Όπως συμβαίνει και στην ζωή, με την πάροδο των ετών αλλάζουν οι συνθήκες γύρω μας, διαμορφώνοντας παράλληλα τις προτιμήσεις, επιλογές, ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες μας. Τα ίδια ισχύουν και για την τεχνολογική «ζωή» ή αν θέλετε καλύτερα στα τεχνολογικά δρώμενα – αλλάζουν συνεχώς με το πέρας του χρόνου, άλλοτε με αργούς ρυθμούς και άλλοτε κάνοντας μεγάλα εξελικτικά βήματα.

Για παράδειγμα, ένα μεγάλο εξελικτικό βήμα ήταν η εξάπλωση / διάδοση των φορητών υπολογιστών, η οποία ξεκίνησε αρχικά με τον πρώτο φορητό υπολογιστή «Osborne 1» το 1981 (http://www.zougla.gr/technology/article/osborn-1-gene8lia-30-eton-gia-ton-proto-forito-ipologisti), συνεχίστηκε με σταθερά αλλά πολύ αργά βήματα τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι που άρχισαν να ανεβαίνουν οι ρυθμοί, χάρη στην ασύρματη δικτύωση που απέκτησαν τα laptop, τις ευκρινείς οθόνες και το μικρό μέγεθος / βάρος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δε «έκρηξη» στην υιοθέτηση των laptop από το καταναλωτικό κοινό, έλαβε χώρα μετά το 2005-6, όπου και άρχισε να εμφανίζεται μια νέα κατηγορία, αυτή των μικρών σε μέγεθος «netbook/notebook» φορητών υπολογιστών, οι οποίοι έδωσαν άλλη έννοια στο τι εστί ελκυστικό design, ασύρματες τεχνολογίες, κάμερα και βιντεο-συνομιλίες μέσω Internet και ιδιαίτερα χαμηλό βάρος. Ιδιαίτερα μάλιστα μετά την παρουσίαση του πρώτου MacBook Air τον Ιανουάριο του 2008, που έθεσε τα υψηλότερα στάνταρντ ποιότητας κατασκευής, design, κρυστάλλινης οθόνης, απίστευτα λεπτού «σασί» και με βάρος «φτερού», προκαλώντας τον εντυπωσιασμό των καταναλωτών αλλά και πυροδοτώντας τις αντίπαλες εταιρείες να παρουσιάσουν αντίστοιχης ποιότητας μηχανήματα (πχ. η Dell) οι πωλήσεις γενικότερα των netbook/notebook αυξήθηκαν κατακόρυφα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως οι καιροί αλλάζουν όπως είπαμε στην αρχή, ακόμα και για την τεχνολογία. Μετά την έλευση του πρώτου iPad της Apple το 2010, ουσιαστικά «γεννήθηκε» μια νέα μόδα: αυτή των συσκευών τύπου ταμπλέτας, όπως είναι δηλαδή το gadget της μηλο-εταιρείας. Μέχρι τις μέρες μας, ακολούθησαν δύο περαιτέρω εκδόσεις / γενιές iPad (2ης και 3ης), συνάμα με δεκάδες άλλες προτάσεις ταμπλετών από επίσης δεκάδες εταιρείες – ανάμεσα σε αυτές υπάρχουν πρωτοκλασάτα ονόματα όπως των Samsung, Google, ASUS που έχουν αρκετά καλές ταμπλέτες, ενώ διατίθενται και ταμπλέτες «β’ διαλογής» από λιγότερο γνωστές φίρμες με χαμηλότερο κόστος. Η δε αποδοχή του κόσμου, ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη και φαντασία.

Βλέπετε αγαπητοί αναγνώστες, μπορεί σε αρκετούς γνώστες και «κατέχοντες» εις βάθος της τεχνολογίας οι ταμπλέτες να μοιάζουν με ένα lifestyle gadget ή μια περαιτέρω τεχνολογική πολυτέλεια, για πάρα πολύ κόσμο όμως που δεν έχει τόσο «σφιχτή» σχέση με την τεχνολογία όπως οι προαναφερθέντες, μια ταμπλέτα φαντάζει ως «μάννα εξ ουρανού», καθώς του ανοίγει πανεύκολα και κατανοητά την «πόρτα» του Internet, της συνομιλίας (φωνή/βίντεο) μέσου αυτού, την δυνατότητα προβολής βίντεο/φωτογραφιών και ακρόαση μουσικής με μια κίνηση του δακτύλου. Με λίγα λόγια, μια ταμπλέτα εισάγει τον κάθε μη-τεχνόφιλο συνάνθρωπό μας, στον ευρύτερο κόσμο του Διαδικτύου, της τεχνολογίας, της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας, με μια αμεσότητα και ευκολία, που καμία μέχρι σήμερα συσκευή, δεν έχει καταφέρει.

Λογικό είναι λοιπόν, το φαινόμενο της ταχείας εξάπλωσης των ταμπλετών – και όταν λέμε ταχείας, οι μετρήσεις και εκτιμήσεις της εταιρείας «NPD DisplaySearch» δεν επιτρέπουν καμία παρερμηνεία. Η παραγωγή συσκευών iPad και λοιπών ταμπλετών, οι οποίες εν συνεχεία διατέθηκαν στην αγορά το 2012, έφτασε τα 121 εκατομμύρια συσκευών – ένα νούμερο ιλιγγιώδους ρυθμού ανάπτυξης, αν αναλογιστούμε τα μόλις δύο χρόνια ύπαρξης των ταμπλετών, που αναμφισβήτητα δείχνει την τεράστια αποδοχή που χαίρουν τα iPad (καθώς κυριαρχούν καθολικά στα ποσοστά της «πίτας» πωλήσεων), από το καταναλωτικό κοινό.

Η NPD DisplayResearch εκπλήσσει όμως με τις ακόλουθες εκτιμήσεις, οι οποίες παρουσιάζουν την «υπόκλιση» των netbook/notebook για πρώτη φορά, στην (μελλοντική) κυριαρχία των ταμπλετών. Το 2017 οι ταμπλέτες θα αγγίξουν το εντυπωσιακό νούμερο των 416 εκατομμυρίων συσκευών παγκοσμίως, ενώ το αντίστοιχο νούμερο θα είναι 393 εκατομμύρια netbook/notebook υπολογιστών (από τα 208 εκ. που είναι σήμερα).


Πίνακας πλήθους συσκευών ταμπλέτας παγκοσμίως. Μπλέ χρώμα: αναπτυσσόμενες αγορές – Πορτοκαλί χρώμα: ώριμες αγορές. Οι αριθμοί είναι σε χιλιάδες, άρα 50.000 = 50 εκατομμύρια. (φωτ. NPD DisplaySearch)

Παράλληλα, οι μεγάλες αγορές όπως των ΗΠΑ, Ιαπωνίας και δυτικής Ευρώπης, σήμερα κατέχουν το 66% της παγκόσμιας απορρόφησης ταμπλετών με 80 εκατομμύρια συσκευών, ενώ το 2017 το ποσοστό θα έχει πέσει στο 60%, παρόλο που οι ταμπλέτες θα φτάσουν τα 254 εκατομμύρια συγκεκριμένα σε αυτές τις – «ώριμες» όπως ονομάζονται – αγορές. Αυτό θα συμβεί, καθώς η διάδοση των ταμπλετών, θα αγγίξει και τις αναπτυσσόμενες αγορές, στις οποίες τα νούμερα των ταμπλετών το 2012 φτάνουν περίπου τα 40 εκατομμύρια, αλλά το 2017 θα έχουν φτάσει τα 162 εκατομμύρια συσκευών.

Οι καιροί αλλάζουν, η τεχνολογία εξελίσσεται, η πρόσβαση σε αυτή γίνεται ολοένα και ευκολότερη, με αποτέλεσμα σε λίγα χρόνια, η εικόνα ενός ανθρώπου μπροστά σε έναν σταθερό-επιτραπέζιο υπολογιστή να ανήκει μόνο σε επαγγελματικούς χώρους, αντίστοιχα αυτή με φορητό υπολογιστή θα δείχνει «last year» και αρκετά «δύσκολη» στην χρήση, καθώς πλέον οι περισσότεροι θα έχουμε μια ταμπλέτα ανά χείρας – τουλάχιστον κατά την NPD ResearchDisplay…

Περισσότερες πληροφορίες:

http://news.cnet.com/8301-1023_3-57465668-93/tablet-shipments-to-outshine-notebook-shipments-in-2016/

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης