με την θέαση βίντεο πάσης φύσεως στο Διαδίκτυο (ψυχαγωγικά, ενημερωτικά, εκπαιδευτικά, κλπ) να παίρνει την πρωτιά. Το 2007 η εταιρεία – κολοσσός που ακούει στο όνομα «Google» αγόρασε την ιστοσελίδα YouTube.com έναντι 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ουσιαστικά εξασφαλίζοντας με την οικονομική της ευμάρεια, την συνέχιση λειτουργίας της ιστοσελίδας και των υπηρεσιών που προσφέρει, διατηρώντας πάντα την απουσία κόστους για τον χρήστη (πάσα δυνατότητα / υπηρεσία είναι δωρεάν) και παράλληλα την εξέλιξη των τεχνολογιών, ευκολιών χρήσης και παραμέτρων στα σύγχρονα δεδομένα της εποχής.

Αυτές τις μέρες κυκλοφορεί μια φήμη στο Διαδίκτυο, βασισμένη στο άρθρο της Jessica E. Vascellaro που αναρτήθηκε στην διαδικτυακή έκδοση της Wall Street Journal, ότι η Google, ετοιμάζεται στις επόμενες εξήντα ημέρες – το πολύ έως τις αρχές του 2012, να οριστικοποιήσει τα απαραίτητα συμβόλαια, για την εμφάνιση των πρώτων τηλεοπτικής μορφής «καναλιών» (channels) στην ιστοσελίδα YouTube.com. Η «ροή» του προγράμματος που θα παρέχουν, θα είναι ίδιου τύπου με τα κανάλια που βλέπουμε στην «κανονική» τηλεόραση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η φήμη κάνει λόγο για έναρξη περίπου δώδεκα καναλιών, χωρίς όμως να αναφέρεται ή έστω να υπάρχει κάποιος υπαινιγμός περί πιθανού κόστους / χρέωσης στον θεατή-χρήστη ή δωρεάν θέασης. Το θέμα της χρέωσης ή μη, είναι βασικός λόγος απόρριψης και αντίστοιχα αποδοχής από τους χρήστες, συνάμα πάντα με την ποιότητα και ποικιλία του περιεχομένου (προγράμματος εν προκειμένω για τα «κανάλια» του YouTube.com), διότι ήδη στο εξωτερικό (Ευρώπη, ΗΠΑ) δραστηριοποιούνται αρκετές μεγάλες διαδικτυακές υπηρεσίες με επιτυχία στο καταναλωτικό κοινό (μάλιστα διατίθενται και μέσω των παιχνιδομηχανών Xbox 360 και PlayStation 3), οι οποίες προσφέρουν πλήθος βίντεο (πχ. κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ) επί πληρωμή, είτε μέσω ενοικίασης ανά βίντεο, είτε μέσω μηνιαίας συνδρομής.

Ο χρόνος σίγουρα θα δείξει, αν τελικά προβεί στην κίνηση αυτή η Google και αν το κάνει, πως θα την υλοποιήσει, τι θα έχει να προσφέρει σε σχέση με τον ανταγωνισμό και φυσικά την αντίδραση θετική ή αρνητική των απανταχού χρηστών του Διαδικτύου.

Περισσότερες πληροφορίες:

http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204422404576593410081464864.html

http://gawker.com/5843772

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης